![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20130226_00483921 Laatst gewijzigd door giserke : 23 augustus 2013 om 11:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Europees Commissaris
|
![]() Tussenkomst van de belastinbetaler, totaal 300 miljoen euro (verdeling post) gelijk aan 12 miljard BEFof niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Medegraaier De Croo (OlVD) komt helpen vandaag:
minister van Pensioenen Alexander De Croo verdedigt in de krant De Standaard het hoge loon van de CEO van Bpost, Johnny Thijs. Ik begrijp dat hij niet van plan is die taak te blijven doen voor een kwart van het loon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Wanneer steken we De Croo in brand?
Laatst gewijzigd door Ill Duce : 23 augustus 2013 om 13:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom?
Die man vindt gewoon dat Belgie een graaistaat is voor zichzelf en zn vrinden. Dat is een legitieme opinie. De o VLD is hier altijd helder in geweest. Interssanter is de mening van die andere liberale partij: De NVA Moet Belgie het Nederlandse en Amerikaanse voorbeeld volgen, met salary caps voor overheids bestuurders, of verdienen deze politiek geparachuteerden het om fiks te mogen graaien in de ruif? Ik verwacht eigenlijk vandaag nog een tweet van Theo Francken. Dat mannetje dat zoveel respect heeft voor grootgraaiers... |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 25-5-2014 van 9 tot 13 u
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Omdat het past binnen hetgeen ik stel in mijn onderschrift.
De N-VA is uit hetzelfde hout gesneden. Alleen proberen ze het te verdoezelen. Men kan dus pertinent stellen dat de N-VA een neoliberaal bloedluisnest is met een opererend onder de tsjevendekmantel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En welke meerwaarde geeft deze man voor de 1.100.000 euro die hij tot nu toe gekregen heeft? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Minister
|
![]() Ik voel een uitzondering komen. Er is een salary cap, tenzij je voornaam toevallig Johnny is, dan krijg je vier keer zoveel. Volgend jaar krijgen we dan een plotse populariteit voor de naam Johhny bij pasgeboren babies. De regering had dit niet voorzien maar zegt dat het nu te laat is om de maatregel terug te schroeven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Tijd dat we een balkenendenorm invoeren (of diruponorm, geef het beestje maar een naam) als deze man tegen dat loon niet wil werken, ophoepelen dan. Ik durf te wedden dat vele het van hem wel willen overnemen.
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zal nooit gebeuren.
Want die balkenendenorm is nl maar 178.000 e per jaar (inclusief alles). Als we dat doen gaat de complete Belgische grootverdieners club naar het buitenland. Want daar kunnen ze veeeel meeeer verdienen met hun reusachtige kwaliteiiten. Zeggen ze Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 23 augustus 2013 om 16:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als een manager voor zoveel geld zijn bed niet wilt uitkomen, dan is dat zijn zaak. Niemand houdt je tegen om zelf topmanager te worden.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
het staat de CEO inderdaad vrij dan te vertrekken. Als iemand eerste minister wil worden voor dat loon dan zullen er toch ook wel genoeg topmanagers zijn die voor dat loon willen een postbedrijf leiden
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is erg logisch dat hij het niet voor dat bedrag wilt doen. Hij heeft jaren lang rond de 9 ton per jaar verdient.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij wordt niet verplicht van het te doen, hij mag vertrekken wanneer hij wil.
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat is de juiste vraag. Als hij natuurlijk door zijn beslissingen x-aantal maal dat loon genereert voor Bpost is hij dat waard. Ik ben onvoldoende thuis in Bpost als specifiek bedrijf, maar los met getallen goochelen heeft weinig nut. Een loon moet altijd in balans gelegd worden met de verwezenlijkingen.
![]() |
![]() |
#60 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En onze diamant Jambon vind dat we ons rigoureus aan het Europees six pack moeten houden, want het vergokt, gegraaid en gestolen geld door banken en industrie, moet terug worden aangevuld. |
|
![]() |
![]() |