Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 september 2013, 13:10   #41
rafkaf
Banneling

Standaard

[quote=peter1962;6789604]
Citaat:

Ja. journalistiek op afroep bestaat niet, tenzij in het hoofd van conspiracy nutters. Moest KDG dat wel kunnen doen, hij zou er zelf mee snoeven. En moest hij die macht hebben, dan zouden dezelfde journalisten niet zo op zijn zenuwen hebben zitten werken ten tijde van zijn fiscaal dossier of zijn vermeende verkoop van aandelen met voorkennis, of toen hij de strijd intern in zijn partij verloor over het vreemdelingenstemrecht. Dergelijke theorietjes passen in de denktrand van vlaams blokkers, die leven daarop. Altijd jammer als mensen van ernstige partijen ook deze weg willen opgaan...

ik heb enkel naar het eerste stuk gekeken, moet ik met het schaamrood op de wangen toegeven...
Zal er later op terugkomen.

Ik ben zelfs nog geen N-Va'er, gewoon een wakkere burger.

Laatst gewijzigd door rafkaf : 5 september 2013 om 13:11.
rafkaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2013, 13:13   #42
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Duidelijkheid is voor iedereen altijd het beste, Anna. We wisten eigenlijk allemaal al wat de volgende coalitie zou zijn in 2014 gezien iedereen het confederalisme had afgewezen of naar de griekse kalender had verwezen. Op zaterdagmorgen was hier een totaal onverwachte poging tot uitbraak van het anders onvermijdelijke, maar tegen zondagavond wist iedereen dat het maar om te lachen was en dat we dus rustig kunnen voortdoen. Dat is inderdaad positief voor de democratie.

PS : ik ben niet te beroerd om toe te geven dat ik gedurende enkele uren echt geloofde dat de démarche van Siegfried het ging halen, maar toen de voorzitter himself na zijn eerste zeer gematigde commentaar deze vrij scherp bijstelde wist ik dat de strijd verloren was voor ons gents strikske.
allez Peter ... ge zwanst toch nu, hoop ik ... die demarche was duidelijk in pré-electorale modus, net als de initiële reactie van Reynders ... (al heeft in Vlaanderen iedereen de zogezegde bocht van Siegfried opgemerkt maar niet de veel snellere draai van Reynders...mja, ge weet wat ik denk van t politiek inzicht van Vlamingen hé ...)

wat er na de verkiezingen gebeurt, hangt af van de cijfertjes en Reynders ... of dacht ge dat hij een revanche op Elio, voor wat de PS hem in Brussel aandeed, gaat laten schieten als hij er ook maar enige kans voor krijgt ???

als de cijfers uitsluiting van de PS toestaan in 2014 ... is het enige wat Reynders ijdelheid mogelijk voldoende zou kunnen strelen de sleutel van de 16, me dunkt...en dan nog...mogelijk smaakt de wraak voor Reynders zelfs nog zoeter dan dat...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2013, 13:15   #43
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rafkaf Bekijk bericht
...
komkom, ni zeveren, t is t één of t ander...ofwel wakkere burger, maar dan zijt ge VB'er of N-VA'er ook natuurlijk.
Oud 5 september 2013, 13:20   #44
openeye
Gouverneur

openeye's schermafbeelding

Standaard

Nothing to see here people.
Interpoliticaire zever is waardeloos.
openeye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2013, 14:14   #45
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
allez Peter ... ge zwanst toch nu, hoop ik ... die demarche was duidelijk in pré-electorale modus, net als de initiële reactie van Reynders ... (al heeft in Vlaanderen iedereen de zogezegde bocht van Siegfried opgemerkt maar niet de veel snellere draai van Reynders...mja, ge weet wat ik denk van t politiek inzicht van Vlamingen hé ...)

wat er na de verkiezingen gebeurt, hangt af van de cijfertjes en Reynders ... of dacht ge dat hij een revanche op Elio, voor wat de PS hem in Brussel aandeed, gaat laten schieten als hij er ook maar enige kans voor krijgt ???

als de cijfers uitsluiting van de PS toestaan in 2014 ... is het enige wat Reynders ijdelheid mogelijk voldoende zou kunnen strelen de sleutel van de 16, me dunkt...en dan nog...mogelijk smaakt de wraak voor Reynders zelfs nog zoeter dan dat...
Anna, ja uiteraard is dat in pre-electorale modus, zoals alle niet dossiergebonden antwoorden van ministers dat nu zullen zijn. Zo werkt het. Maar je moet nu toch ook echt niet gaan aan new-speak doen hee : dit was wel degelijk een bocht van 180 graden van Bracke. Dat hij uit de bocht is gevlogen, is een later gevolg maar neemt niet weg dat hij hem genomen had.
Wat Reynders betreft : die zijn animositeit met Di Rupo is bijna legendarisch dus ja, als de uitslag het toelaat zullen de scenario's om ofwel de PS te dumpen of omgekeerd zeker klaarliggen. Maar het meest waarschijnlijke scenario, en dat spreekt de waalse pers niet tegen is altijd een verlenging van het huidige gouvernement geweest. Maar uiteraard : eerst de stemmetjes tellen. MR doet het goed, o-vld stijgt terug in de peilingen, en sp.a daalt daarin terwijl PS zeer groot blijft maar een duidelijk verlies moest incasseren. Het is nu niet mogelijk om te voorspellen welke politieke familie na 25 mei de grootste zal zijn op federaal vlak. Pas dan gaan we weten wie echt aan zet is. Als het Reynders is, twijfel ik er geen seconde aan dat die een poging gaat doen om de PS te dumpen.
In mijn eigen pronostiek geef ik dat niet zoveel kans. Had de "bocht van Bracke" het kunnen halen, dan zou Reynders daar zeker gebruik van hebben kunnen maken en dan zag het er zéér slecht uit voor zowel PS als SP.A. Maar na het VTM "interview" met BDW en de passage van Jan Jambon op VRT kan het toch maar zo duidelijk zijn : confederalisme is het belangrijkste. En de anderen willen daar niet over spreken. Dus : zullen ze wel onderling de nodige afspraken maken om een regering te vormen. Just my opinion.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2013, 14:15   #46
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Attentie... Attentie.

Deze avond zal Karel De Gucht - EU-commissaris a.u.b. - in het programma Reyers laat opnieuw de gelegenheid te baat nemen om de N-VA ( Bracke, Turnhout en Menen waarschijnlijk) frontaal aan te vallen.

Mijn vraag is de volgende:
'Past het dat een EU-commissaris zich in de binnenlandse politiek van een land mengt?'.

Zijn er nog EU-commissarissen die dat doen?
Over de N-VA kan je nu eenmaal geen goed woord zeggen, hè.
Oud 5 september 2013, 14:17   #47
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=rafkaf;6789606]
Citaat:

Volgens mij heb jij zelfs twee lidkaarten van n-va, eentje in een kadertje boven je bed en eentje in je portefeuille in een beschermhoesje, én een T shirt met foto van Bart, vlaggetje + een pet met het partijlogo erop.
Oud 5 september 2013, 14:19   #48
Anna List
Banneling

Standaard

[quote=peter1962;6789690]
Citaat:

Volgens mij heb jij zelfs twee lidkaarten van n-va, eentje in een kadertje boven je bed en eentje in je portefeuille in een beschermhoesje, én een T shirt met foto van Bart, vlaggetje + een pet met het partijlogo erop.
Oud 5 september 2013, 14:21   #49
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Anna, ja uiteraard is dat in pre-electorale modus, zoals alle niet dossiergebonden antwoorden van ministers dat nu zullen zijn. Zo werkt het. Maar je moet nu toch ook echt niet gaan aan new-speak doen hee : dit was wel degelijk een bocht van 180 graden van Bracke. Dat hij uit de bocht is gevlogen, is een later gevolg maar neemt niet weg dat hij hem genomen had.
Wat Reynders betreft : die zijn animositeit met Di Rupo is bijna legendarisch dus ja, als de uitslag het toelaat zullen de scenario's om ofwel de PS te dumpen of omgekeerd zeker klaarliggen. Maar het meest waarschijnlijke scenario, en dat spreekt de waalse pers niet tegen is altijd een verlenging van het huidige gouvernement geweest. Maar uiteraard : eerst de stemmetjes tellen. MR doet het goed, o-vld stijgt terug in de peilingen, en sp.a daalt daarin terwijl PS zeer groot blijft maar een duidelijk verlies moest incasseren. Het is nu niet mogelijk om te voorspellen welke politieke familie na 25 mei de grootste zal zijn op federaal vlak. Pas dan gaan we weten wie echt aan zet is. Als het Reynders is, twijfel ik er geen seconde aan dat die een poging gaat doen om de PS te dumpen.
In mijn eigen pronostiek geef ik dat niet zoveel kans. Had de "bocht van Bracke" het kunnen halen, dan zou Reynders daar zeker gebruik van hebben kunnen maken en dan zag het er zéér slecht uit voor zowel PS als SP.A. Maar na het VTM "interview" met BDW en de passage van Jan Jambon op VRT kan het toch maar zo duidelijk zijn : confederalisme is het belangrijkste. En de anderen willen daar niet over spreken. Dus : zullen ze wel onderling de nodige afspraken maken om een regering te vormen. Just my opinion.
Reynders en BDW zijn wel on speaking terms ... �*ls er al iets mogelijk is, zal niemand ervan vernemen voor het rond is.
Oud 5 september 2013, 14:24   #50
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Reynders en BDW zijn wel on speaking terms ... �*ls er al iets mogelijk is, zal niemand ervan vernemen voor het rond is.
Klopt. Een deal kun je enkel op die manier maken. Siegfried zal nu ook wel tijd uittrekken om daarover diep na te denken. Die dacht ook dat het slim was om op jacht te gaan met de fanfare op kop, om dit stevaertianisme nog eens van stal te halen.
Oud 5 september 2013, 15:21   #51
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Klopt. Een deal kun je enkel op die manier maken. Siegfried zal nu ook wel tijd uittrekken om daarover diep na te denken. Die dacht ook dat het slim was om op jacht te gaan met de fanfare op kop, om dit stevaertianisme nog eens van stal te halen.
ik geloof ni zo in de toevallige uitschuiver ...
Oud 5 september 2013, 15:32   #52
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
ik geloof ni zo in de toevallige uitschuiver ...
Bedoel je dat ook jij gelooft dat Bracke zijn bocht er niet "plots" gekomen is maar dat die dat wel degelijk met enkele andere bestuursleden moet besproken hebben ?
Oud 5 september 2013, 15:37   #53
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedoel je dat ook jij gelooft dat Bracke zijn bocht er niet "plots" gekomen is maar dat die dat wel degelijk met enkele andere bestuursleden moet besproken hebben ?
Geloven ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2013, 15:42   #54
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
yep, ge kunt v Siegfried veel zeggen, maar ni dat m ni weet wat er in de media gebeurt als hij iets zegt hé ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 5 september 2013 om 15:43.
Oud 5 september 2013, 17:32   #55
rafkaf
Banneling

Standaard

Citaat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rafkaf
En wat vond je van zijn commentaar op het besluit van Menen?
Waarschijnlijk ook verhelderend.
ik heb enkel naar het eerste stuk gekeken, moet ik met het schaamrood op de wangen toegeven...

En?
rafkaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2013, 17:52   #56
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Geloven ?

.

oké schoof, is idd een slechte woordkeuze. Maar ik weet dat ik op jou kan rekenen
Oud 5 september 2013, 17:59   #57
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Een politicus die een politieke mening verkondigt?

SCHANDE!
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2013, 18:09   #58
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
yep, ge kunt v Siegfried veel zeggen, maar ni dat m ni weet wat er in de media gebeurt als hij iets zegt hé ...
Dan zitten we op dezelfde golflengte.
Oud 5 september 2013, 18:10   #59

Karma's schermafbeelding

Standaard

Ik ben een De Gucht fan ... spijtig dat hij geen lid is van de NVA
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2013, 18:18   #60
Ill Duce
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Ik ben een De Gucht fan ... spijtig dat hij geen lid is van de NVA
Je daalt in mijn achting.
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be