Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 december 2013, 19:09   #41
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
De partij gaat geen schade aan België berokkenen.
Waar lees jij dat?
Volgens Dewever is immigratie ook een "eeuwig gegeven", dus daar moeten we ook niets verwachten.

In de realiteit blijkt dat ze voor de grootste zever een GAS-boete tegen uw kloten stampen, dat is de N-VA.

Ja ja, maar volgens Bart Dewever is immigratie een eeuwig gegeven en gaat hij daar opnieuw het beste van maken.

...
Allemaal bijzaak, van de N-VA heeft Belgie schrik, van het VB niet meer, ze hebben die geneutraliseerd.

En immigratie ga je in Belgie niet regelen, daar ga je een Vlaamse staat voor nodig hebben.

Ik heb het u reeds gezegd, de strijd is Vlaanderen tegen Belgie, en niet het VB tegen de N-VA.
Oud 27 december 2013, 19:16   #42
Goudbever
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

NVA = ANTI Middenstand
Goudbever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2013, 19:17   #43
pegasus6869
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht

De Chinezen gaan hun tuig aan iemand anders mogen verpatsen....
Syrie !!!
pegasus6869 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2013, 19:35   #44
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Nog meer onsjans voor Demper : West-Vlaanderen staat 2 plaatsen beter gerangschikt dan Oost-Vlaanderen.....
Ik stel voor dat hij eens zo'n nacht op de spoeddienst van een ziekenhuis gaat helpen, kwestie van te zien wat onachtzaam (meestal onnozel, zat en dom) gebruik van vuurwerk kan veroorzaken..... Maar dat zal wel niet ter zake zijn....
Demper is een beroepsleugenaar geworden wanneer het de N-VA betreft. Ik zou eens willen weten in hoeverre het VB akkoord gaat met zijn leugens.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2013, 20:44   #45
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Demper is een beroepsleugenaar geworden wanneer het de N-VA betreft. Ik zou eens willen weten in hoeverre het VB akkoord gaat met zijn leugens.
Over wat lieg ik?
Zeg het eens.

En wat heeft het VB hiermee te maken?
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2013, 20:48   #46
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Allemaal bijzaak, van de N-VA heeft Belgie schrik, van het VB niet meer, ze hebben die geneutraliseerd.

En immigratie ga je in Belgie niet regelen, daar ga je een Vlaamse staat voor nodig hebben.

Ik heb het u reeds gezegd, de strijd is Vlaanderen tegen Belgie, en niet het VB tegen de N-VA.
De strijd zou ook niet N-VA tegen VB mogen zijn.

Wat deze discussie te maken heeft met het VB en de Vlaamse onafhankelijkheid, is mij overigens een raadsel.
Oud 27 december 2013, 20:52   #47
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Ik stel voor dat hij eens zo'n nacht op de spoeddienst van een ziekenhuis gaat helpen, kwestie van te zien wat onachtzaam (meestal onnozel, zat en dom) gebruik van vuurwerk kan veroorzaken..... Maar dat zal wel niet ter zake zijn....
De verkopers kunnen er niets aan doen dat sommige mensen onnozel, zat en/of dom zijn. De mensen die er wel goed mee omgaan kunnen daar ook niets aan doen.
Oud 28 december 2013, 01:04   #48
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Nu ja, al schrijft men in Antwerpen maar een enkele gasboete per jaar, dan nog is dat er een teveel.
Er zou een gasboete moeten staan op het geven van gasboete's.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2013, 01:05   #49
meneer
Banneling

Standaard

Samenvatting van de Belgische wetgeving:

-Alles is verboden
-Behalve wat niet verboden is
-En dat is verplicht
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2013, 12:55   #50
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Over wat lieg ik?
Zeg het eens.
Draad "Sommige steden misbruiken gasboetes". P 100 : "Die zotten van de N-VA kennen er wat van." Reactie op de 100 meest absurde gasboetes. Wanneer je de steden en gemeenten bekijkt merk je dat hooguit 10 �* 15 % door N-VA bestuurd worden. Waarom viseer je alleen de N-VA?

Citaat:
En wat heeft het VB hiermee te maken?
Alles. Je manifesteert jezelf als een onvoorwaardelijk trouwe VB'er (waar in principe niks mis mee is) maar anderzijds laat je geen kans onbenut om de N-VA in het algemeen en BDW in het bijzonder door het slijk te sleuren op een onbeschofte manier waarbij je de leugens niet schuwt. Integendeel. Op de webside van het VB wordt de N-VA ook hard aangepakt. Maar niet op jouw manier.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2013, 14:14   #51
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Samenvatting van de Belgische wetgeving:

-Alles is verboden
-Behalve wat niet verboden is
-En dat is verplicht
En het wordt alleen maar erger.
Oud 28 december 2013, 16:41   #52
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Draad "Sommige steden misbruiken gasboetes". P 100 : "Die zotten van de N-VA kennen er wat van." Reactie op de 100 meest absurde gasboetes. Wanneer je de steden en gemeenten bekijkt merk je dat hooguit 10 �* 15 % door N-VA bestuurd worden. Waarom viseer je alleen de N-VA?
Omdat de N-VA zich profileert als de partij voor GAS-boetes en tegen vuurwerk. Bart Dewever komt stoer verkondigen dat het volledig verboden is. En ik heb nog een andere N-VA'er stoere taal horen verkondigen in het nieuws. Waar de N-VA aan de macht is, is het verboden. Dat zijn de feiten.

Van de N-VA verwacht ik beter bestuur. In andere landen zijn het vooral de groene en linkse partijen die tegen vuurwerk zijn. Hier is het een rechtse, zogezegd liberale partij die ertegen is. Knallen rond de jaarwisseling is een traditie over de hele wereld.

Citaat:
Alles. Je manifesteert jezelf als een onvoorwaardelijk trouwe VB'er (waar in principe niks mis mee is) maar anderzijds laat je geen kans onbenut om de N-VA in het algemeen en BDW in het bijzonder door het slijk te sleuren op een onbeschofte manier waarbij je de leugens niet schuwt. Integendeel. Op de webside van het VB wordt de N-VA ook hard aangepakt. Maar niet op jouw manier.
Ik ben dan wel trouw aan het VB in het stemhokje, ik ben voor de rest niet gelieerd aan het VB. Demper praat in naam van Demper, en niet in naam van het VB. Zoals ik hierboven al aantoon, verkoop ik geen leugens. Ik mag ook door het slijk sleuren wie ik zelf wil, op de manier die ik verkies. Daar mag jij als schoolmeestertje zoveel over klagen als je wil, dat gaat niets veranderen.
Oud 28 december 2013, 17:59   #53
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De verkopers kunnen er niets aan doen dat sommige mensen onnozel, zat en/of dom zijn. De mensen die er wel goed mee omgaan kunnen daar ook niets aan doen.
Vervang in deze discussie nu 'vuurwerk' door 'vuurwapens' en we hebben hier net hetzelfde wat de wapenlobby als argument gebruikt tegen de beperking van de vrije verkoop van wapens.
Je kan 't zelfde doen met 'softse drugs'....
Oud 28 december 2013, 22:00   #54
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de modderator Bekijk bericht
Acht mensen in Nederland zijn tot nu toe zo zwaargewond geraakt door vuurwerk, dat zij door een plastisch chirurg moesten worden geopereerd. Dat meldde het OLVG-ziekenhuis zaterdag.
Onder de gewonden zijn twee minderjarige jongens die een hand verloren. De andere verwondingen zijn ook met name aan handen, liet plastisch chirurg Annekatrien van de Kar weten. Hoeveel mensen oogletsel hebben opgelopen, is nog onbekend.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20131228_00906039
Acht gewonden, het lijkt wel een massamoord.
Oud 30 december 2013, 06:55   #55
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Acht gewonden, het lijkt wel een massamoord.
Ik zeg je: als je als burgemeester geconfronteerd wordt met iemand uit jouw gemeente die zo'n ongeval overkwam,
en als je te horen krijgt hoeveel kleinere ongevallen gebeurden, en hoeveel bijna-ongevallen,
dan probeer je die onnozelheden met halfdronken nieuwjaarsvierders te voorkomen.
En dat kan je niet voorkomen, je kan alleen maar een aanzetje geven door te pogen via wetgeving het vuurwerkgebeuren voor te behouden voor professionelen.

Anderzijds, geschiedkundig samengevat:
- onderlijveke Jansens verbiedt wild gebruik van vuurwerk maar wast verder zijn handen in onschuld
- burgemeester De Wever past dat verbod in de mate van het mogelijke toe.

Beoordeling: het onderlijveke is een brave en het Weverke is een stoute.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2013, 07:47   #56
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Je bent een rund als je met vuurwerk stunt. Een zeer toepasselijke slogan.

Maar. Ik zou vuurwerk promoten. Maar op eigen risico. Dus verwondingen en dergelijke volledig op eigen kosten.
Geen ziekenkas, geen RIZIV en geen verzekering, tenzij een zeer specifieke die voor de professionelen geld.

Helaas is vuurwerk soms nogal indiscriminerend, en kunnen mensen betrokken geraken die er niks mee te maken hadden.
Oud 30 december 2013, 15:57   #57
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zeg je: als je als burgemeester geconfronteerd wordt met iemand uit jouw gemeente die zo'n ongeval overkwam,
en als je te horen krijgt hoeveel kleinere ongevallen gebeurden, en hoeveel bijna-ongevallen,
dan probeer je die onnozelheden met halfdronken nieuwjaarsvierders te voorkomen.
En dat kan je niet voorkomen, je kan alleen maar een aanzetje geven door te pogen via wetgeving het vuurwerkgebeuren voor te behouden voor professionelen.
Het vuurwerkgebeuren is niet voorbehouden voor professionelen. Overal in dit land verkopen ze goedgekeurd Belgisch feestvuurwerk voor consumenten. Vooral gericht op het afsteken tijdens de jaarwisseling. Vertel mij eens hoeveel kinderen met afgerukte handen zich aanmelden bij het weverke? Want je komt hier emo praat verkopen die nergens over gaat.

In andere landen bestaat al dat gezeik niet rond de jaarwisseling. Daar zijn het vooral de groene en linkse partijen die een verbod willen. Enkel in dit apenland is een "liberale" partij als de N-VA ertegen. Denk je nu echt dat er geen N-VA'ers vuurpijlen gaan afschieten op 31 december?

Citaat:
Anderzijds, geschiedkundig samengevat:
- onderlijveke Jansens verbiedt wild gebruik van vuurwerk maar wast verder zijn handen in onschuld
- burgemeester De Wever past dat verbod in de mate van het mogelijke toe.

Beoordeling: het onderlijveke is een brave en het Weverke is een stoute.
Het onderlijveke heeft hier helemaal niets mee te maken. Ongelooflijk dat je die debiel bij deze discussie blijft bijsleuren. Het is frietketel het weverke die het varken is.
Oud 30 december 2013, 16:04   #58
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Je bent een rund als je met vuurwerk stunt. Een zeer toepasselijke slogan.

Maar. Ik zou vuurwerk promoten. Maar op eigen risico. Dus verwondingen en dergelijke volledig op eigen kosten.
Geen ziekenkas, geen RIZIV en geen verzekering, tenzij een zeer specifieke die voor de professionelen geld.

Helaas is vuurwerk soms nogal indiscriminerend, en kunnen mensen betrokken geraken die er niks mee te maken hadden.
Niet iedereen loopt te "stunten" met vuurwerk. Of wat dacht je? Voor die 1e avond op het jaar zo lopen zeiken... op 1 januari is het alweer voorbij. Maar blijf gerust azijn drinken. Vuurwerk is altijd op eigen risico.
Oud 30 december 2013, 16:32   #59
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Niet iedereen loopt te "stunten" met vuurwerk. Of wat dacht je? Voor die 1e avond op het jaar zo lopen zeiken... op 1 januari is het alweer voorbij. Maar blijf gerust azijn drinken. Vuurwerk is altijd op eigen risico.
Omdat ik niet tegen vuurwerk ben ben ik een azijndrinker?

De mensen die niet met vuurwerk stunten lopen alleen een risico door de debiliteiten van het kiesvee.

Maar ik vind niet dat "iedereen" moet opdraaien omdat er idioten zichzelf wezen.
Oud 30 december 2013, 16:36   #60
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Omdat ik niet tegen vuurwerk ben ben ik een azijndrinker?

De mensen die niet met vuurwerk stunten lopen alleen een risico door de debiliteiten van het kiesvee.

Maar ik vind niet dat "iedereen" moet opdraaien omdat er idioten zichzelf wezen.
Als het gaat over mogelijke schade, zover ik weet komt de verzekering niet tussen.

Maar er zijn ook mensen die zich voor die ene avond op het jaar ergeren aan de knallen. Hoe zielig ben je dan? Uw hond gaat geen trauma oplopen hoor.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be