![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() Nee, zij vinden dat het illegaal moet zijn. Dat is anders dan iets een maatschappelijk probleem vinden. Immigratie, perekwatie en spoedtoerisme zijn drie dingen die men wel degelijk een maatschappelijk probleem vindt (er worden luide debatten over gevoerd). Illegaal zijn de drie dingen echter niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De dader van een verkrachting moet straf krijgen en het slachtoffer hulp (als hij of zij daar behoefte aan heeft. Nu weet ik dus dat zo,n slachtoffer niet 1,2,3 hulp gaat zoeken. Verkrachting kan namelijk erg veel doen iemand zijn psyche. Alleen wat kun je als maatschappij nog meer doen dan hulp aanbieden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijf jij hier quasi interessant doen of kom je ook nog eens een keer echt to the point?
Mysterieus typetje. Dus nogmaals, wat wil jij dat de maatschappij nog meer gaat doen? Zijn verkrachting slachtoffers gebaat bij extra debatten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Een doekje voor het bloeden is ook hulp.
En het is duidelijk dat enkel het strafbaar stellen ver ontoereikend is. Alsook dat "hulp" aanbieden, in de vorm van overvolle en vaak incompetente psychotherapeuten, weinig oplost. Alsook dat er sociale attitudes bestaan die ervoor zorgen dat zowel het eerste als het tweede zo blijft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oke, ik geef je nog een derde kans (jaja, ik ben relatief geduldig). Wat zijn je alternatieven? Hoe moet de maatschappij dan hulp aanbieden? En van die sociale attitudes heb je wel gelijk. Maar die zullen altijd blijven bestaan. Die zijn dus irrelevant in dit verhaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sociale attitudes kan men perfect veranderen, deze veranderen zelfs vrij snel met een beetje actie. Als je ziet bijvoorbeeld hoe de laatste 50 jaar andere zaken inzake vrouwen-emancipatie zijn gegaan, dan zie je dat zaken wel degelijk sterk kunnen veranderen. De situatie die men nu heeft is er eentje waarbij het probleem feitelijk onbesproken is. De bevolking weet vaak niet hoe erop te reageren, en in combinatie met een aantal cliches en attitudes krijgt een slachtoffer de indruk dat ie beter zwijgt hierover. Vanuit de maatschappij zal er helemaal geen begrip of tegemoetkoming zijn. Sommige mensen gaan het zelfs aanstellerij vinden, of, zoals nog altijd gebeurt, zeggen dat het slachtoffer het heeft uitgelokt. De omstandigheden waarin het gebeurt, gepaard met bovenstaande zaken, zorgen ervoor dat een slachtoffer er helemaal alleen voor staat. Voor bijvoorbeeld discriminatie heb je het CGKR, waar mocrofiel Vlaanderen dag en nacht zit te zwoegen voor het onterecht uitdelen van parkeerboetes aan immigranten. Hier heb je hooguit een of andere vrouwenorganisatie. Wat hulp betreft, dit heb ik al beschreven en dit zou duidelijk moeten zijn. Als je enige ervaring hebt met de werking van psychiatrische zorg in Vlaanderen dan weet je dat dit niet goed werkt. Het is gewoon te weinig, te slecht, en te ontoegankelijk. Welke kanten kan men dus met een debat opgaan? Ten eerste, taboes opentrekken en vooroordelen wegvagen. Ten tweede, als zo'n debat opgetrokken is dan krijgt men een beter beeld van wat er precies faalt bij preventie, hulpverlening, ... Ten derde, men kan sociale attitudes beginnen aanpassen. In Zweden bijvoorbeeld wordt veel strenger gekeken naar seksueel getinte opmerkingen en handelingen, bijvoorbeeld op de werkvloer. Dit is niet enkel wettelijk maar ook gedragspatroonlijk ingebakken daarin, dat als je een collega op haar gat kletst dat je gevolgen zal dragen. Dit klinkt misschien overdreven, maar denk ook aan het feit dat iemand die dan seksueel geintimiteerd wordt, veel meer poot zal hebben om op te staan en veel meer geneigd zal zijn om dit te rapporteren. Tenslotte ga je ook problemen hebben zoals: wat met verzonnen klachten? Dit gebeurt zelden, maar het gebeurt wel. Is dit duidelijker? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De zeer geachte heer Sex is er vermoedelijk alleen maar op uit de mensen voor de gek te houden. De stijl is nogal grof, maar de ironie druipt er hier en daar toch wel af. Ik zou me anders als man nogal beledigd voelen omdat ik als potentiële verkrachter word afgeschilderd. Ik heb me echter tranen gelachen. Grof, maar toch wel erg grappig! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En verder ben ik het volkomen met je post eens. Al vraag ik mij wel af of verkrachting daadwerkelijk nog een "taboe" is. Ik denk eerder dat mensen het niet goed snappen. Juist omdat de dader niet makkelijk aan te wijzen is. Een verkrachter kan een man zijn van 2m bij 2m maar ook een groep 13 jarige jochies. En zelfs vrouwen kunnen verkrachten. Dat is overigens nog wel echt een taboe (het verkrachten van mannen door vrouwen). Je krijgt dan opmerkingen van " een beetje vent slaat zo,n vrouw toch gewoon van zich af?". Men vergeet dan dat zo,n vrouw het heel psychologisch kan spelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() Ja, die bevolking, en zelfs als zij begrip proberen te tonen, is dit niet altijd evident om juist te doen. Maar laten wij zeggen dat begrip er eigenlijk niet echt is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tenzij jij mij een kotszakje cadeau doet . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus u lukt het ook niet? Voor mij is het niet zo erg omdat hier in de omgeving geen perikwerende menopauzerende N-VA-militanten wonen die zitten te popelen van ongeduld om een bleekgezicht over zich heen te krijgen, maar voor u daar in het Vlaamse Citadelpark en omstreken moet het een harde noot en nood zijn! Laatst gewijzigd door Zondag : 11 november 2013 om 22:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Schepen
|
![]() Sorry, maar wie zou er nu niet begrijpen dat verkrachting een zeer zwaar vergrijp is? Dat je daar niet makkelijk over praat tegen de vreemden is een andere zaak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wow, ik wist niet dat jij zo,n kille psychopaat was.
Want om überhaupt naar een politiek debat te kijken moet je qua het gevoel walging al erg sterk in je schoenen staan. Maar als het dan ook nog eens over verkrachting gaat............. NVA: Ja, verkrachting slachtoffers kunnen hulp zoeken wanneer ze dat willen, als ze dat niet doen dan tja...... |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |