![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De traditionelen trachten bitcoin in hun fiat-kinderpasjes te dwingen...
http://www.mining.com/uk-royal-mint-...itcoins-55001/ http://www.forbes.com/sites/timworst...acked-bitcoin/ The idea being to produce physical bitcoins that are partially gold. That sounds like a reasonable way of getting a bit of publicity but not much else. And I cannot for the life of me fathom what the use of them would be beyond that. It’s the island of Alderney that is suggesting this: The tiny Channel Island of Alderney is launching an audacious bid to become the first jurisdiction to mint physical Bitcoins, amid a global race to capitalise on the booming virtual currency. The three-mile long British crown dependency has been working on plans to issue physical Bitcoins in partnership with the UK’s Royal Mint since the summer, according to documents seen by the Financial Times. Woehaha... Google is blijkbaar toch niet iedereen zijn vriend... |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bron Laatst gewijzigd door Antoon : 5 december 2013 om 17:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder had ik ook uw uitleg over de exacte oorzaken. Kwestie van geïnformeerd te blijven, hé? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hier kan je het zelf opvolgen. Wat de exacte oorzaken betreft: weet je wat er in China gebeurde ivm. bitcoin vanmorgen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() De Chineze overheid maakte een uitspraak over bitcoin. Het was een lichtjes negatieve uitspraak (afgeraden om het te gebruiken voor niet-private doeleinden). Er was een vertaalfout in de pers waardoor iemands zenuwen het begaven en 140.000 bitcoins op de markt werden gedumpt.
Wat volgde was een typisch staaltje beurshysterie, niet veel anders dan op Wall Street wanneer Obama uitspraken doet. Je weet wel, trade lag, tickers die flippen, en mensen die kopen en verkopen zonder te weten wat er eigenlijk gebeurt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Ik adviseer niet graag, omdat het mij in de positie van verantwoording plaatst, maar aangezien wij allemaal volwassen genoeg zijn en weten dat markten geen waterdichtheid bieden:
Ik adviseer om een paar dagen af te wachten om te zien wat er nog komt. Kan zijn dat wanneer de juristen en accountants in China in gang schieten dat zij de nieuwe richtlijnen ontcijferen op een manier die een beetje angst zal veroorzaken en dus weer wat dumps. De dollar- en euromarkten volgen dit enkel omdat zij de btc/yen zien kelderen en zelf anticiperen op een prijsdaling. Indien daarna er geen significante daling of chaos gebeurt, zou ik zo vroeg mogelijk aankopen. Als het vannacht weer onder de 1000 duikt, ook. Zie het niet als een investering voor op korte termijn: het spel is pas begonnen. Vergeet niet dat grote financiele haaien die in hedge funds en dergelijke handelen nog belange niet bezig zijn met bitcoin, en dit om de volgende reden: De liquiditeit is veel te laag en de order book depth is kniediep. Een hedger kijkt pas om naar iets vanaf dat het 50.000.000 dollar of meer kan bedragen, en die liquiditeit is er nog belange niet. Wanneer die wel ontstaat, zie ik gemakkelijk 10.000 dollar of meer per bitcoin. Over de 50.000 of 100.000 durf ik mij niet uitspreken, geen idee wat er op dat termen komt: crackdowns, manipulaties door pump&dump door centrale banken (zoals zij met de goudprijs doen), wereldwijde adoptie, wereldoorlog, ... ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een eerste mini-voorproefje was dus de Chinese 'interventie', en daarvoor ook andere centrale banken in de wereld (ik las dat naast de Nederlandse bank ook de Duitse en Franse centrale banken een paar balonnetjes hebben laten opstijgen in verband met gebakken lucht en bubbels..
Wanneer de media massaal gaan berichten over vermeende oplichterij en dergelijke, wat naar mijn mening zal gebeuren in opdracht van wereldwijde 'hoge' belangen, gaat de bitcoin even snel verdwijnen als die is opgedoken. Maar dat is nog niet voor nu, dat is voor later. Op dit moment weet 99.99% van de wereldbevolking niet eens dat een bitcoin bestaat, laat staan wat het is. In de 'rijke' wereld is dat niet anders. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Enkel de dommen gaan de verhalen van bubbles geloven. Zij zijn inderdaad met heel erg veel maar niet iedereen is dom. En banken verliezen sowieso aan geloofwaardigheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() Maar uiteraard is je analyse deze keer raak. Er gaat met scherp worden geschoten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even geduld AUB, na het extra lang reclameblok zijn we zo weer bij U terug. Blijf bij ons...
Kortom, verwacht daar niet onmiddelijk een betekenisvol antwoord op. ondertussen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vraag Jan met de stropdas wat een bitcoin is, hij zal u antwoorden met : " een wat?"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn momenteel voldoende beurshaaien die een zeer groot potentieel hierin zien (transfers volgens normale internetsnelheden, niet via rooksignalen met bankuren) en daarom wordt het niet meteen afgeblokt. Maar er zijn veel diepere implicaties van het aanvaarden van bitcoin als een currency (iets wat bitcoin momenteel nog niet is, dat moeten wij eerlijk toegeven), die volgens mij enkel duidelijk zijn voor een aantal zeer scherpe geesten. Wanneer deze zich beginnen te manifesteren, dan gaat het heet worden. Tenzij wij natuurlijk een complottheorie gaan bedenken: Amerika "geeft toe" dat het fout zat en start een schone lei met bitcoin, en tracht zo het munt te usurperen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |