Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2013, 10:21   #41
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Ik begrijp openeye zijn reacties niet goed. Alé, ik begrijp niet waarom hij gepikeerd is. Ik probeer duidelijk te maken dat niet iedereen zich geroepen voelt om een eigen zaak op te starten en dat niet iedereen er zomaar de middelen voor heeft.
Iets opstarten is niet moeilijk, het verankeren is een ander paar mouwen.

Maar als ik dat probeer duidelijk te maken, zonder daarom de lepel in de mond te duwen, is't al snel van "wat doe je hier, wat is de waarde, je onzin spuien, proberen interessant te zijn...".

Zeer kortzichtige en gepikeerde reacties.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 10:21   #42
openeye
Gouverneur

openeye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Iedereen?
Zoveel mogelijk.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Hoor ik daar enige frustratie?
Inderdaad. Ik word zenuwachtig van die forum trolls die eigenlijk geen andere skills heeft dan trollen...
openeye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 10:25   #43
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door openeye Bekijk bericht
Zoveel mogelijk.

Inderdaad. Ik word zenuwachtig van die forum trolls die eigenlijk geen andere skills heeft dan trollen...
Zie je, je staat totaal niet open voor een gesprek. Alé, misschien wel, maar niet voor wat iemand te vertellen heeft als het niet in jouw klomp ijs past. En gij noemt u "openeye"?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 26 augustus 2013, 10:27   #44
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoveel mogelijk.

Ondernemers ondernemen, in om het even welk land.
Dat er meer mogen zijn klopt.

Hoe wil je dat concreet stimuleren?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 10:30   #45
openeye
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Citaat:
Zie je, je staat totaal niet open voor een gesprek. Alé, misschien wel, maar niet voor wat iemand te vertellen heeft als het niet in jouw klomp ijs past. En gij noemt u "openeye"?
Lol wtf? Moet ik met iemand die antwoorden geeft zoals jij een gesprek hebben?
Ik heb een beter level van communicatie nodig om iets te bereiken en geen laag intellecte toogpraat.

Citaat:

Dat klopt, maar er zijn nog teveel mensen die afhaken door het falen van de Belgische overheid om een acceptabel klimaat te creëeren.
1: zorg dat mensen die geld hebben, ipv belastingen betalen, dat ze hun geld investeren als venture capital in nieuwe markten en bedrijven.
2: Stop met die betutteling van de overheid. Wtf moet ik een certificaat gaan halen om een bedrijf te mogen oprichten/beheren?
3: Zorg dat er genoeg raamwerken zijn waar efficiënt kan gebruik van gemaakt kunnen worden, om de verschillende sectoren en companie sizes hun best mogelijke en efficiënte vorm kunnen nemen. Neem nu die bvba of een starters bvba. http://www.vennootschappen.org/nieuw...rters_bvba.asp. Het faalt wederom volledig en is puur gemaakt voor het goed van de overheid

Het ondernemers klimaat hier in België is op zijn minst belachelijk en hoogdrempelig te noemen.

Laatst gewijzigd door openeye : 26 augustus 2013 om 10:52.
Oud 26 augustus 2013, 10:34   #46
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lol wtf? Moet ik met iemand die antwoorden geeft zoals jij een gesprek hebben?
Ik heb een beter level van communicatie nodig om iets te bereiken en geen laag intellecte toogpraat.
Tja, hoe wil je dan dat het klootjesvolk begint te ondernemen als je het niet uitgelegd krijgt? Weet u, een waarheid als een koe is nog steeds dat als je iets niet in heel simpele bewoordingen uitgelegd krijgt, zelf niet goed begrijpt waarover je bezig bent.

Dus, begin eens opnieuw en leg het eens uit op mijn niveau.
Oud 26 augustus 2013, 10:42   #47
openeye
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Tja, hoe wil je dan dat het klootjesvolk begint te ondernemen als je het niet uitgelegd krijgt? Weet u, een waarheid als een koe is nog steeds dat als je iets niet in heel simpele bewoordingen uitgelegd krijgt, zelf niet goed begrijpt waarover je bezig bent.

Dus, begin eens opnieuw en leg het eens uit op mijn niveau.
Laatste post naar jou gericht.
Ik hoef jou geen fluit uit te leggen, als je die tekst niet snapt dan is dat jou probleem, niet het mijn. De return of investment dat ik het uitleg op een tic tac level en wat jij me opbrengt door het te doen is negatief, dus do not invest
En nu, ga naar de sport draden en hou je bezig met wat effectief je level is.
Oud 26 augustus 2013, 10:48   #48
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laatste post naar jou gericht.
Ik hoef jou geen fluit uit te leggen, als je die tekst niet snapt dan is dat jou probleem, niet het mijn. De return of investment dat ik het uitleg op een tic tac level en wat jij me opbrengt door het te doen is negatief, dus do not invest
En nu, ga naar de sport draden en hou je bezig met wat effectief je level is.
Als jij nu al zo ambetant loopt omwille van een paar reacties, dan ga je nog veel moeten leren.

En alweer die aanmatigende toon van degene die meent de rekening van een andere te moeten maken. Tsss....
Oud 26 augustus 2013, 10:59   #49
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Als jij nu al zo ambetant loopt omwille van een paar reacties, dan ga je nog veel moeten leren.

En alweer die aanmatigende toon van degene die meent de rekening van een andere te moeten maken. Tsss....
Hij spreekt wel echt de managerstaal, met "levels" en "do no invest"-toestanden...

Ik heb daar heel slechte ervaringen mee, met mensen die te pas en te onpas die managerstaal bovenhalen, het was dikwijls om het gebrek aan concrete inhoud te maskeren.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 26 augustus 2013 om 10:59.
Oud 26 augustus 2013, 10:59   #50
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp openeye zijn reacties niet goed. Alé, ik begrijp niet waarom hij gepikeerd is. Ik probeer duidelijk te maken dat niet iedereen zich geroepen voelt om een eigen zaak op te starten en dat niet iedereen er zomaar de middelen voor heeft.
Iets opstarten is niet moeilijk, het verankeren is een ander paar mouwen.

Maar als ik dat probeer duidelijk te maken, zonder daarom de lepel in de mond te duwen, is't al snel van "wat doe je hier, wat is de waarde, je onzin spuien, proberen interessant te zijn...".

Zeer kortzichtige en gepikeerde reacties.
Een eigen zaak opstarten kost nog steeds veel te veel geld, denken we maar aan de sociale bijdragen. De Starters-BVBA is een complete flop.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 11:01   #51
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat is nu "de reden waarom Belgen/Vlamingen/Walen falen"?
Er wordt door de traditio's teveel op enorm grote schaal geprofiteerd.
Oud 26 augustus 2013, 11:01   #52
openeye
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Een eigen zaak opstarten kost nog steeds veel te veel geld, denken we maar aan de sociale bijdragen. De Starters-BVBA is een complete flop.
idd
Citaat:
Hij spreekt wel echt de managerstaal, met "levels" en "do no invest"-toestanden...

Ik heb daar heel slechte ervaringen mee, met mensen die te pas en te onpas die managerstaal bovenhalen, het was dikwijls om het gebrek aan concrete inhoud te maskeren.
Vertel eens: Is er een betere methode om uit te maken of iets het waard is om te doen dan kijken wat de return is?
Zoja, geef die eens.
Oud 26 augustus 2013, 11:02   #53
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
idd

Vertel eens: Is er een betere methode om uit te maken of iets het waard is om te doen dan kijken wat de return is?
Zoja, geef die eens.
Ik wou ook ooit zelfstandige worden, maar die bijdragen, terwijl je dan misschien nog nauwelijks iets verdiend had, waren schandalig hoog. Berekenen op wat je daadwerkelijk verdient is te lastig, vermoed ik.
Oud 26 augustus 2013, 11:03   #54
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

je kan er inderdaad niet gewoon met praten, alles is een aanval die achter vergelding vraagt, en dan hebben we het niet over het schelden en kleineren, stijl Jack.
Oud 26 augustus 2013, 11:03   #55
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Is €720 per kwartaal onoverkomelijk?
Oud 26 augustus 2013, 11:04   #56
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is €720 per kwartaal onoverkomelijk?
Gij vindt dat dus perfect doenbaar?

x4 ook?
Oud 26 augustus 2013, 11:04   #57
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
je kan er inderdaad niet gewoon met praten, alles is een aanval die achter vergelding vraagt, en dan hebben we het niet over het schelden en kleineren, stijl Jack.
Ik??
Schelden en kleineren?
Oud 26 augustus 2013, 11:04   #58
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie niet in waar de Belgen falen. België handhaaft zich economisch minstens even goed als sommige buurlanden, deze regering haalde belangrijke communautaire voetangels weg zoals BHV, zette een groot pakket bevoegheidsoverdrachten op haar agenda en voert die nu uit, loodste ons perfect door de economsiche crisis, en zelfs onze Belgische voetbalploeg doet het uitstekend voorlopig. En dan spreek ook nog niet eens over de Belgische hockey-clubs die fantastisch presteerden afgelopen week op het Europees kampioenschap.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 augustus 2013 om 11:07.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 11:05   #59
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Gij vindt dat dus perfect doenbaar?

x4 ook?
Ja. x4 ook.
Oud 26 augustus 2013, 11:06   #60
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Inderdaad. Daarom dat ik hem vroeg om de dingen simpel uit te leggen. Wie zijn domein beheerst, kan dat uitleggen op wel twintig verschillende manieren, maakt zich allerminst pissig als iemand iets niet verstaat of "domme" vragen stelt. Integendeel. En zit er zeker niet mee in dat hij zich zou moeten "verlagen" tot het niveau van zijn luisteraars.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be