Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 september 2013, 14:10   #41
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ouwe knar Bekijk bericht
ja want je verstoord sjakie s sprookjes wereldbeeld ,alles kaat koet weet je wel
Wat baten (k)aars en b(r)il als den bruinen niet ....... wil

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 6 september 2013 om 14:15.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2013, 18:17   #42
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
En ik heb er nog zo ééntje : waarom Youssef De Witte niet eindelijk uit zijn ambt ontzetten, en het CGKR opdoeken ?
Want die hebben geen nut, integendeel, ze zijn schadelijker als met pestbacillen besmet ongedierte !
Ooit heeft Bart De Wever dit als een van zijn programmapunten naar voor geschoven.
Maar sinds hij regeringsdeelname ruikt, heb ik hem daarover nooit meer horen reppen, en heb ik enkel nog horen wauwelen over het oprichten van een Vlaams centrum, wat even onnodig en overbodig en zoals je zegt schadelijk is.
Ook de betreffende krantenartikels werden verwijderd (om hem salonfähigheid te verlenen?)
Oud 6 september 2013, 18:23   #43
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Aah ja, in uw droomland België is alles peis en vree. De economie kaat koet, de koning is een toffe pee, de allochtonen zijn leuke verrijkende gasten.
Rozegeur en maneschijn in het land van bier, frieten, chokolade, melk, honing en uitkeringen...
Vergeet de Rode Duivels niet!
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2013, 19:47   #44
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ooit heeft Bart De Wever dit als een van zijn programmapunten naar voor geschoven.
Maar sinds hij regeringsdeelname ruikt, heb ik hem daarover nooit meer horen reppen, en heb ik enkel nog horen wauwelen over het oprichten van een Vlaams centrum, wat even onnodig en overbodig en zoals je zegt schadelijk is.
Ook de betreffende krantenartikels werden verwijderd (om hem salonfähigheid te verlenen?)
Zeker een complot van de N-VA media.
Oud 7 september 2013, 09:08   #45
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
u draait in een mallemolen.

ik lees:

- de jongeren zijn niet in fout
- de school is in fout
- de school moet lijfstraffen geven

aan wie moet de school lijfstraffen geven als de jongeren niet in fout zijn?
De jongens zitten wel fout, maar zijn niet de oorzaak, hun gedrag is het gevolg van.
Ook de houding van de schooldirectie is het gevolg van.

Ik wil jullie zelfs nog een ander verhaal uit het dagelijksleven in Vlaanderen geven.

Op een bedrijf loop er iets grondig fout. Hierdoor loopt het bedrijf een enorme schade op.
Het bedrijf verwerkt voeding en heeft zich te houden aan zeer strikte regels rond het behandelen en verwerken van zijn product.
Diezelfde dag betrapt een leidinggevende enkel werknemers op een kleine fout tegenover de verplichte kledingdracht in de magazijnen.

De betrapte werknemers zijn van Centraal Afrikaanse oorsprong en zeer donker van huidskleur. De leidinggevende blaft de betrapte werknemers overdreven af voor deze fout.
Een autochtone werknemer geeft aan de betrapte werknemers de opmerking dat zijn de zwarte schapen zijn voor de opgelopen schade.
Direct daarop krijgt die autochtone werknemer te horen dat hij een racist is en beide zwarte werknemers stappen naar de preventie adviseur.

Daarvan krijgt de autochtone werknemer later te horen dat hij een blaam krijgt wegens racisme. Waarop de werknemer aan de adviseur vraagt waar het racisme zit in het gezegde; het zwarte schaap zijn.
De adviseur gaf als antwoord, luister jonge man, JIJ moet maar begrijpen dat je allochtone collega's slechts enkele woorden Nederlands begrijpen en het woord ZWART is voor hen als een rode lap op een stier.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2013, 09:26   #46
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De jongens zitten wel fout, maar zijn niet de oorzaak, hun gedrag is het gevolg van.
Ook de houding van de schooldirectie is het gevolg van.

Ik wil jullie zelfs nog een ander verhaal uit het dagelijksleven in Vlaanderen geven.

Op een bedrijf loop er iets grondig fout. Hierdoor loopt het bedrijf een enorme schade op.
Het bedrijf verwerkt voeding en heeft zich te houden aan zeer strikte regels rond het behandelen en verwerken van zijn product.
Diezelfde dag betrapt een leidinggevende enkel werknemers op een kleine fout tegenover de verplichte kledingdracht in de magazijnen.

De betrapte werknemers zijn van Centraal Afrikaanse oorsprong en zeer donker van huidskleur. De leidinggevende blaft de betrapte werknemers overdreven af voor deze fout.
Een autochtone werknemer geeft aan de betrapte werknemers de opmerking dat zijn de zwarte schapen zijn voor de opgelopen schade.
Direct daarop krijgt die autochtone werknemer te horen dat hij een racist is en beide zwarte werknemers stappen naar de preventie adviseur.

Daarvan krijgt de autochtone werknemer later te horen dat hij een blaam krijgt wegens racisme. Waarop de werknemer aan de adviseur vraagt waar het racisme zit in het gezegde; het zwarte schaap zijn.
De adviseur gaf als antwoord, luister jonge man, JIJ moet maar begrijpen dat je allochtone collega's slechts enkele woorden Nederlands begrijpen en het woord ZWART is voor hen als een rode lap op een stier.
Die jongens zitten wel fout ( gelukkig is daar geen discussie met u over)maar zijn niet de oorzaak ( wat dan wel?)hun gedrag is het gevolg ervan..kunt u even uitleggen wat u nu bedoeld?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2013, 09:58   #47
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Die jongens zitten wel fout ( gelukkig is daar geen discussie met u over)maar zijn niet de oorzaak ( wat dan wel?)hun gedrag is het gevolg ervan..kunt u even uitleggen wat u nu bedoeld?
Hun gedrag is het gevolg van het beleid.
Binnen de politiek is men steeds maar bezig dat men hier begrip moet opbrengen voor de situatie is Afrika en de Arabische wereld.
Wij moeten maar begrijpen dat deze jongeren een andere cultuur hebben en ons maar aanpassen aan hen.

Dat deze jongeren hier geboren zijn uit ouders die hier zijn geboren en helemaal niets hebben te zien met de situatie in Afrika of de Arabische wereld vergeten onze politici.
Dat deze jongeren eigenlijk reeds lang niet meer als migranten mogen beschouwd worden en zouden moeten beschouwd en behandeld worden als autochtonen vergeten onze politici.
Sommige van hen zijn zelfs reeds de vijfde generatie die hier geboren worden, maar toch zijn zij nog steeds niet aangepast en spreken zij nog steeds niet de plaatselijke taal.

Ik heb zelf heel de wereld afgereist, maar nergens anders heb ik het meegemaakt dat de 3 generatie van inwijkelingen nog steeds in de taal van herkomst worden opgevoed en de plaatselijke taal niet 100% machtig zijn.

In tegendeel zelfs, toen ik buiten Europa mensen van Europese afkomst tegen kwam die daar reeds 2 generaties leefden, hadden deze problemen om de taal van hun voorouders te begrijpen.
Oud 7 september 2013, 10:02   #48
Sean
Burgemeester

Standaard

Uiteraard zijn deze jongeren verantwoordelijk voor hun daden maar wanneer de directeur van het CGKR boodschappen meent te moeten verkondigen zoals “…wie vrouwen en holebi’s verdedigt doet dit vaak om de Islam aan te vallen…”, een houding die niet nieuw is, dan is toch sprake van een gedeelde verantwoordelijkheid.
Wat De Witte doet is de machtspositie van een groep die cultureel toch iets agressiever is nog versterken en van het begrip “racisme” een echt toverwoord maken.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2013, 11:42   #49
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hun gedrag is het gevolg van het beleid.
Binnen de politiek is men steeds maar bezig dat men hier begrip moet opbrengen voor de situatie is Afrika en de Arabische wereld.
Wij moeten maar begrijpen dat deze jongeren een andere cultuur hebben en ons maar aanpassen aan hen.

Dat deze jongeren hier geboren zijn uit ouders die hier zijn geboren en helemaal niets hebben te zien met de situatie in Afrika of de Arabische wereld vergeten onze politici.
Dat deze jongeren eigenlijk reeds lang niet meer als migranten mogen beschouwd worden en zouden moeten beschouwd en behandeld worden als autochtonen vergeten onze politici.
Sommige van hen zijn zelfs reeds de vijfde generatie die hier geboren worden, maar toch zijn zij nog steeds niet aangepast en spreken zij nog steeds niet de plaatselijke taal.

Ik heb zelf heel de wereld afgereist, maar nergens anders heb ik het meegemaakt dat de 3 generatie van inwijkelingen nog steeds in de taal van herkomst worden opgevoed en de plaatselijke taal niet 100% machtig zijn.

In tegendeel zelfs, toen ik buiten Europa mensen van Europese afkomst tegen kwam die daar reeds 2 generaties leefden, hadden deze problemen om de taal van hun voorouders te begrijpen.
U heeft een punt,maar ook niet.
Het gedrag van die jongeren is een gevolg van de opvoeding thuis, waar waarden en normen totaal anders worden ingevuld dan de samenleving doet.

Die groepen zijn ondertussen zo groot, hun gedrag is steeds gebaseerd op behoud van " eigen" cultuur en afwijzing van " onze" cultuur, dat politici hen steunen uit zuiver politieke belangen, toegeven levert gewoon stemmen op en politieke macht.

Natuurlijk zijn die jongeren allang geen migranten meer, maar toch komen ze uit gezinnen waar één of beide ouders eerste generatie migrant is als gevolg van gezinsvorming en hereniging.
Laten we niet vergeten dat dit een verblijfsstatuut oplevert en toegang tot een sociale zekerheid en voorzieingen die in landen van herkomst onbestaande zijn.
Mensen komen, omwille van economische motieven maar zien deze samenleving wel als zedeloos, goddeloos, verdorven, bedreigend voor eigen cultureel religieuze waarden, en dit gecombineerd met steeds opnieuw eerste generatie, staat alle vormen van integratie voor het merendeel van vooral nieuwkomers uit overwegend Islamitische landen in de weg.

Om uw voorbeeld moet ik wel lachen, ik heb interculturele vorming gevolgd en dan krijg je een film over Nederlanders in Australie, bejaard, nog nederlands sprekend met mekaar onder de koekoekklok, van " zie je wel, mensen doen het overal zo als Turken en Marokkanen hier".

Dat Australie een spreidingsbeleid voerde,die mensen niet allemaal in dezelfde wijk wonen, geen rel schoppen omdat ze niet op klompen naar het werk mogen, hun kinderen getrouwd zijn met Australiers en gewoon Engels spreken, en op geen enkele manier nog te onderscheiden zijn van anderen, en ook die oudere Nederlanders wel Engels hebben geleerd, dat tonen ze niet.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2013, 12:16   #50
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U heeft een punt,maar ook niet.
Het gedrag van die jongeren is een gevolg van de opvoeding thuis, waar waarden en normen totaal anders worden ingevuld dan de samenleving doet.

Die groepen zijn ondertussen zo groot, hun gedrag is steeds gebaseerd op behoud van " eigen" cultuur en afwijzing van " onze" cultuur, dat politici hen steunen uit zuiver politieke belangen, toegeven levert gewoon stemmen op en politieke macht.

Natuurlijk zijn die jongeren allang geen migranten meer, maar toch komen ze uit gezinnen waar één of beide ouders eerste generatie migrant is als gevolg van gezinsvorming en hereniging.
Laten we niet vergeten dat dit een verblijfsstatuut oplevert en toegang tot een sociale zekerheid en voorzieingen die in landen van herkomst onbestaande zijn.
Mensen komen, omwille van economische motieven maar zien deze samenleving wel als zedeloos, goddeloos, verdorven, bedreigend voor eigen cultureel religieuze waarden, en dit gecombineerd met steeds opnieuw eerste generatie, staat alle vormen van integratie voor het merendeel van vooral nieuwkomers uit overwegend Islamitische landen in de weg.

Om uw voorbeeld moet ik wel lachen, ik heb interculturele vorming gevolgd en dan krijg je een film over Nederlanders in Australie, bejaard, nog nederlands sprekend met mekaar onder de koekoekklok, van " zie je wel, mensen doen het overal zo als Turken en Marokkanen hier".

Dat Australie een spreidingsbeleid voerde,die mensen niet allemaal in dezelfde wijk wonen, geen rel schoppen omdat ze niet op klompen naar het werk mogen, hun kinderen getrouwd zijn met Australiers en gewoon Engels spreken, en op geen enkele manier nog te onderscheiden zijn van anderen, en ook die oudere Nederlanders wel Engels hebben geleerd, dat tonen ze niet.
Wie heeft het beleid rond gezinshereniging ingevoerd?

Je voorbeeld uit Australie is een mooie voorbeeld.
Daar kan je namelijk niet rekenen op een gezinshereniging, noch op een beleid voor gezinsvorming.
Als je daar huwt met een buitenlander/se die geen verblijfsvergunning heeft voor het huwelijk, dan moet die aan de eisen voldoen of jij mag verhuizen en het land verlaten.

En de Nederlanders en Vlamingen, zelfs de Duitsers en Fransen die in Australie wonen en leven, spreken inderdaad perfect Australisch Engels. Het is daar zelfs een voorwaarde om een verblijfsvergunning te kunnen krijgen.

In Europa blijkt het onmogelijk te zijn om deze voorwaarde te stellen.
Zelfs binnen de Belgische politiek is het onmogelijk deze voorwaarde in te voeren om een verblijfsvergunning te bekomen.

De oorzaak hiervan is vrij simpel. Het zou betekenen dat alle Europese politici verplicht worden het Frans machtig te zijn en te gebruiken in officiele contacten in de Europese gebouwen in Staatsburg, het Nederlands in het Internationale gerechtshof van Dehaag en het Frans of Nederlands in de Europese gebouwen in Brussel, het Duits, Lets of Frans in het gerechtshof van de rechten van de mens in Luxemburg.
Binnen Belgie zouden de Franstaligen zich moeten aanpassen en het Nederlands moeten gebruiken op Vlaams grondgebied.
Oud 8 september 2013, 15:27   #51
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Een meisje van 13 word op school uitgescholden voor hoer en slet door enkele van de oudere mannelijke allochtone medeleerlingen. Dit omdat ze met een vrij kort rok, die nog aan de opgelegde normen voldeed volgens de directie.

De vader gaat de volgende dag naar school en stelt de directie op de hoogte en vraagt om er een einde aan te maken.
Als antwoord krijgt de vader te horen, dat zijn 13 jarige dochter moet begrijpen dat deze jongeren, hoewel hier geboren en opgegroeit, in een andere cultuur leven en problemen hebben om zich aan te passen.
Waarna de directie zegt dat ze dit probleem niet kan oplossen, waarop de moeder direct antwoord dat ze die jongens dan maar moeten castreren voor ze één van hun medeleerlingen verkrachten, omdat ze een te korte rok aan heeft volgens deze jongens en zij dus een vrijgeleide denken te hebben.

Promt krijgen de ouders te horen dat ze hun dochter beter van school halen en ergens anders inschrijven, want dat de school dergelijke niet aangepaste leerlingen niet wenst.
Goede mop. Zelf bedacht???
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2013, 16:12   #52
R.Verhiest
Gouverneur

R.Verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De oorzaak hiervan is vrij simpel. Het zou betekenen dat alle Europese politici verplicht worden het Frans machtig te zijn en te gebruiken in officiele contacten in de Europese gebouwen in Staatsburg, het Nederlands in het Internationale gerechtshof van Dehaag en het Frans of Nederlands in de Europese gebouwen in Brussel, het Duits, Lets of Frans in het gerechtshof van de rechten van de mens in Luxemburg.
Binnen Belgie zouden de Franstaligen zich moeten aanpassen en het Nederlands moeten gebruiken op Vlaams grondgebied.
Esperanto ?
R.Verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2013, 16:17   #53
R.Verhiest
Gouverneur

R.Verhiest's schermafbeelding

Standaard

In het algemeen heb ik de indruk dat deze draad het probleem ietsje te veel polaizeerd.
Ik heb zelf momenteel 4 kleindochters in "multiculturele" lagere en middelbare scholen
& vanzelfsprekend zijn er problemen - de ouders & kinderen krijg je wel zo ver dat ze inzien in dezelfde school hetzelfde belang voor te staan : opvoeding van de kinderen tot burgers in deze maatschappij & dat helpt !

Inderdaad : "mulicultureel" is niet enkel een tegenstelling tussen Vlaams-Christelijk en buitenlands-moslims. Enkele jaren geleden hoorde ik iets over een fikse catfight tussen "ingepakte" moslima's en eerder "uitgepakte" braziliaanse schonen op een antwerps atheneum... (Shit happens)
R.Verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2013, 18:51   #54
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Toen mijn dochtertje in het tweede kleuterklasje zat en we haar gingen ophalen, zat daar nog een ventje aan een tafeltje een beetje treurig te wezen. De juffrouw vertelde ons dat dat manneke erg achterstond op de rest van de leerlingen en dat ze als de moeder opdaagde ze haar zou moeten uitleggen dat haar zoontje thuis een beetje zou moeten oefenen om bepaalde vaardigheden te ontwikkelen zoals een potlood vasthouden, een plaatje kleuren en nog wat zaken die vierjarigen nu eenmaal kunnen en doen. Het probleem van de juffrouw was echter dat de moeder Franstalig was en ze zelf geen Frans sprak. Mijn vriendin met hare grote mond direct zo van: "Hier den Hoomer sé die spreekt goed Frans." Ik zo van:" Jamaar dat is een moslimkindje en die moeder gaat echt niet tegen mij willen spreken hoor." Ik had ze al gezien die moeder, zo het type pinguin was. De kleuterjuffrouw zei dat dat nonsens waren en vroeg me om aub. te wachten op die moeder.
Enfin die moeder komt binnen vrij laat zoals gewoonlijk en ik wil de uitleg over de vaardigheden die hare zoon moet aanleren doen tegen haar, ze bekijkt me verschrikt, grijpt de kleine en loopt weg.
Nu op 2 september vier jaar later is dat ventje voor den eerste keer terug opgedaagd in het schooltje, ik vraag me af: "Zou hij al geleerd hebben prentjes te kleuren?"
Hoe gaat dat ventje de anderen, die nu reeds in het derde leerjaar aan de slag zijn, kunnen bijbenen?

Laatst gewijzigd door Hoomer : 8 september 2013 om 18:52.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2013, 19:11   #55
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe gaat dat ventje de anderen, die nu reeds in het derde leerjaar aan de slag zijn, kunnen bijbenen?
heel simpel.

Zowel moeder �*ls vader �*ls imam komen naar scholen. Roepen en tieren héél hard dat het kind wordt gediscrimineerd door de racistische leerkrachten, en slaagt met glans op alle vlakken. Dankzij Allah natuurlijk.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2013, 19:27   #56
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
heel simpel.

Zowel moeder �*ls vader �*ls imam komen naar scholen. Roepen en tieren héél hard dat het kind wordt gediscrimineerd door de racistische leerkrachten, en slaagt met glans op alle vlakken. Dankzij Allah natuurlijk.
Tja ze zijn hier nog niet sterk genoeg. Ik denk dat er op heel die school een vijftal moslim kinderen zitten.
Maar het zal beteren hoor, we moeten immers vluchtelingen opnemen om onze quota te halen. daar we onze mol in de OCMW raad hebben zitten, hebben we er weet van dat dat ventje in een speciaal voor hun gehuurde villa woont. we moeten nu eenmaal onderdak aan vluchtelingen geven, maar het is hier lastig een huurhuis te vinden. De drie of vier families vluchtelingen die hier wonen, wonen in echt heel mooie huizen hoor (door het ocmw voor hen gehuurd en betaald)(zoals eerder gezegd we moeten ze onderdak geven).
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2013, 12:55   #57
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Enfin die moeder komt binnen vrij laat zoals gewoonlijk en ik wil de uitleg over de vaardigheden die hare zoon moet aanleren doen tegen haar, ze bekijkt me verschrikt, grijpt de kleine en loopt weg.
Geluk gehad, voor hetzelfde geld kwam ze later terug met mannen (echtgenoot, broers enz.) om u duidelijk te maken welke misdaad je tegen hun 'cultuur (?)' gemaakt hebt. En je kent hun manier van 'uitleggen'
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2013, 13:03   #58
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een meisje van 13 word op school uitgescholden voor hoer en slet door enkele van de oudere mannelijke allochtone medeleerlingen. Dit omdat ze met een vrij kort rok, die nog aan de opgelegde normen voldeed volgens de directie.

De vader gaat de volgende dag naar school en stelt de directie op de hoogte en vraagt om er een einde aan te maken.
Als antwoord krijgt de vader te horen, dat zijn 13 jarige dochter moet begrijpen dat deze jongeren, hoewel hier geboren en opgegroeit, in een andere cultuur leven en problemen hebben om zich aan te passen.
Waarna de directie zegt dat ze dit probleem niet kan oplossen, waarop de moeder direct antwoord dat ze die jongens dan maar moeten castreren voor ze één van hun medeleerlingen verkrachten, omdat ze een te korte rok aan heeft volgens deze jongens en zij dus een vrijgeleide denken te hebben.

Promt krijgen de ouders te horen dat ze hun dochter beter van school halen en ergens anders inschrijven, want dat de school dergelijke niet aangepaste leerlingen niet wenst.
over welke school gaat het ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2013, 13:14   #59
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Het is voor het meisje waarschijnlijk inderdaad beter van school te veranderen.
Een directie die niet op wenst te treden tegen toenemend extremisme en discriminatie op basis van vooroordelen (waarschijnlijk geloofsgebonden) voorspelt weinig goeds voor de toekomst.

Ik zou als ouder eerder het publiek zoeken denk ik. Internetmail aan ieder adres dat je kan vinden in de betrokken gemeente, facebook, twitter...
Dat is het enige wat tegenwoordig nogal eens effect heeft.
Dat zou ik ook doen. Uiteindelijk gaat het om punctuele symptomen van een structureel probleem: gebrek aan competenties bij het onderwijspersoneel.

En als je weet dat directies worden gerekruteerd uit de pool van leerkrachten dan weet je het wel.

Heel wat directeurs en directrices hebben niet meer dan twee jaar normaalschool achter de kiezen, worden plots de leerkracht met de meest anciënniteit in de school, en worden dus per definitie de nieuwe directeur.
Je kan niet verwachten dat ze plotsklaps de perfecte ceo's worden. Ze zijn er niet voor opgeleid.

Zoals je zegt: maak je klacht duidelijk via de sociale media. Een formulierke via ombudsdiensten volstaat niet meer.

Laatst gewijzigd door Rudy : 19 september 2013 om 13:18.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2013, 17:00   #60
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Uit welk leven is dit gegrepen?
Je weet weer van niets?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be