![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw duim??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Lokaal Raadslid
|
![]() bwwaaa....als ik genoeg geld zou hebben om een of ander pitoresk huisje op de kop te kunnen tikken in het zuiden van frankrijk zou ik het ook niet laten liggen ze, vlaming, waal, belg, groen of geel
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Schepen
|
![]() Veel moed met zoeken, kvrees dat je een paar jaar te laat bent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
aiming for "fashionably late" ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Schepen
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Windhanen zijn ze, die BUB'ers, niet te geloven! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Schepen
|
![]() Waw Belgie, een sterk land(nooit geweest), tis aant afbrokkelen. Een groot staatsman? Met die blunders dat hij begaan heeft, dik ja maar groot????
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
2) Louis Michel staat niet aan jullie kant, want Louis Michel is een wallingant, geen belgicist. De Waalse politieke elite ziet echter in de Belgische constructie een meerwaarde voor hun volk, vandaar dat pseudobelgicisme, dat eigenlijk wallingantisme is. 3) Vlaanderen en Wallonië zijn helemaal geen kabouterregio's. Indien ze onafhankelijk worden, staan ze respectievelijk op de 95e en de 125e plaats van de dan 194 onafhankelijke landen. "Kabouterregio's" zijn o.a. Vaticaanstad, Tokelau, Niue, Tuvalu, San Marino, Liechtenstein, Andorra, Grenada, Tonga, IJsland, Brunei, Malta, Suriname, Luxemburg,... met nog geen half miljoen inwoners. 4) Niemand ontkent hun bestaansrecht echter. Logica? 5) Belgicisten moeten ophouden te claimen dat mensen achter hun staan. Louis Michel staat helemaal niet aan jullie kant (vraag hem zijn mening maar over unitarisme), en 95% van de bevolking al helemaal niet.
![]() |
![]() |
#51 |
Minister-President
|
![]() En u vergeet de pitcairn-eilanden....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#53 |
Minister-President
|
![]() Tiens, ik dacht dat onafhankelijk was...het heeft zijn eigen postzegels. Ja, de Bounty is daar gestrand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister-President
|
![]() The Pitcairn Islands are a group of five islands, of which one is inhabited, in the southern Pacific Ocean, the only remaining British colony in the Pacific. The islands are known mostly because the original settlers were mutineers of HMS Bounty, as well as Tahitians those mutineers took along, as described in the book Mutiny on the Bounty, later depicted in a number of movies. Also it is the least populated country of the world with about 50 inhabitants (9 families).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Minister-President
|
![]() [size=4]Comparative Sizes of Real States[/size]
The following is the comparative sizes of the countries listed on the Actual Small States page, listed in Square Kilometers (sq km). American Samoa - 199 Andorra - 468 Anguilla - 102 Antigua & Barbuda - 433 Aruba - 193 Bahamas - 13,940 Bahrain - 665 Barbados - 431 Bermuda - 53.3 British Virgin Islands - 153 Brunei - 5,770 Campione d'Italia - 1.7 Cape Verde - 4,033 Cayman Islands - 262 Christmas Island - 135 Cocos (Keeling) Islands - 14 Comoros - 2,170 Cook Islands - 240 Cyprus - 9,250 (Including 3,355 of Turkish Cypriot Region) Dominica - 754 East Timor - 15,007 Falkland Islands (Islas Malvinas) - 12,773 Faroe Islands - 1,399 Fiji - 18,270 French Polynesia - 4,167 Gambia - 11,300 Gibraltar - 6.5 Grenada - 344 Guernsey (Channel Islands) - 78 Guadeloupe - 1,780 Hong Kong SAR - 1,092 Jersey - 116 Lebanon - 10,400 Lesotho - 30,355 Liechtsenstein - 160 Luxembourg - 2,586 Macau SAR - 25.4 Maldives - 300 Malta (Republic) - 316 Man (Isle of) - 572 Marshall Islands - 181.3 Maurituis - 2,040 Mayotte - 374 Micronesia - 702 Monaco - 1.95 Montserrat - 102 Nauru - 21 Netherlands Antilles - 960 Niue - 260 Norfolk Island - 34.6 Pitciarn Islands - 47 Puerto Rico - 9,104 Qatar - 11,437 Saint Helena - 410 Saint Kitts & Nevia - 261 Saint Lucia - 616 Saint Pierre & Miquelon - 242 Saint Vincent & the Grenadines - 389 Samoa (Independent Republic of) - 2,944 San Marino - 62.1 Sao Tome & Principe - 1,001 Sealand - 0.000557 Seychelles - 455 Singapore - 692.7 Solomon Islands - 28,450 Swaziland - 17,363 Tokelau - 10 Tonga - 748 Trinidad & Tobago - 5,128 Turkish Republic of Northern Cyprus - 3,355 Turks & Caicos Islands - 430 Tuvalu - 26 Vanuatu - 12,200 Vatican City (Holy See) - 0.438 Virgin Islands of the U.S. - 352 Wallis & Futuna Islands - 274 |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Dat is nu een keer een goede bijdrage, en waarschijnlijk zit ze nog boordevol waarheid ook nog.
Mij liggen echter enkele zaken dwars, en dat weet ieder gescheiden mens. Ten eerste scheiden doet lijden, iemand is er duupje, en je weet niet op voorhand wie. Ten tweede als de inboedel verdeeld is merk je snel dat de som van de helften veel kleiner is dan het geheel. Het is wishfull thinking als je denkt alles te kunnen meenemen, nu hebben wij als vlaming alles in de hand namelijk de visvangst,de kust,meerdere zeehavens,alle autofabrieken,de diamantnijverheid, een atoomcentrale,de meeste know how en high tech van het land enzovoort enzovoort.De walen hebben praktisch niets, je kunt daar nu van denken wat je wilt maar we zullen of we willen of niet moeten delen. Zelfs de Kroaten hebben een stuk kust inclusieve corridor moeten afgeven, plus nog andere territoriale toegevingen moeten doen, Overal in de wereld kan je zien dat dit gepaard gaat met onteigeningen, beslagname van roerende en onroerende goederen, risico op gewelduitbarstingen,toename van terroristische aktiviteiten en verlies van mensenlevens,ouderen,kinderen en wetsdienaars zijn de eerste slachtoffers gewone burgers volgen. Hoe kunnen wij bij ons Balkantoestanden vermijden, bedenk toch eens de gijzeling in de school in Rusland/Ossetie en zie tot wat separatisten in staat zijn is dit echt wat op ons toekomt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Willem de Spreker : 3 september 2004 om 16:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Beste janPieter, daar ben ik het niet mee eens. Stel nu voor dat de geldstroom naar Wallonië stopt, denkt u dan niet dat de welstand in Vlaanderen zal verbeteren? Het probleem hier is dat de twee helften niet tot de zelfde som behoren.[i]
Persoonlijk denk ik dat dit onvoldoende onderzocht is, als de geldstroom opweegt tegen het verlies dat ontstaat door het gebrek aan koopkracht en het einde van de winstgevende handel Noord/Zuid eneneens het faillisement van duizenden handelaars(kleintjes) en aannemers die zich afhankelijk gemaakt hebben van hun klanten uit het Zuiden. Ik ben bang voor dat dit een Loss/Loss wordt voor de welstand in vlaanderen (zeker niet in Noordvlaanderen en Antwerpen maar voor iedereen in de schemerzone rond de taalgrens wordt dit zeker een economische katastroof).Op elke waalse markt staan er vlaamse boertjes met hun produkten en in elke waalse stad zijn er jaar in jaar uit vlaamse bouwfirma's aan het werk. Ik schat toch zeker 1 miljoen slachtoffers families inbegrepen. De eventuele winst zal in rook opgaan door een explosie van de kosten aan sociale zekerheid of zelfs kunnen een financieel schot naar achteren zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Dat denk ik niet. In vele landen is de splitsing pijnloos gebeurt. Onteigeningen? Dat geloof ik niet, trouwens hoeveel vlamingen wonen er in Wallonië. Walen die op vlaams grondgebied zullen zich moeten aanpassen (eindelijk!). Die wantoestanden in Rusland dat is derde wereld, hier zal dat niet gebeuren. De russen hebben vroeger zwaar thuis gehouden in al die gebieden, wat niet gezegd kan worden van de Vlamingen in Wallonië. Of toch, misschien als er een geflipte BUBber begint door te draaien....[i]
Indien men etnisch begint te cleanen zoals in een escalatiesituatie altijd dan zijn er honderduizenden mensen betroffen (onder andere driekwart van de huidige bewoners van Henegouwen zijn van vlaamse oorsprong.)Onteigeningen en beslagname is nu nog altijd een probleem in Kroatie en Servie waar vergelijkbaar met ons landje vele duizenden Serviers een vakantieverblijfje hadden aan de kust (zoals de walen bij ons) en vele Kroaten hadden een huisje in de bergen (zoals de vlamingen in de ardennen) In Screbenica liggen 12000 mensen onder de grond die net zo dachten zoals u, namelijk dit kan bij ons niet gebeuren.Trouwens wat gebeurd er indien de VN of onze NATO partners of het Europarlement niet akkoord zijn en kunnen wij onze internationale verplichtingen dan nog nakomen? Ik vind dromen mooi maar of een splitsing pijnloos was of niet weet je pas achteraf als je dan nog leeft natuurlijk. Ik ben een beetje bang dat dit allemaal onvoldoende onderzocht is.Daarom zeg ik beter nog eens goed nadenken op voorhand in plaats van nadien te moeten treuren. |
![]() |
![]() |