Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 oktober 2013, 20:59   #41
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Kwam al aan bod.
Omdat het niet de bedoeling kan zijn terug alle werklozen een vaste job bij de staat te bezorgen.
Bovendien moet men voor een vaste job aan bepaalde vereisten voldoen, anders worden ze ontslagen. Tewerkgestelde werklozen niet.
Wat stel je dan voor? Alle ambtenaren ontslaan en ze dan terug hetzelfde werk laten doen maar dan als werkloze?
Oud 1 oktober 2013, 21:00   #42
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

In't kort,
Als we een uitkering willen koppelen aan een dienst aan de uitkeringsinstanties, dan mag die taak niet de job van een contractueel tewerkgestelde afnemen.

De taak moet uitvoerbaar zijn door de werkloze.

Er zijn dingen die nu niet uitgevoerd worden, wegens geen volk beschikbaar. En het laten uitvoeren door contractuelen is onbetaalbaar in verhouding tot de nuttigheid van de taak.

Ik zie hele sloten vol liggen met zwerfvuil, grachten en dijken, die zo eens per ongeluk proper gemaakt worden door onbetaalde vrijwilligers. Kilometers wildafschermingen die de taak niet meer doen door verwaarlozing.

Opzicht op speelplaatsjes, in schoolgangen, etc etc.

Ge moet geen werk zoeken, ge moet het zien.
Oud 1 oktober 2013, 21:01   #43
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Wat stel je dan voor? Alle ambtenaren ontslaan en ze dan terug hetzelfde werk laten doen maar dan als werkloze?
Awel, dezelfde service , maar een stuk goedkoper. Win win situatie.
Oud 1 oktober 2013, 21:06   #44
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Awel, dezelfde service , maar een stuk goedkoper. Win win situatie.
Zelfde service??
Oud 1 oktober 2013, 21:12   #45
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfde service??
Ja, voor zover mijn ervaring met ambtenaren zijn het net zombies die geen enkel belang hebben met het leveren van een service die men normaal vind in de privé. Integendeel, sommige hebben er eerder nut aan geen service te leveren. Dat brengt meer op voor hun "promotiekansen".

Natuurlijk ben ik me bewust dat er een hele groep ambtenaren is die men niet nog minder kan betalen, en die wel nuttig werk leveren.

Maar dat is uiteindelijk een minderheid.

Laatst gewijzigd door maddox : 1 oktober 2013 om 21:14.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2013, 21:34   #46
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge denkt dus dat werklozen in staat zijn om het werk van een ambtenaar te doen en dan nog in 30 uur.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2013, 22:14   #47
Manus
Burger

Standaard

Citaat:
In't kort,
Als we een uitkering willen koppelen aan een dienst aan de uitkeringsinstanties, dan mag die taak niet de job van een contractueel tewerkgestelde afnemen.

Er zijn dingen die nu niet uitgevoerd worden, wegens geen volk beschikbaar. En het laten uitvoeren door contractuelen is onbetaalbaar in verhouding tot de nuttigheid van de taak.

Ik zie hele sloten vol liggen met zwerfvuil, grachten en dijken, die zo eens per ongeluk proper gemaakt worden door onbetaalde vrijwilligers. Kilometers wildafschermingen die de taak niet meer doen door verwaarlozing.

Ge moet geen werk zoeken, ge moet het zien.
Binnen de kmo waar ik werk is in het verleden een deel van de productie geschrapt wegens niet langer rendabel tgv de loonkosten in combinatie met de arbeidsintensiviteit.
Hier ook een werkloze voor laten inschakelen? Of beter nog, mijn werkgever zijn uitgaven laten verhogen met folietjes, mij ontslagen wegens onbetaalbaar en vervolgens als werkloze dwingen om niet enkel hetzelfde maar tevens het voorheen geschrapte werk te leveren.

Akkoord dat er veel werk blijft liggen, zie enkel geen oplossing in dwangarbeid.
Manus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2013, 23:09   #48
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, voor zover mijn ervaring met ambtenaren zijn het net zombies die geen enkel belang hebben met het leveren van een service die men normaal vind in de privé. Integendeel, sommige hebben er eerder nut aan geen service te leveren. Dat brengt meer op voor hun "promotiekansen".

Natuurlijk ben ik me bewust dat er een hele groep ambtenaren is die men niet nog minder kan betalen, en die wel nuttig werk leveren.

Maar dat is uiteindelijk een minderheid.
Cijfers die dit bevestigen?

Of gewoon wat achterlijke prietpraat van een verzuurde toogklapper die eens een luie ambtenaar heeft ontmoet en besluit te moeten veralgemenen?

Als we dan toch debiel mogen doen dan stel ik voor om alle zelfstandigen een boete op te leggen wegens fraude, want het is algemeen geweten dat het allemaal foefelaars zijn.

Laatst gewijzigd door Rapture : 1 oktober 2013 om 23:10.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2013, 23:13   #49
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manus Bekijk bericht
Binnen de kmo waar ik werk is in het verleden een deel van de productie geschrapt wegens niet langer rendabel tgv de loonkosten in combinatie met de arbeidsintensiviteit.
Hier ook een werkloze voor laten inschakelen? Of beter nog, mijn werkgever zijn uitgaven laten verhogen met folietjes, mij ontslagen wegens onbetaalbaar en vervolgens als werkloze dwingen om niet enkel hetzelfde maar tevens het voorheen geschrapte werk te leveren.

Akkoord dat er veel werk blijft liggen, zie enkel geen oplossing in dwangarbeid.
Ik hoop dat uw taak niet is waar "ze" de doorsnee werkloze voor kunnen inzetten. Want het komt er aan dat als men U kan vervangen door iemand die €200 per maand minder verdiend netto, dat uw werkgever wel eens geneigd zou kunnen zijn U te vervangen. Want €200 in de maand netto, betekend €350 in de maand voor de werkgever erbovenop.

En dwangarbeid, alsof het betalen van een hypotheek geen zelfgevraagde dwang is.
Oud 1 oktober 2013, 23:21   #50
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Cijfers die dit bevestigen?
De wildgroei aan ambtenaren, is er geen stijging van het aantal ambtenaren, federaal en gewestelijk?
Dat, en het gespartel van de ambtenaren hier op het forum.
Citaat:
Of gewoon wat achterlijke prietpraat van een verzuurde toogklapper die eens een luie ambtenaar heeft ontmoet en besluit te moeten veralgemenen?
Helaas kwam ik al wel meer ambetantenarren tegen die hun job niet doen. En ik ken genoeg ambtenaren in de "lagere regionen", die met een basisloon hun taak wel uitvoeren. Dat schreef ik ook.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Helaas zijn het de die die het eenvoudigste zijn om te vervangen door een willekeurige werkloze met 3 hersencellen die tegen elkaar aanwrijven.

Citaat:
Als we dan toch debiel mogen doen dan stel ik voor om alle zelfstandigen een boete op te leggen wegens fraude, want het is algemeen geweten dat het allemaal foefelaars zijn.
Als ze de achterpoortjes niet gebruiken, dan zijn ze niet lang zelfstandige , maar leefloontrekkers. Dat is het resultaat van teveel overheidsbemoeienis en idiote taksen die ervan uitgaan dat zelfstandigen toch foefelen.

Laatst gewijzigd door maddox : 1 oktober 2013 om 23:24.
Oud 1 oktober 2013, 23:45   #51
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De wildgroei aan ambtenaren, is er geen stijging van het aantal ambtenaren, federaal en gewestelijk?
Dat, en het gespartel van de ambtenaren hier op het forum.

Helaas kwam ik al wel meer ambetantenarren tegen die hun job niet doen. En ik ken genoeg ambtenaren in de "lagere regionen", die met een basisloon hun taak wel uitvoeren. Dat schreef ik ook.

Helaas zijn het de die die het eenvoudigste zijn om te vervangen door een willekeurige werkloze met 3 hersencellen die tegen elkaar aanwrijven.

Als ze de achterpoortjes niet gebruiken, dan zijn ze niet lang zelfstandige , maar leefloontrekkers. Dat is het resultaat van teveel overheidsbemoeienis en idiote taksen die ervan uitgaan dat zelfstandigen toch foefelen.
http://www.bestuurszaken.be/nieuws/v...ersoneelsleden

Dit geldt natuurlijk alleen voor de Vlaamse overheid.

En ik kan ook genoeg boompjes opzetten over mensen in de privé die hun job niet doen, ook mensen die ik zelf persoonlijk heb ontmoet. Om van zelfstandigen die hun job niet doen maar te zwijgen (hoeveel slechte garagisten dat ik nog niet ben tegengekomen).
Oud 1 oktober 2013, 23:58   #52
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
In't kort,

Ge moet geen werk zoeken, ge moet het zien
.
Elk werk verdient een loon, en volgens onze wetten moet je een arbeidscontract hebben als je werkt.
Dus, alles wat je daar opnoemt, dat is inderdaad nuttig werk. Dat ze mensen aannemen daarvoor, volgens de gangbare regels. Elk arbeidscontract is één werkloze minder in de statistieken. Ik vraag mij af hoe de politici zelf niet op het idee gekomen zijn ? Dat is toch prima publiciteit voor hen ?
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2013, 00:35   #53
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Elk werk verdient een loon, en volgens onze wetten moet je een arbeidscontract hebben als je werkt.
Dus, alles wat je daar opnoemt, dat is inderdaad nuttig werk. Dat ze mensen aannemen daarvoor, volgens de gangbare regels. Elk arbeidscontract is één werkloze minder in de statistieken. Ik vraag mij af hoe de politici zelf niet op het idee gekomen zijn ? Dat is toch prima publiciteit voor hen ?
Is eigenlijk geen slecht idee.
" U bent al 6 maand werkloos, we hebben een job voor U. U mag morgen beginnen aan een minimumloon met het oprapen van reisafval langs de E 40 richting kust, teken hier voor het contract. Op zijn minst is het geen uitkering meer*."

"Jamaar, ik wil dat niet, mijn opleiding geeft me veel betere kwalificaties als administratief medewerker"

"Dan had U maar een job moeten vinden die U beviel. De keuze is simpel. Blikjes rapen, of geen uitkering meer. U kan niet verwachten dat uw neef 45% en zijn werkgever nog eens dat aan belastingen betaald om U thuis te laten niksen. U krijgt 2 halve dagen per week om te soliciteren, net zoals een ontslagen werknemer; maar ik hoop dat U de papieren kan voorleggen."

* minimumloon is lager dan een goed uitgedachte uitkering met de nodige achterpoortjes.
Oud 2 oktober 2013, 00:37   #54
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
http://www.bestuurszaken.be/nieuws/v...ersoneelsleden

Dit geldt natuurlijk alleen voor de Vlaamse overheid.
Dank U om mijn punt te bewijzen.

Citaat:
En ik kan ook genoeg boompjes opzetten over mensen in de privé die hun job niet doen, ook mensen die ik zelf persoonlijk heb ontmoet. Om van zelfstandigen die hun job niet doen maar te zwijgen (hoeveel slechte garagisten dat ik nog niet ben tegengekomen).
Als U niet tevreden bent over de service van een winkel/zaak/multinational, dan is het uw vrije keuze er geen zaken meer mee te doen. Die keuze heb je niet als je over de overheid spreekt.

Laatst gewijzigd door maddox : 2 oktober 2013 om 00:59.
Oud 2 oktober 2013, 00:47   #55
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
" U bent al 6 maand werkloos, we hebben een job voor U. U mag morgen beginnen aan een minimumloon met het oprapen van reisafval langs de E 40 richting kust, teken hier voor het contract. Op zijn minst is het geen uitkering meer*."

"Jamaar, ik wil dat niet, mijn opleiding geeft me veel betere kwalificaties als administratief medewerker"

"Dan had U maar een job moeten vinden die U beviel. De keuze is simpel. Blikjes rapen, of geen uitkering meer. U kan niet verwachten dat uw neef 45% en zijn werkgever nog eens dat aan belastingen betaald om U thuis te laten niksen. U krijgt 2 halve dagen per week om te soliciteren, net zoals een ontslagen werknemer; maar ik hoop dat U de papieren kan voorleggen."

* minimumloon is lager dan een goed uitgedachte uitkering met de nodige achterpoortjes.
Solliciteren? Waarom? Hij heeft toch een job?
Oud 2 oktober 2013, 00:47   #56
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:

Je moet geen gediplomeerden mensen zonder diploma's doen concurreren. Waar gaan die laaggeschoolden dan nog werk vinden ?
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2013, 01:02   #57
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Je moet geen gediplomeerden mensen zonder diploma's doen concurreren. Waar gaan die laaggeschoolden dan nog werk vinden ?
Welk diploma heeft iemand nodig om zwerfvuil op te ruimen of dijken, oevers en grachten proper te houden?

En als we groter denken, in de steenkoolmijnen? Daar pakken ze geen werk af van ander "Belgen".
Oud 2 oktober 2013, 01:03   #58
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Al die meer wil verdienen voor minder hard werk heeft die ex- werkloze alle redenen om te gaan soliciteren.
Of op zijn minst te doen alsof, da's toch 2 halve dagen in de hangmat.
Oud 2 oktober 2013, 03:11   #59
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manus Bekijk bericht

Ge schat uw job blijkbaar niet hoog in.
Ik denk niet dat een tewerkgestelde werkloze even productief zal zijn .
Maar voor iemand die niet aan werk geraakt op de normale manier is het wel een kans om werkritme op te doen.
Oud 2 oktober 2013, 03:20   #60
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zelfs mensen met een goede job willen wel eens een nog beter betaalde vinden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be