![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En het feit dat de enige Vlaamsnationale partij (VNV) zich net als Verdinaso, DeVlag, en Alg. SS Vlaanderen zich volledig in de collaboratie stortten, zonder dat daar enige georganiseerde tegenreactie uit de Vlaamse Beweging tegen kwam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De profeet Mohamed was 54 toen hij huwde met de 9-jarige Aisha.In mijn ogen maakt dat een pedofiel van hem.Maar ja ik ben dan ook geen moslim. Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
De profeet Mohamed was 54 toen hij huwde met de 9-jarige Aisha.In mijn ogen maakt dat een pedofiel van hem.Maar ja ik ben dan ook geen moslim. Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Les wallons, qui se rattachent �* la famille latine, ont en majorité les yeux et les cheveux bruns; les flamands et les allemands, qui appartiennent �* la branche germanique de la famille teutonne, ont géneralement les yeux clairs et bleuâtres, les cheveux blonds ou châtains. Les langues populaires en Belgique sont le flamand, le wallon et l'allemand. -Le français, forme littéraire du wallon, est en usage dans tout le pays parmi les classes aisées et dans les relations officielles. Toutefois l'emploi des langues est libre. Le Flamand ou néerlandais, dialecte bas-allemand, est parlé dans les cinq provinces septentrionales (sauf l'arr. Nivelles) par plus de 3.850.000 individus. Le wallon, patois ou forme populaire du français, est usité dans les quatre provinces méridionales par 3.500.000 individus. " Bron (hou U vast): "Cours moyen e géographie a l'usage de l'enseignement moyen de degré inférieur par Alexis-M.G. 11e édition, 1911, Procures des frères des écoles Chrétiennes, Liége, H. Dessain, éditeur, Rue Trappé, 7." Vooreerst, beste Yann, Patriot, Hans, El Cid, Piano, en andere francofiele collaborateurs van Leopold en consoorten, België als 'natie' is een historische vergissing, een bufferzone, een compromis van internationale grootmachten van destijds, een evenwichtsoefening tussen Nederland, GB, Frankrijk, Rusland en Duitsland, een miskraam, een 'tegen-beter-weten-in' staatsonkundig onding, een optelsom van buitenlandse belangen van 1830. België zal derhalve niet "uit elkaar" gerokken worden, België zal op dezelfde wijze verdwijnen in de geschiedenisboeken als het ontstaan is: tussen de plooien van de boeken in ... onzichtbaar en hooguit een kwisvraag: waar ligt België ? In Brussel dus... Enfin. Vlaanderen daarentegen, of je het nu graag wil of niet, heeft een geschiedenis die teruggaat tot ver vooooor de middeleeuwen waar jullie zo naarstig in zit te wroeten om toch maar enig bestaansrecht of legitimatie te vinden voor uw natie 'België'... Vandaar dat de meesten onder jullie maar niet kunnen begrijpen wat het woord 'natie' eigenlijk wil zeggen. Meestal komen jullie niet verder dan Nazi wat eigenlijk meer over jullie dan over Vlamingen zegt... Want wie zijn eigenlijk de collaborateurs, wie zijn eigenlijk de verraders van hun 'volk' ? Wie zit hier eigenlijk op de wip ? Vlaanderen alleszins niet... laat staan de Vlamingen. De geschiedenis dus, oude, recente en zeer recente, leert ons, (enfin, zij die toch hun ogen willen open doen) dat de Vlaamse beweging - in alle geledingen - meer dan ooit leeft en wakker is. Natuurlijk tot spijt van... We weten allemaal dat BHV maar een zoveelste splijtzwam is, we weten allemaal dat BHV na het egeltje van Voeren, een zoveelste voorbeeld zal zijn van politiek communautair gelul met als enig resultaat dat er zoveel jonge Vlamingen zich de eigenlijke vraag zullen stellen: van waar komt dit onrecht ? En zoals alle wegen naar Rome leiden, zullen deze vragen naar Brussel en Laken leiden, en de antwoorden zullen niet door Laken noch door Brussel gegeven worden, de antwoorden zullen gegeven worden door én de geschiedenis (die er nu éénmaal is) en het hart en de buik van doordeweekse, doodbrave Vlaamse burgers die geen uitstaans hebben met francofiel gezwets of geschiedenislessen, maar die simpelweg zullen zeggen: genoeg. Antwerpen heeft altijd een voortrekkersrol gespeeld als het over , Gent zal altijd het moeilijk kind uithangen, Brugge zal altijd over de brug komen, Hasselt, Genk en Tongeren is één grote familie, het hagelland zal er staan, Sint Niklaas heeft de grootste markt, Kortrijk is de franse ramkraker meer dan beu en Brussel zal altijd een moeras zijn... Er is nooit een vereniging in de harten geweest, dus er moet niets herenigd worden. Vlaanderen mijn land !!!
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik weet niet wie dat op de foto is.
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alle rijken kennen op- en neergang. Ik denk dat het geen zin heeft hedendaagse staten te bouwen op het prestige van vroegere vorsten of machthebbers zoals u blijkbaar doet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondertussen is dat reeds de zoveelste maal dat ik u op een dergelijke leugen moet betrappen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() Wie zegt dat het een leugen is? U militeert voor een partij die amnestie eist en bijna even racistisch is als de NSDAP.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Voor wat -buiten Uzelf- militeert gij eigenlijk ? Toch niet voor België zeker... maak het toch de kat wijs ... Hoeveel briefjes heb je al naar Fabiola geschreven ? Hoeveel audiënties heb je al kunnen versieren in Laken ? Hoeveel kilometers heb je al moeten kruipen ? Hoe fel stinkt je adem al ? Pffff. Kotsbeu ben ik Uw gezever.
![]() |
![]() |
#60 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
slechts een gedeelte van de Vlaams Nationalisten is verbonden met die horden van allerlei collobaritische aard... ofschoon bepaalde notalgieverenigingen binnen het Vlaams Nationalisme niet kunnen vergeten wat hun voorvaders daar deden... een notoir VU minister moest zelfs aftreden omdat hij meezong op dergelijke beijeenkomst... en hij werd door de CD&V gerecupereerd... maar ik wijk af... Jan baseert zich op teksten en waarden... da's wat anders....
![]() |