![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#42 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
zo slim ben ik wel, ik kies voor het geld als ik moet kiezen in elk geval betaal ik geen euro belastingen aan een onafhankelijk vlaanderen
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#44 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
het gaat er em anders wel over dat brussel geen deel zou uitmaken van een onafhankelijk vlaanderen
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#46 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2. Het feite dat sommige franstalige brusselaars voor het blok kiezen is het ultieme bewijs dat blok-stemmers niet noodzakelijk voor een onafhankelijk vlaanderen zijn. 3. Heb je ooit in Brussel gewoond? Ik wel, 6 jaar, en ik kan je verzekeren dat je nooif ofte nooit een brusselse meerderheid vindt voor een samengaan met een onafhankelijk vlaanderen. 4. En waarom zouden ze? Brussel is de economische motor van Belgie. Als ze moeten samengaan met Vlaanderen moet Brussel een deel van zijn welvaart afstaan. Dan kan men al evengoed voor wallonie kiezen.
![]() |
![]() |
#47 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 28 augustus 2004 om 20:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
het zielige kneusje ik zal het nog maar eens herhalen: ik vind nederlanders een opperbest volkje!
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen. Laatst gewijzigd door gm10 : 28 augustus 2004 om 20:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
maar volgens mij verstaan brabanders en randstadters elkaars taaltje (omdat het dicht bij het NL aanleunt) kan je van limburgers, westvlamingen en antwerpenaren niet zeggen
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen. Laatst gewijzigd door gm10 : 28 augustus 2004 om 20:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
Verstaanbaarheid is dus geen criterium om talen af te bakenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
behalve in enkele dunbevolkte regio's zijn er vrijwel nergens verschillen als tussen pakweg West-Vl en Antwerpen
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen. Laatst gewijzigd door gm10 : 29 augustus 2004 om 00:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Minister
|
![]() Als ge bij de sinjoren in 't Stad eens gaat rondhoren, die moeten nog altijd niks hebben van "die van over 't water" (i.e. aan de andere kant van de Schelde, de Oost- en West-Vlamingen)
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie wil daar geen euro belastingen betalen aan Vlaanderen?
Dat deed een belletje rinkelen bij mij. Helaas te laat. Ik had me zo voorgenomen om bij mijn volgend bezoek aan de Ardennen aan iedere Waal te vragen of het nu echt zo was dat zij nog kijk- en fluistergeld moeten betalen, want dat is nu toch al enkele jaren afgeschaft in Vlaanderen .... Knal vergeten dus. Toont maar aan dat ik geen kwaadwillige geest heb. Enfin, dat weekeind in het buitenland heeft me deugd gedaan. Gelukkig heb ik geen verkeersongeval gehad, want in dat land zit men er blijkbaar niet zoveel mee in.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Minister
|
![]() Yeah, en in het onze wel: FLITS - da's dan 1000 euro meneerke... - FLITS - doet daar nog maar eens 500 bij. - FLITS - hebt ge toevallig nog 750 over?
![]() |
#59 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Toch maar even het hele opiniestuk plaatsen. De stukken in het vet liet Patriot! u liever niet lezen. Hoe zou dat toch komen?
25/08/2004 Geflitst Hoera! We hebben er weer 22 flitspalen bij in Limburg! Als de lijst op de website van de Vlaamse overheid klopt, komen we daarmee op 113 Limburgse flitspalen en dat is in absolute cijfers het meest na Vlaams-Brabant. Gemeten in relatieve cijfers loopt Limburg zelfs op kop van Vlaanderen met één flitspaal per 3.400 auto’s, tegenover een gemiddelde van één paal per 5.475 auto’s in Vlaanderen. Vergelijken met Wallonië doen we niet meer, zoals bekend is de kans om daar geflitst te worden maar net iets groter dan die om een buitenaards wezen tegen te komen. Flitspalen zijn een goede zaak. Op de enkele jaren tijd dat ze er staan hebben ze de gemiddelde snelheid op de wegen doen dalen, en die gemiddelde snelheid heeft nog altijd een rechtstreeks verband met het aantal verkeersslachtoffers.Zoveel kilometer per uur minder snel staat gelijk aan zoveel minder doden. Waar we echter wel stilaan vragen bij kunnen stellen is de eenvormigheid van het verkeersbeleid in dit land. Zoals gezegd, vergelijken met het Franstalige landsdeel heeft nog nauwelijks zin. Blijkbaar bestaat het federalisme op verkeersvlak erin dat Vlaanderen en Wallonië twee aparte regio’s zijn als er een beleid moet worden uitgestippeld, en één land als het geld verdeeld wordt. Maar dezelfde vraag begint zich stilaan op te dringen op Vlaams niveau. Kan er iemand uitleggen waarom er in Limburg relatief bijna drie keer zoveel flitspalen staan als in Antwerpen en meer dan twee keer zoveel als in West-Vlaanderen? Wordt er in Limburg harder gereden? Gebeuren er in Limburg meer en zwaarder ongelukken? Niet voor zover wij weten. Wat we wel weten is dat relatief meer Limburgers dan andere Vlamingen aangewezen zijn op de auto omdat het openbaar vervoer en met name het spoor hier nog altijd een eind achter ligt op de rest van het land. Waardoor de pakkans voor Limburgers dus nog wat groter wordt. Het lijkt ons dan ook best dat we nu de andere Vlaamse provincies even de tijd gunnen om Limburg bij te benen inzake flitspalen. Wij hebben er voorlopig genoeg. En als het gaat over de verdeling van de opbrengst willen we graag het voorstel van VLD-kamerlid Karel Pinxten van vorig jaar in herinnering brengen: laat de lokale politiezones de opbrengst van hun eigen verkeerscontroles gewoon houden. Ze zullen zeer snel het juiste evenwicht vinden tussen genoeg controleren en de eigen inwoners niet te veel pesten. Luc STANDAERT
If there is going to be any peace on earth, it is going to come in the consequence of our people uniting to defeat US imperialism once and for all!!! http://www.faithfreedom.org http://dutch.faithfreedom.org/forum Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland." |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |