![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Zou jij verzet aantekenen tegen het gebruik van organen van een overleden familielid? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
6 | 15,00% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
33 | 82,50% |
Weet niet |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,50% |
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigenlijk zou iedereen verplicht moeten worden om z'n keuze op voorhand te registreren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toen jaren geleden die donor-wet werd voorgesteld, had ik de indruk dat men inderdaad op voorhand moest gaan melden indien men NIET als donor wenste in aanmerking te komen.
Blijkbaar is het in realiteit dan toch nog anders?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Parlementslid
|
![]() Blijkbaar is er hier nog niemand rechtstreeks met een orgaan-donatie geconfronteerd geweest.....
waar het schoentje wringt in dit "klote"-landje is in de factuur die de nalatenschap voorgeschoteld krijgt ! Bij mijn vader's overlijden werd ons gevraagd of zijn nieren mochten weggehaald worden voor wachtende patiënten die daardoor niet meer naar de nierdialyse zouden te hoeven. Natuurlijk stemden we toe, je kan er tenslotte mensenlevens mee redden..... maar wat ze er ons vergeten bij te vertellen hadden was namelijk dat ze de organen twee dagen hoefden aan machines te hangen teneinde de patiënt klaar te maken voor de operatie. Op dat ogenblik zijn de nieren nog steeds eigendom van de erfgenamen van de overledene, en dusdanig komt de faktuur van het behandelend ziekenhuis toe bij..... ra,ra,ra... juist ja, de erfgenamen.... De mutualiteit zegt dat ze niet hoeft op te draaien voor onze bewuste keuze ................. wijzelf konden dus opdraaien voor een bedrag van € 3.721,50...... én dat staat niet in de donorwet..... Gans mijn gezin is sindsdien pertinent donor-weigeraar zolang ze de wet niet aanpassen !!!!! ![]() ![]()
![]() |
#44 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op http://www.nierpatient.be/donatie/zeg_ja.asp vond ik bovendien het volgende: [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2] Wie betaalt de kosten?[/size][/font] [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2] De kost verbonden aan de onderzoeken met het oog op de orgaanschenking en de operatie zelf worden aangerekend aan de ziekteverzekering van de patiënten die de organen ontvangen. Uw familie betaalt enkel de kosten die gemaakt werden voor uw behandeling in het ziekenhuis tot het vaststellen van de dood.[/size][/font] [size=2][font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif] Volgens mij is het niet de wet, maar de ziekteverzekering die in uw geval een grove fout heeft gemaakt. Ik heb in m'n omgeving ook al een paar mensen weten overlijden die een orgaan gedoneerd hebben, en zij hebben hier niet voor moeten betalen. [/font][/size] Laatst gewijzigd door Nynorsk : 22 augustus 2004 om 12:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat stelt me voor een probleem: ofwel is er iets grondig mis, ofwel ... kan ik dit "geloven"?, ben je een gepantenteerde leugenaar die maar wat uit zijn nek kletst ... Ik hoop op opheldering.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Nooit of te nooit zou ik toelaten dat mijn organen na mijn dood gebruikt kunnen worden voor donordoeleinden.
Stel je voor dat één van je organen gebruikt word om er een vreemdeling mee te redden ? Een orgaan van mij in het lichaam van een vreemdeling ... een ware nachtmerrie en een grote belediging voor mijn dood lichaam. Vandaar ook dat voor alle veiligheid ik me laat cremeren de dag dat m'n laatste uur heeft geslagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Voorts voeg ik eraan toe dat de wetenschap maar moet zoeken naar methodes om de werking van onze organen op kunstmatige wijze na te bootsen. Ik pleit voor volledig kunstmatige organen dus, daarmee is het tekort aan organen onmiddellijk mee opgelost.
Als we reeds in staat zijn op de maan te kunnen landen en in staat zijn te clonen, dan moet het ook wel lukken om organen op volledig kunstmatige basis te produceren. Waar een wil is, is een weg ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voil�*, ik heb op jou venijnige vraag geäntwoord. Hopelijk is het leven niet zo wreed dat ik daadwerkelijk zulk een vieze keuze zou moeten maken, want het zou me levenslang op de maag blijven liggen, ook al is m'n dochter daarmee gered. Een reden te meer om te hopen dat de wetenschap maar beter kunstmatige organen uitvindt opdat levende organen niet meer nodig zijn van donors. Hoe vlugger, hoe liever. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
moest ge het nog ni weten, vreemdelingen zijn mensen van vlees en bloed, net zoals u en ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() Je vergeet één ding, ik kan zwemmen en goed zelfs. Dus een verdrinkingsdood is een dood die me zeker niet kan overkomen, tenzij ik uiteraard in ijskoud water zou belanden hetgeen verlammend op de mens werkt. Alhoewel, m'n koppigheid om te overleven en mijn rustigblijvende geest in gevaarlijke situaties zal me welicht voldoende zijn om mezelf te behelpen in dergelijke situatie en zo niet ... tja, ieder mens weet dat hij niet het oneindig leven heeft hé. Als je tijd gekomen is, is deze gekomen en daarmee uit.
Maar de aangeboden hulp van een vreemdeling zou, voor wat mezelf betreft, ik resoluut geweigerd hebben. Dat recht heb ik en ik alleen draag van deze keuze dan de gevolgen, maar het blijft mijn persoonlijke keuze waar ik honderd procent achter sta. En ja, ik weet dat vreemdelingen ook mensen zijn gemaakt van vlees en bloed hoor en niet afkomstig zijn van een andere planeet. Heb ik ergens het tegendeel beweerd ? Neen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ga hun daarbij niet helpen door een krantenartikel te risceren met als hoofding : "allochtoon red in levensgevaar verkerende Vlaming" opdat het verkeerd beeld over 'de vredeslieve vreemdelingen' nog meer verhemeld zou worden. Dan sterf ik liever in belang van het behoud van de huidige realiteit dat vreemdelingen een probleem vormen binnen onze maatschappij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus in die context bekeken zijn niet alle vreemdelingen hetzelfde. Maar tegenwoordig wordt het woord 'vreemdeling' eerder gebruikt als verzamelnaam voor volkeren die duidelijk voor criminaliteit en wangedrag zorgen en dus niet als verzamelnaam voor ieder niet-blanke persoon. (In Vlaanderen dan toch). |
|
![]() |
![]() |