Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 september 2013, 07:25   #41
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit gaat er wel over...
Mensen die naar dit land komen moeten zich aan de normen en wetten van hier aanpassen, niet omgekeerd...
2 maar ... doen ze dat ook?

Ik denk niet dat wij het in andere landen zo zouden moeten gaan 'uithangen' al was het 'maar' een reclamebord.

Citaat:
Dewinter heeft 100 % gelijk: want waar begint zoiets en w�*�*r eindigt dat ?
De handleidingen al eens gelezen, van laat het huishoudtoestellen zijn, iets voor PC, TV-Video en dergelijke ... ?
In de meeste gevallen staat het Nederlands (men gaat van de veronderstelling uit dat wij hier het Engels allemaal baas kunnen, geen probleem mee hoor maar toch) daar al lang niet meer bij, maar wel een hele hoop exotische talen die kant noch wal raken ...

Laatst gewijzigd door Universalia : 14 september 2013 om 07:52.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 07:34   #42
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Joepie!
Arabische reklame!!
Wellicht wordt een tram hier geassocieerd met een "loket" van de overheid.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 07:37   #43
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wellicht wordt een tram hier geassocieerd met een "loket" van de overheid.
Te zien aan hoeveel belastingsgeld er in gepompt moet worden, klopt dit wel.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 07:43   #44
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De ervaring leert dat...
Vooral in de Brusselse rand.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 07:57   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De ervaring leert dat...
Vooral in de Brusselse rand.
Dat begint vooraan in de bus, dat is logisch.
Dat eindigt in Mekka, dat is .... pijnlijk.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 14 september 2013, 08:27   #46
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als ze stiekum in schoolmaaltijden dat invoeren,
dan is enige achterdochtigheid op zijn plaats.

Mocht men mij oproepen om mee te spelen in een kiesbureel, dan ga ik me tegen mijn goesting een broodje met hesp moeten vragen, want anders ...

Zouden sommige restaurants ... ?

Ik begin me precies wat minder thuis te voelen ....

.
Normale restaurants verdenk ik niet echt, (sommige) klinieken daarentegen? Ik verkies alvast in het vervolg naar een "Sint" ziekenhuis te gaan, daar maak ik meer kans op een koteletje dan in een stadskliniek denk ik. Ik ga bij een volgend bezoek aan het UZ alvast vragen of het halal is. En als het "ja" is dan mogen ze het terug meenemen en eis ik varkensgebraad.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 08:30   #47
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
2 maar ... doen ze dat ook?

Ik denk niet dat wij het in andere landen zo zouden moeten gaan 'uithangen' al was het 'maar' een reclamebord.

De handleidingen al eens gelezen, van laat het huishoudtoestellen zijn, iets voor PC, TV-Video en dergelijke ... ?
In de meeste gevallen staat het Nederlands (men gaat van de veronderstelling uit dat wij hier het Engels allemaal baas kunnen, geen probleem mee hoor maar toch) daar al lang niet meer bij, maar wel een hele hoop exotische talen die kant noch wal raken ...
klopt. Ik heb recent een klacht ingediend bij Lidl. men moet er maar eens op letten: de grote opschriften op de verpakking van hun éénmalige aanbiedingen is FRANS. Het Nederlands kan je dan in kleine lettertjes ergens achteraan gaan zoeken. Ooit moest ik op mijn knieën gaan zitten om de nederlandse tekst te vinden op een groot pak (strijkplank of zoiets) die onderaan en achteraan het pakket stond.
Ik vroeg dan ook of het in Nederland ook zo was: nee hoor, de NEDERLANDSE verpakking in Nederland is.... rarara: Nederlands!

Indien er nog mensen zich daaraan ergeren: gelieve ook klacht in te dienen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 14 september 2013, 08:45   #48
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nvalid Bekijk bericht
Is er een wet dat zegt dat je halal moet eten
Is er een wet die er voor zorgt dat je halalvrij kan eten ? Kan jij op de verpakking van je braadkipje of potje vol au vent zien of het diertje in naam van een god is geslacht? Kan jij bij de beenhouwer een lamsboutje bestellen van een diertje dat niet hallal is geslacht?
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 09:06   #49
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Typisch Vlaams Belang........ hilarisch
Jij begrijpt al die Arabische opschriften dus?
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 09:06   #50
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Is er een wet die er voor zorgt dat je halalvrij kan eten ? Kan jij op de verpakking van je braadkipje of potje vol au vent zien of het diertje in naam van een god is geslacht? Kan jij bij de beenhouwer een lamsboutje bestellen van een diertje dat niet hallal is geslacht?
Daar is onlangs iets geweest in de pers.

Was dat in Frankrijk ? Ik weet het niet meer.

Een snuggere islamiet had een logo ontworpen en beschermd, producenten die zich door hem lieten controleren, mochten dat logo (halal certified of zoiets) op hun producten aanbrengen. Naast die onderwerping van controle ook .... mee betalen voor het geheel natuurlijk.

En dat blijkt aan te slaan bij de consument-moslim !

Bijgevolg: onze ondernemende islamiet met zijn logo runt een miljoenen-business !!

Zoek het zelf maar verder op.
Het ging over een mevrouw die niet Islam was, en daar niet van moest weten dat er op de duur geen andere keuze meer was dan halal-certified, en dat zij het recht opeiste om niet mee te moeten betalen aan dat aspect van de kostprijs.

.

Oud 14 september 2013, 09:30   #51
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Joepie!
Arabische reklame!!
Den boeffer heult met de vijand !
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 09:34   #52
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Joepie!
Ik ben de Open Grenzen VLD!!
Zet uw gat euh pardon uw huisdeur maar al wagenwijd open om al die immigranten te verwelkomen. Kwestie van consequent te zijn...Je gaat die mensen die je zo appreciërt toch niet op straat laten slapen ? Waar is de spreekwoordelijke gastvrijheid der Belgen ? Iedere pro-Open Grenzen kwiebus moet maar een immigranten familie in zijn woning logeren, in afwachting tot er genoeg nieuwe sociale woningen bijgebouwd worden, met diezelfde kwiebussen hun spaargeld.
Oud 14 september 2013, 09:36   #53
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Joepie!
Lekker hysterisch doen voor een reklamebord!!
Je moet ergens grenzen stellen. Arabisch is hier geen officiële taal. De meeste Belgen kunnen dat niet eens lezen, het is discriminerend voor hen als zulke onverstaanbare talen gebruikt worden.
Oud 14 september 2013, 12:34   #54
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Daar is onlangs iets geweest in de pers.

Was dat in Frankrijk ? Ik weet het niet meer.

Een snuggere islamiet had een logo ontworpen en beschermd, producenten die zich door hem lieten controleren, mochten dat logo (halal certified of zoiets) op hun producten aanbrengen. Naast die onderwerping van controle ook .... mee betalen voor het geheel natuurlijk.

En dat blijkt aan te slaan bij de consument-moslim !

Bijgevolg: onze ondernemende islamiet met zijn logo runt een miljoenen-business !!

Zoek het zelf maar verder op.
Het ging over een mevrouw die niet Islam was, en daar niet van moest weten dat er op de duur geen andere keuze meer was dan halal-certified, en dat zij het recht opeiste om niet mee te moeten betalen aan dat aspect van de kostprijs.

.
laat de eenhersencelligen nog maar eens in lachen uitbarsten. Daarover gaat die video die ik hier nu al drie keer heb geplaatst.

het is oplichterij op wereldschaal, en WIJ betalen mee. De opbrengst gaat naar het moslimbroederschap en financiert terrorisme.
https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

en hier zie je hoe ze de leveranciers verplichten om eraan mee te doen: de volledige voedselketen in handen van moslims!

Have you ever wondered about the halal status of your favorite granola bar, or your favorite salad dressing? What happens when you find out they are not halal-certified?

en als je bovenstaande netjes volgt dan krijg je een stijging in onderstaande cijfers.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door www.golfbrekers.be
Halal in cijfers

In 2010 was de waarde van de wereldwijde halalvoedselmarkt geschat op 632 miljard dollar, wat 17 procent van de voedselmarkt vertegenwoordigde.
De waarde van de Belgische halalmarkt werd door het Departement Landbouw en Visserij van de Vlaamse overheid geschat op 1,7 miljard euro.
Zo blijkt in 2005 al 27 procent van de slachthuizen waar schapen geslacht werden, enkel ritueel te slachten. Alle pluimveeslachthuizen doen in min of meerdere mate aan halalproductie.

Laatst gewijzigd door circe : 14 september 2013 om 12:47.
Oud 14 september 2013, 15:34   #55
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Jij begrijpt al die Arabische opschriften dus?
Wat er staat kan me geen bal schelen.

De boodschap is voor Arabieren.
Oud 14 september 2013, 15:47   #56
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

"""Artikel 3 van de statuten vermeldt dat de Nederlandse taal de voertaal moet zijn bij de
reclamevoering, met uitzondering van de merknamen. ..... Je moet dus een onderscheid maken tussen de voertaal, die Nederlands is, en de merknaam."""
http://docs.vlaamsparlement.be/docs/...3-20102011.pdf
Benieuwd wat de vertaling is van dat Arabisch.....
Oud 14 september 2013, 15:51   #57
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KamiKaze Bekijk bericht
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 15:54   #58
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
"""Artikel 3 van de statuten vermeldt dat de Nederlandse taal de voertaal moet zijn bij de
reclamevoering, met uitzondering van de merknamen. ..... Je moet dus een onderscheid maken tussen de voertaal, die Nederlands is, en de merknaam."""
http://docs.vlaamsparlement.be/docs/...3-20102011.pdf
Benieuwd wat de vertaling is van dat Arabisch.....
Begin dan maar alle Engelstalige reclame te bannen.
Oud 14 september 2013, 15:57   #59
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Begin dan maar alle Engelstalige reclame te bannen.
Voor 't geval 't niet duidelijk zou zijn : 't gaat hier over 'reclame bij De Lijn'.

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 14 september 2013 om 15:57.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 16:17   #60
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Voor 't geval 't niet duidelijk zou zijn : 't gaat hier over 'reclame bij De Lijn'.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be