Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 november 2013, 14:46   #41
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Net had ik post 40 geschreven, toen ik op volgende stuk van Arabist Hans Janssen stootte:

Citaat:
Hans Jansen - Woestijngodsdienst

In onze radiovolksuniversiteitscursus ‘populaire dwalingen omtrent de islam’ vanochtend een aflevering over het begrip ‘woestijngodsdienst’. De islam is geen woestijngodsdienst. De stichter van de beweging die wij de islam zijn gaan noemen, Mohammed, is een stedeling afkomstig uit Mekka. In die stad groeit hij op en tegen het jaar 612 presenteert hij zich daar als profeet. Tien jaar later, in 622, vertrekt hij naar Medina, een woord dat in het Arabisch ‘stad’ betekent. Vanuit Medina is hij tien jaar lang actief als krijgsheer. In 632 overlijdt hij. Voor een krijgsheer valt er aan een woestijn weinig eer te behalen. Nu en dan een karavaan overvallen zoals de moslims vanuit Medina plachten te doen, is strategisch nuttig want het levert respect op bij de stadsbewoners die op die karavaan zaten te wachten, maar het zet materieel, qua buit, weinig zoden aan de dijk. Te eenmalig. Na de dood van Mohammed richtten de islamitische legers zich op de wereld buiten het Arabische schiereiland. Ze veroverden en stichtten daar steden. Damascus, Jeruzalem, Antiochië, Alexandrië, Koefa, Basra, Bagdad, Cairo, Qayrouan, Cordoba, Constantinopel. Die steden en hun bewoners waren een bron van rijkdom voor hun moslimse meesters. De overwonnen inwoners van die steden konden geplunderd worden, als slaaf worden verkocht, of, beter nog, worden uitgezogen als belastingslaaf (Arabisch: dhimmie).

De Arabische krijgslieden die een stad op het West- of Oost-Romeinse rijk veroverden, keken hun ogen uit bij het zien van de vele voorbeelden van vernuft die ze in zo’n stad aantroffen. Er werden muziekinstrumenten gebouwd! Er waren boeken. Rechtbanken. Er werd sterke drank gedistilleerd. Stof en leer geverfd. Parfum. Slotenmakers! Landmeters! Architecten! Scheepsbouwers! Chirurgijnen, paardendokters en apothekers! Wiskunde! Het was duidelijk dat die Grieks-Romeinse beschaving langs de Middellandse zee een voorsprong had op die van de islamitische Arabische legers.

Nog steeds beroemen de Arabieren zich op de hoge cultuur van de door hen onderworpen volkeren, met de bedoeling zo te bewijzen dat op het gebied van de wetenschap en het vernuft de Arabieren hun partij in de wereldgeschiedenis volwaardig hebben meegespeeld. Alles waarvan ze door militaire expansie de eigenaar waren geworden, wordt aan het nageslacht gepresenteerd als voorbeeld van vroege islamitische en Arabische cultuur. Toen na vier-vijf eeuwen de oorspronkelijke bewoners van de veroverde gebieden zelf meestal ook tot de islam waren overgegaan, was het dan ook afgelopen met de bloei en groei van die ‘levendige rijke cultuur’. De moslims hadden wel, tot op zekere hoogte, belangstelling voor de voortbrengselen van die cultuur, maar het handwerk lieten ze toch liever over aan de volkeren die ze in hun nieuwe imperium hadden aangetroffen. Als zo’n volk er als volk niet meer is, zet het verval dan ook al snel in.

De triomf van het islamitisch imperialisme wordt steeds gevierd door na de verovering van een stad het belangrijkste religieuze gebouw van de overwonnenen om te zetten in een moskee, of door op zijn minst een moskee te bouwen die de horizon van de stad definitief bepaalt. Denk aan de Mohammed Ali moskee op de citadel van Cairo; of aan de Aya Sofia in Istanbul, destijds de grootste kerk ooit gebouwd. Op de ruines van het tempelplein in Jeruzalem komt een moskee te staan, de Al-Aqsa; en in Damascus, Cordoba en elders wordt de plaatselijke kathedraal een moskee. Ook in Nederland kennen we iets dergelijks: er wordt wijd en zijd een voorschot op de triomf van de islam genomen door waar dat maar kan een zo groot mogelijke aanblikbepalende moskee neer te zetten. Glorie aan God die de triomf van zijn godsdienst zichtbaar maakt.

De sharia is de duidelijkste bron over wat de islam nu precies beoogt. De sharia is een systeem dat past bij kleine steden, niet de woestijn. De sharia veronderstelt een stedelijke maatschappij waar plaatselijke moslimse machthebbers of krijgsheren de dienst uitmaken, uiteraard onder erkenning van het oppergezag van een kalief die ergens ver weg zijn mooie maar onduidelijke ambt bekleedt. De sharia veronderstelt de onbedreigde suprematie van de islam. De sharia gaat er van uit dat wie geen moslim is maar jood, christen of iets anders, desondanks de islamitische superioriteit erkent, en belasting opbrengt zodat de islamitische meesters verschoond kunnen blijven van de vernederingen van de dagelijkse arbeid. Weigeren de suprematie van de islam te erkennen is daarentegen vragen om moeilijkheden.

Tot op de dag van vandaag vestigen moslims die migreren zich in de steden, niet alleen in Europa maar ook in de Verenigde Staten. Nee, lieve kijkbuiskinderen, de islam is geen woestijngodsdienst, maar een ideologie en godsdienst die bedoeld is voor stedelijk gebruik.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven...enst.html#more

Voor het geval men twijfelt aan wat ik in post 40 neerschreef.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2013, 10:25   #42
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Mijn reactie op #41: het is idd -geen stijl- wat die gasten uitvreten, schandalig!!!!
Oud 16 november 2013, 14:57   #43
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Nog een leuke tip voor de moslima's die in het onderwijs willen stappen. of vooral voor de moslims die met onze vooringenomen racistische fascistische leerkrachten willen kappen.

De ISLAMITISCHE UNIVERSITAIRE LEERMETHODE!

Het ei van Columbus! Iedereen geslaagd! Iedereen een master! Gedaan met het racistische gedoe:

Citaat:
Haagse Alhuraa Universiteit in opspraak door nepdiploma's

15-11-2013 | 21:42

DEN HAAG - De Alhuraa Universiteit in Den Haag is in opspraak geraakt. Justitie verdenkt de stichting ervan tientallen nepdiploma’s te hebben uitgereikt.
Door Marcel van den Eng

Het gaat om bachelors en masters in politieke wetenschappen. Daarnaast zouden er tussen 2007 en 2010 ongeldige masterdiploma's zijn uitgereikt in islamitische studies en bachelors in psychologie. In totaal gaat het om 112 nepdiploma's.

De opleiding heeft wel 'Universiteit' in de naam staan, maar heeft geen geaccrediteerde opleidingen en dat betekent dat de titels en diploma's die verstrekt worden niet wettelijk erkend zijn.

Op de website van Alhuraa laat de stichting weten een onderwijssysteem toe te passen dat gebaseerd is op een moderne manier van leren. De rechtszaak tegen Alhuraa begint dinsdag.
http://www.omroepwest.nl/nieuws/15-1...or-nepdiplomas

Zo! racisten! zuig daar maar eens een puntje aan!

Vanaf 2007 dat is dus al minstens ZES jaar werden daar nepdiploma's uitgereikt, maar owee owee als je een moslim ietwat meewarig bekijkt als hij met zijn diploma's komt zwaaien.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 16 november 2013 om 15:01.
Oud 16 november 2013, 16:02   #44
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Nog een leuke tip voor de moslima's die in het onderwijs willen stappen. of vooral voor de moslims die met onze vooringenomen racistische fascistische leerkrachten willen kappen.

De ISLAMITISCHE UNIVERSITAIRE LEERMETHODE!

Het ei van Columbus! Iedereen geslaagd! Iedereen een master! Gedaan met het racistische gedoe:

http://www.omroepwest.nl/nieuws/15-1...or-nepdiplomas

Zo! racisten! zuig daar maar eens een puntje aan!

Vanaf 2007 dat is dus al minstens ZES jaar werden daar nepdiploma's uitgereikt, maar owee owee als je een moslim ietwat meewarig bekijkt als hij met zijn diploma's komt zwaaien.
Er is nog altijd de Open Universiteit...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2013, 16:34   #45
birger carels
Vreemdeling

Standaard Moslima's in het onderwijs: moet toch kunnen?

Moslima's moeten toch een eerlijke kans krijgen om les te geven? Anders zou men dat reeds moeten zeggen vooraleer ze gaan studeren. Sommigen leven hier al enkele generaties en zijn dus op en top Belg.
Al zou men inderdaad kunnen discussiëren over de klederdracht. Want ook de 'blanken' moeten zich hieraan aanpassen, dus vind ik het niet meer dan normaal dat zij dat ook moeten doen. Daarover zou er geen discussie over mogen zijn. Maar er wordt nogal te vlug beoordeelt op basis van stereotypen en vooroordelen. Dat vind ik nogal jammer, want dit zijn mensen zoals u en ik.
Maar het hangt af in welke omstandigheden zich het afspeelt. Als het gaat om moslima's die zich totaal niet willen veranderen, dan hoeft het voor mij ook niet. Maar als het gaat om moslima's die hier al van generatie op generatie leven, dan zou het geen probleem mogen vormen.

Laatst gewijzigd door birger carels : 16 november 2013 om 16:39. Reden: Per ongeluk op enter geduwd.
birger carels is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2013, 16:45   #46
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door birger carels Bekijk bericht
Moslima's moeten toch een eerlijke kans krijgen om les te geven? Anders zou men dat reeds moeten zeggen vooraleer ze gaan studeren. Sommigen leven hier al enkele generaties en zijn dus op en top Belg.
Al zou men inderdaad kunnen discussiëren over de klederdracht. Want ook de 'blanken' moeten zich hieraan aanpassen, dus vind ik het niet meer dan normaal dat zij dat ook moeten doen. Daarover zou er geen discussie over mogen zijn. Maar er wordt nogal te vlug beoordeelt op basis van stereotypen en vooroordelen. Dat vind ik nogal jammer, want dit zijn mensen zoals u en ik.
Maar het hangt af in welke omstandigheden zich het afspeelt. Als het gaat om moslima's die zich totaal niet willen veranderen, dan hoeft het voor mij ook niet. Maar als het gaat om moslima's die hier al van generatie op generatie leven, dan zou het geen probleem mogen vormen.
rare redenering volgt U.
Als het gaat om moslima's die zich totaal niet willen veranderen, dan hoeven ze dat niet, en mogen ze met die ingesteldheid les gaan geven aan uw kinderen?
Alleen als ze hier al generaties wonen wordt er verondersteld dat ze geen probleem meer vormen?

Het gaat bij de mevrouw in de OP over dat ze hier al generaties woont maar dat ze eist dat mijn kinderen zich gaan aanpassen aan een ingepakte mevrouw die les geeft op een NEUTRALE school (van mij mag ze gaan lesgeven in zo'n islamitisch college of universiteit. Dat ze zelf eens beginnen met hun "vooroordelen" in orde te brengen misschien.

Oud 17 november 2013, 14:58   #47
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb wat moeite met uw logica. Het is niet omdat iemand hier generaties leeft dat ze dus op en top belg zijn. Zolang ze zich niet aaznpassen aan onze westerse cultuur en leefgewoontes zal ik ze nooit als belg aanzien, wat hun papieren ook moge zeggen.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2013, 08:16   #48
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Ik heb wat moeite met uw logica. Het is niet omdat iemand hier generaties leeft dat ze dus op en top belg zijn. Zolang ze zich niet aaznpassen aan onze westerse cultuur en leefgewoontes zal ik ze nooit als belg aanzien, wat hun papieren ook moge zeggen.
Dat is dan ook volstrekt onnodig. Je kan ze ook als mens aanzien.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2013, 10:02   #49
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Tof dat al die debielen op de negeerlijst staan!
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2013, 10:23   #50
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Tof dat al die debielen op de negeerlijst staan!
Sta ik er ook al op???Mag ik erbij,mag ik erbij
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2013, 10:58   #51
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Dat is dan ook volstrekt onnodig. Je kan ze ook als mens aanzien.
Ik zie ze ook als mens aan, maar dat wil niet zeggen dat ze hier met hun hoofddoek in de scholen van hun oren moeten komen maken.
Oud 18 november 2013, 15:57   #52
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Het grappige is dat de verhalen van Moslims over discriminatie allemaal blijk geven van een zelfgekozen halsstarrige houding..
Inderdaad, in het bedrijf waar ik werk is het de gewoonte dat de secretaresse van onze projectleiders 's avonds de arbeiders opbelt om door te geven om hoe laat ze de volgende dag naar een bepaalde werf dienen te vertrekken.

Er zijn al 2 moslims geweest die zich blijkbaar stoorden aan het feit dat een vrouw hun "orders" gaf. Bijgevolg kwamen ze gewoon niet opdagen of belden achter haar rug nog eens naar de projectleider om te vragen om hoe laat ze de volgende dag verwacht werden.

Met zulke mensen wil toch gewoon niemand werken?!
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2013, 16:48   #53
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Inderdaad, in het bedrijf waar ik werk is het de gewoonte dat de secretaresse van onze projectleiders 's avonds de arbeiders opbelt om door te geven om hoe laat ze de volgende dag naar een bepaalde werf dienen te vertrekken.

Er zijn al 2 moslims geweest die zich blijkbaar stoorden aan het feit dat een vrouw hun "orders" gaf. Bijgevolg kwamen ze gewoon niet opdagen of belden achter haar rug nog eens naar de projectleider om te vragen om hoe laat ze de volgende dag verwacht werden.

Met zulke mensen wil toch gewoon niemand werken?!

't is zelfs niet van willen. Hoe KAN je met zo'n mensen werken??
Trouwens, waarom moeten wij met zo'n mensen zelfs WILLEN werken als ze zélf geen enkel teken van samenwerking tonen? Je moet toch een onnozelaar zijn om zo'n debiliteit te willen meespelen hé? Nu ja, we worden verplicht of we zijn racist uiteraard.
Oud 18 november 2013, 19:25   #54
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard

pleur eens een setje zuiver Hollandse vibrators in het Ramadan feestpakket, gemaakt van zuiver varkensleer voor elke moslimmeid die negen jaar wordt, en binnen tien jaar is er niets meer over van de doekjes met islam poesjes omdat je hiermee gewoon hun poes verwestert en dan is er geen islam meer tussen hun benen.

islam zit tussen de spillebeentjes van geile, hoerige moslima's.

althans zo ziet Wieroe het als radicale Hindoe kat, maar zijn denkvermogen is beperkt omdat hij slechts tien procent heeft van het aantal hersencellen van islamitische mensapen in zijn kleine kattenkopje.

dewanand en Wieroe

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 22:16   #55
birger carels
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
rare redenering volgt U.
Als het gaat om moslima's die zich totaal niet willen veranderen, dan hoeven ze dat niet, en mogen ze met die ingesteldheid les gaan geven aan uw kinderen?
Alleen als ze hier al generaties wonen wordt er verondersteld dat ze geen probleem meer vormen?

Het gaat bij de mevrouw in de OP over dat ze hier al generaties woont maar dat ze eist dat mijn kinderen zich gaan aanpassen aan een ingepakte mevrouw die les geeft op een NEUTRALE school (van mij mag ze gaan lesgeven in zo'n islamitisch college of universiteit. Dat ze zelf eens beginnen met hun "vooroordelen" in orde te brengen misschien.
Ik zeg toch dat ze hun klederdracht moeten aanpassen, net zoals wij dat moeten doen? En het feit dat je zegt neutrale school, wil dat volgens jou dan zeggen zonder moslims? Dan is de neutraliteit toch ver te zoeken bij jou... Volgens jou moeten moslims en niet-moslims naar verschillende scholen gaan als ik het zo hoor.
birger carels is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 23:38   #56
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg toch dat ze hun klederdracht moeten aanpassen, net zoals wij dat moeten doen? En het feit dat je zegt neutrale school, wil dat volgens jou dan zeggen zonder moslims? Dan is de neutraliteit toch ver te zoeken bij jou... Volgens jou moeten moslims en niet-moslims naar verschillende scholen gaan als ik het zo hoor.
Met neutraal bedoel ik scholen waar je eventuele religieuze of niet-religieuze overtuiging niet wordt beleden of veruiterlijkt.
Je gaat daar als lesgever/geefster ook geen andere mensen lastigvallen met je overtuiging, ook niet door je kleding of door je houding.

Lijkt me tamelijk duidelijk.

Met neutrale school bedoel ik niet een school waar de wiskundeleraar in een oranje pij lesgeeft, de leraar wetenschap met een keppeltje lesgeeft en de leraar Nederlands met een baard en soepjurk staat les te geven.

Oud 30 november 2013, 09:01   #57
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Met neutraal bedoel ik scholen waar je eventuele religieuze of niet-religieuze overtuiging niet wordt beleden of veruiterlijkt.
Je gaat daar als lesgever/geefster ook geen andere mensen lastigvallen met je overtuiging, ook niet door je kleding of door je houding.

Lijkt me tamelijk duidelijk.

Met neutrale school bedoel ik niet een school waar de wiskundeleraar in een oranje pij lesgeeft, de leraar wetenschap met een keppeltje lesgeeft en de leraar Nederlands met een baard en soepjurk staat les te geven.
Voorlopig nog geen probleem, moslims zijn te dom of niet geïnteresseerd om leraar te worden. Ze vinden niet eens genoeg islam leraars, laat staan soepjurken die les Nederlands zouden geven.

Poco oplossing is natuurlijk om het niveau te verlagen zodat ze toch kunnen lesgeven, da's de volgende stap.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be