Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Kleef jij de VL?
Ja 27 40,30%
Nee 27 40,30%
Ik heb geen auto 13 19,40%
Aantal stemmers: 67. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2004, 16:02   #41
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

In feite zouden we een omzendbrief moeten sturen naar de verzekeringsmakelaars. Personen die de VL kleven kunnen niet verzekerd worden. Het risico op vandalisme is gewoon té groot, als ik de reactie van de Vlaams-nationalisten erop nalees.

Laatst gewijzigd door Yann : 25 augustus 2004 om 16:03.
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 16:02   #42
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Iedereen is onschuldig tot het tegendeel bewezen wordt.

Tot in oktober?
9 november (hoe veel keer zal dat nog gepost moeten worden?).

Maar los daarvan: al sinds de jaren '80 spreekt men in de pers al van het 'racistisch' Vlaams Blok. Het enige wat een veroordeling kan opleveren is dat er nu 'officieel veroordeeld' voor kan komen.

Quite frankly, I don't give a damn!
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 16:02   #43
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leg dat eens uit?????

F is een nationaal kenteken, voor Frankrijk. VL is géén officieel kenteken.
Dat was een voorbeeldje hé... Denken jullie nu echt dat men in het buitenland zo goed het Vlaams Blok kent. Laat mij niet lachen! Als er wat komt over de belgische politiek in de buitenlandse kranten dan is het altijd een piepklein stukje. In britse kranten zag ik Flemish Bloc staan en in spaanse en portugese Bloco Flamengo. Dus als de lezers hiervan een klever zien met VL erop, zullen ze dadelijk denken: "Aha, un cabron del Bloco Flamengo!"

Laatst gewijzigd door Willem de Spreker : 25 augustus 2004 om 16:05.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 16:04   #44
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
In feite zouden we een omzendbrief moeten sturen naar de verzekeringsmakelaars. Personen die de VL kleven kunnen niet verzekerd worden. Het risico op vandalisme is gewoon té groot, als ik de reactie van de Vlaams-nationalisten erop nalees.
Er zijn nog meer mensen met een 'B' op hun wagen. De kans dat er een wagen met een 'B' beschadigd wordt is daardoor veel groter.

Lang leve de statistiek!
Oud 25 augustus 2004, 16:04   #45
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Awel als overtuigde Vlaming, plak ik toch geen VL op mijn auto. Omdat ik wil vermijden dat er iets aan gebeurt. Zo beschaafd zijn we dus in ons landje ...

Een B komt er niet op. Op mijn vorige auto is er een opgekomen omdat de Zwitserse douane een vorm van oplichting toepaste: ik moest aan een B geraken en de winkel vlakbij verkocht er toevallig ... zal wel een percentje aan gezeten hebben.
Nu met de "open grenzen" is de kans natuurlijk kleiner, maar enkele jaren geleden werd ik ook aangemaand aan de Franse grens om een "B" te plakken (er stond toen géén kenteken op) . Ik werd toen zelfs verplicht terug te keren naar Luxemburg (stad), om een klever te kopen, want de Franse douane liet mij niet door. Dus die "oplichting" zal wel een fabeltje zijn, aangezien mij hetzelfde overkwam, aan een andere grenspost .8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 16:06   #46
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde
Tja, het Waals Legioen was ook een Vlaamse aangelegenheid hé. Trouwens, zaten er in 1940 ook geen Joden op de treinen naar Frankrijk? Samen met notoire 'Jodenhaters' als August Borms en Joris Van Severen?

Nee, een deel van de geschiedschrijving wordt handig gebruikt om het onafhankelijkheidsstreven zwart te maken. Over de andere collaboraties (Leopold III, Hendrik De Man, vrijwillige arbeiders, economische collaboratie,...) wordt nog nauwelijks gesproken. Alleen de politieke collaboratie aan Vlaamse kant is blijkbaar nog gedienstig.
Het gaat hier wel over die VL-sticker en het actuele gegeven dat onze reputatie als Vlaming in het buitenland doordrongen is en geassocieerd wordt met het bruine gedachtegoed van het Zwart Blok. En dan wordt het voor echte verdraagzame Vlamingen zoals ik wel erg moeilijk om geloofwaardig over te komen en hen ervan te overtuigen dat het Zwart Blok maar één kwart van de Vlaamse bevolking vertegenwoordigt. Idem dito met dat leeuweschildje of vlaggetje. Hoe we van die Blokse blaam ooit verlost zullen geraken weet ik ook nie.
Oud 25 augustus 2004, 16:06   #47
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
De splitsing van Halle-Vilvoorde krijg ik aan een Tsjetsjeen, Wit-rus of een Kazachstaan toch maar moeilijk uitgelegd. Die bekijken mij altijd alsof ik dan van een andere planeet kom.

"Zijn er politieke gevangenen in VL?", "Wordt er honger geleden?", "Wordt er gemarteld en gefolterd?", "Vluchten de mensen omdat ze voor hun leven vrezen?" Als ik dan zeg dat wij problemen hebben met tweetaligheid in ons land, lachen ze zich te pletter.
Dus moet er voor jou gevochten worden eer er een probleem is? Wees gelukkig dat het tot nu toe vreedzaam gebleven is.

En dat die Tsjetsjenen of Wit-Russen onze problemen niet begrijpen is vrij logisch. Maar daarom moeten ze ze niet weglachen als irrelevant<.
Oud 25 augustus 2004, 16:07   #48
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het gaat hier wel over die VL-sticker en het actuele gegeven dat onze reputatie als Vlaming in het buitenland doordrongen is en geassocieerd wordt met het bruine gedachtegoed van het Zwart Blok. En dan wordt het voor echte verdraagzame Vlamingen zoals ik wel erg moeilijk om geloofwaardig over te komen en hen ervan te overtuigen dat het Zwart Blok maar één kwart van de Vlaamse bevolking vertegenwoordigt. Idem dito met dat leeuweschildje of vlaggetje. Hoe we van die Blokse blaam ooit verlost zullen geraken weet ik ook nie.
Door misschien eens op een ernstige manier over problemen te gaan praten in plaats van ze onder de mat te gaan vegen.
Oud 25 augustus 2004, 16:09   #49
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Nu met de "open grenzen" is de kans natuurlijk kleiner, maar enkele jaren geleden werd ik ook aangemaand aan de Franse grens om een "B" te plakken (er stond toen géén kenteken op) . Ik werd toen zelfs verplicht terug te keren naar Luxemburg (stad), om een klever te kopen, want de Franse douane liet mij niet door. Dus die "oplichting" zal wel een fabeltje zijn, aangezien mij hetzelfde overkwam, aan een andere grenspost .8)
Ieder jaar is er wel een land waar ze 'het' ineens ontdekken: Zwitserland, Oostenrijk of Italië. Daar staan boetes op tot ongeveer 250 euro.

Het is hetzelfde als de binnenscheepvaart, waar de Vlaamse Leeuw ook alleen maar mag als begroetingsvlag of zoiets.

Idiote redenering, maar dat verdrag van de 19e eeuw erkent alleen maar nationale staten.
Oud 25 augustus 2004, 16:10   #50
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus moet er voor jou gevochten worden eer er een probleem is? Wees gelukkig dat het tot nu toe vreedzaam gebleven is.

En dat die Tsjetsjenen of Wit-Russen onze problemen niet begrijpen is vrij logisch. Maar daarom moeten ze ze niet weglachen als irrelevant<.
Nee, maar in die landen wordt er toevallig wel zwaar voor geknokt, geschoten en gemoord. Bovendien kennen ze daar maar een fractie van onze welvaart en snappen ze niet hoe wij met al ons fortuin (in vergelijking met hen toch) ons zo druk kunnen maken om tweetaligheid. In die landen vreten ze nog zand snap je? Zij vinden dat wij een luxeprobleem hebben.

Laatst gewijzigd door thePiano : 25 augustus 2004 om 16:10.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 16:13   #51
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nee, maar in die landen wordt er toevallig wel zwaar voor geknokt, geschoten en gemoord. Bovendien kennen ze daar maar een fractie van onze welvaart en snappen ze niet hoe wij met al ons fortuin (in vergelijking met hen toch) ons zo druk kunnen maken om tweetaligheid. In die landen vreten ze nog zand snap je? Zij vinden dat wij een luxeprobleem hebben.
Tuurlijk begrijp ik dat. Maar of iemand welvaart heeft of niet is eigenlijk niet relevant in deze discussie (die werd al gevoerd toen 40% van de Vlamingen géén werk hadden).

Feit is dat we tot nu toe 170 jaar gediscussieerd hebben zonder dat daar wezenlijk veel geweld bij te pas is gekomen. Maar mogen wij onze problemen op onze manier oplossen? En het lijkt me dat het in hun ogen een probleem van niks is, maar laat het dan maar in hun ogen zo blijven. Ik heb geen zin om oorlogssituaties te krijgen alleen maar omdat ik niet geloof dat binnen België er geen goed bestuur meer mogelijk is.
Oud 25 augustus 2004, 16:19   #52
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Dat was een voorbeeldje hé... Denken jullie nu echt dat men in het buitenland zo goed het Vlaams Blok kent. Laat mij niet lachen! Als er wat komt over de belgische politiek in de buitenlandse kranten dan is altijd het piepklein stukje. In britse kranten zag ik Flemish Bloc staan en in spaanse en portugese Bloco Flamengo. Dus als de lezers hiervan een klever zien met VL erop, zullen ze dadelijk denken: "Aha, un cabron del Bloco Flamengo!"
Ik denk dat onze buurlanden goed op de hoogte zijn van wat er zich op dit lapje Europa ivm extreem-rechts allemaal afspeeld. Dat heb ik deze zomer althans in Frankrijk ervaren. De Engelsen zijn ook op de hoogte (zie tekst na veroordeling Blok), de Nederlanders zéker, en de Duitsers, tja, daar ligt de bakermat hè...

Bovendien kan je een officieel, Europees erkend autokenteken niet vergelijken met een niet-erkende klever. Mensen die enkel de VL kleven, zijn 99 % zeker separatisten. Die stemmen ofwel op het Blok, ofwel op de N-VA. En welke partij zou in het buitenland nu het bekendst zijn?
Oud 25 augustus 2004, 16:20   #53
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn nog meer mensen met een 'B' op hun wagen. De kans dat er een wagen met een 'B' beschadigd wordt is daardoor veel groter.

Lang leve de statistiek!
Ik had het over vandalisme nav het kenteken. Niet over accidenten.
Oud 25 augustus 2004, 16:20   #54
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Als jullie het hebben over buitenlanders die een klevertje met VL er op niet begrijpen, hebben jullie het dan misschien niet over walen?
Oud 25 augustus 2004, 16:21   #55
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Ik heb niks. Ik zal wel een VL plakken.
Dus, als je geen B wil, koop gewoon een plaat zonder iets en ge moogt plakken wat ge wilt.
Trouwens, hoe kan het verboden zijn om de B te overplakken, maar mag je wel zonder iets rondrijden...?
Oud 25 augustus 2004, 16:22   #56
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik had het over vandalisme nav het kenteken. Niet over accidenten.
Waar ligt de grens tussen politiek vandalisme en ordinair vandalisme? Als er in een straat 10 auto's staan, waarvan 2 met een VL en er passeren wat zotte hooligans, dan hoef ik je de verhouding toch niet uit te leggen?
Oud 25 augustus 2004, 16:24   #57
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar ligt de grens tussen politiek vandalisme en ordinair vandalisme? Als er in een straat 10 auto's staan, waarvan 2 met een VL en er passeren wat zotte hooligans, dan hoef ik je de verhouding toch niet uit te leggen?
Vandalisme = vandalisme. Stel dat de verzekeraars een verhoogde kans op vandalisme waarnemen, wanneer een auto een VL-klever draagt, dan is het logisch dat die mensen ofwel een hogere premie moeten betalen, ofwel niet verzekerd worden.
Oud 25 augustus 2004, 16:26   #58
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat onze buurlanden goed op de hoogte zijn van wat er zich op dit lapje Europa ivm extreem-rechts allemaal afspeeld. Dat heb ik deze zomer althans in Frankrijk ervaren. De Engelsen zijn ook op de hoogte (zie tekst na veroordeling Blok), de Nederlanders zéker, en de Duitsers, tja, daar ligt de bakermat hè...

Bovendien kan je een officieel, Europees erkend autokenteken niet vergelijken met een niet-erkende klever. Mensen die enkel de VL kleven, zijn 99 % zeker separatisten. Die stemmen ofwel op het Blok, ofwel op de N-VA. En welke partij zou in het buitenland nu het bekendst zijn?
Ja, buurlanden zijn buitenland, maar daar juist ging het over het buitenland in het algemeen. Vraag maar eens aan Juan-met-de-petos-op of hij El Bloco Flamengo kent.

Laatst gewijzigd door Willem de Spreker : 25 augustus 2004 om 16:26.
Oud 25 augustus 2004, 16:27   #59
Hingis
Schepen

Hingis's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Hingis
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Bestaan er ook zulke klevers voor de walen? Wat is de afkorting? W of WL? Moest ik ergens dit zien dan zou ik zeker niet de toeren uithalen die ze met mijn auto gedaan hebben.
Neen, dat bestaat niet of misschien de waalse vlag maar meer niet.
Oud 25 augustus 2004, 16:29   #60
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hingis
Neen, dat bestaat niet of misschien de waalse vlag maar meer niet.
Heb al wel klevers met de "waalse haan" gezien 8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be