![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wetenschap die onderzoek doet naar de intelligentie van dieren gaat er behoorlijk op vooruit. Zo weten wij al dat Dolfijnen, Olifanten en bepaalde vogels (vooral kraaien) erg intelligente dieren zijn. Deze dieren verdienen meer bescherming dan dieren die stukken minder intelligent zijn, dat lijkt mij toch evident? 2: Onnodig jagen moet men inderdaad verbieden. En stierenvechten is dierenmishandeling omdat men de stier pijn aan doet: http://nl.wikipedia.org/wiki/Dierenmishandeling Verder ben ik het volkomen met je eens dat die melkkoeien een nog kutter leven hebben dan deze stieren . Dat ontken ik ook nergens, ik ben niet een van die hypocriete die selectief verontwaardigd gaat doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 november 2013 om 22:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk. Je moet mijn droge stijl niet verwarren met een ad hominem.
Citaat:
Ik ben ook benieuwd naar je invulling van "meer bescherming". Genre: vossenjacht verbieden, mieren mag je vertrappelen? Citaat:
Citaat:
Kom, laat ons niet flauw doen. Geheel de veehouderij is vervuld van walgelijke praktijken. Je hoeft daar heus geen offerfeesten bij te halen. Onze hedendaagse veeteelt is walgelijk. Gewoon al de schaal waarop deze gebeurt, de omstandigheden, de zogenaamde klinische rationaliteit, &c.
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() 2: Maar hoe kun je dat nu niet evident vinden? Meer intelligentie impliceert vaak ook meer zelfbewustzijn. En een dier dat meer zelfbewustzijn heeft ervaart de bijvoorbeeld "pijn" ook meer dan dieren die minder zelfbewustzijn hebben. En de vergelijking met vossen en mieren vind ik wat lastig aangezien ik geen wetenschappelijk onderzoek ken waaruit blijkt dat vossen intelligente dieren zouden zijn. Het punt is alleen wel dat praktisch gezien het een stuk makkelijker te testen is of er gejaagd wordt op vossen dan hoeveel mieren er vertrapt worden. 3: Verbieden dan he. 4: Volkomen akkoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bedoelt, het plezier dat jij ook hebt aan je weinige vleesconsumptie waarover je dan hier moet komen zagen?
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja ja, ik vind je lief en zo.
*kuch* Bon, en nu terug gewoon! Citaat:
We gaan dus van planten (geen pijnervaring) over dolfijnen of katten (veel pijnervaring) tot Japanse bosgemsen (gewoon f*cking cute)? Je gaat dat allemaal in heldere wetteksten krijgen ook? De wetenschappelijke consensus in bijlage? In beide landstalen?
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niets van. Men moet gaan jagen als men honger heeft en er niets anders te vinden is om te eten. Maar dieren afknallen voor het plezier, is gewoon aberrant. Mensonwaardig. Dat u dat nog niet inziet in onze tijd is onbegrijpelijk!
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 november 2013 om 22:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb je al eens gehoord van aaseten (waarschijnlijk de voornaamste bezigheid van onze voorouders), van groenten, van fruit? Ik kan me moeilijk voorstel dat er niéts anders is om te eten. Dan moet je dringend een stapje hoger draaien.
Laatst gewijzigd door lombas : 8 november 2013 om 22:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() snap jij het verschil tussen doden voor vermaak en doden uit noodzaak
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hoeft geen dieren te doden uit noodzaak in onze westerse wereld.
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dieren afknallen zonder reden alleen maar 'voor de fun', dat is een schandaal. Ik heb altijd gezegd: ik ben voor de jacht op één voorwaarde. Dat het konijn of de haas met hetzelfde kaliber geweer zou kunnen terugschieten. De stoere jagers zouden snel in aantal verminderen, neem dat maar van me aan. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 november 2013 om 22:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk begrijp ik dat.
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U hebt geluk dat het eten van mensenvlees verboden is. Ander ging men ook op u jagen.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 november 2013 om 22:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat was je punt nu, want het is me niet meteen duidelijk? Wens je dat er op mij gejaagd wordt of zo?
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat geldt voor een flink aandeel van onze soortgenoten.
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch grappig hoe de discussie is verdraaid van een redenering tegen dierenmisbruik tot het toewensen van de dood - door dezelfde personen.
Maar het is geen probleem, ik heb de discussie die richting in gestuurd natuurlijk. Wat een bende hypocrieten toch.
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
bende hypocrieten... |
|
![]() |
![]() |