![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ook NVA-ers betrokken bij Electrawinds! (Vandaag in Het Nieuwsblad) NVA-er Andries De Gryffroy van het Vlaams Energiebedrijf verklaarde te hebben willen investeren in het bijna failliete Electrawinds. Maar hij werd teruggefloten door zijn raad van bestuur. Het Vlaamse Energiebedrijf is een overheidsinstantie. Paul Desender (NV-A) zit in het bestuur als topman van Electrawinds. Deze zou aan De Gryffroy gevraagd hebben om samen met hem in zee te gaan in deze zaak. Of hoe twee NV-A ers ons overheidsgeld beheren. Mij goed, maar dan moeten de Vlaams-nationalistjes op dit forum de zwarte Piet niet alleen doorspelen aan Vande Lanotte . Ze zouden beter even veel kritiek hebben op hun partijgenoten! En wat kunnen we hieruit leren? Dat de NV-A nog maar pas in de politiek zit, maar ze is al overal te vinden in de allerlei raden van besturen van overheids- en privébedrijven. Moet er nog zand zijn?? Laatst gewijzigd door system : 7 december 2013 om 18:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Burger
|
![]() Tijd dat er koppen rollen van die lui die betrokken zijn bij deze mega-fraude.
Van welke partij die lieden zijn kan me niet schelen. Wat me wel stoort is dat de SPa al bij monde van Freya probeerd de boel in de doofpot te steken. Net zoals de SPa daaraan meehielp bij het Arcopar/Dexia/ACW/Belfius schandaal. Komt er deze keer wel een poc? Iets zegt me dat de CD&V en OpenVLD wel zullen helpen dit te verhinderen. Als ik het zo allemaal lees is Johan niet de enige die schuldig is, maar waar blijft een onderzoek die de boel uitklaart? Hoe kan het dat er zomaar >150 miljoen aan belastinggeld verdwijnt? Wie de schuldigen ook zijn, wij het volk verdienen te weten wat daar allemaal uitgevreten is geweest en waar ons geld aan verbrast is. Maar het zal wel een tweede Arcopar/Dexia/ACW/Belfius fraude worden die de doofpot in gaat. Ook daar had Johan iets mee te maken, namelijk het meehelpen tegenhouden van een POC. Dat is wat er zo smerig is aan de politiek op dit moment. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is me ,door mijn gebrek aan intelligentie waarschijnlijk,nog altijd geheel onduidelijk wat er juist "innovatief" is of was aan Electrawinds..
Alles wat je ZIET met het logo van Electrawinds op,de dingen van waarde waarover de gevechten in de achtergrond gaan,zijn ingekochte spullen.... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 8 december 2013 om 07:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het geval Electrawinds "opgelost" wordt door het (sociaal) passief ,naar oud gebruik ,bij de overheid te leggen (ons dus) en de activa (de molens,de centrales,de leidingen,etc....) aan (privé-) investereerders,dan heeft de politiek,gelijk welke politieke partij,afgedaan in de regio Brugge....
Gezien de omvang van de overheidsdeelname in dat bedrijf,zouden wij allemaal medezeggenschap moeten hebben tot in Servie of Bulgarije of wherever er projecten van EW bezig zijn of staan....NIEt om een staats-electriciteitsbedrijf op te richten,maar om te garanderen dat de staat de centen krijgt overeenkomstig haar inspanningen en deelname in dit halfbakken project. Mij bekruipt het ongemakkelijk gevoel dat zoetjesaan de goede stukken,of de waardevolle stukken verkocht kunnen raken en wat overblijft gedumpt bij verzekeraar belastingsbetaler Kelt ...een soort mini-Dexiaatje... Ik heb de indruk dat een aantal toppolitici uit die regio dat al beseffen,vandaar dat ze even "onderwater" verdwenen zijn,wanhopig op zoek naar een andere oplossing. Laatst gewijzigd door kelt : 8 december 2013 om 07:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() Innovatief met belastingen
Zoals de regering Di rupette |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel dat kan nu eenmaal gebeuren ??
ALs ik 15.000euro in de lotto speel heb ik 30% winstkans, en kom ik statistisch na jaren spelen uit op 50% belasting en winstdeelname Iemand die 15.000euro in electrawinds cooperatieve stopte, krijgt dus een risico die groter is dan spelen op de lotto ??? Dat is wat ik persoonlijk ongeoorloofde praktijken noem, gokken met het geld van een ander IN feite als je gewoon de bestaande windmolens en biogasinstalaltie en zonnepanelen zou hergroeperen naar de cooperatieve en de risico's afsplitsen naar de beurs, dan zou je constateren dat de gokkers dan failliet gaan en de obligatiehouders niet bedrogen worden door de aandeelhouders die hun geld gebruikt hebben om te gokken |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En ja, de beste stukken zullen een koper vinden, waarschijnlijk aan solden-prijs. Daarmee kan dan een stukje van de leningen worden terugbetaald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Burger
|
![]() Leg mij eens uit hoe het komt dat er een politieker zit en dit bedrijf aan alle kanten subsidies krijgt.
Ik wil van Johan weten waar ons geld naartoe is en waarom hij niet eerder ingreep. Hij moet geweten hebben van de problemen want hij heeft zijn vrindje net bij de NMBS een nieuwe job gegeven. Of was je dat al vergeten? Heel dit Electrawinds is net hetzelfde als Arcopar en de vraag is dezelfde. WAAR IS ONS GELD NAAR TOE?? Maar zoals we gewend zijn van deze roverheid zal het opnieuw een doofpot zaak worden, let maar op. Laatst gewijzigd door Waarom Nu? : 8 december 2013 om 13:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Schepen
|
![]() De extreem rechtse neoliberale sportjournalist De Vadder weigert op de extreem rechtse n-va zender Vlaamse Radio en Televisie te vragen of het niet beter is de energiesector te nationaliseren gezien de voortdurende prijsstijgingen, de belangenconflicten en de klimaat-, olieterrorisme-, luchtvervuiling- en petroislamproblemen. Bron.
![]() |
#54 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Oorzaken: - zeer snel gegroeid, in een markt die zware investeringen vraagt - veel te weinig kapitaal, dus veel geld geleend aan hoge interesten (van banken) - volgens De Tijd eisten de banken - en hebben ze dat ook gekregen - dat alle opbrengsten van de windmolens de eerste 10 jaar naar de bank gingen, pas daarna zou Electrawinds inkomsten hebben. - de overheidsfondsen hebben geen vers kapitaal ingebracht, maar bestaande aandelen overgekocht. - en ja, de beheerders van die investeringsfondsen (zowel de privé als de overheidsfondsen) hadden beter hun huiswerk moeten maken, hadden normaal gezien die scheve situatie vroeger moeten zien. Daar zullen politieke connecties wel niet vreemd aan geweest zijn. - de beursgang vorig jaar is mislukt, waardoor er veel minder kapitaal werd opgehaald dan gehoopt. - En, de druppel die de emmer deed overlopen: Financier Jos Sluys weigert blijkbaar elk akkoord dat tot een redding zou kunnen leiden, hij lijkt om één of andere reden liever een faillissement te hebben. - En nu zullen de activa aan de meestbiedende verkocht moeten worden, dat zal zeker geen goede prijs zijn - en dus blijven de houders van aandelen en/of achtergestelde leningen met lege handen achter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Burger
|
![]() Maar Johan verkocht zijn aandelen WEL op tijd.
Bovendien gaf hij zijn vrind een dikke job bij de NMBS. En als Minister heeft hij niemand ingelicht over de problemen, toch niet dat ik ergens heb kunnen vernemen. En hij zat in het bestuur. Ik verwijt hem heel veel en verwacht dat die zijn conclusies trekt en opstapt. Maar zoals gewoonlijk zal die wel blijven zitten en gewoon doordoen met nieuwe projectjes waar ONS BELASTINGELD in verdwijnt. Niet vergeten dat hij ook een POC tegen de ACW-fraude weigerde te steunen, dat zegt heel veel over de man. Laatst gewijzigd door Waarom Nu? : 8 december 2013 om 14:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Burger
|
![]() Ach ik denk het wel hoor, lees deze maar, het is niet de eerste keer van Johan en zeker niet de laatste, zoek EKO NV maar eens op waar die voorzitter van was.
http://oostende.n-va.be/n-va-oostend...len-nv-eko-uit |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Vreemdeling
|
![]() Zo zie je maar dat windmolens en ander groen energie alleen maar draaien op subsidie's. Het wordt echt tijd dat die zeepbel doorprikt wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat er aan technologie en electronica in zo'n windmolen te zien is. Gewoon niet te geloven. Wat zou het kosten om één windmolen te onderhouden of weer af te breken? Hoe lang gaat zo'n windmolen eigenlijk mee voor ze weer moet worden afgebroken? En wie gaat dat betalen als electrawind bankroet gaat?
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 9 december 2013 om 01:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |