![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() nee ik vraag me alleen af hoe de cinema s sluiten de hoerenhandel gaat stoppen ,ik weet het een linkse geest werkt(ik gebruik het woord werken eigenlijk ni graag in combinatie met een linkse) raar ,maar toch ik snap het niet.Wat de pensioenen betreft het zal mijn tijd wel duren .De jouwe daarentegen?
Laatst gewijzigd door ouwe knar : 6 december 2013 om 09:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Moest de knar gehinderd worden door enige intelligentie, quod non, in casu, zou hij uitwijken naar portugal. Daar is het pas een feest voor gepensioneerden slecht 15% (misschien minder, ik herinner het niet exact)
Trouwens ik betwijfel dat onze vriend in belgie belastingen betaald, tenzij hij ambtenaar was (ik zal is het DBV opzoeken sebiet) Correctie; in Portugal is het 0% tax Laatst gewijzigd door Fiscoman : 6 december 2013 om 09:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() In januari officieel +1 in de UAE. En als het rond geraakt (al voor 99% zeker) zal vadertje Staat mij ook financieel hard steunen om daar goed te kunnen "werken" en leven
![]() En het mooie is belastingvrij. Zelfs op de intresten op van wat mijn uitverkoop door mijn partners heeft opgebracht. Vanaf nu moet ik in België nul euro afdragen maar krijg wel alle voordelen. Met nog een dikke win-for-life er boven op. België apenland dat het geld buiten smijt. Gewoon prachtig ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan de b. discriminatie. Een ambtenarenpensioen blijft altijd, altijd, belastbaar in b. (meen ik eens gelezen te hebben; als er iemand een link voor de hand heeft: graag) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
http://www.keepeek.com/Digital-Asset...5181-en#page68 pagina 68 Daarom is de knar wellicht een ambtenaar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Nee alleen zij worden belast in de source-state.
Normale mensen worden enkel belast in de residence-state. Dus als ge naar portugal afreist betaalt ge effectief 0% tax op deze inkomsten (wel geen toegang tot ladyboys en kinderprostitutie) |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() de bat die vliegt s avond s rond mijn mangobomen ,de bath daarentegen gaat lekker.En ik zou willen dat ge stopt met mij van criminele feiten te beschuldigen ,schelden ok ,ik scheld terug ,maar mensen die je van haar noch pluim kent beschuldigen van pedofile gaat een beetje te ver
Laatst gewijzigd door ouwe knar : 6 december 2013 om 11:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() een ambtenarenpensioen blijft ten alle tijden belastbaar maar een prive pensioen ook dikwijls .Blegie heeft met een 40 tal landen een belastingverdrag tegenover Nederland het dubbele aantal ,als er een belastingverdrag is moet de expat bewijzen dat hij in het land waar hij resideert belasting betaald en word hij vrijgesteld ,thailand behoort daar niet bij
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() [quote=Fiscoman;6916826]Nee alleen zij worden belast in de source-state.
Normale mensen worden enkel belast in de residence-state. Dus als ge naar portugal afreist betaalt ge effectief 0% tax op deze inkomsten (wel geen toegang tot ladyboys en kinderprostitutie)[/QUdubbel Laatst gewijzigd door ouwe knar : 6 december 2013 om 11:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor de UAE kan het kloppen. Dubai heeft inderdaad een nul taks. Het is wel zo dat men daar steeds een vennoot moet hebben voor 51%. Als je geluk hebt, is dat iemand die ook wil meewerken en dan nog competent en eerlijk is. Heb je minder geluk... Maar met de meeste emirati valt best te werken. In heel veel gevallen is het ook geld uit SA dat via een bedrijf in Dubai werkt. Dat is het beste uit twee werelden. De aandeelhouder laat je autonoom werken, een keer om de maand board of directors meeting en dat is het. En ondertussen geniet je van de nul taxatie en een goed leven dat perfect vergelijkbaar is met het leven hier maar dan tien keer zo luxueus. De hotels, winkels, shopping malls, openbare voorzieningen, wegennet en publieke veiligheid staan veel verder dan bij ons. Limieten : een to-tale nultolerantie tegen alcohol achter het stuur. Een pintje : gevangenis. Als expat koop je een speciale kaart die je recht geeft op alcohol kopen (en transporteren). Iemand anders vliegt daarvoor in de doos. Thuis kun je doen wat je wil, de expats hebben onderling een druk sociaal leven en er zijn alle dagen wel ergens feestjes in de diverse expat organisaties. Ook in de bar van elk internationaal hotel kun je alles krijgen. Daarbuiten : niks. Op het terras voor het hotel : fruitsap en cola. Openbare zeden : gewoon weten dat je geen aanstoot mag geven. En nooit, maar dan ook echt nooit, in discussie gaan met een emirati. Die roept er dan de politie bij en die steken je in de doos en zullen binnen enkele dagen vragen stellen. Dat eindigt dan meestal met expulsie. Wie zich naar de regels gedraagt en beschikt over een groot loon of een groot bestaand vermogen leeft daar zeer goed. Andere mensen hebben daar niets verloren. Kaderleden van grote bedrijven die naar daar gaan kunnen dat overwegen vanaf zo ongeveer 7.500 euro per maand, wat daar echt niet veel is overigens anders is het de moeite niet. Een van de redenen is de exorbitante prijs van huur. Een huis huren in één van de verschillende omheinde villa wijken zoals bv The Meadows I kost al snel 150.000 tot 200.000 euro per jaar. Degenen die dat doen, negocieerden dat hun werkgever dat op zijn budget neemt. Als je zelf moet je huur betalen : niet aan beginnen tenzij je natuurlijk bulkt van het geld en het je gewoon niet aantrekt. Eigendom verwerven als niet emirati : onmogelijk. Vastgoed is de kip met de gouden eieren in de UAE. Wat als je naar daar gaat en hier nog belangen hebt ? Goed je voorzorg nemen en laten nakijken. Maat van mij heeft het laten nazien door Deloitte. Auto en motorfiets is op papier verkocht en op een derde her ingeschreven. Zijn vrouw is moeten stoppen met werken hier om op overtuigende wijze aan de fiscus te kunnen aantonen dat hij hier niet meer leeft. Huis in België kun je zonder probleem aanhouden. Bij de belgische sociale zekerheid zijn ze zo achterlijk dat je in ruil voor een uiterst bescheiden bijdrage steeds in regel blijft met de belgische sociale zekerheid. Dus als je een operatie nodig hebt : vliegtuig pakken naar hier , opereren aan normale riziv voorwaarden en daarna terugkeren. De belgische belastingbetaler trakteert. Onze wetgeving loopt tien jaar achter op de realiteit van de expats. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://ccff02.minfin.fgov.be/KMWeb/d...indHighlighted |
|
![]() |
![]() |