Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 november 2013, 09:17   #41
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Bouckaert lijkt me niet echt een wervende figuur.
Hij komt enorm mij persoonlijk opportunistisch over.
Vereeck is w.m.b. de ideale politicus, mét een collectie prima ideeën.
Maar ik heb niet de indrul dat hij de N-Va erg genegen is.
Hij laat geen kans onbenut om ze in de rapen te sch**t*n.
²

Spijtig, maar ik denk inderdaad ook dat Vereeck eerder verloren zal gaan voor de maatschappij door naar vLD te gaan.

Ik denk niet zozeer dat Bouckaert een opportunist is, en hij lijkt me inderdaad ook geen electoraal wervende kracht te zijn. Toch zou ik hem graag naar N-VA zien verkassen, maar dan in een rol in de coulissen. Bij de studiedienst bijvoorbeeld. Die man is immers geen uil.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2013, 09:21   #42
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Goed in het debat, gevat, prima socio-economische visie...

Dat worden leuke debatten indien hij uitgespeeld worden tegen intellectuele economische woestenijen als Rutten, Van Besien, edm.
correct.

Hopelijk wil dit nu wel niet zeggen dat de N-VA voluit de socio-economische kaart trekt en het communautaire langzaam loslaat.
Oud 15 november 2013, 09:28   #43
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Dat kan geen zinnig mens tegenspreken.

Niet te snel jezelf verkneukelen.
Hij belandt wel zachtjes in het fluwelen cordon.
Enkel stuntels als Bracke komen aan het woord.
Valt het je niet op hoe de laatste maanden De Wever ook maar met mondjesmaat wordt opgevoerd?
Dat is een goed geplande strategie. N-VA komt steeds weer in het nieuws, met goede en slechte berichten, kleine en grote ideeën, belangrijke en minder belangrijke onderwerpen. Maar ze zijn niet weg te stuiten uit de media.

Soms zijn het Siegfried Bracke en Jan Jambon, dan weer Theo Francken of Ben Weyts. Af en toe lokale figuren, maar nu dus een nieuwe 'aanwinst' in de persoon van Johan Van Overtveldt. Als kers op de taart komt Bart Dewever punctueel een woordje vertellen .

Dewever zal op het gepaste moment stilaan weer meer en meer de vlag gaan dragen en overal aanwezig zijn, maar daar is het nu nog te vroeg voor, rekening houdende met de verkiezingen van volgend jaar.

Eén ding kan vriend noch vijand de N-VA verwijten, namelijk dat ze een fantastische marketing voert.
Oud 15 november 2013, 09:30   #44
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
correct.

Hopelijk wil dit nu wel niet zeggen dat de N-VA voluit de socio-economische kaart trekt en het communautaire langzaam loslaat.
Een onhaalbare en zelf-destructieve zaak... De Wever nationaal uitspelen, om niet nationaal mee te doen. Alles inzetten op een nieuwe Vlaamse deelname, bewijzen dat ze kunnen meedoen. Op nationaal vlak goede parlementairen op economisch vlak profileren om de kritiek-overload op een nieuwe PS-'herstel'regering intellectueel te onderbouwen. En dan, in 2019, eisen stellen.

Het lijkt me niet mogelijk of wenselijk om federaal in 2014 een engagement te doen.
Oud 15 november 2013, 09:33   #45
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Een onhaalbare en zelf-destructieve zaak... De Wever nationaal uitspelen, om niet nationaal mee te doen. Alles inzetten op een nieuwe Vlaamse deelname, bewijzen dat ze kunnen meedoen. Op nationaal vlak goede parlementairen op economisch vlak profileren om de kritiek-overload op een nieuwe PS-'herstel'regering intellectueel te onderbouwen. En dan, in 2019, eisen stellen.

Het lijkt me niet mogelijk of wenselijk om federaal in 2014 een engagement te doen.
dat zou idd ook mijn taktiek zijn. maar ik weet niet of de top dat zo ziet.
Oud 15 november 2013, 09:38   #46
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
correct.

Maak u geen zorgen. De komst van Johan Van Overtveldt is louter omdat ze bij NVA begrepen hebben dat hunne vlieger van het communautaire niet meer pakt bij de een groot deel van de kiezers. Ze gaan hem gebruiken als mistgordijn om de kiezer te bedotten en de NVA een socio-economische tintje te geven. Want hun uiteindelijke hoofddoel blijft een onafhankelijk Vlaanderen. De rest is bijzaak.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2013, 09:38   #47
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Maak u geen zorgen. De komst van Johan Van Overtveldt is louter omdat ze bij NVA begrepen hebben dat hunne vlieger van het communautaire niet meer pakt bij de een groot deel van de kiezers. Ze gaan hem gebruiken als mistgordijn om de kiezer te bedotten en de NVA een socio-economische tintje te geven. Want hun uiteindelijke hoofddoel blijft een onafhankelijk Vlaanderen. De rest is bijzaak.
laat het ons hopen.
Oud 15 november 2013, 09:58   #48
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Pikt het ?
Het nochtans nog steeds open vld die de partij voor de patroons is. Hoewel ze die uiteraard wel allemaal een mes in de rug steekt met deze belastingsregering. Dat heb je ervan om broekventjes naar de onderhandelingen te sturen.
+1

Open VLD heeft het verkloot. Verkloot door er broekventje "wannabee alles beterweter" Croo'ke in de regering te positioneren. En als je dan nog een seniele papa Croo hebt die constant nonsens vertelt dan wordt het wel helemaal lachwekkend.

Wat NVA nu gedaan heeft (Johan Van Overtveldt binnen halen) is in mijn ogen een meesterzet. Hiermee trekken ze nog veel twijfelende zelfstandigen over de streep. Dit gaat (nogmaals) de traditionele partijen veel stemmen kosten.

Ik verheug me al op de reacties van Bléter Beke en babyface Croo'ke (andere partijen tellen toch niet meer mee. Tobback'ske heeft er gelegen en Besien is te druk bezig met zijn geitenwollen kousen voor de winter te breien).
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2013, 10:09   #49
giserke
Banneling

Standaard

Nu nog Rik Van Cauwelaert
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2013, 10:13   #50
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Remspoortobback Bekijk bericht
De enige journalist die naam waardig
Voor iemand die een strontcomplex heeft klopt dat.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2013, 10:17   #51
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Voor iemand die een strontcomplex heeft klopt dat.
Wat heeft Henri1 daar mee te maken ?
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
Oud 15 november 2013, 10:17   #52
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
Wat NVA nu gedaan heeft (Johan Van Overtveldt binnen halen) is in mijn ogen een meesterzet. Hiermee trekken ze nog veel twijfelende zelfstandigen over de streep. Dit gaat (nogmaals) de traditionele partijen veel stemmen kosten.
Denkt ge? Mij overtuigen ze alleszins niet. In tegendeel. Dit doet me te veel denken aan het systeem van de winkelketens: betaal een BV om zijn gezicht te gebruiken in een reclamecampagne zodat je rotzooi aan een veel te dure prijs kan verkopen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2013, 10:19   #53
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Denkt ge? Mij overtuigen ze alleszins niet. In tegendeel. Dit doet me te veel denken aan het systeem van de winkelketens: betaal een BV om zijn gezicht te gebruiken in een reclamecampagne zodat je rotzooi aan een veel te dure prijs kan verkopen.
Hetgene zowat alle traditionele partijen in het verleden deden, bedoel je ?

Ja, daar doet het wel een beetje aan denken, inderdaad.

Maar het verschil met toen is uiteraard dat het ditmaal niet over rotzooi gaat.
Oud 15 november 2013, 10:20   #54
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Dat is een goed geplande strategie. N-VA komt steeds weer in het nieuws, met goede en slechte berichten, kleine en grote ideeën, belangrijke en minder belangrijke onderwerpen. Maar ze zijn niet weg te stuiten uit de media.

Soms zijn het Siegfried Bracke en Jan Jambon, dan weer Theo Francken of Ben Weyts. Af en toe lokale figuren, maar nu dus een nieuwe 'aanwinst' in de persoon van Johan Van Overtveldt. Als kers op de taart komt Bart Dewever punctueel een woordje vertellen .

Dewever zal op het gepaste moment stilaan weer meer en meer de vlag gaan dragen en overal aanwezig zijn, maar daar is het nu nog te vroeg voor, rekening houdende met de verkiezingen van volgend jaar.

Eén ding kan vriend noch vijand de N-VA verwijten, namelijk dat ze een fantastische marketing voert.
Hun enige verwezenlijking.
Maar afgezaagd begint het ook te worden dat warm en koud blazen.
Oud 15 november 2013, 10:22   #55
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama Bekijk bericht
Hetgene zowat alle traditionele partijen in het verleden deden, bedoel je ?

Ja, daar doet het wel een beetje aan denken, inderdaad.

Maar het verschil met toen is uiteraard dat het ditmaal niet over rotzooi gaat.
Natuurlijk niet, wat naar N-VA gaat is altijd perfect.
Oud 15 november 2013, 10:24   #56
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Natuurlijk niet, want NVA gat is altijd perfect.
fixed
Oud 15 november 2013, 10:27   #57
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama Bekijk bericht
Wat heeft Henri1 daar mee te maken ?
Niets, heet remspoortobback ook Henri1?
Oud 15 november 2013, 10:33   #58
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ouwe knar Bekijk bericht
de toekomst is aan N-VA,tot spijt van de zure linkse rakkers,het ene goede bericht na het andere,een grote aanwinst ,t leven is mooi
1 legislatuur. Dan komt Vanoverhetpatattenveld je vertellen dat je je spaargeld kwijt bent, op bevel van Europa, waar N-VA rigoureus achterstaat.
't leven word mooi.
Oud 15 november 2013, 10:36   #59
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manneken pis Bekijk bericht
Uw vooringenomen haat is wereldberoemd.
Ik haat enkel schijnheilige supertsjeven.
Oud 15 november 2013, 10:43   #60
Goudbever
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Wie?
Goudbever is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be