Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 januari 2014, 10:10   #41
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Reïncarantie bestaat. Deze case van die kleuter is één van de zovele cases (honderden). Meestal als de kinderen ouder worden verwijnen de herinneringen, maar niet altijd.

Al de ervaringen van onze vorige levens liggen opgeslagen in ons onderbewuste. Bij sommige kinderen werkt dat voor een of andere reden nog niet goed, en ligt het recentste leven nog aan de oppervlakte van het bewustzijn.
voil�* ik zeg het U. Een van de chinezen die de Lange Muur gebouwd hebben.... Dat is niet niks hé.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2014, 10:19   #42
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Reïncarantie bestaat. Deze case van die kleuter is één van de zovele cases (honderden). Meestal als de kinderen ouder worden verdwijnen de herinneringen, maar niet altijd.

Al de ervaringen van onze vorige levens liggen opgeslagen in ons onderbewuste. Bij sommige kinderen werkt dat voor een of andere reden nog niet goed, en ligt het recentste leven nog aan de oppervlakte van het bewustzijn.
Sommige gevallen zijn wel zeer opmerkelijk, maar daarom spreken van reïncarnatie is wel wat voorbarig. Dat herinneringen zouden opgeslagen zijn in het onderbewuste is wel nonsens volgens mij. De enige link naar het verleden kan enkel worden opgeslagen in het DNA, wat nog niet wil zeggen dat dit zo is. Maar zoals sommige reflexen/instincten zijn ook reeds van bij de geboorte aanwezig en hebben ook niks met reïncarnatie te maken. Het is die hoek dat men zal moeten zoeken als er al sprake van ' doorgeef ' zou kunnen bestaan.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2014, 10:32   #43
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
voil�* ik zeg het U. Een van de chinezen die de Lange Muur gebouwd hebben.... Dat is niet niks hé.
Moest je verifieerbare details kunnen geven zoals al die kinderen, die zij, of hun ouders onmogelijk kunnen weten, dan ja, zou je een case hebben.
Oud 9 januari 2014, 10:39   #44
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Sommige gevallen zijn wel zeer opmerkelijk, maar daarom spreken van reïncarnatie is wel wat voorbarig. Dat herinneringen zouden opgeslagen zijn in het onderbewuste is wel nonsens volgens mij. De enige link naar het verleden kan enkel worden opgeslagen in het DNA, wat nog niet wil zeggen dat dit zo is. Maar zoals sommige reflexen/instincten zijn ook reeds van bij de geboorte aanwezig en hebben ook niks met reïncarnatie te maken. Het is die hoek dat men zal moeten zoeken als er al sprake van ' doorgeef ' zou kunnen bestaan.
Inderdaad, dat is een mogelijke verklaring, maar in vele gevallen is er geen rechtstreekse DNA link, m.a.w is is geen directe familieband, bijvoorbeeld kinderen die claimen hun overgrootvader te zijn geweest. Zo een cases zijn er ook wel, want zielen reïncaneren soms in dezelfde familie terug, maar niet altijd.

Deze herinnering komen van het veld van bewustzijn van de ziel die reïncarneert. Wij zijn vooreerst wezens van bewustzijn. Een fysisch lichaam hebben we slechts tijdelijk, zoals een astronaut tijdelijk een ruimtepak aandoet. Bij elk nieuw leven worden de ervaringen van vorige levens uitgewist om de ervaring meer authentiek te houden, maar voor sommige kinderen werkt dat dus niet altijd even goed. Het is wel in ons onbewuste aanwezig en beïnvloed wel ons gedrag, van de mensen die we tegenkomen tot onverklaarbare onbewuste angsten (bv fobiën).

Enkele goeie boeken hierover zijn van Dr Ian Stevenson en Jim Tucker.

Laatst gewijzigd door exodus : 9 januari 2014 om 10:40.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2014, 10:44   #45
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Inderdaad, dat is een mogelijke verklaring, maar in vele gevallen is er geen rechtstreekse DNA link, m.a.w is is geen directe familieband, bijvoorbeeld kinderen die claimen hun overgrootvader te zijn geweest.
Is er dan geen DNA link ?
Citaat:
Zo een cases zijn er ook wel, want zielen reïncaneren soms in dezelfde familie terug, maar niet altijd.
Sommige ' cases ' zijn puur bedrog en andere weer niet altijd.
Oud 9 januari 2014, 10:50   #46
Sonny Crockett
Parlementslid

Sonny Crockett's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Zeer interessant.
Reïncarnatie, daar geloof ik niet in. Doch, als het artikel voorwerp van deze draad, klopt, dan is er toch wel iets wat heeft gemaakt dat die kleuter dergelijke zaken weet/herinnert.

Aldus, als reïncarnatie is uitgesloten, ... dan lijkt mij die DNA-piste, zeker de moeite waard om te onderzoeken.

Hopelijk wordt dit vervolgd.
Oud 9 januari 2014, 11:26   #47
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moest je verifieerbare details kunnen geven zoals al die kinderen, die zij, of hun ouders onmogelijk kunnen weten, dan ja, zou je een case hebben.
ha voil�*, als je dus geen reincarnatie van de keizer van China bent dan kunnen ze het niet verifieren. Flauw is dat. Het is toch geweten dat de overleden arbeiders mee werden ingemetseld. Voil�* en ik zit daartussen. Dat is toch een bewijs?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 9 januari 2014, 11:33   #48
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Crockett Bekijk bericht
Zeer interessant.
Reïncarnatie, daar geloof ik niet in. Doch, als het artikel voorwerp van deze draad, klopt, dan is er toch wel iets wat heeft gemaakt dat die kleuter dergelijke zaken weet/herinnert.

Aldus, als reïncarnatie is uitgesloten, ... dan lijkt mij die DNA-piste, zeker de moeite waard om te onderzoeken.

Hopelijk wordt dit vervolgd.
Het enige waar dit op zou kunnen wijzen is - weeral - de theorie van Sheldrake met zijn morfische velden.

Bekijk zijn lezing hierover:

Dr Rupert Sheldrake: Morphic Resonance, Collective Memory and the Habits of Nature

Oud 9 januari 2014, 11:59   #49
exodus

Standaard

Citaat:
ha voil�*, als je dus geen reincarnatie van de keizer van China bent dan kunnen ze het niet verifieren. Flauw is dat. Het is toch geweten dat de overleden arbeiders mee werden ingemetseld. Voil�* en ik zit daartussen. Dat is toch een bewijs?
DAt is geen bewijs.

Bewijs zou zijn dat je zou zeggen dat je herinnert dat je bv Chung noemde en dat je leefde met 4 kinderen en een vrouw in een klein Chinees dorpje Chinway en dat je ingemetseld bent op die plaats.

En dat ze dat dan effectief vinden dat er daar een Chung begraven is die effectief geleefd heeft op die plaats. Dit zijn zaken die je ongemogelijk kan weten.

De cases die die kinderen geven, gaat nog veel verder en gedetailleerder dan het simpele voorbeeld dat ik hierboven geef, en is bewijs voor reincarnatie.
Oud 9 januari 2014, 12:31   #50
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
DAt is geen bewijs.

Bewijs zou zijn dat je zou zeggen dat je herinnert dat je bv Chung noemde en dat je leefde met 4 kinderen en een vrouw in een klein Chinees dorpje Chinway en dat je ingemetseld bent op die plaats.

En dat ze dat dan effectief vinden dat er daar een Chung begraven is die effectief geleefd heeft op die plaats. Dit zijn zaken die je ongemogelijk kan weten.

De cases die die kinderen geven, gaat nog veel verder en gedetailleerder dan het simpele voorbeeld dat ik hierboven geef, en is bewijs voor reincarnatie.
Daarom dat het altijd zo'n toevalligheid is dat al die reïncarneerders dan net edelen of hooggeplaatsten waren of wereldberoemde mensen neem ik aan?

Ik vind mijn eigen voorouders al niet meer, waar zou ik mijn chinese voorouders vinden?

Lees even wat Richard Dawkins erover zegt:

http://www.richarddawkins.net/news_a...-reincarnation

Laatst gewijzigd door circe : 9 januari 2014 om 12:32.
Oud 9 januari 2014, 12:56   #51
exodus

Standaard

Citaat:
Daarom dat het altijd zo'n toevalligheid is dat al die reïncarneerders dan net edelen of hooggeplaatsten waren of wereldberoemde mensen neem ik aan?

Ik vind mijn eigen voorouders al niet meer, waar zou ik mijn chinese voorouders vinden?

Lees even wat Richard Dawkins erover zegt:

http://www.richarddawkins.net/news_a...-reincarnation
Het zijn niet altijd edelen of bekenden in een vorig leven. Integendeel, meestal niet, voor 99.9% niet. Dat is een misvatting. Nogmaals, bekijk het werk van Stevenson en Tucker.

Die case die hier trouwens hierboven gepresenteerd wordt haalt ook de mainstream media, omdat er links bestaan met bekendere figueren (marylin monroe), waardoor het verhaal interessantere wordt voor de mainstream. Maar de persoon zelf is niet bekend. Wie kent Marty Martin, een hollywood agent uit de jaren 30? Vrijwel niemand.

Tuurlijk zijn er charlatans en valse guru's die beweren dat ze de reïncarnatie zijn van wereldbekend historisch persoon. Die heb je altijd, en die vallen wel door de mand als ze getest zouden worden, in tegenstelling tot de cases die geverifieerd zijn.

Laatst gewijzigd door exodus : 9 januari 2014 om 12:57.
Oud 9 januari 2014, 13:07   #52
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

Bizar: kleuter vertelt honderduit over zijn vorige leven

http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/...ige_leven.html

Kinderen hebben een rijke fantasie, maar de verhalen van de vijfjarige Ryan zijn zo bizar en kloppend, dat het jochie nog best wel eens de waarheid zou kunnen vertellen. De kleuter beweert dat hij in een vorig leven Hollywoodagent was en vertelt in geuren en kleuren over het leven achter de schermen in de jaren dertig, z’n ontmoetingen met Marilyn Monroe en Rita Hayworth, die een van z’n beste vriendinnen was. Moeder Cyndi wist het zeker: reïncarnatie is onzin. Toch hebben de opmerkelijke verhalen van haar zoontje haar mening veranderd. Het leek de Amerikaanse een goed idee om wat boeken over Hollywood mee te nemen voor Ryan, om te kijken hoe hij daarop reageerde. Toen een foto uit 1932 voorbij kwam, een beeld van de filmset Night After Night, wees hij een man aan: Mama, dit ben ik. Ik heb mezelf gevonden. Het wordt nog vreemder: Ryan beschreef vervolgens een scène uit de film, waarin een kast vol wapens te zien is. Als Cyndi ‘s avonds de oude film opzoekt, komt de door Ryan genoemde scène daadwerkelijk in de film voor. Cyndi moest haar verhaal kwijt en schoof op de bank bij psychiater Jim B. Tucker. Hij en zijn team probeerden de op de foto aangewezen man te identificeren en kwamen tot de ontdekking dat het gaat om een zekere Marty Martin. Marty Martin blijkt inderdaad een Hollywoodagent uit Los Angeles. In 1963 – bijna vijftig jaar voor de geboorte van Ryan – overleed hij aan kanker. Ryan had ook verhalen over ‘zijn’ familie: z’n twee zussen en z’n moeder, een vrouw met bruine krullen. Wat blijkt: Marty had twee zussen en de omschrijving van zijn moeder klopt als een bus, aldus Tucker. De kleuter weet zelfs te vertellen over Marty’s dood. Hij zei namelijk dat hij in een kamer met nummers op de deur is gestorven. Ook dat detail lijkt te kloppen: Marty stierf in een ziekenhuiskamer. Psychiater Tucker schreef naar aanleiding van het opmerkelijke verhaal van Ryan een boek: Return to Life. Hierin staan meer verhalen van kinderen die er zeker van zijn dat ze gereïncarneerd zijn.
geweldige teaser
en onderwerp is zeker rijp voor groot commercieel succes :
bundeling van interessante 'weetjes en anecdotes' uit het verleden (liefst nog één of andere tot de verbeelding sprekende oorlog) en het oer-menselijke willen geloven dat er leven is na de dood

goe gevonden

als t nu nog een intrigerend kwalitatief hoogstaand geschreven verhaal wordt, zou ik t boek mss wel kopen (of toch op zijn minst overwegen om het illegaal te downloaden)
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2014, 14:00   #53
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zijn niet altijd edelen of bekenden in een vorig leven. Integendeel, meestal niet, voor 99.9% niet. Dat is een misvatting. Nogmaals, bekijk het werk van Stevenson en Tucker.

Die case die hier trouwens hierboven gepresenteerd wordt haalt ook de mainstream media, omdat er links bestaan met bekendere figueren (marylin monroe), waardoor het verhaal interessantere wordt voor de mainstream. Maar de persoon zelf is niet bekend. Wie kent Marty Martin, een hollywood agent uit de jaren 30? Vrijwel niemand.

Tuurlijk zijn er charlatans en valse guru's die beweren dat ze de reïncarnatie zijn van wereldbekend historisch persoon. Die heb je altijd, en die vallen wel door de mand als ze getest zouden worden, in tegenstelling tot de cases die geverifieerd zijn.
ge moet dan ook wel continu reïncarneren denk ik. Vermits er nog nooit zeven miljard mensen tegelijk geleefd hebben, moeten al die voor en voorvoorvaderen dus aan het werk blijven neem ik aan?

vraagje: reïncarneerden neanderthalers en die andere homo sapiens ook al? komen die dan ook terug of stoppen ze met reincarneren als de soort is uitgestorven?

Ik ben er nogal van overtuigd dat ik ook een reincarnatie van Lucy ben in feite.

Oud 9 januari 2014, 14:07   #54
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ge moet dan ook wel continu reïncarneren denk ik. Vermits er nog nooit zeven miljard mensen tegelijk geleefd hebben, moeten al die voor en voorvoorvaderen dus aan het werk blijven neem ik aan?

vraagje: reïncarneerden neanderthalers en die andere homo sapiens ook al? komen die dan ook terug of stoppen ze met reincarneren als de soort is uitgestorven?
Er wordt duidelijk duchtig gehopt tussen soorten door reincarnerende zielen.
Met meer en meer mensen en al die uitstervende diersoorten is dat ook het enige kanaal dat ter beschikking staat.
Zo ken ik er een paar op dit forum van wie ik quasi zeker ben dat ze gereincarneerde dodo's zijn. n

Citaat:
Ik ben er nogal van overtuigd dat ik ook een reincarnatie van Lucy ben in feite.
Lucy? http://en.wikipedia.org/wiki/Lucille_Ball
Of haar iets oudere moeder uit Afrika?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2014, 14:22   #55
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Er wordt duidelijk duchtig gehopt tussen soorten door reincarnerende zielen.
Met meer en meer mensen en al die uitstervende diersoorten is dat ook het enige kanaal dat ter beschikking staat.
Zo ken ik er een paar op dit forum van wie ik quasi zeker ben dat ze gereincarneerde dodo's zijn. n

Lucy? http://en.wikipedia.org/wiki/Lucille_Ball
Of haar iets oudere moeder uit Afrika?
Neenee, die afrikaanse Lucy natuurlijk. Ik lijk er zelfs op volgens sommigen.

Lucille Ball kan natuurlijk ook, maar ik weet niet of zij dan weer aan die Chinese muur heeft meegeholpen anders klopt het niet. Ik denk wel dat alle reincarnaties bij dezelfde persoon moeten blijven, dus als ik chinees was en ik ben ook Lucille Ball en Lucy aap, dan moet die chinees natuurlijk ook Lucy aap geweest zijn, en dan moet Lucille Ball dus zowel Lucy aap als chinees geweest zijn.

.... oops, Lucille Ball heb ik nog levend gekend, dus die valt af.

Oud 9 januari 2014, 14:41   #56
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Neenee, die afrikaanse Lucy natuurlijk. Ik lijk er zelfs op volgens sommigen.

Lucille Ball kan natuurlijk ook, maar ik weet niet of zij dan weer aan die Chinese muur heeft meegeholpen anders klopt het niet. Ik denk wel dat alle reincarnaties bij dezelfde persoon moeten blijven, dus als ik chinees was en ik ben ook Lucille Ball en Lucy aap, dan moet die chinees natuurlijk ook Lucy aap geweest zijn, en dan moet Lucille Ball dus zowel Lucy aap als chinees geweest zijn.

.... oops, Lucille Ball heb ik nog levend gekend, dus die valt af.
lol !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2014, 15:09   #57
exodus

Standaard

Citaat:
De vraag overstijgt het aanbod. Het universum bestaat uit diverse bewustzijnsvormen. De miljarden zielen die op dit moment geincarneerd zijn, zijn maar een klein deel van alle zielen die er bestaan. Waar een ziel reïncarneert wordt trouwens beslist door vele factoren. Het hogere zelf en de persoonlijke gidsen geven hierin advies. De reis van de ziel is zo divers als er mensen zijn op aarde. Over het algemeen zal een ziel reïncarneren dat waar op dat moment zijn meeste potentieel tot groei ligt. Sommige zielen springen "er gewoon in" om het zo te zeggen, maar hoe wijzer een ziel wordt, hoe doordachter de keuze van de incarnatie wordt.

Ziehier een voorbeeld van Robert Monroe, die een de ziel (AA) volgt die nog nooit geinarneerd heeft en wel eens wil "mens" zijn.
Citaat:
Choice of entry

(That's a human expression which . . . not important. I guess male or
female doesn't make any difference in the long run, especially with you. So,
any particular entry point desired?)
AA hesitated, then decided. (New York?)
AA blanked further.
(That's all? Just New York?)
AA lighted.

(New York it is, any available entry point. Either sex. Well, AA, that
should make it fairly rapid for you. Of course, it would be immediate if you
select Bombay, Calcutta, or a dozen or so other points. Lot of action there.)
AA dimmed and dulled. (New York. At least I have rote. I've been there.)
Red turned in and closed. (Yeah, sure. Sure, you do.) Then he lighted
briskly. (Take this pre-brief rote and focus through it all the way. You'll
need to imprint your agreement and acceptance when you pass through the
entry point. Ready?)

Red lobbed the rote and AA fielded it easily. AA probed the outer
edges, then opened. (Hey, this is complicated! You mean I have to sort
through all this stuff?)
Red was closed. (Yep.)
(Why can't I simply go and be human? Why do I need all of this?)
Red went auto-rote. (When in Rome . . .)
(I'm not going to Rome, I'm going to New York.)
Red smoothed. (Oh, uh, yes, well, it applies anywhere. It's the rules, kid.
I don't make them. Now find yourself a quiet spot and run through it. I'll
have you a general point, New York, in no time at all.)
AA blanked. (No time at all! I thought time was . . .)
(fust run the rote, kid, run the rote.)

AA leaned back and let the rote open:

Agreement and Understanding.
Human sojourn only. First Entry
Status (FES).

• Organized as a school for compressed learning. Successful graduates
achieve tangent rating.
• For duration of human sojourn, firm agreement that time-space exists,
has reality. Agreement of reality of particular entry point and its environs
(matter, planet Earth, sun, solar system, galaxy, physical universe), of time
indicated at entry point, of physical animate form designated as well as
those of others, of past events recorded as human history, of complete
biostructure as encountered.
• In order for learning system to function at maximum efficiency, temporary
blanking is hereby authorized.
• Anything to the contrary contained herein notwithstanding, all FES
remain fully established in freedom of will and consciousness at the entry
point. This is guaranteed and is required by the compressed learning sys
tem in use.
• A final note of caution: Certain aspects of the human experience may
produce specific and general effects which may be harmful and un . . .

AA released the rote. Scare tactics. Need them to hold back the mobs
that would swamp the place with applications. Well, it won't work this
time. Can't get rid of old AA that easily.

[..]

Red vibrated. (All set and ready, ident AA.)
AA flickered. (What do I do?)
Ed leaned in. (Imprint here, acceptance and agreement terms contained
in pre-briefing.)
Two carefully controlled spirals emanated from Ed. AA sent his own
spiral in between them, then activated. Ed pulled back the spirals and
leaned back.
AA vibrated very highly. (What do I do now!)
Red hit it hard and high. (Jump! Jump through the slot!)
AA jumped.

CLICK!

Intense contraction, constricting . . . overwhelming signal input of
unknown types . . . coming from parts of him he never knew existed
. . . trapped, can't get out of here . . . nothing works . . . can't get
anything to work right . . . not what I expected . . . it hurts . . .
what's hurt? . . . what who expected? . . . turn down the signals, turn
them down, they're tearing me up . . . too many of them, too strong
. . . help, somebody help me! . . . trapped . . . please, please, somebody
help me, get me out of this thing . . . this is the last of AA, screaming,
screaming . . .
A new baby cried lustily in the bedroom of a New York tenement. Both
mother and midwife grinned happily, sweat running down their faces.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
De evolutietheorie is kul. Soorten hebben hun eigen hoger bewustzijn dat zich afsplits van nog hogere bewustzijnsvormen. M.a.w een menselijke ziel zal nooit reincarneren als een kat of enig welke andere soort.

Laatst gewijzigd door exodus : 9 januari 2014 om 15:11.
Oud 9 januari 2014, 15:28   #58
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De evolutietheorie is kul. Soorten hebben hun eigen hoger bewustzijn dat zich afsplits van nog hogere bewustzijnsvormen. M.a.w een menselijke ziel zal nooit reincarneren als een kat of enig welke andere soort.
Ik ben de reïncarnatie van Nyota Uhura.
Oud 9 januari 2014, 17:22   #59
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ziehier een voorbeeld van Robert Monroe, die een de ziel (AA) volgt die nog nooit geinarneerd heeft en wel eens wil "mens" zijn.
nu dacht ik eerst dat "AA" Anonymous Alcoholics was... kan ook natuurlijk.

En tja, een leeuw als mens laten reïncarneren moet wel leuke effecten geven;

Toeval wil dan toch wel dat er net in India zoveel "activiteit" is. In Wit Rusland of Siberië incarneren ze precies niet graag.

Oud 10 januari 2014, 00:54   #60
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, dat is een mogelijke verklaring, maar in vele gevallen is er geen rechtstreekse DNA link, m.a.w is is geen directe familieband, bijvoorbeeld kinderen die claimen hun overgrootvader te zijn geweest. Zo een cases zijn er ook wel, want zielen reïncaneren soms in dezelfde familie terug, maar niet altijd.

Deze herinnering komen van het veld van bewustzijn van de ziel die reïncarneert. Wij zijn vooreerst wezens van bewustzijn. Een fysisch lichaam hebben we slechts tijdelijk, zoals een astronaut tijdelijk een ruimtepak aandoet. Bij elk nieuw leven worden de ervaringen van vorige levens uitgewist om de ervaring meer authentiek te houden, maar voor sommige kinderen werkt dat dus niet altijd even goed. Het is wel in ons onbewuste aanwezig en beïnvloed wel ons gedrag, van de mensen die we tegenkomen tot onverklaarbare onbewuste angsten (bv fobiën).

Enkele goeie boeken hierover zijn van Dr Ian Stevenson en Jim Tucker.
Ian Stevenson als biased-gelovige over het probleem dat de details van reïncarnatie sterk cultuurgebonden blijken :

“If a person dies believing that he cannot in another incarnation become a person of the opposite sex, perhaps he cannot, even if he can reincarnate.”

Die gast is al van in zijn kinderjaren overtuigt van het idee, schrijft in de vroegste jaren al recensies over parapsychologie om dan als psychiater de komende 40 50 jaar dat idee te sterken aan de hand van massa's 'getuigenissen' van mensen die naar hem doorverwezen werden ter behandeling maar volgens hem perfect gezond in hun bolleke waren.

typisch gevalleke van :

+ misbruik van autoriteit & medisch geheim om niks van het 'onderzoek' te moeten verantwoorden

Laatst gewijzigd door praha : 10 januari 2014 om 00:54.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be