Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2004, 13:11   #41
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koriander
Werkgevers moeten we bewust maken van huin verantwoordelijkheid.
Dat is een illusie. Je kan werkgevers maar beter voor de feiten stellen dat ze hun (discriminerende) voorkeuren niet kunnen uitoefenen. Persoonlijk vind ik het een schande dat mensen met een vreemde naam haast verplicht worden om hun naam te ver-Belgischen omdat ze anders niet of moeilijk aan de bak geraken.
Oud 25 augustus 2004, 13:27   #42
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Voila, daar draait het dus om: job, geld, geaccepteerd worden om wie je bent en niet op voorhand gedikwalificeerd te worden omdat je de pech hebt toevallig met een exotische naam geboren te zijn.
Voil�* daar draait het dus om : job, geld, geaccepteerd worden...... worden zoals de anderen willen dat je wordt.
Mag een Belg zijn voornaam zomaar wijzigen omdat hij hem niet goed vindt?
Je zal maar Maria heten en niet katholiek zijn.....
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 13:42   #43
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Ja.
Oud 25 augustus 2004, 13:43   #44
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

ik geef laurette onkeLinks in deze gelijk.
vreemdelingen moeten hun eigen naam behouden.
die vreemde namen maken het voor verhuurders van huizen en werkgevers veel gemakkelijker. 8)
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 14:26   #45
luc broes

Standaard

Citaat:
Ze zijn vrij om hun roots te verloochenen voor om het even welk motief maar onder druk je naam veranderen lijkt mij geen goed idee, tenzij je Van Lul noemt natuurlijk. Zouden ze thuis ook Pieter, Paul en Jan zijn? Zouden ze zich in de spiegel nog herkennen?
Dit is inderdaad Absurdistan en een voorbeeld van slechte integratie. Ja dus voor Laurette!
Je kunt alles positief of alles negatief uitleggen;
Een vreemdeling die zich hier aanpast 'verloochent' dus zijn herkomst!
Het waanzinnige van de zaak is wel dat Laurette zelf onder sociale druk van haar omgeving haar eigen herkomst verloochend heeft, de taal van haar vader volledig vergat en zelfs vijandig staat tegenover de gemeenschap waar haar vader toe behoorde.
Laurette wil blijkbaar voorkomen dat vreemdelingen in dezelfde hatelijke situatie terecht komen!?

Laatst gewijzigd door luc broes : 25 augustus 2004 om 14:27.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 14:39   #46
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Volgende keer komt Lauretje dus op voor het Vlaams Blok, kwestie van haar origine niet te verloochenen en zeker niet te assimileren in Wallonie!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 15:27   #47
Laudi
Schepen

Laudi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Het waanzinnige van de zaak is wel dat Laurette zelf onder sociale druk van haar omgeving haar eigen herkomst verloochend heeft, de taal van haar vader volledig vergat en zelfs vijandig staat tegenover de gemeenschap waar haar vader toe behoorde.
Laurette wil blijkbaar voorkomen dat vreemdelingen in dezelfde hatelijke situatie terecht komen!?
Laurette is een trut , zegt dat ik het gezegd heb

Ik heb zo het gevoel dat allochtonen die voor een belgische naam kiezen zich ook voor een stuk meer engageren , interpreteer hoe je wil : in de job , maatschappij , ...
Een werkgever zal daar geen problemen mee krijgen
Laudi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 16:46   #48
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik zie dat onze Piano zich zal moeten haasten als hij zijn Tsiko nog van naam wil laten veranderen. Als de sossen ergens rap mee zijn dan is het immers met kut-en lulwetten door het parlement te jagen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 25 augustus 2004 om 16:48.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 17:02   #49
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Het is trouwens niet Filip maar Philippe.
Dagboek van Filip Dewinter

[size=+1]Eén miljoen keer bedankt![/size]

Wat een dag! 13 juni was wellicht de mooiste overwinning die het Vlaams Blok ooit heeft behaald. Ondanks de veroordeling door het Gentse Hof van Beroep, het cordon sanitaire, de leugen- en lastercampagne en de persboycot… schonken één miljoen Vlaamse kiezers hun vertrouwen aan het Vlaams Blok.

Het begon zondag al vroeg in de morgen. Opvallend veel pers troepte samen aan het stemlokaal. Blijkbaar hadden zij al een voorgevoel van wat komen zou… Lees verder... www.filipdewinter.be

of is het misschien een naamgenoot je verwart met "Le Prince Fhilippe" getrouwd met Mathilde
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 17:03   #50
thePiano

Standaard

Citaat:
Voil�* daar draait het dus om : job, geld, geaccepteerd worden...... worden zoals de anderen willen dat je wordt.
Je zal maar Maria heten en niet katholiek zijn.....
Die voornamen zijn niet het grootste probleem, je moet maar eens kijken wat hier in Vlaanderen bij onze autochtone Vlamingen circuleert, vooral veel buitenlandse voornamen van artiesten, zangers, acteurs, sportlui enz..

Ik heb het eerder over familienamen.

Als voorbeeld kan ik geven uit de eigen (Georgisch/Belgische) schapraai:

David en Julie Gamrakeli
Tamazi en Nana Jorjoliani
David en Tamriko Gogiberidze
Gela en Lali Goguadze
Marina en Vasili Iremashvili
Nana en Pavle Lelashvili
Rusudan en Zourab Chiolashvili
Baia Outiachvili
Tamriko en Roman Tsankashvili
Inga Malatsidze
Gela en Natia Parjiani-Chkhvimiani
Georgi Khartonichvili
Natia Avsadjanishvili
David en Nana Petriashvili-Djavachishvili

Laatst gewijzigd door thePiano : 25 augustus 2004 om 17:05.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 17:04   #51
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als 1.000.000 Vlamingen voor het Blok stemmen en tegen de Walen mag je toch wat teleurstelling verwachten van deze laatsten.

Een vreemdeling die zich aanpast vind ik uitstekend, een vreemdeling die zijn naam veranderd om zich aan te passen vind ik te ver gaan.
Oud 25 augustus 2004, 17:06   #52
thePiano

Standaard

Citaat:
Als 1.000.000 Vlamingen voor het Blok stemmen en tegen de Walen mag je toch wat teleurstelling verwachten van deze laatsten.

Een vreemdeling die zich aanpast vind ik uitstekend, een vreemdeling die zijn naam veranderd om zich aan te passen vind ik te ver gaan.
Probeer dan maar eens snel een job te vinden als je naam Gela Parjiani-Chkhvimiani is. Veel succes ermee.
Oud 25 augustus 2004, 17:08   #53
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Die voornamen zijn niet het grootste probleem, je moet maar eens kijken wat hier in Vlaanderen bij onze autochtone Vlamingen circuleert, vooral veel buitenlandse voornamen van artiesten, zangers, acteurs, sportlui enz..

Ik heb het eerder over familienamen.

Als voorbeeld kan ik geven uit de eigen (Georgisch/Belgische) schapraai:

David en Julie Gamrakeli
Tamazi en Nana Jorjoliani
David en Tamriko Gogiberidze
Gela en Lali Goguadze
Marina en Vasili Iremashvili
Nana en Pavle Lelashvili
Rusudan en Zourab Chiolashvili
Baia Outiachvili
Tamriko en Roman Tsankashvili
Inga Malatsidze
Gela en Natia Parjiani-Chkhvimiani
Georgi Khartonichvili
Natia Avsadjanishvili
David en Nana Petriashvili-Djavachishvili
Daar gaat het juist om...... ze kunnen toch hun familienaam ook niet veranderen. Wat heeft het dan voor zin de voornaam te veranderen.
Oud 25 augustus 2004, 17:09   #54
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar gaat het juist om...... ze kunnen toch hun familienaam ook niet veranderen. .
Toch wel.
Oud 25 augustus 2004, 17:12   #55
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Probeer dan maar eens snel een job te vinden als je naam Gela Parjiani-Chkhvimiani is. Veel succes ermee.
Moest ik iemand moeten aanwerven dan zou ik vooral naar de geschiktheid en de capaciteiten van de werkzoekende kijken. En nadien vind ik wel een "koosnaampje"
Oud 25 augustus 2004, 17:13   #56
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier
Toch wel.
En ook nog een huidtransplantatie misschien?
Oud 25 augustus 2004, 17:20   #57
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven

Wat een omgekeerde wereld; Zodadelijk zegt men nog dat integratie zelfs niet meer mag. Multiculturele samenleving, weet je wel.

Persoonlijk kan ik alleen maar toejuichen dat ze hun naam veranderden. Vermits de werkloosheid torenhoog is onder allochtonen, moeten ze kunnen roeien met elke spaander die ze kunnen krijgen.

Ik kan mij inbeelden dat een naam als "Jan Noradin" veel beter aanvaard wordt dan bijvoorbeeld "Yussef Noradin".
Zou Jozef of Jef of Jos ook niet goed of zelfs beter zijn? Da's trouwens dezelfde naam. Dan zou ik eerder die Noradin veranderen in Vannoord of zoiets.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 17:23   #58
thePiano

Standaard

Citaat:
Daar gaat het juist om...... ze kunnen toch hun familienaam ook niet veranderen. Wat heeft het dan voor zin de voornaam te veranderen.
Ja toch wel en vreemd genoeg is een familienaam veranderen veel goedkoper en gemakkelijker dan een voornaam veranderen.
Oud 25 augustus 2004, 17:29   #59
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Ik zie dat onze Piano zich zal moeten haasten als hij zijn Tsiko nog van naam wil laten veranderen. Als de sossen ergens rap mee zijn dan is het immers met kut-en lulwetten door het parlement te jagen.
Is Piano gehuwd met zijn kat? Tsiko-Maria?

Is die vooruitstrevend zeg! Piano een felofiel! Dat is zeker een posting waard op dat andere topic. Peace zal er zeker wat over kunnen citeren van een of andere professor.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 17:38   #60
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is duidelijk dat bij Laurette O samen met alle andere linkie-winkies de maskers vallen.
Met haar reactie bevestigt Laurette dat de immigratiestroom helemaal niet wegens altruistische redenen (nu ja, dat weten we al lang maar kom) door links zo groot mogelijk wordt gehouden maar zuiver wegens electorale overwegingen.
Als de migranten zich nu (zoals ze zelf verklaart) gaan "assimileren" dan gaan deze mensen eens ze vlamingen zijn ook anders gaan denken en stemmen.
Laurette heeft gelijk als ze angst heeft het gros van de vetgemeste Vlamingen vervangen te weten door goed ingelichte en "niet laffe Vlamingen" met een allochtoon kleurtje.

Die kerels (hun meisjes zullen blij zijn om het licht te zien) laten zich niet afpoeieren door een ondemocratisch establishment. Ze zullen haar als Vlaming eerder uit haar kot gaan halen dan lijdzaam toe te zien hoe zij tov hun ook geassimileerde broeders uit het zuiden van het land op de meest ondemocratische wijze worden gediscrimineeerd.

daarom: "ne touch pas �* mon (geassimileerde) pot"
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be