Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2013, 17:44   #41
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Omdat het maatschappelijk relevant is om te weten hoe je halal kookt.
HOE? schil je de aardappelen met je linkerhand of zo? en wat is het maatschappelijk relevante daaraan?

och ja, voor het geval de dhimmies voor de moslims moeten koken zeker?
Ge gaan toch geen onreine ongelovige handen aan je eten laten zitten hoop ik?

Ik weiger alvast halal-eten in de klinieken als ik er de volgende keer nog eens verblijf. Ik mag dat niet van mijn geloof zie je. Wedden dat ik een vegetarische schotel krijg? dan gaan ze toch de kamer mogen opdweilen vrees ik.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 26 augustus 2013 om 17:55.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 18:00   #42
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Behalve moslims hoeft niemand te weten hoe je halal kookt dus waarom eigenlijk deze discussie?
Hoort hoogstens onder koetjes en kalfjes maar niet hier, er is geen enkele maatschappelijke relevantie.
Normaal zou ik zelf nooit gaan opzoeken hoe je halal kookt aangezien ver buiten mijn interesse, maar hier zo een korte samenvatting lezen was wel interessant. Vooral om te zien hoe ze zich zorgen maken over mogelijk varkensmateriaal in gelatine houdende producten, maar niet over groenten die groeien op velden bespoten met varkensmest. Wel over mogelijke resten alcohol in azijn, maar niet over resten in rijpe vruchten...
Als het slecht kan zijn voor de gezondheid moeten ze het vermijden, maar alles is vergif naarmate de hoeveelheid. Als je dan ziet hoeveel zoetigheid die islamieten binnenspelen.

Het is er dus totaal met de klak (tulband?) naar gegooid, zoals ze zeggen.
Oud 26 augustus 2013, 18:06   #43
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Normaal zou ik zelf nooit gaan opzoeken hoe je halal kookt aangezien ver buiten mijn interesse, maar hier zo een korte samenvatting lezen was wel interessant. Vooral om te zien hoe ze zich zorgen maken over mogelijk varkensmateriaal in gelatine houdende producten, maar niet over groenten die groeien op velden bespoten met varkensmest. Wel over mogelijke resten alcohol in azijn, maar niet over resten in rijpe vruchten...
Als het slecht kan zijn voor de gezondheid moeten ze het vermijden, maar alles is vergif naarmate de hoeveelheid. Als je dan ziet hoeveel zoetigheid die islamieten binnenspelen.

In Engeland eisen de kolonisten zelfs dat een bestaande varkensslachterij moet worden gesloten omdat er teveel varkensdeeltjes in de lucht zouden zitten.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 26 augustus 2013, 18:06   #44
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
zoals altijd gestoeld op kennis van 1500j geleden.
en wat is halal? het beest moet naar mekka kijke,, prevel een gebedje en snij keel over.
voor de rest smaakt dat rund net hetzelfde als de onze.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 18:14   #45
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
zoals altijd gestoeld op kennis van 1500j geleden.
en wat is halal? het beest moet naar mekka kijke,, prevel een gebedje en snij keel over.
voor de rest smaakt dat rund net hetzelfde als de onze.
Het is taaier omdat er in de minutenlange doodstrijd (minstens 10 minuten, soms 15) een heleboel adrenaline vrijkomt waardoor het vlees dus veel taaier wordt. (om van die besmetting met e-coli maar niet te spreken, waarbij de maaginhoud via de doorgesneden slokdarm in de bloedbaan (doorgesneden ader) terechtkomt en zo het vlees kan besmetten.

Ook van constante koeling is geen sprake. Die zou wèl moeten gebeuren volgens ONZE hygienische standaard, maar voor moslims is allah wel belangrijker en allah heeft niks gezegd van constante koeling en maximum temperaturen.

De graaiers van de moslimexecutieve zijn zo al verschillende keren met half verrot halalvlees tegen de lamp gelopen.

En o ja, o over hormonen in het halal vlees hoeven we ons ook geen zorgen te maken: Allah heeft daar NIKS over verboden, dus dan mag het.

Oud 26 augustus 2013, 18:30   #46
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Circe

jouw islamhaar druipt net iets teveel vh scherm.
ga vh weekend ne keer een pot mosselen eten. ah ja, eet geen mosselen die al dood zijn
Oud 26 augustus 2013, 18:40   #47
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Circe

ga vh weekend ne keer een pot mosselen eten. ah ja, eet geen mosselen die al dood zijn
ik zie niet in wat dit met haat te maken heeft.

mosselen zijn geen zoogdieren. en ik kook mijn mosselen liever zelf.

mensen die vinden dat er geen verschil is tussen halal vlees en vlees geslacht volgens onze normale wetten, zouden dan ook eens aan de moslims kunnen gaan uitleggen dat ze net zo goed ons eten kunnen opeten zodat wij ons hier niet moeten aanpassen aan hun 7de eeuwse achterlijkheden.

Voor degenen die menen dat ik overdrijf? volg eens wat meer international nieuws. In Scandinavië eisen de halallers al dat in klinieken enkel met hen wordt rekening gehouden. Kwestie van te weten wie de dhimmies zijn.

Citaat:
Denmark Bans Meatballs to Accommodate Muslims

"The next thing could be that Danish nurses are forced to go under cover as Muslim women in order to please Muslim patients." — Martin Henriksen, Spokesman, Danish People's Party [DF]

One of the largest hospitals in Denmark has admitted to serving only halal beef — meat that is slaughtered in accordance with strict Islamic guidelines — to all of its patients regardless of whether or not they are Muslim.

The revelation that Danes are being forced to eat Islamically slaughtered meat at public institutions has triggered a spirited nationwide debate about how far Denmark should go to accommodate the estimated 250,000 Muslim immigrants now living in the country. The halal food row erupted in July when the Danish tabloid Ekstra Bladet reported that Hvidovre Hospital near Copenhagen has been secretly serving only halal-slaughtered meat for the sake of its Muslim patients, for the past ten years.

The hospital serves more than 40,000 patients annually, many (if not most) of whom presumably are non-Muslim. Halal — which in Arabic means lawful or legal — is a term designating any object or action that is permissible according to Islamic Sharia law. In the context of food, halal meat is derived from animals slaughtered by hand according to methods stipulated in Islamic religious texts. One such halal method, called dhabihah, consists of making a swift, deep incision with a sharp knife on the neck that cuts the jugular vein, leaving the animal to bleed to death.

Much of the controversy involving halal stems from the fact that Sharia law bans the practice of stunning the animals before they are slaughtered. Pre-slaughter stunning renders the animals unconscious and is said to lessen their pain. Amid a surge of public outrage over the decision to serve only halal beef, Hvidovre Hospital’s vice president, Torben Mogensen, has been unapologetic. “We have many patients from different ethnic backgrounds, which we must take into account, and it is impossible to have both the one and the other kind of beef,” he says. “First,” Mogensen adds, “I do not think that a slaughter method as such has anything to do with faith. Second is, of course, that all chickens in Denmark are halal slaughtered, and it has to my knowledge not caused anyone to stop eating chicken.”

Mogensen also says the hospital is not trying to “push the Islamic faith down the throats of non-Muslim patients” In a press release, Hvidovre Hospital states, “We introduced halal meat both for practical and economic reasons. It would be both more difficult and more expensive to have to make both a halal version and a non-halal version of the dishes. Then we have two production lines.

It requires more people, more equipment and more money.” The hospital advises non-Muslims to take it or leave it: “We always have alternatives to halal meat such as pork, fish or vegetarian dishes. It is a question of attitude.” According to the Danish Broadcasting Corporation, there is no comprehensive inventory of the number of hospitals in Denmark have halal meat on the menu. But officials at the University Hospital in Aarhus, the second-largest urban area in Denmark after Copenhagen, say the decision by Hvidovre Hospital to serve only halal is an example of political correctness run amok.

In an interview with the newspaper Jyllands-Posten, Ole Hoffmann, the head chef of Aarhus University Hospital says: “We have never had a patient ask for halal meat, and therefore it is an issue that we have never discussed. I think it is a strange decision. If there was a desire to serve halal meat, then we would of course consider it, but we would never completely eliminate non-halal meat.”

http://www.siotw.org/modules/news_en...1#.UhOCc9oSPDt.

Laatst gewijzigd door circe : 26 augustus 2013 om 18:41.
Oud 26 augustus 2013, 18:42   #48
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

nog zo'n uitdaag-topic...
dat jullie daar nog inlopen
Oud 26 augustus 2013, 18:49   #49
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
nog zo'n uitdaag-topic...
dat jullie daar nog inlopen
nog steeds zijn er genoeg mensen die denken - zoals rudy - dat halal een speciale manier van koken is....

Oud 26 augustus 2013, 19:16   #50
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
wat heeft zijn vriendin daarmee te maken?
Circe. Heb ik je iets gevraagd ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 19:17   #51
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Circe. Heb ik je iets gevraagd ?
nee, IK heb je iets gevraagd. Je zit hier op een open forum moest je het niet weten, en ik antwoord op één van je opmerkingen in je posting.

Dus nogmaals: wat heeft de vriendin ermee te maken?

Oud 26 augustus 2013, 19:28   #52
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Circe

1207. Wie zich interesseert voor het maatschappelijk gebeuren, interesseert zich in de eerste plaats voor subjecten als de Circes. Eeuwig kankeren, zonder bijdrage aan het algemeen welzijn. Leuk om een pint mee te drinken, een kriek, een bolleke misschien. ...
Oud 26 augustus 2013, 19:30   #53
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nee, IK heb je iets gevraagd. Je zit hier op een open forum moest je het niet weten, en ik antwoord op één van je opmerkingen in je posting.

Circe. Laat die vent toch eens zelf antwoorden.
Oud 26 augustus 2013, 20:15   #54
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Omdat het maatschappelijk relevant is om te weten hoe je halal kookt.
Wat is daar maatschappelijk relevant aan? Ik vind ook dat dit beter bij koetjes en kalfjes zou passen, daar staat toch ook de rubriek "wat eet/drink je vandaag", dus ...
Oud 26 augustus 2013, 20:15   #55
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Engeland eisen de kolonisten zelfs dat een bestaande varkensslachterij moet worden gesloten omdat er teveel varkensdeeltjes in de lucht zouden zitten.
Ik vond helaas niet direkt een artikel hierover ,
maar ik zou dit feit graag willen lezen , aub

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 20:40   #56
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nog steeds zijn er genoeg mensen die denken - zoals rudy - dat halal een speciale manier van koken is....
Halaal is geen bijzondere manier van koken. Het is een kwestie van smaak en etenswijze. Op de koop toe gezond.
Ik ben geen fervent aanhanger van schaap en lamsvlees, ook niet van dagdagelijks kip. Ik kan jajines en couscous ondertussen best wel smaken. Wat is uw probleem ?
Oud 26 augustus 2013, 20:46   #57
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Wat is daar maatschappelijk relevant aan? Ik vind ook dat dit beter bij koetjes en kalfjes zou passen, daar staat toch ook de rubriek "wat eet/drink je vandaag", dus ...
Nogal zwak. Je bent wat je eet. En het mag al eens iets meer zijn dan frietekes met bollekes.

Het is niet omdat Antwerpen onlangs het stad inclusief Vlaamse kaai heeft getrakteerd op bollekes dat de breeddenkende vlaming niet eens iets anders lust. Het mag zelfs halaal zijn.
Oud 26 augustus 2013, 20:50   #58
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je bent kortzichtig. Net zoals wie vindt dat gratis bollekes in Antwerpen tot de mainstream van de Vlaamsche cultuur horen.
Oud 26 augustus 2013, 21:19   #59
Marnik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Halaal is geen bijzondere manier van koken. Het is een kwestie van smaak en etenswijze. Op de koop toe gezond.
Ik ben geen fervent aanhanger van schaap en lamsvlees, ook niet van dagdagelijks kip. Ik kan jajines en couscous ondertussen best wel smaken. Wat is uw probleem ?
Dan heb je duidelijk het eerste bericht niet gelezen. Daar wordt immers duidelijk gesteld dat halal een set regels is (o.a. hoe slachten, wat wel en niet in de keuken gebruiken, ergo een manier van koken) en juist niét te maken heeft met smaken of verschillende types gerechten als tajines en couscous. Elke soort keuken kan halal bereid worden, ook typische Vlaamse kost als stamppot met bv. rundsvlees.
U probeert blijkbaar gewoon graag gerechten uit verschillende landen uit. Ik ook, ben dol op chinees, thais, indisch etc. en heb in Amsterdam met veel smaak Indonesisch gegeten. Wij eten thuis regelmatig een tajine en ook couscous. Dit heeft nog niks met halal te maken, gezien tajines ook op haramwijze klaargemaakt kunnen worden.
Marnik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 22:17   #60
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Op de koop toe gezond.
halal is gewoon kijken naar de juiste kant, een schietgebedje en keel oversnijden

de 1e 2 hebben nul en generlei invloed op gezondheid of smaak en de 3e is 1 vd vele technieken om een beest te doden. Kogel door de kop, electro, keel oversnijden, guillotine,... ook dit heeft nul en generlei invloed op smaak of gezondheid
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be