![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar ik pleit wel voor een volledige scheiding van kerk en staat in plaats die halfslachtigheid waar we nu in leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben voor ABSOLUTE strikte scheiding van geloofsgeloof & instituut & staat !!
En ok aangaande de wetgeving , en waar ik voorstaander van ben: Indien een geloofsgeloof of de verdachten ervan zich misdragen , dienen zij vervolgd te worden !!!!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1: Er zijn ook genoeg mensen die series dezelfde soort mening hebben als Salah. 2: Zefs al zou hij een troll zijn. Dan nog zie ik geen reden waarom iedereen opeens zou moeten stoppen met reageren op zijn post. Ook trollen kunnen soms best goede punten hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen die voorstander is van een "regulatie" op een of ander vlak, denkt natuurlijk dat het een regulatie zal zijn "in zijn zin". Een atheist zal denken dat de menging van staat in geloof atheisme zal bevorderen, een moslim zal denken dat het een moslim staat zal worden, een christen zal denken dat we een christelijk geinspireerde staat zullen bekomen.... en uiteindelijk zal het dan die inmenging worden die de machtspelletjes (bijvoorbeeld democratisch) zullen opleggen. Zit je met een meerderheid van moslims, dan zal je staatsregulering ervoor zorgen dat vrouwen onder hun koptent op straat mogen. Zit je met een meerderheid van katholieken dan zal je staatsregulering ervoor zorgen dat voorbehoedsmiddelen verboden worden. Enzovoort. Elke macht aan de staat zal anders aangewend worden dan waarvoor je het in gedachten had. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gelovige mensen zijn volgens mij op een of andere manier "gek". Er blokkeert iets in hun manier van denken. Gelukkig zijn de meeste mensen ook totaal inconsistent, en is het perfect mogelijk om het grootste deel van de tijd niet met hun gekte geconfronteerd te worden. Maar het is ergens toch angstwekkend dat ze gek zijn. Laatst gewijzigd door patrickve : 30 augustus 2013 om 06:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Gouverneur
|
![]() 2
![]() |
#49 |
Gouverneur
|
![]() Yep
![]() |
#50 |
Europees Commissaris
|
![]() Ok, leg eens uit hoe jij tegelijkertijd voor scheiding van kerk en staat kunt zijn en vindt dat de staat zich met de kerk moet moeien?
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De politiek mag zich moeien met geloven/instituten van het land ,
geloofsgeloof moet zich houden aan de burgerlijke wetten van het land !!!! Doen ze dat niet , dan zijn ze in overtreding met de wet , en dienen ze bijgevolg voor de overtreding vervolgd te worden !!!! Een geloof dat wettelijk niet erkend is , is bijgevolg wettelijk in overtreding !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 12 september 2013 om 22:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Vallen de krummels nu niet uit je mond..... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Jij vind dat de Kerk zich in de praktijk nergens mee mag moeien en de Staat haar neus overal mag insteken. Geen probleem, dat is jouw mening, maar doe dat niet af als secularisme. En 'dura lex, sed lex' is een beetje een afgezaagd argument (en ik noem het een argument bij gebrek aan een beter woord).
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met de openbaring van Gods Rijk in de microkosmos zal de scheiding van kerk en staat weer worden opgeheven.
Want pas als God regeert zal het weer goed gaan in deze wereld. Zonder dat gaat ze onder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() De man is druk bezet met belangrijkere zaken, laat hem nu toch eens gerust!
Laatst gewijzigd door Another Jack : 13 september 2013 om 08:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het laatste wat Hij mij in zijn oneindige goedheid heeft gezegd is dat Zijn molens langzaam malen en dat ik dus enig geduld zal moeten betrachten.
Dat is dan al weer 39 jaar geleden en nu vrees ik dat Zijn molen helemaal niks meer presteert..... ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vertrouw geen enkele geloofsgeloof (religie) !!!!
geloofsgeloof , een nutteloze gecreëerde uitvinding door de mens !!!!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |