![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: | |||
![]() ![]() ![]() |
0% | ||
Aantal stemmers: 0. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wilfried Martens is dood. Zijn lijkrede werd reeds geschreven door Miel Cools in 1966:
http://www.youtube.com/watch?v=sOfjYdOLBJU Miel Cools Boer Bavo Boer Bavo was lid van de kerkfabriek Hij zorgde voor kaarslicht en voor muziek Hij droeg een fakkel in elke stoet Hij heeft elke vastentijd geboet Hij was een voorman, een ijveraar Hij ijverde vurig het ganse jaar Hij heeft zich stug elk plezier ontzegd Het hoofd rechtop en de blik onthecht Boer Bavo was waarlijk zeer solide Een boer zoals men er zelden ziet Maar....
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 10 oktober 2013 om 09:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik antwoord op de openingspost, als ik de openingspost lees heb ik punt 7 niet gelezen. Ik ga niet eerst kijken of iemand al geschreven heeft wat ik eventueel wil schrijven. Voor mij einde discussie en u staat op mijn negeerlijst. Ik wil mij hier een klein beetje vermaken, kleinzierige opmerkingen daar heb ik geen tijd voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De man zat met een PS die nergens enige toegevingen wilde doen en binnen zijn eigen partij zat hij met een Franstalige afdeling die alles onderuit haalde. Het was namelijk de periode dat de CVP en het CDH nog 1 partij waren. Het was de periode van wafelijzerpolitiek als men iets voor Vlaanderen wilde gedaan krijgen. Het is dus gemakkelijk om hem alles in de schoenen te schuiven, maar hij was zeker niet de enige schuldige. Een deel van de schulden komt trouwens van de bouw van de kerncentrales, die pas na 30 jaar rendabelen zouden zijn. Op het ogenblik dat deze investering geld ging opbrengen werd ze verkocht door paars. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Minister-President
|
![]() Het was niet mijn beste vriend, maar een respectabel politicus. Na zijn legislatuur heeft een veel ergere partijgenoot van hem de buizen gefit.
Rust in vrede.
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Politicus en respectabel in de zelfde zin?
Een respectabel mens geraakt nooit bij de top van de politiek door integer te blijven. Geneen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Inderdaad zo ken ik nog Vlaamse politiekers die altijd plat op de buik hebben gelegen voor de maffia PS. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister-President
|
![]() Nee die heeft nog niks bereikt.
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor een tsjeef heeft het leven slechts één kant: de belgische.
Martens begon zijn politieke loopbaan als (overtuigde?) Vlaamsgezinde, en eindigde als verstokte B-plusser. Volgens mij is daarmee alles gezegd over Martens.
![]() |
#56 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Burgemeester
|
![]() => Een 'groot staatsman' is uiteraard voor interpretatie vatbaar.
Een Belgisch staatsman wordt gekenmerkt door excessieve compromisbereidheid; in die mate zelfs dat er sprake is van een 'ideologische leegte' aan de federale onderhandelingstafel. Een ander belangrijk kenmerk van Belgisch staatsmanschap is consequente zelfzuchtigheid, die de persoon in kwestie in staat stelt portefeuilles en functies/postjes te verkiezen boven het verdedigen van het partijprogramma waarvoor de kiezer hem verkozen heeft. Nog een karakteristiek gegeven is de afkerige houding ten aanzien van elke vorm van 'vlaamsgezindheid' die ons deviant federalisme enigszins zou kunnen veranderen. De nodige gretigheid aan de dag kunnen leggen om met misplaatste bravoure de onderhandelingsnederlagen op federaal niveau voor de eigen gemeenschap te doen overkomen als staalharde verworvenheden. Een misselijkmakende hoeveelheid zelfverheerlijking bezitten die maakt dat men zonder schroom de bevolking steeds meer en zwaarder kan belasten zonder er ook maar eens aan te denken om in eigen vel te snijden. Een latent vermogen om aan politiek te doen, dat onderdrukt wordt door de onwil om daadwerkelijk aan politiek te doen. De kunst om leugens als waarheid te verkopen en waarheid als leugens af te doen. Kortom, wat mij betreft was mijnheer Martens inderdaad een 'groot staatsman'. Laatst gewijzigd door Woordenaar : 10 oktober 2013 om 09:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() "Het is met grote droefheid dat ik vanochtend het overlijden heb vernomen van Wilfried Martens, een groot Belgisch en Europees staatsman, en dit gedurende vele decennia. Europa heeft een man met een grote overtuiging en sterke waarden verloren, die in onze herinnering zal voortleven als iemand die mensen naderbij bracht om consensus te smeden, zowel op het thuisfront als in Europa. Hij is altijd trouw gebleven aan zijn streven naar en sterker en dieper Europa, en ik beschouw het als een groot voorrecht dat ik zo nauw heb kunnen samenwerken met iemand waarmee ik deze waarden, deze overtuiging en deze ambitie voor Europa kon delen.
Wilfried Martens heeft, als een ware christendemocraat, een beslissende rol gepeeld binnen de Europese Volkspartij, een van de grootste Europese politieke partijen. Zijn persoonlijke inzet om partijen uit de nieuwe democratieën in Centraal- en Oost-Europa te integreren, was van het allerhoogste belang. Zijn daden volgden in de voetsporen van de grondleggers van de Europese Unie, zoals Robert Schuman, Konrad Adenauer en Alcide De Gasperi. Uit naam van de Europese Commissie wil ik, in deze moeilijke momenten, aan zijn familie mijn diepste gevoelens van medeleven betuigen." European Commission - MEMO/13/872 10/10/2013 |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar....
Bavo kneep de katjes in het donker Hij kneep de katjes bij nacht Hij kneep ze bij nevel, bij sterrengeflonker Hij kneep ze, maar kneep ze zacht En was er eens eentje dat weende of riep Geen mens die het hoorde of zag Boer Bavo kneep katjes in het geniep. Weinig politici de niet precies hetzelfde doen, maar acht, het kunnen niet allemaal Berlusconi's of Steve Stevaerts, zijn, hé? Mij maak jij in alle geval niet wijs dat dit is wat je Martens verwijt. Een belgische premier mag zelfs de katers bij daglicht knijpen zolang hij de unitaire weg maar niet te opvallend uit het oog verliest.
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het is niet omdat iemand een ander idee heeft, dat je hem per definitie moet verketteren, ook niet als hij ooit van idee lijkt te zijn veranderd.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |