Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 december 2013, 03:06   #41
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

De traditionelen trachten bitcoin in hun fiat-kinderpasjes te dwingen...

http://www.mining.com/uk-royal-mint-...itcoins-55001/

http://www.forbes.com/sites/timworst...acked-bitcoin/

The idea being to produce physical bitcoins that are partially gold. That sounds like a reasonable way of getting a bit of publicity but not much else. And I cannot for the life of me fathom what the use of them would be beyond that. It’s the island of Alderney that is suggesting this:

The tiny Channel Island of Alderney is launching an audacious bid to become the first jurisdiction to mint physical Bitcoins, amid a global race to capitalise on the booming virtual currency.

The three-mile long British crown dependency has been working on plans to issue physical Bitcoins in partnership with the UK’s Royal Mint since the summer, according to documents seen by the Financial Times.

Woehaha...

Google is blijkbaar toch niet iedereen zijn vriend...
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2013, 03:08   #42
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ach, Forbes en FT zijn natuurlijk conspiracy-nutters sites...

Dream on...

Sommigen zijn aan een stevige update toe.
HIER
Oud 5 december 2013, 17:50   #43
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
...
Waarom moet het dalen? Wie zegt dat? Het boerenverstand? De kroegmakker? De levenswijsheid van bompa Jef?
Citaat:
Het staat iedereen vrij om het concept van de blockchain, de broncode van het bitcoinprotocol, en de mogelijke transactiemanieren in te kijken. De NederlandSCHe Bank is, zoals verwacht, bevolkt met bankiers. Ik zou gewoon zelf onderzoek doen.
Zonder teveel onderzoek te doen kan ik hopen dat u alleszins gisteren geen bitcoins hebt gekocht aan 1.070 dollar, want ze staan vandaag nog maar aan 870 dollar. Een val van een slordig 20% op 24 uur tijd.

Bron

Laatst gewijzigd door Antoon : 5 december 2013 om 17:51.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2013, 17:54   #44
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Ik volg die bitcoin bedoening ook al een tijdje. Louter vanuit specualtief oogpunt was /is dat een opportuniteit van jewelste (there is always a bigger fool to sell it to...). Ondertussen blijf ik er van af, na de rit van 200 tot hier (1000$) meegereden te hebben. Alhoewel dat spel nog pakken hoger kan (en zal) gaan, gezien de plotse media aandacht, maar ik doe niet meer mee (tenzij om er ééntje te houden voor de lol). Too many unknown unknowns.

De crackdown kan er komen, maar China ondersteunt het initiatief quasi officieel. Hoe gaan de amerikanen dat kunnen ondermijnen??

Ik ben er ook nog niet helemaal uit: het is de facto een fiat currency, dus dezelfde shit als het huidige papiergeld dat puur lucht is. Bitcoin maakt gebruik van puur opgeklopt sentiment, en er zit niets tastbaars achter zoals goud. En voor mij begint het al te veel naar tal van voorgaande delusions / bubbles te ruiken zoals bv de Tulipomania ... Of de dotcom crisis. Maar we zitten mogelijks nog in een te vroeg stadium om dat nu al in mekaar te zien klappen. Who cares. Er zijn nog altijd duizenden pink sheets en penny stocks om returns van +4000 % te behalen, waar het risico lager is...

In dat verband: Extraordinary Popular Delusions

En edit: als de FED in januari overgaat tot ''tapering'', dus het terugschroeven van Quantitative Easing, dan gaat de USD zeer snel en hard stijgen, goud verder klappen krijgen, en dus bitcoin ook.
De dollar is een met geweld ondersteund briefke waarvan de hoeveelheid wordt gemanipuleerd door de Fed. Bitcoin is dit niet. Dus nee, bitcoin is minder grote waanzin dan de dollar.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2013, 17:54   #45
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Zonder teveel onderzoek te doen kan ik hopen dat u alleszins gisteren geen bitcoins hebt gekocht aan 1.070 dollar, want ze staan vandaag nog maar aan 870 dollar. Een val van een slordig 20% op 24 uur tijd.

Bron
Ik weet de exacte oorzaken van die flashcrash die overigens al lang gerecupereerd is.
Oud 5 december 2013, 17:56   #46
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet de exacte oorzaken van die flashcrash die overigens al lang gerecupereerd is.
Wat bedoelt u met 'gerecupereerd'? Staat het terug aan 1.100 dollar? Indien ja, graag een bron.

Verder had ik ook uw uitleg over de exacte oorzaken.

Kwestie van geïnformeerd te blijven, hé?
Oud 5 december 2013, 17:58   #47
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat bedoelt u met 'gerecupereerd'? Staat het terug aan 1.100 dollar? Indien ja, graag een bron.

Verder had ik ook uw uitleg over de exacte oorzaken.

Kwestie van geïnformeerd te blijven, hé?
http://bitcoinity.org/markets

Hier kan je het zelf opvolgen.

Wat de exacte oorzaken betreft: weet je wat er in China gebeurde ivm. bitcoin vanmorgen?
Oud 5 december 2013, 18:01   #48
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
http://bitcoinity.org/markets

Hier kan je het zelf opvolgen.
Thanks.

Citaat:
Wat de exacte oorzaken betreft: weet je wat er in China gebeurde ivm. bitcoin vanmorgen?
Neen.
Oud 5 december 2013, 18:04   #49
six
Banneling

Standaard

De Chineze overheid maakte een uitspraak over bitcoin. Het was een lichtjes negatieve uitspraak (afgeraden om het te gebruiken voor niet-private doeleinden). Er was een vertaalfout in de pers waardoor iemands zenuwen het begaven en 140.000 bitcoins op de markt werden gedumpt.
Wat volgde was een typisch staaltje beurshysterie, niet veel anders dan op Wall Street wanneer Obama uitspraken doet. Je weet wel, trade lag, tickers die flippen, en mensen die kopen en verkopen zonder te weten wat er eigenlijk gebeurt.
Oud 5 december 2013, 18:08   #50
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Chineze overheid maakte een uitspraak over bitcoin. Het was een lichtjes negatieve uitspraak (afgeraden om het te gebruiken voor niet-private doeleinden). Er was een vertaalfout in de pers waardoor iemands zenuwen het begaven en 140.000 bitcoins op de markt werden gedumpt.
Wat volgde was een typisch staaltje beurshysterie, niet veel anders dan op Wall Street wanneer Obama uitspraken doet. Je weet wel, trade lag, tickers die flippen, en mensen die kopen en verkopen zonder te weten wat er eigenlijk gebeurt.
Aha, dus u adviseert om aan 1100 te kopen?
Oud 5 december 2013, 18:15   #51
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Aha, dus u adviseert om aan 1100 te kopen?
Ik adviseer niet graag, omdat het mij in de positie van verantwoording plaatst, maar aangezien wij allemaal volwassen genoeg zijn en weten dat markten geen waterdichtheid bieden:

Ik adviseer om een paar dagen af te wachten om te zien wat er nog komt. Kan zijn dat wanneer de juristen en accountants in China in gang schieten dat zij de nieuwe richtlijnen ontcijferen op een manier die een beetje angst zal veroorzaken en dus weer wat dumps. De dollar- en euromarkten volgen dit enkel omdat zij de btc/yen zien kelderen en zelf anticiperen op een prijsdaling.
Indien daarna er geen significante daling of chaos gebeurt, zou ik zo vroeg mogelijk aankopen. Als het vannacht weer onder de 1000 duikt, ook.

Zie het niet als een investering voor op korte termijn: het spel is pas begonnen. Vergeet niet dat grote financiele haaien die in hedge funds en dergelijke handelen nog belange niet bezig zijn met bitcoin, en dit om de volgende reden:

De liquiditeit is veel te laag en de order book depth is kniediep. Een hedger kijkt pas om naar iets vanaf dat het 50.000.000 dollar of meer kan bedragen, en die liquiditeit is er nog belange niet.
Wanneer die wel ontstaat, zie ik gemakkelijk 10.000 dollar of meer per bitcoin. Over de 50.000 of 100.000 durf ik mij niet uitspreken, geen idee wat er op dat termen komt: crackdowns, manipulaties door pump&dump door centrale banken (zoals zij met de goudprijs doen), wereldwijde adoptie, wereldoorlog, ... ?
Oud 5 december 2013, 18:49   #52
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik adviseer niet graag, omdat het mij in de positie van verantwoording plaatst, maar aangezien wij allemaal volwassen genoeg zijn en weten dat markten geen waterdichtheid bieden:

Ik adviseer om een paar dagen af te wachten om te zien wat er nog komt. Kan zijn dat wanneer de juristen en accountants in China in gang schieten dat zij de nieuwe richtlijnen ontcijferen op een manier die een beetje angst zal veroorzaken en dus weer wat dumps. De dollar- en euromarkten volgen dit enkel omdat zij de btc/yen zien kelderen en zelf anticiperen op een prijsdaling.
Indien daarna er geen significante daling of chaos gebeurt, zou ik zo vroeg mogelijk aankopen. Als het vannacht weer onder de 1000 duikt, ook.

Zie het niet als een investering voor op korte termijn: het spel is pas begonnen. Vergeet niet dat grote financiele haaien die in hedge funds en dergelijke handelen nog belange niet bezig zijn met bitcoin, en dit om de volgende reden:

De liquiditeit is veel te laag en de order book depth is kniediep. Een hedger kijkt pas om naar iets vanaf dat het 50.000.000 dollar of meer kan bedragen, en die liquiditeit is er nog belange niet.
Wanneer die wel ontstaat, zie ik gemakkelijk 10.000 dollar of meer per bitcoin. Over de 50.000 of 100.000 durf ik mij niet uitspreken, geen idee wat er op dat termen komt: crackdowns, manipulaties door pump&dump door centrale banken (zoals zij met de goudprijs doen), wereldwijde adoptie, wereldoorlog, ... ?
Voor hetzelfde geld kan heel dat gedoe 'ontmanteld' worden, voorgoed.
Oud 5 december 2013, 18:52   #53
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor hetzelfde geld kan heel dat gedoe 'ontmanteld' worden, voorgoed.
Hoe?
Oud 5 december 2013, 19:06   #54
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe?
Een eerste mini-voorproefje was dus de Chinese 'interventie', en daarvoor ook andere centrale banken in de wereld (ik las dat naast de Nederlandse bank ook de Duitse en Franse centrale banken een paar balonnetjes hebben laten opstijgen in verband met gebakken lucht en bubbels..

Wanneer de media massaal gaan berichten over vermeende oplichterij en dergelijke, wat naar mijn mening zal gebeuren in opdracht van wereldwijde 'hoge' belangen, gaat de bitcoin even snel verdwijnen als die is opgedoken.

Maar dat is nog niet voor nu, dat is voor later. Op dit moment weet 99.99% van de wereldbevolking niet eens dat een bitcoin bestaat, laat staan wat het is. In de 'rijke' wereld is dat niet anders.
Oud 5 december 2013, 19:11   #55
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Een eerste mini-voorproefje was dus de Chinese 'interventie', en daarvoor ook andere centrale banken in de wereld (ik las dat naast de Nederlandse bank ook de Duitse en Franse centrale banken een paar balonnetjes hebben laten opstijgen in verband met gebakken lucht en bubbels..

Wanneer de media massaal gaan berichten over vermeende oplichterij en dergelijke, wat naar mijn mening zal gebeuren in opdracht van wereldwijde 'hoge' belangen, gaat de bitcoin even snel verdwijnen als die is opgedoken.

Maar dat is nog niet voor nu, dat is voor later. Op dit moment weet 99.99% van de wereldbevolking niet eens dat een bitcoin bestaat, laat staan wat het is. In de 'rijke' wereld is dat niet anders.
Er weten voldoende mensen wat het is, hoor. Jan met de stropdas mag dan denken dat het een scam is omdat in De Standaard geschreven is, maar daarom gaan mensen die het nu gebruiken niet stoppen om het te gebruiken.

Enkel de dommen gaan de verhalen van bubbles geloven. Zij zijn inderdaad met heel erg veel maar niet iedereen is dom. En banken verliezen sowieso aan geloofwaardigheid.
Oud 5 december 2013, 19:13   #56
six
Banneling

Standaard

Maar uiteraard is je analyse deze keer raak. Er gaat met scherp worden geschoten.
Oud 5 december 2013, 19:17   #57
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe?
Even geduld AUB, na het extra lang reclameblok zijn we zo weer bij U terug. Blijf bij ons...

Kortom, verwacht daar niet onmiddelijk een betekenisvol antwoord op.

ondertussen...
HIER
Oud 5 december 2013, 19:20   #58
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er weten voldoende mensen wat het is, hoor.
....
Vraag Jan met de stropdas wat een bitcoin is, hij zal u antwoorden met : " een wat?"
Oud 5 december 2013, 19:24   #59
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Even geduld AUB, na het extra lang reclameblok zijn we zo weer bij U terug. Blijf bij ons...

Kortom, verwacht daar niet onmiddelijk een betekenisvol antwoord op.

ondertussen...
Het is nu wel zo dat hij een punt heeft: de bankenwereld en de natiestaten, zeker de VS, gaan, wanneer zij de dreiging als voldoende groot ervaren, hier iets aan doen.

Er zijn momenteel voldoende beurshaaien die een zeer groot potentieel hierin zien (transfers volgens normale internetsnelheden, niet via rooksignalen met bankuren) en daarom wordt het niet meteen afgeblokt.

Maar er zijn veel diepere implicaties van het aanvaarden van bitcoin als een currency (iets wat bitcoin momenteel nog niet is, dat moeten wij eerlijk toegeven), die volgens mij enkel duidelijk zijn voor een aantal zeer scherpe geesten. Wanneer deze zich beginnen te manifesteren, dan gaat het heet worden.

Tenzij wij natuurlijk een complottheorie gaan bedenken: Amerika "geeft toe" dat het fout zat en start een schone lei met bitcoin, en tracht zo het munt te usurperen.
Oud 5 december 2013, 19:25   #60
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Vraag Jan met de stropdas wat een bitcoin is, hij zal u antwoorden met : " een wat?"
Vraag hem wat fractional reserve banking is, en hij zal dezelfde domme kop trekken. Snap je waar ik naartoe ga?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be