![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() maar dat kan ook niet anders voor zo'n jonge organisatie, nietwaar ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zal daarom zijn dat de "Vlaamse" Minister-Presidenten tegen elke prijs uit de anti-Vlaamse Belgicistische partijen komen.
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Burger
|
![]() Ik vraag me af welke sociale afbraak? N-VA stelt duidelijk voor een sociale maatschappij te gaan. Of bedoelt men met afbraak dat men gaat stoppen van het promoten van luierikken en het gratis uitdelen van huizen en geld aan iedereen die "geen goesting" heeft?
Wat kan iemand er tegen hebben dat men stopt met geld te geven aan mensen die liever lui dan moe zijn? Let op: Ik ben honderd percent akkoord met werkloosheidsuitkeringen en sociale hulp voor mensen die het echt nodig hebben. Maar het mag geen uithangbord worden voor het land ("ah daar moeten we zijn!"), en er mag toch wel eens streng op worden toegezien dat hiervan geen misbruik wordt gemaakt? Uitwassen zoals genaturaliseerde immigranten die hier al 6 jaar in een sociale woning leven, geen enkele Belgische taal willen leren, stelselmatig alle werk weigeren, leefloon en kindergeld trekken, en op alle mogelijke manieren er nog meer uit proberen persen (bv. officieel alleenstaande moeder die wel samenwoont in de praktijk), en spuwen op alles wat westers is ... Hoe kan iemand dit nog verdedigen? Toen ik nog in Belgie werkte, als je vragen had over iets ivm. mutualiteit of kindergeld, kon je het best aan de marokkaanse collega's vragen op het werk. Die wisten echt ALLES, elk detail, elk voordeel, elke prijs, ... Er waren er bij die elke keer van mutualiteit wisselden voor eenmalige voordelen (ah, de CM geeft gratis brillen aan kinderen, hop, wisselen, iedereen bril, en terug wisselen). Deze gasten wisselden omdat ze bij een andere 5 euro per jaar minder moesten betalen, dat vonden ze toch niet kunnen. Er zijn drukbezochte internetforums in Belgie, in het arabisch, die enkel en alleen gaan over de Belgische sociale wetgeving, waar je het best voor wat terechtkan, en hoe je vanalles kan omzeilen of cumuleren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
die eerste post daar is slechts voor 1 zaak van tel. en dat is omdat het Vl parlement in al zijn overbodigheid ... wel de enige plaats is waar onafhankelijkheid niet onderhandeld dient te worden, maar waar ze eventueel uitgeroepen zou kunnen worden, in complete democratische legitimiteit. die eerste piet in traditio handen is een verzekeringspolis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu is zo, zoals ik het aan Vlijmscherp reeds zei, dat de Vlaamse partijen in het verleden reeds bewezen hebben dat die logica hen soms ontsnapt. Ik verwacht dat dit dit keer ook gaat gebeuren, in hoofde van de NVA in ieder geval. Verwacht jij nu echt dat de NVA een Vlaamse regering gaat vormen waar met geen woord gerept wordt over de federale bevoegdheden? Dat zij een Vlaams regeerakkoord gaat afsluiten zonder dat de andere partijen plechtig "beloven" voor een confederale staatshervorming te gaan op federaal vlak? En als de NVA federaal in de oppositie vliegt terwijl de andere Vlaamse regeringspartijen wel in de meerderheid gaan zonder "confederalistisch akkoord", gaat de NVA dit dan aanvaarden vanuit de Vlaamse regering? Neen, ik blijf erbij, zonder tsjevenstreek van de DC&V (zie Antwerpen), zal de NVA moeten kiezen tussen ofwel strategische bocht, ofwel oppositie, ofwel Vlaamse onbestuurbaarheid, naargelang de verkiezingsscores.
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() CD&V hangt haar wagonnetje aan alles waarvan ze denken dat het hen voordeel zal opleveren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat was mijn punt toch in mijn post aan Peter?
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
NVA weet dat maar al te best zodat je alleen maar kunt besluiten dat geen haar op Bartje's hoofd eraan denkt om in 2014 in een federale regering te stappen. Ze nemen hierbij wel een risico want tijdens de verkiezingen in 2019 zou het momentum voor de NVA wel eens over kunnen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nu vind ik dat we daarrond niet flauw moeten doen : na de vaudeville van dit weekend en het geeuthanaseerde plan van Bracke & zijn onbekende medestanders weten we dat n-va voor de harde lijn blijft gaan goed wetende dat ze dit niet kunnen doen in hun eentje. En dat elk engagement vanuit vlaams niveau hoedanook geen waarde heeft een trapje hoger in de federatie. Citaat:
Geen nood, devlaamse regering Bourgeois I zal daarover niet struikelen. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Ik ben eens benieuwd - in de veronderstelling dat de N-VA buiten elke regering wordt gehouden - hoe ver Vlaanderen met circa 50% van de bevolking dat België niet meer zien zitten zoals het momenteel fungeert zal radicaliseren en welke aangename gemeenschap we gaan kennen.
Een volk, waarvan de drijvende krachten onder het versmachtend PS-bewind wil uit geraken. Na een kleine 200 jaar. Het is om u kreupel te lachen... Een volk dat de meerderheid uitmaakt, de welvaart en welstand van het land creëert... en levenslang gedomineerd wordt door een kreupele minderheid dat ze dan nog financieel zwaar moet ondersteunen. Een volk dat door klunzen zoals De Gucht belachelijk wordt gemaakt. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=peter1962;6791212]
Citaat:
Citaat:
De situatie in 2014 zal er evenwel anders uitzien. Op dit ogenblik is de NVA een kleine partij op Vlaams niveau, en dus eenvoudig te vervangen. Bovendien gaat het om een schending (lang) NA het begin van de regering. Nu de Vlaamse regering verlaten is een soortgelijk manoeuvre als wat De Croo heeft gedaan, met de gekende resultaten. In 2014 zal de NVA veruit de grootste partij zijn, en dus veel meer gewicht in de schaal hebben. Wie een regeerakkoord met haar sluit, zal bijna niet anders kunnen dan die uit te voeren. Dus zullen de strategische spelletjes waarschijnlijk VOOR het begin van de regering plaatsvinden. Als de NVA inderdaad confederalistische eisen stelt en de andere partijen verwerpen die eisen, dan zit ofwel de NVA, ofwel Vlaanderen met een probleem, naargelang de electorale scores. Ik hou nog geen rekening met de ledencongressen van de NVA.
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 6 september 2013 om 16:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het cordon vliegen zal uiteraard voor een aardverschuiving zorgen de verkiezingen erna.
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik betwijfel ofdat het pensioenstelsel en de sociale zekerheid dan nog betaalbaar zullen zijn, ik denk niet dat we dat halen.
![]() |
![]() |