Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 november 2013, 17:01   #41
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Nu ligt het anders. Zowat iedereen die ik ken is getrouwd met iemand van buiten de familie. En over 10 jaar zie je dat helemaal niet meer.
Van zodra de immigratie aan banden wordt gelegd, zal de inteelt exponentieel vermeerderen, bij gebrek aan 'nieuw' bloed.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2013, 17:02   #42
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lukkas
Het is wel raar dat jullie naar het gehate Westen komen om goed te kunnen leven. Kunnen jullie in godsnaam niet uw eigen moslimland blijven en daar een betere levensstandaard opbouwen? Ik wil geen hoofddoeken in het straatbeeld. Ik ben dat nooit gewoon geweest en zal het nooit gewoon worden. Volgens de politiekcorrecten ben ik dan racistisch. Het is wel raar dat wij ons weeral moeten aanpassen, terwijl de moslims hun eigenheid mogen behouden. Heeft er al één moslim geroepen: 'hé, waarom werden overal de kruisbeelden en kerstbomen weggenomen? Dat mag toch niet.'
Als WIJ naar die islamitische landen gaan, dan wordt er van mij verwacht dat ik me ook inpak, sjaaltje op, lange mouwen, sexy knieën bedekt en god forbid dat ik mijn welgevormde dijen zou showen!
Maar andersom? waarom zouden ze hun kleerkast aanpassen? niks hoor, gewoon woestijnkledij en "doe maar net alsof je thuis bent".
Wel, ik vind ook helemaal niet dat ze hier "thuis" zijn.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2013, 17:02   #43
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Het is wel raar dat jullie naar het gehate Westen komen om goed te kunnen leven. Kunnen jullie in godsnaam niet uw eigen moslimland blijven en daar een betere levensstandaard opbouwen? '
Ik denk dat 'ie een bekeerling is. Zo eentje die het normaal vindt dat hij zich moet bekeren, en dat voor zijn moslim-aanstaande verboden is.
Meestal betreft het hier mensen die zonder structuur (en in het ergste geval zonder ingebeeld vriendje) té bang zijn om (de absurditeit van) het leven aan te kunnen. Vroeger (in de jaren zeventig en tachtig) gingen dit soort ruggegraatlozen bij de Baghwan sekte of werden ze Hare Krishna, nu is het in de mode om moslim te worden (al dan niet door een huwelijk) en binnen een tiental jaar is het wellicht iets anders - zolang ze maar hun (ingebeelde)houvast hebben.
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2013, 17:07   #44
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
Ik denk dat 'ie een bekeerling is. Zo eentje die het normaal vindt dat hij zich moet bekeren, en dat voor zijn moslim-aanstaande verboden is.
Meestal betreft het hier mensen die zonder structuur (en in het ergste geval zonder ingebeeld vriendje) té bang zijn om (de absurditeit van) het leven aan te kunnen. Vroeger (in de jaren zeventig en tachtig) gingen dit soort ruggegraatlozen bij de Baghwan sekte of werden ze Hare Krishna, nu is het in de mode om moslim te worden (al dan niet door een huwelijk) en binnen een tiental jaar is het wellicht iets anders - zolang ze maar hun (ingebeelde)houvast hebben.
het verschil met die bagwan of andere sektes is dat men daar niet zo hevig en consequent aan massa-bevallingen deed.

Het vlaamse bekeerlingetje, gehuwd met Mohammed, en dus reeds gepromoveerd van zuivere oefenmatras (in afwachting van de import van nicht A) tot "blijvertje" en dus huwelijk. Dit meestal als Mohammed nog niet het beoogde papiertje in handen heeft om de rest van het dorp te kunnen importeren. Maar kom, Mohammed huwt Marina en dus moeten er zo snel mogelijk zoveel mogelijk kindertjes komen, want de liefde is bodemloos. Mohammedje 1 aan het handje, Mohammedje 2aan het andere handje, Mohammedje 3 in de buggy en Fatima 1 in de buik (te verkrijgen bij de hoofddoek: één dubbele buggy).

Trouwens: ook al eens opgemerkt dat in al die "gemengde" huwelijken (lees moslimMAN + Vlaams meisje) de kindertjes nooit Karel of Nele of Marthe heten? Maar wel: Yasmine, Said, Mohammed uiteraard etc... Bij de turkse zogenaamd gemengde huwelijken (met vlaamse bruid) idem dito: mustafa, kadir etc..

Huwelijken van vlaamse niet bekeerde jongens met marokkaanse meisjes bestaan niet wegens niet toegestaan volgens de marokkaanse wet. En tenslotte moeten een belg en een belgische marokkaanse zich uiteraard houden aan de marokkaanse wet als ze in belgie trouwen nietwaar.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 15 november 2013 om 17:09.
Oud 15 november 2013, 17:09   #45
nickb
Schepen

nickb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hm. de Turken en Marrokanen alhier in onze magazijnen zijn schijnbaar - naar hun eigen zeggen - wél vaak met (achter)nichten getrouwd. Het gaat hen vooral - wederom naar hun eigen zeggen - om "het geld binnen de familie te houden". Op mijn betoog in verband met "genetische defecten" werd in het beste geval "Inch'allah" geantwoord.
(off-topic) Er zit er zelfs eentje tussen die een heilige schrik heeft van Djinns, om nog maar te zwijgen van diegenen die in een grote cirkel lopen rond de honden van de EOD-teams. Ik beschouw deze dan meestal ook als een zootje grote kinderen.
Trouwens; bent u bekeerling?
Sorry, maar dat is grote onzin. Ofwel zuig je het uit je duim, ofwel heb je dat verhaal op 1 april te horen gekregen.
Oud 15 november 2013, 17:11   #46
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Trouwens: ook al eens opgemerkt dat in al die "gemengde" huwelijken (lees moslimMAN + Vlaams meisje) de kindertjes nooit Karel of Nele of Marthe heten? Maar wel: Yasmine, Said, Mohammed uiteraard etc... Bij de turkse zogenaamd gemengde huwelijken (met vlaamse bruid) idem dito: mustafa, kadir etc..

Huwelijken van vlaamse niet bekeerde jongens met marokkaanse meisjes bestaan niet wegens niet toegestaan volgens de marokkaanse wet. En tenslotte moeten een belg en een belgische marokkaanse zich uiteraard houden aan de marokkaanse wet als ze in belgie trouwen nietwaar.
Nickb vindt dat allemaal vanzelfsprekend, maar hij is het hier ondertussen al afgebold. De vragen werden te vervelend
Oud 15 november 2013, 17:12   #47
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry, maar dat is grote onzin. Ofwel zuig je het uit je duim, ofwel heb je dat verhaal op 1 april te horen gekregen.
Nope. Kom hier eens op de luchthaven rondlopen. Ik leid zo'n warehouse.
Oud 15 november 2013, 17:13   #48
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Btw; ons turkse kuisvrouw is nog niet zo lang geleden met haar neef getrouwd.
Oud 15 november 2013, 17:14   #49
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk toch dat je je wat beter zal moeten informeren.
Misschien is het niet zo'n standaard praktijk meer in Marokko, maar in turkije schijnt het gewone dagelijkse kost te zijn hoor.

Tenslotte heeft uw profeet toch gezegd dat inteelt geen enkel probleem is (neven en nichten), maar dat je vooral niet mag trouwen met iemand die bij dezelfde min melk heeft gedronken. Nu met al die koeienmelk wordt dat hier wel een probleem! ongeveer iedereen heeft hier min of meer van dezelfde koe gedronken.... hoe kunnen ze dan nog te weten komen of men melkbroer of melkzus is? Ze gaan werk hebben ginderboven in het hoerenparadijs.

Onmiddellijk stoppen met koemelk te drinken is alvast al de boodschap!

Laatst gewijzigd door circe : 15 november 2013 om 17:15.
Oud 15 november 2013, 17:18   #50
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nee, hij is inderdaad niet blank. Hij is halfbloed zoals ik zei. Met zowel langs witte voorouderkant als lang zwarte voorouderkant slavenjagers/slavendrijvers en slavenhandelaars.

Dé mannen die Amerika van hun zwarte slaven hebben voorzien!

maar het is de witte man in de straat die het gedaan heeft nietwaar?
Obama is genetisch gezien even blank als zwart. Net zoals Bob Marley trouwens.
Toch worden die halfbloeden eenzijdig geclaimd door de zwarte gemeenschap en hun prestaties worden beschouwd als 'black achievements'.

Laatst gewijzigd door Thuleander : 15 november 2013 om 17:19.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2013, 17:19   #51
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
speciaal eentje voor u:

http://www.mediastudies.nl/nap2/inde...o_pdf=1&id=723
Oud 15 november 2013, 17:20   #52
nickb
Schepen

nickb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
verklaar je nader. Krijgen de verstoten moslima's dan geen levenslang onderhoudsgeld van manlief als die taleq taleq taleq heeft gezegd? Nou nou toch.
Ze rekenen HIER dus weerom op ONZE bijdragen om UW verstoten importpartners te onderhouden. Zie ik dat goed zo?

Zijn er al bij die zelf in hun eigen onderhoud kunnen voorzien zodat ze niet hoeven te teren op de bijdragen van die ongelovige kaffirs?
Diep adem halen, Circe...

Een echtscheiding moet voor een rechtbank uitgevochten worden. De vrouw krijgt nu alimentatie of een vast bedrag in Marokko. Maar vroeger was dat niet zo, ze werd opgevangen door familie.

Maar wat na de echtscheiding? Alleen door het leven gaan met kinderen? Niet veel mannen willen trouwen met een vrouw met kinderen.
Het blijft een moeilijke periode, en de ouders gaan er niet altijd zijn. En andere familieleden kunnen wel helpen, maar wanneer ze zelf geen werk meer hebben, dan kan dat ook niet meer.

Jij, Circe, bent ook gescheiden, dus je weet ook wel dat dat niet gemakkelijk is. Men staat na de echtscheiding niet met een zak geld voor je klaar. En vandaar dat het trouwen met een neef of nicht als "veilig" werd beschouwd.

Maar dat begint tot de verleden tijd te horen.
Oud 15 november 2013, 17:24   #53
nickb
Schepen

nickb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat er families trouwen onderling om grond in de familie te houden moet dan wel enkel voorkomen in plattelandsgebieden. Dit heeft niets te maken met de Marokkanen en Turken hier.

Geloof me, als Marokkaan weet ik het toch wel beter, zeker.
Oud 15 november 2013, 17:25   #54
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Obama is genetisch gezien even blank als zwart. Net zoals Bob Marley trouwens.
Toch worden die halfbloeden eenzijdig geclaimd door de zwarte gemeenschap en hun prestaties worden beschouwd als 'black achievements'.
straf hé! Bij Bob Marley is het dan nog extra triest omdat de huidkanker die hem het leven kostte (omdat hij er niet naar liet kijken) enkel bij BLANKEN voorkomt... hoezeer kan je je afkomst negeren.....

Oud 15 november 2013, 17:25   #55
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Ik weet uit eerste hand, van een Turkse, dat er ook wel nichtjes geadopteerd worden wanneer de vrouw geen kinderen kan krijgen. Ze gaat 6 maand naar familie in Turkije en komt terug met baby. Papieren perfect in orde dat het haar eigen kind is.
Als die baby later met neef of nicht huwt kunnen we dus zelfs broer/zus huwelijken hebben.
Oud 15 november 2013, 17:29   #56
nickb
Schepen

nickb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ik weet uit eerste hand, van een Turkse, dat er ook wel nichtjes geadopteerd worden wanneer de vrouw geen kinderen kan krijgen. Ze gaat 6 maand naar familie in Turkije en komt terug met baby. Papieren perfect in orde dat het haar eigen kind is.
Als die baby later met neef of nicht huwt kunnen we dus zelfs broer/zus huwelijken hebben.
Met broer of zus trouwen is haram, dus dat deel klopt al niet.

Dat iemand iets doet betekent niet dat dat typisch is voor een hele bevolking.
Oud 15 november 2013, 17:30   #57
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat er families trouwen onderling om grond in de familie te houden moet dan wel enkel voorkomen in plattelandsgebieden. Dit heeft niets te maken met de Marokkanen en Turken hier.

Geloof me, als Marokkaan weet ik het toch wel beter, zeker.
Juist jong.
Oud 15 november 2013, 17:34   #58
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat een reacties weer. Het doet mij sterk denken aan de Duitsers tijdens de tweede wereldoorlog.

De enige die mentaal gestoord zijn, zijn racisten. Racisme is namelijk ook een ziekte, het is erger dan een burn out.
Hou je wat bezig met het volgende artikeltje, over je eigen moslimsoort in hun eigen landen:

Citaat:
Op 4 november liep de regulariseringscampagne van de laatste kans af voor illegale immigranten in Saudi-Arabië. Sindsdien maakt de politie jacht op mensen zonder geldig visum. Meer dan 16.000 werden de voorbije dagen opgepakt en overgebracht naar deportatiecentra, om ze terug te sturen naar hun land van herkomst. Veel buitenlandse arbeiders in het rijke Saudi-Arabië hebben niet de juiste papieren. De veelal Aziatische mannen zijn in het verleden wel legaal het land binnengekomen, maar hun werkvergunning is verlopen. Toch blijven ze werken. En daarbij pakken ze het werk van werkloze Saudi’s af, zeggen lokale media.Bij de arrestaties komt het tot bloedige rellen. In de hoofdstad Riyad kwam deze week nog een Soedanese gastarbeider om. Er vielen ook 17 gewonden.
uit DS online vandaag

Wanneer kuisen ze hier eens de multiculaugiasstal uit?
Maar dat zou nogal een wereldramp zijn nietwaar! De nazi's waardig...
Als ze het zelf doen in hun eigen landen is het ok .
En daar "blijven ze werken"! Hier kunnen ze op hun gat blijven zitten en hun kroost wat groter maken voor meer inkomsten!
Bende hypocrieten!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2013, 17:46   #59
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met broer of zus trouwen is haram, dus dat deel klopt al niet.

Dat iemand iets doet betekent niet dat dat typisch is voor een hele bevolking.
Volgens haar was die adoptie anders een heel courant verschijnsel.
(Over broer-zus huwelijken hadden we het natuurlijk niet, ik voeg het er hier maar bij dat men wel goed moet bijhouden wie de echte ouders zijn om zoiets te vermijden.)

Ik ben zelf kinderloos en we hadden het over de verschillende opties, medisch of adoptie. Voor mijn koppel leek er geen optie realistisch uitvoerbaar. Zij zei toen dat een Turkse in die omstandigheden normaal een neef of nicht zal adopteren en dat men dat ter plaatse perfect kan arrangeren zodat het papiergewijs het eigen kind is. Ze vond het zelfs erg triestig voor mij dat Belgen die mogelijkheid niet hebben.
Het zit dus wel heel diep in hun gewoonten.
Oud 15 november 2013, 17:47   #60
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik kijk naar hoe het Vlaams Belang het aanpakt, dan moet ik er bijna van huilen. Iedereen is nu tegen hen, en terecht.

Als je een problematiek ziet, dan moet je realistische oplossingen uitwerken. En geen van "alle buitenlanders buiten, ook die hier heel hun leven wonen" en dan de rest van het jaar pinten pakken, dat is gewoon van de zotte. En dan ook nog eens België splitsen. Kortom het begint op fictie te lijken.

Het gaat erom hoe je het presenteert. Men kan dus stellen dat de verkeerde mensen de zaak proberen te verdedigen.

Ik ben moslim, en de laatste wat er in mijn gedachten opkomt is jou bekeren. Ik wil alleen zoveel mogelijk geld verdienen, mijn kinderen een goede opvoeding geven, en hopelijk elk jaar op vakantie voor wat rust.

Ik denk dat je je druk maakt om niets. De enige extreme moslims zie je trouwens alleen in het nieuws.
Misschien zou je je beter wel zorgen maken! Als de islam het hier mettertijd zou te zeggen krijgen zit er voor jou of zeker voor je kinderen enz geen goede tijd aan te komen! Je moet maar kijken hoe het leven is in de verrijkende islamstaten van tegenwoordig! En het beetje moderne gedoe dat ze hebben overgenomen moet dagelijks vechten tegen de terug opkomende islamzever van vroeger! Kijk maar naar de evolutie in Turkije en andere landen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be