Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 november 2013, 14:29   #41
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ouwe knar Bekijk bericht
het enigste dat de jeugd beter kan is op een pc en gsm tokkelen
Jammer voor u, maar we leven in een hoog-technologische samenleving. Je hebt jezelf zonet obsoleet verklaard.
Oud 2 november 2013, 15:23   #42
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door c-96 Bekijk bericht
De eerste mens in orbit...
Eerste satelliet, eerste mens, eerste foto achterkant maan, eerste maanlanding, eerste Venuslanding, eerste maanrobot, eerste echt functionele ruimtestation.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2013, 15:54   #43
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door c-96 Bekijk bericht
De inspanningen van Peter De Grote en Jekaterina II hebben toch hun vruchten afgeworpen dan...
Ja hoor, en die van Stalin ook.

Nu nog wachten op de volgende. Zo is dat in Rusland: niet onderhevig aan typische historische wetmatigheden. Doorgaans een moeras, behalve wanneer er plots iemand opborrelt en gigantische vooruitgangen realiseert. Daarna weer moeras.
Oud 2 november 2013, 18:31   #44
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Jammer voor u, maar we leven in een hoog-technologische samenleving. Je hebt jezelf zonet obsoleet verklaard.
Beste, als ik in een vergadering zit en deze moet lijden, vind ik het verschrikkelijk vervelend als iemand gedurend op zijn gsm/iphone of ander gadget zit te tokkelen. Het getuigt van weinig respect en die krijgt dan ook steevast een vermaning...

Ik stel mij wel degelijk de vraag wat het nut van die dingen is. Emails kunnen wachten tot je op bureau bent, op het internet surfen al evenzeer, sms'en kunnen ook wachten tot je klaar bent en tijd hebt....
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2013, 21:12   #45
Zondag
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD Bekijk bericht
Toch heel raar dat we in de faculteiten wiskunde, toegepaste wiskunde en de ingenieurswetenschappen nu net het omgekeerde zien van wat U beweert.

De kennis fysicia en wiskunde is abominabel.

En als u het niet gelooft, gaat U maar eens gaan spreken met de docenten.
Sinds 1978 hebben de universiteiten in alle faculteiten jaar na jaar de diplomadrempel verlaagd. Reden: ze worden per student gesubsidieerd, en hoe meer studenten, hoe meer banen voor wie er carrière wil maken. Ook vakken als Nederlands of Economie staan op een bedroevend laag peil. Dat heb je met een communistisch schoolsysteem.
Zondag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2013, 22:10   #46
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zondag Bekijk bericht
Sinds 1978 hebben de universiteiten in alle faculteiten jaar na jaar de diplomadrempel verlaagd. Reden: ze worden per student gesubsidieerd, en hoe meer studenten, hoe meer banen voor wie er carrière wil maken. Ook vakken als Nederlands of Economie staan op een bedroevend laag peil. Dat heb je met een communistisch schoolsysteem.
Nee, dat heb je niet met een communistisch schoolsysteem. Het communistisch schoolsysteem heeft de eerste mens de ruimte in gebracht.
Oud 7 november 2013, 23:20   #47
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

De jonge generatie van nu - en zeker allochtonen - kunnen nauwelijks een letter op papier zetten.
Een middelbare scholier krijgt het niet voor elkaar redelijk foutloos te schrijven, en schrijven met de hand ontaardt in een soort van spijkerschrift.

Technisch, materiaaltechnisch, stappen we beetje bij beetje achteruit. Op het vlak van electronica en software daarentegen gaat het met sprongen vooruit, maar de toegevoegde waarde ervan is tijdelijk en daarna nihil. Het voegt niets toe aan menselijke handvaardigheid en bekwaamheid.
Oud 8 november 2013, 00:40   #48
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Nee, dat heb je niet met een communistisch schoolsysteem. Het communistisch schoolsysteem heeft de eerste mens de ruimte in gebracht.
Maar heeft ook de eerste kernreactor doen ontploffen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 18:30   #49
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Pfff,ik ben in 90 beginnen werken in de sector waar ik nu zit aan 36 000/maand,een pint koste toen 35 frank,1030 pinten per maand.Een pint kost nu 1,8 (72 frank) maar mijn loon is maar een 1650 euro,dus 917 pintjes.Dus ben ik 10% er op achteruit gegaan.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 19:06   #50
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Pfff,ik ben in 90 beginnen werken in de sector waar ik nu zit aan 36 000/maand,een pint koste toen 35 frank,1030 pinten per maand.Een pint kost nu 1,8 (72 frank) maar mijn loon is maar een 1650 euro,dus 917 pintjes.Dus ben ik 10% er op achteruit gegaan.
En doe nu die vergelijking eens met een mobiele telefoon, pc of laptop?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 19:08   #51
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
En doe nu die vergelijking eens met een mobiele telefoon, pc of laptop?
Helemaal niet hetzelfde.
Oud 9 november 2013, 19:09   #52
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Helemaal niet hetzelfde.
Aha, wie heeft de bierstandaard ingevoerd misschien?
Blijkbaar heb ik die melding gemist.
Oud 9 november 2013, 19:12   #53
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Aha, wie heeft de bierstandaard ingevoerd misschien?
Blijkbaar heb ik die melding gemist.
Die is er ook niet geweest. Je bent ook niet zo dom dat jij niet weet waar het om draait. De raaklijn in de ROI-curve van de innovaties in de brouwerijsector is al lang bijna horizontaal. Dit kan je voor electronica niet zeggen.
Oud 9 november 2013, 19:20   #54
Zondag
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeer geachte heer Sex,

Het communistische schoolsysteem heeft zes miljard oud-leerlingen op deze aardkloot, en de meesten zouden we wel de ruimte in kunnen sturen als daar geld voor was, maar ze zouden daarboven desgevraagd te dom blijken om te helpen donderen.

Of dacht u dat het onderwijs in Vlaanderen niet communistisch is? Dat is het natuurlijk wel, zoals in de hele wereld.

Behalve Rusland misschien.
Oud 9 november 2013, 19:20   #55
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Die is er ook niet geweest. Je bent ook niet zo dom dat jij niet weet waar het om draait. De raaklijn in de ROI-curve van de innovaties in de brouwerijsector is al lang bijna horizontaal. Dit kan je voor electronica niet zeggen.
Je moet uiteraard kijken naar een relevante korf van goederen en diensten om de verandering in koopkracht ter vergelijken.

Al bij al is er wellicht een vermindering, maar daarbij lijkt de explosie van prijzen in de immo-sector toch wel stukken belangeijker dan de euro.
Oud 9 november 2013, 19:22   #56
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Je moet uiteraard kijken naar een relevante korf van goederen en diensten om de verandering in koopkracht ter vergelijken.

Al bij al is er wellicht een vermindering, maar daarbij lijkt de explosie van prijzen in de immo-sector toch wel stukken belangeijker dan de euro.
De explosie van prijzen in de immo-sector is een gevolg. De meeste mensen weten niet beter dan sparen door vastgoed aan te kopen.
Oud 9 november 2013, 19:23   #57
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeer geachte heer Sex,

Het communistische schoolsysteem heeft zes miljard oud-leerlingen op deze aardkloot, en de meesten zouden we wel de ruimte in kunnen sturen als daar geld voor was, maar ze zouden daarboven desgevraagd te dom blijken om te helpen donderen.

Of dacht u dat het onderwijs in Vlaanderen niet communistisch is? Dat is het natuurlijk wel, zoals in de hele wereld.

Behalve Rusland misschien.
Ik weet dat je als kruidenier vooral voorstander bent van dat die ene 20 euro per maand extra te hebben.
Oud 9 november 2013, 20:18   #58
Zondag
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet dat je als kruidenier vooral voorstander bent van dat die ene 20 euro per maand extra te hebben.
????

Moet ik dit nu zo begrijpen dat ik "er als kruidenier vooral voorstander van ben die 20 euro per maand extra te hebben", en dat dit de kostprijs van ons communistische onderwijssysteem zou zijn?

In hoeverre ik een kruidenier ben? Hm, laten we het erop houden dat u dat scherp hebt gezien, en u zult de kostprijs van de onderwijsuitgaven wel kennen, al weten we dan nog niet veel over de kostprijs van het onderwijs.

Ik zou echter zonder inhalig of gierig te zijn, zelfs als ik helemaal niet kruidig was en juist op zoek was naar een bereidwillige afnemer van 20 euro per maand, nog steeds vinden dat ons onderwijs op een veel te collectieve leest is geschoeid en dat misschien nog steeds wat provocerend als "communisme" aanduiden.

De kruidenier in mij is met andere dingen bezig.
Oud 9 november 2013, 20:22   #59
six
Banneling

Standaard

Citaat:
????

Moet ik dit nu zo begrijpen dat ik "er als kruidenier vooral voorstander van ben die 20 euro per maand extra te hebben", en dat dit de kostprijs van ons communistische onderwijssysteem zou zijn?

In hoeverre ik een kruidenier ben? Hm, laten we het erop houden dat u dat scherp hebt gezien, en u zult de kostprijs van de onderwijsuitgaven wel kennen, al weten we dan nog niet veel over de kostprijs van het onderwijs.

Ik zou echter zonder inhalig of gierig te zijn, zelfs als ik helemaal niet kruidig was en juist op zoek was naar een bereidwillige afnemer van 20 euro per maand, nog steeds vinden dat ons onderwijs op een veel te collectieve leest is geschoeid en dat misschien nog steeds wat provocerend als "communisme" aanduiden.

De kruidenier in mij is met andere dingen bezig.
Ok. Wat wil je veranderen aan het onderwijs? De inhoud, manier van lesgeven? Of wil je gewoon de Zuurverdiende Centen niet aan de Belastingen uitgeven zodat kinderen school kunnen lopen?
Oud 9 november 2013, 21:36   #60
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Dat is redelijk dramatisch. Ik zeg niet dat er niet veel mensen in dat geval zijn, maar hebt u een quasi vlak carrièreverloop gehad?

I.e. me dunkt dat u buiten de index zo goed als geen opslag kunt hebben gehad.

Het maakt uw argument er overigens niet zwakker op... integendeel zelfs.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be