Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2004, 21:06   #41
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

En nog maar eens dezelfde argumenten tegen Nederland. Even wachten en er begint hier weer iemand over de verschillen in godsdienst...

"De mentaliteit van de Hollanders is anders." Ja, de mentaliteit van de Hollanders is inderdaad anders dan de mentaliteit van de Vlamingen. En de mentaliteit van de Hollanders is ook anders dan de mentaliteit van de Limburgers, anders dan de mentaliteit van de Friezen, anders dan de mentaliteit van de Drenten, anders dan de mentaliteit van de Twenten, enz. En misschien dat de mentaliteit van de West-Vlamingen ook wel anders is dan de mentaliteit van de Vlaamse Limburgers, wie weet!
De kans dat het 16 miljoen Nederlanders tegenover 6 miljoen Vlamingen wordt is daarmee erg klein, want de Noord-Brabanders en de Nederlandse Limburgers sluiten beter aan bij de Vlaamse dan bij de Hollandse mentaliteit.

"Maar gaan de Nederlanders dat willen?" Tja, alleen met een referendum weet je het zeker, maar voorlopig zijn verreweg de meeste Nederlanders die ik gesproken heb positief over zo'n samenwerking. Die zien daar namelijk de voordelen wel van in: samen een grotere politieke en economische macht in EU en de wereld, meer culturele en economische samenwerking, opheffen van alle nadelen die de huidige staatsgrens met zich meebrengt, enz. Wat ook opvallend is: geen enkele Nederlander die ik gesproken heb vroeg zich af of de mentaliteit wel hetzelfde is... misschien omdat men in Nederland al gewend is aan onderlinge verschillen?
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 21:10   #42
Forend
Burger

Forend's schermafbeelding

Standaard

Als het Vlaams Blok een samenwerking met Nederland willen dan is dat hun persoonlijke zaak maar ook zij zijn de grote verkondigers van de 'democratie' en het referendum als zwaargewicht ervan. Dan is natuurlijk de vraag als in een onafhankelijk Vlaanderen de meerderheid van de mensen 'nee' stemt tegen zulke samenwerking of het Vlaams Blok zich daar aan zal houden...
Forend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 21:24   #43
Sunshine
Banneling

Sunshine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Denk je dat de Hollanders ons gaan "willen" ???
Zeer zeker. Momenteel zijn we een verscheurd volk die terug verenigd moet worden, Vlaanderen + Limburg + Nederland, één grote Nederlandssprekende en blank zijnde trots volk. Dialecten onderling mogen deze glorieuze reünie niet in de weg staan.
Wallonië behoort niet tot ons volk en is niet meer dan een storend element die zo lang mogelijk tracht te profiteren van ons volk.
Een vijand die uitgesloten moet worden, dat ze de homo bestialis (vreemdelingen) maar binnen Waals grondgebied houden, want ook deze is onherenigbaar met het Nederlandssprekende blanke volk.
De Walen hebben ons voldoende bedot, ze mogen daarom de kanker voor zich houden die de homo bestialis is in onze maatschappij.
Sunshine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 21:31   #44
Sunshine
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Forend
Daarin verschillen we dan van elkaar, ik voel me hoedanook helemaal niet verbonden met het nederlandse volk en ben eigenlijk blij dat historische gebeurtenissen ons van elkaar hebben gescheiden. Nederlanders verschillen nogal vaak van mentaliteit met Belgen en ze hebben ook steeds op ons neergekeken, ik kom vaak in contact ermee en weet ondertussen heel zeker dat ik er niet zou mee kunnen samenleven in één land. Ik ben er ook van overtuigd dat een samenvoeging van Vlaanderen met Nederland niet lang zal standhouden.
Toch wel, een samenvoeging tussen Vlaanderen-Limburg en anderzijds Nederland zal zeker standhouden.
Beiden hebben we dezelfde taal gemeen, dialecten zijn te negeren, beiden hebben we dezelfde Weltanschauung (visie) dat de homo bestialis (vreemdelingen) voor niets deugen binnen de samenleving en teveel criminaliteit veroorzaken, samen met andere ongemakken.
De clichés die tussen de Nederlandstalige "Belgen" en de Hollanders bestaan zullen snel verdwijnen wanneer we gewoon worden met elkaar samen te leven.
Onze vijanden zijn niet de wijze van uitspraak van de Nederlandse taal maar de homo bestialis en Wallonië.
Oud 3 september 2004, 21:35   #45
Forend
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Toch wel, een samenvoeging tussen Vlaanderen-Limburg en anderzijds Nederland zal zeker standhouden.
Beiden hebben we dezelfde taal gemeen, dialecten zijn te negeren, beiden hebben we dezelfde Weltanschauung (visie) dat de homo bestialis (vreemdelingen) voor niets deugen binnen de samenleving en teveel criminaliteit veroorzaken, samen met andere ongemakken.
De clichés die tussen de Nederlandstalige "Belgen" en de Hollanders bestaan zullen snel verdwijnen wanneer we gewoon worden met elkaar samen te leven.
Onze vijanden zijn niet de wijze van uitspraak van de Nederlandse taal maar de homo bestialis en Wallonië.
'We'? U bekijkt het vanuit een puur taalkundig en extreem-rechts standpunt, iets waar verscheidene vlamingen en nederlanders elkaar waarschijnlijk wel kunnen vinden...maar gelieve niet te veralgemenen.

"Social dialogue, employment and territories. Towards a european politics of capabilities".

Het Volkslied || The Anthem

Laatst gewijzigd door Forend : 3 september 2004 om 21:35.
Oud 3 september 2004, 21:58   #46
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

En dan vuilen hollander achter mijn gat roepen zeker,k'heb nogal wa liever da ze dommen Belg roepen!
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 22:30   #47
Sunshine
Banneling

Standaard

Citaat:
'We'? U bekijkt het vanuit een puur taalkundig en extreem-rechts standpunt, iets waar verscheidene vlamingen en nederlanders elkaar waarschijnlijk wel kunnen vinden...maar gelieve niet te veralgemenen.
Mag ik je erop wijzen dat ik helemaal niet veralgemeende met het woord "we" ?
Met het woord "we" heb ik automatisch de links gezinde debies genegeerd, alsof deze zouden deel uitmaken van ons volk, terwijl ze niets anders doen dan onze maatschappij kapot te maken met hun bejubeling en stilzwijgende toestemming van de criminele wanpraktijken van de homo bestialis. Met "we" excludeer ik automatisch Links, dus van veralgemenen is hier geen sprake.
Kon jij misschien niet weten daar je m'n gedachten niet kunt lezen, maar je weet het nu.
Oud 3 september 2004, 22:32   #48
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met het woord "we" heb ik automatisch de links gezinde debies genegeerd, alsof deze zouden deel uitmaken van ons volk, terwijl ze niets anders doen dan onze maatschappij kapot te maken met hun bejubeling en stilzwijgende toestemming van de criminele wanpraktijken van de homo bestialis. Met "we" excludeer ik automatisch Links, dus van veralgemenen is hier geen sprake.
Kon jij misschien niet weten daar je m'n gedachten niet kunt lezen, maar je weet het nu.
8) Je bent nu officieel de nieuwe forumnar 8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 22:37   #49
Forend
Burger

Standaard

Citaat:
Ahaa, dus als een blokker zegt 'we' dan is dat 'we' als 'mensen die denken zoals wij - en de rest wordt uitgesloten!'...excuseer, ik was totaal niet op de hoogte hiervan.
Vanwaar haal trouwens dat ik linksgezind ben?

"Social dialogue, employment and territories. Towards a european politics of capabilities".

Laatst gewijzigd door Forend : 3 september 2004 om 22:38.
Oud 4 september 2004, 18:15   #50
Tjeerd
Burger

Tjeerd's schermafbeelding

Standaard

Mentalitieitsverschillen tussen Vlamingen en Nederlanders zijn geen belemmering om Nederland en Vlaanderen samen te voegen. het is precies zoals Dimitri zegt: binnen Nederland heb je ook verschillende 'bevolkingsgroepen'. Ik ben zelf een Fries en noem me vooral geen Hollander. Dat zou hetzelfde zijn als tegen een Schot zeggen dat hij een Engelsman is.

Voor mij persoonlijk kan hereniging tussen nederland en Vlaaderen niet snel genoeg plaatsvinden
Tjeerd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2004, 18:48   #51
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ahaa, dus als een blokker zegt 'we' dan is dat 'we' als 'mensen die denken zoals wij - en de rest wordt uitgesloten!'...excuseer, ik was totaal niet op de hoogte hiervan.
Vanwaar haal trouwens dat ik linksgezind ben?
[size=5]100% juist[/size]

Inderdaad: als we "we" zeggen bedoelen we net zoals U zegt degenen die denken.

En inderdaad, dat zal dan de reden zijn waarom jij lnkiewinkie bent.

Is dit louter toevallig dat je deze perfecte diagnose stelt of heeft iemand van de "we"-gedachte je dat voorgekouwd?

Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2004, 19:15   #52
N.J.S.V. Antwerpen
Burgemeester

N.J.S.V. Antwerpen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik voel me hoedanook helemaal niet verbonden met het nederlandse volk en ben eigenlijk blij dat historische gebeurtenissen ons van elkaar hebben gescheiden.
Gelukkig wordt jou mening niet gevraagd, aangezien je toch emigreert.

Citaat:
Nederlanders verschillen nogal vaak van mentaliteit met Belgen en ze hebben ook steeds op ons neergekeken, ik kom vaak in contact ermee en weet ondertussen heel zeker dat ik er niet zou mee kunnen samenleven in één land. Ik ben er ook van overtuigd dat een samenvoeging van Vlaanderen met Nederland niet lang zal standhouden.
Sire, il n'y a pas de Belges. Omdat het een citaat was heb ik een hoofdletter 'B' gebruikt, bij uitzondering. Deze uitspraak is niet van mij, noch van een andere Vlaams-nationalist, en zelfs niet van een Vlaming.

Verder gaat het niet om samenvoegen van Vlaanderen en Nederland, maar van herenigen van Dietsland.

N.J.S.V. Antwerpen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2004, 19:19   #53
N.J.S.V. Antwerpen
Burgemeester

N.J.S.V. Antwerpen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het taalverschil (tussen Walen en Vlamingen) verblindt jullie Vlaams-nationalisten een beetje denk ik...
Wat een gedacht. Vlamingen en Nederlanders zouden geen volk zijn, maar Walen en Vlamingen wel. Wetenschappelijk gezien is dat onzin (op ieder ander vlak ook natuurlijk). Talloze studies bevestigen dat Walen heel andere raciale componenten hebben. Deze studies zijn natuurlijk wel redelijk oud, want na WOII werd zulke wetenschap verboden, het gaat namelijk over waarheden die niet geweten mogen worden.

N.J.S.V. Antwerpen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2004, 19:54   #54
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N.J.S.V. Antwerpen
Wat een gedacht. Vlamingen en Nederlanders zouden geen volk zijn, maar Walen en Vlamingen wel. Wetenschappelijk gezien is dat onzin (op ieder ander vlak ook natuurlijk). Talloze studies bevestigen dat Walen heel andere raciale componenten hebben. Deze studies zijn natuurlijk wel redelijk oud, want na WOII werd zulke wetenschap verboden, het gaat namelijk over waarheden die niet geweten mogen worden.
Walen behoren zowel naar afstamming als naar geest tot het Dietse volk. In de Middeleeuwen was de Dietse natuur zelfs doorgedrongen tot aan de boorden van de Loire. Dit werd aangetoond door Petri in zijn boek "Germanisches Volkserbe in Wallonien und Nord-Frankreich" (1937), waarin hij tot de conclusie kwam dat de grote volksverhuizingen veel zuidelijker waren doorgedrongen dan men tot dan toe veronderstelde.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2004, 20:03   #55
Storm
Partijlid

Standaard

Ik stem Vlaams Blok, maar aansluiten bij Nederland: belachelijk
Storm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2004, 20:26   #56
Sunshine
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Storm
Ik stem Vlaams Blok, maar aansluiten bij Nederland: belachelijk
Dat je reeds op een waardige partij stemt die werkelijk opkomt voor de rechten van het volk is reeds een goede zaak.
Wat het aansluiten met Nederland betreft, hopelijk verandert je mening nog op dat vlak, maar alles op z'n tijd. Het heeft bij mezelf ook enig tijd geduurd vooraleer ik het heil zag in het herstellen van Dietsland. Eéndracht maakt macht, m'n beste. Waarom een klein maar fier onafhankelijk Vlaanderen blijven als we aan expansie kunnen doen met een gemeenschappelijke vriend ? We drukken daarmee een grotere stempel op de rest van de wereld dan mochten we enkel het bij een onafhankelijk Vlaanderen laten.
Dat onafhankelijk Vlaanderen, dat vroeg of laat zal doorgedrukt worden, immers belgië is reeds aan het barsten beetje bij beetje, is slechts een eerste stap in een zich grote te volstrekken stadiageheel.
Oud 4 september 2004, 20:48   #57
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga dan in Nederland wonen...
verhuist u dan beter naar Frankrijk. Juist of nie???
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2004, 20:54   #58
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat je reeds op een waardige partij stemt die werkelijk opkomt voor de rechten van het volk is reeds een goede zaak.
Wat het aansluiten met Nederland betreft, hopelijk verandert je mening nog op dat vlak, maar alles op z'n tijd. Het heeft bij mezelf ook enig tijd geduurd vooraleer ik het heil zag in het herstellen van Dietsland. Eéndracht maakt macht, m'n beste. Waarom een klein maar fier onafhankelijk Vlaanderen blijven als we aan expansie kunnen doen met een gemeenschappelijke vriend ? We drukken daarmee een grotere stempel op de rest van de wereld dan mochten we enkel het bij een onafhankelijk Vlaanderen laten.
Dat onafhankelijk Vlaanderen, dat vroeg of laat zal doorgedrukt worden, immers belgië is reeds aan het barsten beetje bij beetje, is slechts een eerste stap in een zich grote te volstrekken stadiageheel.
Ook de Walen - die historisch gezien tot de Nederlanden behoren - kunnen in een Dietse staat opgenomen worden. Die mogelijkheid moet overwogen worden! Indien de Walen dan toch voor afscheiding willen ijveren, dan zullen zij de separatisten zijn.

Waarom zouden wij Wallonië - waar overigens ook grote immigraties van Vlamingen hebben plaatsgevonden - overleveren aan onze eeuwige vijand Frankrijk? Wij hebben daar geen enkel voordeel bij! In Dietsland zullen de Walen behandeld worden met het respect dat zij verdienen, maar zij zullen een minderheid worden, terwijl ze nu in België het hoge woord voeren.

In ieder geval kan niet aanvaard worden dat de Walen een hinderpaal zouden vormen tegen de Nederlandse integratie!

Laatst gewijzigd door PAJOT : 4 september 2004 om 20:58.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2004, 21:14   #59
Forend
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
[size=5]100% juist[/size]

Inderdaad: als we "we" zeggen bedoelen we net zoals U zegt degenen die denken.

En inderdaad, dat zal dan de reden zijn waarom jij lnkiewinkie bent.

Is dit louter toevallig dat je deze perfecte diagnose stelt of heeft iemand van de "we"-gedachte je dat voorgekouwd?

Ik ben geen linkiewinkie dus waarom zou u dan redeneren...als je dat al kan.

Oud 4 september 2004, 21:16   #60
Forend
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N.J.S.V. Antwerpen
Waarheden die niet geweten mogen worden zijn 'waarheden' die komen vanuit een bepaalde groepering die WIL bewijzen dat waar ze voor staan ook wel degelijk uitvoerbaar en realistisch is...dus wie bent u te zeggen wat waar is en wat niet?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be