Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2004, 18:36   #41
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
De zondageditie van de Eigen Volk Eerst krant
Zuig nog wat verder op uw duim, misschien komt er ooit eens iets zinnigs uit.
Oud 29 augustus 2004, 18:37   #42
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyperken
Nu moede dat eens uitleggen: "De N-VA top zoals o.a. Geert Burgious stonden helemaal vanachter, voor hun mocht het allemaal wat radicaler zijn!" (bron:VRT-nieuws)
Volgend jaar Boerswa op de Ijzerwake?
Oud 29 augustus 2004, 18:44   #43
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Volgend jaar Boerswa op de Ijzerwake?
Ik vrees dat hij eerst nog wel eens opnieuw minister zal willen worden, alvorens zich daar te vertonen.
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2004, 18:47   #44
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Pffft... wat een peutertuin is dat hier geworden... ik krijg er haast den diarree van...

Kunnen jullie geen apart forum openen? Kwestie van de rest onder ons wat de ruimte te geven om ernstige discussie te voeren? Dat puberachtig haantjesgedrag kan zo vervelend zijn...

Laatst gewijzigd door thePiano : 29 augustus 2004 om 18:48.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2004, 19:16   #45
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
wat uitsterft op de ijzerbedevaart, groeit aan in het parlement.
Giserke, inderdaad, daar kan niemand naastkijken!
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2004, 19:16   #46
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Pffft... wat een peutertuin is dat hier geworden... ik krijg er haast den diarree van...

Kunnen jullie geen apart forum openen? Kwestie van de rest onder ons wat de ruimte te geven om ernstige discussie te voeren? Dat puberachtig haantjesgedrag kan zo vervelend zijn...
Aan u om het niveau naar boven te halen. Wij wachten nog steeds op bewijsmateriaal waaruit zou moeten blijken dat er minder dan 4000 bezoekers op de Ijzerwake waren. Volgens de organisatoren zijn er 4800 toegangsticketten verkocht, kinderen en medewerkers konden gratis binnen, dus het aantal bezoekers ligt zeker boven de 5000.
Oud 29 augustus 2004, 19:19   #47
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
... wat hoor ik vanmiddag op het nieuws? Ongeveer 3000 man? Wat zag ik op de beelden? Onbezette stoelen? Kijk eens aan, het succesvolle Vlaams-nationalisme trekt door de jaren heen steeds meer en meer volk, heuse scharen Vlaamse leeuwen zingende jongeren sluiten zich dagelijks aan ...
Nog een geluk dat de tegenbetoging een waarlijke massa-bijeenkomst was!
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2004, 19:24   #48
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
8) Bwah, 4000 + 3000 = 7000 man voor beiden samen. Vóór de IJzerwake waren er nog 9000 �* 10.000. Vlaanderen boert dus goed...achteruit. Met dank aan het vuile Blok.
van uw niveau niet beter verwacht

ijzerwake... 5.000 bezoekers

ijzerbedevaart geen cijfers bekend gemaakt wegens te laag zeker
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2004, 19:27   #49
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als wij een toespraak mogen houden op het hoofdpodium.
mogen wij eens komen op 21 juli daar voelen wij ons ook niet "thuis" daar komen misschien nog 15 % Vlamingen 50 % walen en voor de rest "des belges"
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 29 augustus 2004, 19:29   #50
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bloxbuster
al die reclame , de internetacties, de affiches, oproep van leden, buitenlanders.... en 4800 man op de IJzzerwake... sukkels toch
op de ijzerbedevaart 2.000 ?

doe jij beter
Oud 29 augustus 2004, 19:34   #51
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens mijn info zijn het er minder dan vierduizend geweest. Het origineel meer dan 3000. Het verschil zal ergens in de cijfers achter de komma liggen.

[size=4]uw info ?! we weten wat die waard is[/size]

Hoe kunnen wij een (Zwart) nest bevuilen dat niet het onze is? Maar ik wil best wel eens flink doorschijten in jouw nest, maar het gaat wel goe stinken dan
probeer eens een kopstand en schijt omhoog plezier gegarandeerd
vergeet geen foto te maken 8) kan je dan hiet posten
Oud 29 augustus 2004, 20:05   #52
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... wat hoor ik vanmiddag op het nieuws? Ongeveer 3000 man? Wat zag ik op de beelden? Onbezette stoelen? Kijk eens aan, het succesvolle Vlaams-nationalisme trekt door de jaren heen steeds meer en meer volk, heuse scharen Vlaamse leeuwen zingende jongeren sluiten zich dagelijks aan ...
Ah, je moet dus op de bedevaart zijn geweest om vlaamsgezind te zijn...?

Welnee. De 'zwijgende meerderheid' der vlamingen staat wel degelijk aan onze kant
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2004, 20:17   #53
johan
Provinciaal Gedeputeerde

johan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar johan
Standaard

Citaat:
Volgens mijn info zijn het er minder dan vierduizend geweest. Het origineel meer dan 3000. Het verschil zal ergens in de cijfers achter de komma liggen.

Hoe kunnen wij een (Zwart) nest bevuilen dat niet het onze is? Maar ik wil best wel eens flink doorschijten in jouw nest, maar het gaat wel goe stinken dan
U heeft zelf reeds geschreven dat U vroeger deelnam aan de Ijzerbedevaart en zelfs aan TAK-betogingen. En hebben uw ouders geen Dinaso verleden. Ik dacht dat ik dat ook gelezen heb op dit forum. Mag ik dan niet zeggen dat U uit een "zwart" nest komt ? U heeft uiteraard het recht om van gedacht te veranderen, en om te verguizen wat U vroeger aanbeden heeft.
johan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2004, 21:20   #54
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Ah, je moet dus op de bedevaart zijn geweest om vlaamsgezind te zijn...?

Welnee. De 'zwijgende meerderheid' der vlamingen staat wel degelijk aan onze kant
Zegt diegene die zelf afscheidingsbeweging nummer 6 of zo op poten zet en nog wat volk van de weide weghoudt...
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2004, 21:22   #55
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
mogen wij eens komen op 21 juli daar voelen wij ons ook niet "thuis" daar komen misschien nog 15 % Vlamingen 50 % walen en voor de rest "des belges"
U bent uiteraard van harte uitgenodigd op 21 juli, net zoals alle partijen uitgenodigd waren op de Ijzerbedevaart (minus 1... het VB dan nog wel). We hebben u echter niet mogen verwelkomen...
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2004, 21:59   #56
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
8) Bwah, 4000 + 3000 = 7000 man voor beiden samen. Vóór de IJzerwake waren er nog 9000 �* 10.000. Vlaanderen boert dus goed...achteruit. Met dank aan het vuile Blok.
De zaken niet op hun kop zetten mijnheer Decoorne. Onder comité-voorzitter Lionel Vandenberghe, is het aantal bedevaarders gedaald van ongeveer 30000 tot nog ongeveer 5000 de laatste keer, toen de eerste IJzerwake doorging georganiseerd door het VNJ op de andere IJzer-oever. Datzelfde VNJ waar uw zoon lid van was (is?).

Momenteel haalt de IJzerwake bijna 5500 deelnemers, stilaan beginnen mensen die doorheen de jaren 1990 afhaakten, meestal gematigde Vlaamsvoelende mensen die zich niet in dat partijpolitiek gekibbel mengen maar traditioneel ingesteld zijn, de weg terug te vinden, via de IJzerwake. De grotere aanwezigheid van vele leden en afdelingen van het Davidsfonds is daar een bewijs van. Iedereen weet dat de tienduizenden van weleer niet meer gehaald zullen worden, de tijdsgeest zorgt ervoor dat mensen niet zo snel meer naar politiek getinte activiteiten komen, dat geldt niet alleen voor het Vlaams-nationalisme. Maar volgend jaar mag de IJzerwake wel opstomen naar ongeveer een kleine 7000 deelnemers. Tot spijt van wie het benijdt. 8)
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2004, 22:39   #57
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Giserke, inderdaad, daar kan niemand naastkijken!
De vraag is of die parlementairen ven het VB het wel zo hoog op hebben met het Vlaemsche republiekje als meer dan de helft van de VB-kiezers geen Vlaams-nationalisten zijn...

Laatst gewijzigd door Hans1 : 29 augustus 2004 om 22:39.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2004, 23:08   #58
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck

Momenteel haalt de IJzerwake bijna 5500 deelnemers, stilaan beginnen mensen die doorheen de jaren 1990 afhaakten, meestal gematigde Vlaamsvoelende mensen die zich niet in dat partijpolitiek gekibbel mengen maar traditioneel ingesteld zijn, de weg terug te vinden, via de IJzerwake.
In dat geval moeten ze dringend de verdoken Blok-propaganda mijden, want ik heb al verschillende mensen die geweest zijn horen klagen dat de toespraak van Vanslambrouck (bestuurslid van het Blok), die over het Blok-proces begon te jammeren, bij hen in het verkeerde keelgat geschoten was.
Wie vertrekt op de Bedevaart omdat het een Spirit-spelletje was geworden, zal zijn gading niet vinden op de Wake als dat een Blok-manifestatie blijkt te zijn.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2004, 23:09   #59
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johan
U heeft uiteraard het recht om van gedacht te veranderen, en om te verguizen wat U vroeger aanbeden heeft.
Bedankt, meer moet dat niet zijn. Met de rest van mijn privacy heb je geen zakens mee. Capice?
Oud 30 augustus 2004, 07:21   #60
luc broes

Standaard

De B-H-V betoging had één bepaald doel voor ogen, sloot niemand uit en lokte 13000 Vlamingen
Volgens VRT waren er 2000 Bedevaarders, volgens DS beduidend minder dan vorige jaren.
Als het comité nog iets wil betekenen trekt het daaruit de nodige besluiten.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be