Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Moeten middenstrookrijders zwaar beboet worden?
Ja 32 48,48%
Neen 34 51,52%
Aantal stemmers: 66. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 24 augustus 2004, 22:11   #41
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door whoisy
'k Heb niet meteen gelezen wie er over de bmw "zaagt", maar ik vraag me wel af wat gij eraan hebt dat die "240 doet", terwijl de snelheidsbeperking 120 bedraagt.
Mijnen auto gaat niet in 7,5 naar 100 en ik vraag me trouwens ook af, wat stel ik me toch vragen vandaag, 't is precies tegendraads... soit, ik vroeg me dus wat je ook daaraan hebt, dat die in 7,5 naar 100 gaat.
Rij je daarmee op parcours ofzo? Want anders zie ik het nut niet in van heel dat "met die cijfers om de oren slaan" - gedoe.
Ik sla met die cijfers om de oren omdat anderen altijd met dat bmw gedoe mij en anderen om de oren slaan, uit weerwraak dus een beetje.
En ik heb die bak niet gemaakt, mijn vrouw zag dat graag en omdat ik mijn vrouw graag zie heb ik gezegd "t'is goed loetje, ge krijgt hem".
Content? Zo gaat dat dus!
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2004, 22:13   #42
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En als ik zo eens naar monaco of spanje of italie een rij om een pizzatje te gaan eten dan ben ik daar graag snel. radar aan en geef gas, nog nooit een boete gehad, niet eens een flitser gezien. In belgië tuut tuut tuut ...
Oud 24 augustus 2004, 22:15   #43
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door james
jep maar tegenwoordig liggen de rechterstroken er (nog) zeer goed bij. er zijn al veel werken geweest (misschien gemerkt? ) maar ik vind dat als je rechts inhalen zwaar gaat beboeten, dat je middenstrookrijden ook moet beboeten.
Waarom?
Nooit van de linker rijstrook gehoord?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2004, 22:17   #44
whoisy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
En als ik zo eens naar monaco of spanje of italie een rij om een pizzatje te gaan eten dan ben ik daar graag snel. radar aan en geef gas, nog nooit een boete gehad, niet eens een flitser gezien. In belgië tuut tuut tuut ...
Rij jij naar Monaco, Spanje of Italië om een pizza te gaan eten?
Dedju, da moet inderdaad ne snellen bak zijn die gij hebt.
whoisy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2004, 22:18   #45
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

heb wel honger tegen dat ik aankom
Oud 24 augustus 2004, 22:20   #46
whoisy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
heb wel honger tegen dat ik aankom
whoisy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2004, 22:21   #47
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Sommige mensen zijn blijkbaar beter af op :www.camso.com
Ik heb ook een pak pk's op overschot in mijn wagen , maar moet ik daarom 240 rijden???
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2004, 22:25   #48
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

camso? ga ik eens bekijken.
bah nee ge rijdt de toegelaten snelheid hé, maar omdat ik toch al een slechte naam heb mag ik wat sneller dan de anderen. Ik heb zo een carte blanche daarvoor.
Oud 24 augustus 2004, 22:33   #49
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Daar ni te veel kijken.... De lekkere dingen zijn wa duur

Maar op circuits kan je jezelf uitleven en daar heb je geen radardetektiesysteem nodig...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2004, 22:37   #50
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ga ik dan ook eens doen, met nog een zwaardere bmw zelfs waar ik nog wat werk aan heb eerst.
Oud 24 augustus 2004, 22:56   #51
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En altijd op de kap van de bmw hé, ik rij al gans mijn leven met die bakken en ik vraag me af waarom er zoveel nijd (jaloezie) tegen dat merk is?
ps; de mijne doet er 240 en gaat in 7,5 naar de 100 en ik zit op jante 18 met sletskes van 255 breed. Sommigen kunnen dat inderdaad niet verdragen, ben nochtans geen snotneus meer.
Mogelijks hebben sommige BMW eigenaars iets tegen kleinere wagens en laten dit ook aan de andere weggebruikers merken.
Niet iedereen heeft zo’n wagen maar wel recht op het gebruik van de weg zonder er af gereden te worden.
Oud 25 augustus 2004, 00:12   #52
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skye
Ik begrijp het niet goed. Hoe kunnen middenstrookrijders nu files veroorzaken als er rechts niks is??
Omdat langs rechts voorbijsteken verboden is natuurlijk, ik hoop dat die regel alvast algemeen gekend is. Als niemand de rechterrijstrook nog durft te gebruiken wat voor zin heeft het dan nog om meerdere rijstroken te hebben?

Laatst gewijzigd door alpina : 25 augustus 2004 om 00:13.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 00:16   #53
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
En ik baal meestal van mensen die hun ongenoegen uiten over middenstrookrijders. Want meestal zijn die zageventen snelheidsmaniakken en zenuwpieten. En een zenuwpiet zou medisch afgekeurd moeten worden voor zijn rijbewijs.
En ik baal meestal van die middenstrookrijders die hun ongenoegen uiten over de snellere auto's die hen voorbijkomen steken en dan, stel je voor zeg, vlak voor hun neus naar rechts gaan zoals het in de wet staat. Want meestal zijn die middenvakrijders gefrustreerde bejaarden en mensen die hun aandacht er niet bij kunnen houden. Deze individuen zouden uit het verkeer gehouden moeten worden omdat ze de verkeerswet blijkbaar niet kennen en indien wel zelfs niet in staat zijn om van rijstrook te wisselen.

Maar even de kortzichtige uitgehangen om duidelijk te maken dat jouw punt eigenlijk geen punt is.
Oud 25 augustus 2004, 07:18   #54
Henry
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skye
Een zeer intelligente vraag als ik het zelf mag zeggen
Mensen, rijden jullie eigenlijk allemaal met de fiets of zo?

Er zijn drie stroken aan een autostrade.
Als iemand op de middenstrook rijdt, is enkel nog de linkerstrook vrij om voor te steken, terwijl er anders twee stroken vrij zijn (linker en midden).
Op die manier moet iedereen over die ene linkerstrook.
Middenstrookchauffeurs die te traag rijden veroorzaken 1/3 van de files, want iedereen moet langs die linkse strook voorbij.

Dat is toch zo logisch als maar kan?
Oud 25 augustus 2004, 08:15   #55
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Omdat langs rechts voorbijsteken verboden is natuurlijk, ik hoop dat die regel alvast algemeen gekend is. Als niemand de rechterrijstrook nog durft te gebruiken wat voor zin heeft het dan nog om meerdere rijstroken te hebben?
Om de vrachtwagens daar te laten rijden misschien? Tenslotte zijn het meestal zij die verantwoordelijk zijn voor de zwaarste ongelukken. Dat Flor Coninckx d�*�*r eens wat aandacht aan besteedt en de vrachtwagenchauffeurs die het niet zo nauw nemen met de verkeersveiligheid van andere weggebruikers zwaar beboet. Laat die middenstrookrijders maar rustig rijden. De ongeduldigen hebben nog altijd de linkerrijstrook om in te halen.

Hetzelfde trouwens voor landbouwers die het nodig vinden om tijdens de spitsuren met hun landbouwvoertuig over grote gewest- en provinciewegen tegen 25 km/u wat gaan rond te toeren: zwaar beboeten! Die hebben daar tijdens de spitsuren niets verloren. Zij veroorzaken veel wrevel en lokken gevaarlijke situaties uit.

Of wat bijvoorbeeld met de bestuurders van zware motoren die tussen het drukke verkeer door slalommen en alle regels van de welvoeglijkheid aan hun laars lappen, om nog maar te zwijgen van de verkeersregels.

Kijk: werk genoeg voor Flor Coninckx voor wanneer het pruimentijd is en hij weer eens niet weet wie hij nu eens moet gaan irriteren met zijn onnozeliteiten.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 08:17   #56
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henry
Mensen, rijden jullie eigenlijk allemaal met de fiets of zo?

Er zijn drie stroken aan een autostrade.
Als iemand op de middenstrook rijdt, is enkel nog de linkerstrook vrij om voor te steken, terwijl er anders twee stroken vrij zijn (linker en midden).
Op die manier moet iedereen over die ene linkerstrook.
Middenstrookchauffeurs die te traag rijden veroorzaken 1/3 van de files, want iedereen moet langs die linkse strook voorbij.

Dat is toch zo logisch als maar kan?
Beboet dan degenen die te traag rijden op de autosnelweg, maar laat de mensen die op het middenvak rijden zonder iemand te hinderen met rust.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 09:53   #57
alpina
Europees Commissaris

Standaard

@Raf

Dus als ik het goed begrijp vind jij wat Flor Coninckx zegt gewoon niet juist. Jij ontkent dus dat middenrijders files en ongevallen veroorzaken ook al wijst een Britse studie dat uit??
Oud 25 augustus 2004, 10:15   #58
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@Raf

Dus als ik het goed begrijp vind jij wat Flor Coninckx zegt gewoon niet juist. Jij ontkent dus dat middenrijders files en ongevallen veroorzaken ook al wijst een Britse studie dat uit??
Afschaffen die middenstrook dan maar.
Waarom een Britse studie? Is hij zelf niet bekwaam genoeg?
Oud 25 augustus 2004, 10:17   #59
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Afschaffen die middenstrook dan maar.
Waarom een Britse studie? Is hij zelf niet bekwaam genoeg?
Afschaffen??? Neen, er op rijden zoals de wet het voorschrijft, dat men maximum 120 op de snelweg mag rijden lijkt iedereen te aanvaarden maar als er op andere dingen wordt gewezen die in de verkeerswet staan dan staat het spel op zijne kop. Is het nu zo moeilijk om er voor te zorgen dat we hier een vlotter en veiliger verkeer krijgen?? Is dat nu zo een misselijkmakende gedachte?

Ik kan er ook niet aan doen dat die studie Brits is, dat doet hier ook niet ter zake.
Oud 25 augustus 2004, 10:27   #60
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Afschaffen??? Neen, er op rijden zoals de wet het voorschrijft, dat men maximum 120 op de snelweg mag rijden lijkt iedereen te aanvaarden maar als er op andere dingen wordt gewezen die in de verkeerswet staan dan staat het spel op zijne kop. Is het nu zo moeilijk om er voor te zorgen dat we hier een vlotter en veiliger verkeer krijgen?? Is dat nu zo een misselijkmakende gedachte?

Ik kan er ook niet aan doen dat die studie Brits is, dat doet hier ook niet ter zake.
Dat doet hier wel degelijk terzake.
Britse toestanden zijn niet altijd met de onze te vergelijken.
Daar rijden ze zelfs links.
Of iedereen aanvaardt dat 120 de maximum snelheid is durf ik ook betwijfelen.
Zelfs aan 130 word ik regelmatig ingehaald.
Er zijn inderdaad middenstrookrijders die het verkeer hinderen maar dat zijn uitzonderingen.
Dat zij voor gevaarlijke situaties zorgen heb ik zelden meegemaakt maar ik rij dan ook zelden in Britanie.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be