Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 november 2013, 13:21   #41
ouwe knar
Banneling

Standaard

[quote=De schoofzak;6886704]Je kan natuurlijk wel emigreren naar Spanje, maar evengoed: je kan gerust vertrekken in september met de auto, midden december terugvliegen met een lage kosten maatschappij, midden januari terugvlucht naar Spanje, en eind april terugkomen met de auto naar Vlaanderen ....

Verder omtrent die pensioenrechten:
in Nederland is daar een discussie over geweest: men zou allochtone weduwen die bestendig wonen/verblijven in hun thuisland, hun pensioen verminderen naar een lager bedrag, maar wel een bedrag dat hen wel dezelfde levensstandaard biedt ...

Maar waarover zijn we dan bezig, zelfs in de optie dat de expat terugkeert voor medische verzorging?
Het uitgespaarde geld dan uitgeven aan ontwikkelingshulp ?
De expat zal in zijn of haar nieuwe land wel een poetsvrouw, een kokkin, een tuinman ... in dienst nemen. Allemaal mensen die dan in hun eigen land een centje kunnen verdienen, en minder aangetrokken worden om illegaal naar Vlaanderen te komen.

Belastingtechnisch is het een ander paar mouwen natuurlijk.
Ik zou het correcte vinden mochten de belastingsverdragen voor pensioenen een splitsing voorzien. Een gedeelte blijft belastbaar in Vlaanderen; het andere gedeelte belastbaar in het nieuwe land.

En nog een detail: stel dat Oude Knar overlijdt. Hoe lang gaat Vlaanderen hem zijn pensioen blijven uitbetalen, als de nieuwe familie zich in stilzwijgen zou hullen?

.[/Qschoof de pensioendienst vraagt ieder jaar een teken van leven hoor ,wat wel is in belgie dat unchalee mijn vrouwke binnen is als ik overlijd haar hele leven lang ee n maandelijks fortuin naar thaise normen ,ik gun het haar julie wsl niet maar wet is wet ,waarom zou zij minder waard zijn dan julie vrouwenUOTE]
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2013, 13:44   #42
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever Bekijk bericht
Denk goed na zie de Filipijnen
wat een grote woorden VLUCHT,ge moet daarvoor betalen hoor jongetje om in thailand te mogen wonen ,ken jij iemand die ergens naar toe VLUCHT om te BETALEN ,niks voor jou met je platte geldbuidel
Oud 15 november 2013, 16:18   #43
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Ik zou bijna gaan denken dat Schoof overweegt om naar zijn buitenverblijf in spanje te emigreren ipv gewoon te gaan overwinteren

Iets ernstiger nu, je vraag is natuurlijk terecht. Kan dat, in het buitenland gaan wonen en je pensioen integraal trekken ? De wet laat het toe, binnen een EU verband is het zelfs logisch. Maar eenmaal buiten de EU lijkt me dat al veel minder vanzelfsprekend en daar mag de minister van pensioenen alvast eens heel goed over nadenken. Daarover discussiëren is natuurlijk een afweging over enerzijds een individueel recht dat absoluut is, of datzelfde recht dat voorwaardelijk is. Ik ben meer de mening toegedaan dat het tweede de juiste en logische keuze is. Onze pensioenen hier zijn tenslotte ook voorwaardelijk (gezien ze rekening houden met het vroegere statuut, met je gezinstoestand en dergelijke). Voor de EU ingezetene komt daar nog het feit bij dat hij zijn consumptie binnen diezelfde EU zone doet, dus die neemt nog deel aan het economische leven, via zijn consumptie en/of spaargedrag. De niet EU ingezetene is een pure verliespost.
Het gaat nog verder : doordat de expat nog kan gebruik maken van onze hoogontwikkelde gezondheidszorg zal hij bij ernstige medische klachten snel terug op het vliegtuig zitten naar België en kan de gemeenschap opdraaien voor zijn kosten. Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat zo iemand zich in zijn tropische muggenparadijs zal laten behandelen voor bijvoorbeeld kanker. Zitten we werkelijk te wachten op medische toeristen ???
Vragen die ik me stel : moet België er niet over nadenken om dat op zijn minst te onderzoeken ipv nu maar gewoon het pensioen over te schrijven naar verweggistan of Pattaya ? Pensioenen inhouden is misschien een stap te ver, maar integraal toekennen lijkt me ook niet logisch in tijden van austeriteit. Voor medische verzorging : lijkt het niet aangewezen om hier een dam op te werpen door bv een carenstijd in te lassen ?
Aan de andere kant van de medaille is dan de evidentie dat men geen sociale lasten meer zou mogen inhouden voor ziektekostenverzekering voor dergelijke pensioenen van niet-EU ingezetenen.
Voor zover ik weet is daar nog nooit een politiek debat over geweest.
Jij vergeet één ding precies : voor uw pensioen draag je af zolang je werkt, dat is dus geld dat je zelf verdiend hebt. Dat is dus van u, en daar doe je dus mee wat je wil, in Belgie, in Europa, of in Chakamakka. Daar heeft niemand zich mee te bemoeien, de staat niet en peterke nog veel minder.
Het pensioen word gestort op een bankrekening, en waar de titularis van die rekening zit, hangt of ligt zijn zijn zaken.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2013, 16:18   #44
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Ik zou bijna gaan denken dat Schoof overweegt om naar zijn buitenverblijf in spanje te emigreren ipv gewoon te gaan overwinteren

Iets ernstiger nu, je vraag is natuurlijk terecht. Kan dat, in het buitenland gaan wonen en je pensioen integraal trekken ? De wet laat het toe, binnen een EU verband is het zelfs logisch. Maar eenmaal buiten de EU lijkt me dat al veel minder vanzelfsprekend en daar mag de minister van pensioenen alvast eens heel goed over nadenken. Daarover discussiëren is natuurlijk een afweging over enerzijds een individueel recht dat absoluut is, of datzelfde recht dat voorwaardelijk is. Ik ben meer de mening toegedaan dat het tweede de juiste en logische keuze is. Onze pensioenen hier zijn tenslotte ook voorwaardelijk (gezien ze rekening houden met het vroegere statuut, met je gezinstoestand en dergelijke). Voor de EU ingezetene komt daar nog het feit bij dat hij zijn consumptie binnen diezelfde EU zone doet, dus die neemt nog deel aan het economische leven, via zijn consumptie en/of spaargedrag. De niet EU ingezetene is een pure verliespost.
Het gaat nog verder : doordat de expat nog kan gebruik maken van onze hoogontwikkelde gezondheidszorg zal hij bij ernstige medische klachten snel terug op het vliegtuig zitten naar België en kan de gemeenschap opdraaien voor zijn kosten. Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat zo iemand zich in zijn tropische muggenparadijs zal laten behandelen voor bijvoorbeeld kanker. Zitten we werkelijk te wachten op medische toeristen ???
Vragen die ik me stel : moet België er niet over nadenken om dat op zijn minst te onderzoeken ipv nu maar gewoon het pensioen over te schrijven naar verweggistan of Pattaya ? Pensioenen inhouden is misschien een stap te ver, maar integraal toekennen lijkt me ook niet logisch in tijden van austeriteit. Voor medische verzorging : lijkt het niet aangewezen om hier een dam op te werpen door bv een carenstijd in te lassen ?
Aan de andere kant van de medaille is dan de evidentie dat men geen sociale lasten meer zou mogen inhouden voor ziektekostenverzekering voor dergelijke pensioenen van niet-EU ingezetenen.
Voor zover ik weet is daar nog nooit een politiek debat over geweest.
Jij vergeet één ding precies : voor uw pensioen draag je af zolang je werkt, dat is dus geld dat je zelf verdiend hebt. Dat is dus van u, en daar doe je dus mee wat je wil, in Belgie, in Europa, of in Chakamakka. Daar heeft niemand zich mee te bemoeien, de staat niet en peterke nog veel minder.
Het pensioen word gestort op een bankrekening, en waar de titularis van die rekening zit, hangt of ligt zijn zijn zaken.
Oud 15 november 2013, 16:20   #45
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ouwe knar Bekijk bericht
ten eerste mijn pensioen heb ik voor gewerkt of ik nu in belgie blijf of niet ,die prestatie blijft hetzelfde ,ten tweede zollang de belgische staat mij sociale zekerheid laat betalen op mijn pensioen ,waarom zou ik dan dezelfde rechten niet hebben als jij?dit is gewoon een post van een jalloerse mens die een ander het zonlicht niet gunt
Een azijnpisser, niet op letten.
Oud 15 november 2013, 19:05   #46
Clearly view
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever Bekijk bericht
Denk goed na zie de Filipijnen
Heb het het ergens moeilijk mee ?

We leven in een vrije wereld toch.

Of ben je zelfs stik jaloers ?

Of ambtenaar die dan een ziel minder heeft om uit te melken.

Jaag de mensen buiten en je hebt strak enkel OCMW trekkers . Succes met de economie.
Clearly view is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2013, 12:41   #47
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Schijnt dat ze Jejoen nog niet willen vrijlaten omdat de kans bestaat dat hij naar Azië vlucht.
Bulevardi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2013, 13:02   #48
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bulevardi Bekijk bericht
Schijnt dat ze Jejoen nog niet willen vrijlaten omdat de kans bestaat dat hij naar Azië vlucht.
hij geraakt nog geen meter over de thaise grens ,in europa beweren ze dat ongewenste immigratie niet te stoppen is ,hier in zuid oost azie lukt dat nochtans best,als ze je niet willen kom je er niet in ,zoals het hoort

Laatst gewijzigd door ouwe knar : 16 november 2013 om 13:04.
Oud 16 november 2013, 13:17   #49
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
hij geraakt nog geen meter over de thaise grens ,in europa beweren ze dat ongewenste immigratie niet te stoppen is ,hier in zuid oost azie lukt dat nochtans best,als ze je niet willen kom je er niet in ,zoals het hoort
Er zitten ginder meer marginale blanken dan hier.
Ik zou mijn oude dag liever in stijl willen doorbrengen dan tussen de gore hoerententen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2013, 15:13   #50
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik zou mijn oude dag liever in stijl willen doorbrengen dan tussen de gore hoerententen.
ik hou je toch niet tegen sjakie
Oud 16 november 2013, 15:18   #51
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
bij julie daar zitten dan weer duizenden marginale immigranten das beter he sjakie,die je dan nog mag onderhouden,als dank schoppen ze regelmatig eentje van julie dood of gooien een staaf door zijn hoofd,en die zogezegde marginalen in thailand moeten wel voor zichzelf zorgen hoor sjakie
Oud 16 november 2013, 15:19   #52
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
wat heb jij toch voor een fobie met hoeren en ladyboys??????
Oud 16 november 2013, 15:23   #53
Another Jack
Banneling

Standaard

Krijg je het niet in één bericht gezegd?
Oud 16 november 2013, 15:27   #54
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat heb jij toch voor een fobie met hoeren en ladyboys??????
In Thailand zijn die cultureel erfgoed.

Citaat:
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2013, 15:28   #55
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Krijg je het niet in één bericht gezegd?
waarom ,beginnen de blauwe pillekes die je iedere dag van uw gastmoeder in geel ten aard krijgt, te werken en vallen uw piepers toe sjakie???
Oud 16 november 2013, 15:30   #56
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
In Thailand zijn die cultureel erfgoed.
wij kijken daar in thailand niet eens voor opzij ,en sjakie kan er ni over zwijgen ,ik ben dan ook ruimdenkend
Oud 16 november 2013, 15:30   #57
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
waarom ,beginnen de blauwe pillekes die je iedere dag van uw gastmoeder in geel ten aard krijgt, te werken en vallen uw piepers toe sjakie???
Wat is dat eigenlijk, "geel ten aard"?
Oud 16 november 2013, 15:32   #58
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
jij wilt uw ouwe dag dus tussen stijlvolle hoerententen doorbrengen of wa moet ik hier nu uit verstaan
Oud 16 november 2013, 15:33   #59
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is dat eigenlijk, "geel ten aard"?
das t nadeel van de blauw pillekes ,je word er rustig van maar je vergeet alles ,buiten ladyboys dan toch
Oud 16 november 2013, 15:34   #60
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
jij wilt uw ouwe dag dus tussen stijlvolle hoerententen doorbrengen of wa moet ik hier nu uit verstaan
Dat ik het kopen van een vrouw geen teken van stijl vind.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be