Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 januari 2014, 13:07   #41
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
ik vrees dat een leesbrilletje voor jou niet meer genoeg is hoor knuppeltje, probeer een vergrootglas. En focus dan even op de datum van het artikel uit de openingspost. Dan lees je 2 januari 2014. Of met andere woorden : vandaag.
Jij zit hier al de hele tijd te zagen over een oud artikel uit knack van 1 april 2012.
Wel, daar gaat dit draadje dus niet over.
Zozo....

Dat leden van alle drie de traditionele partijen bijna twee jaar geleden reeds akkoord gingen met IDENTIEK hetzelfde dat Franken vandaag voorstelt, en waarvan Maggie toen ook reeds de bouw aankondigde (maar waar ze tot op de dag van vandaag niet eens aan begon), d�*t vind jij dus een goede reden om een draadje over die vermaledijde zagepiet van een Franken op te starten?

Had je niet beter Maggiblok verweten dat ze de centen om haar belofte waar te maken naar haar vieze-premier doorsluisde, in plaats van Franken te verwijten dat hij de traditionele labbekakken aan hun beloften én voornemens herinnert?
Oud 2 januari 2014, 13:09   #42
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hoe je het ook draait of keert, peterke, jouw zoveelste anti-N-VA draadje gaat over precies hetzelfde als in 2012.
Oud 2 januari 2014, 13:10   #43
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
En hoe lost uw partij dat dan op? Door ze gewoon te negeren en rond te laten lopen alsof er niets aan de hand is. Steek ze dan liever in een cel (of een gat in de grond).
Er is nog een lange weg af te leggen, maar de huidige regering maakt tenminste vorderingen. Onder de vorige regering gebeurde er gewoon niets. Herinner je je staatssecretaris Courard nog ? Dan zeg ik dat we nu al veel zijn opgeschoten. Er zijn terug uitwijzingen naar congo, er zijn terug uitwijzingen naar afghanistan, naar Iran. En dat ondanks het feit dat de open-grenzen-lobby zich met man en macht heeft verzet omdat die landen niet veilig zijn. Dat zijn feiten. En blijkbaar weet de burger die rustige maar vastberaden aanpak zonder veel sloganeske taal sterk te waarderen.
Dit is geen probleem waar 'een partij' een oplossing voor heeft. Enkel op niveau van regeringen kunnen er terugkeer akkoorden worden afgesloten. Dat is bv met afghanistan gelukt. Waar het totaal vastloopt is bv met Algerije dat een absolute onwil heeft om uitgewezen illegalen terug toe te laten.
Francken weet dat heel goed overigens. Hij stelde er reeds de nodige parlementaire vragen over en kent het dossier. Dit laatste haal ik aan om erop te wijzen dat geen enkele partij hier een pasklare oplossing voor heeft.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2014, 13:12   #44
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Uit cijfers blijkt dat één op de drie gevangenen in ons land - zo'n 3.300 op 11.000 - geen geldige verblijfsvergunning heeft. Bovendien blijkt dat er vorig jaar maar 314 illegale criminelen zijn uitgewezen. Dat zijn er een kwart minder dan in 2008 toen het er nog 418 waren".
Oud 2 januari 2014, 13:14   #45
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zozo....

Dat leden van alle drie de traditionele partijen bijna twee jaar geleden reeds akkoord gingen met IDENTIEK hetzelfde dat Franken vandaag voorstelt, en waarvan Maggie toen ook reeds de bouw aankondigde (maar waar ze tot op de dag van vandaag niet eens aan begon), d�*t vind jij dus een goede reden om een draadje over die vermaledijde zagepiet van een Franken op te starten?

Had je niet beter Maggiblok verweten dat ze de centen om haar belofte waar te maken naar haar vieze-premier doorsluisde, in plaats van Franken te verwijten dat hij de traditionele labbekakken aan hun beloften én voornemens herinnert?
Ik ga hier afsluiten knuppel. Het zinloze gezaag over een oud artikel van twee jaar geleden is me te steriel.
Theo heeft vandaag in de gazet geraakt zonder nieuws te hebben, enkel met een onnozele slogan over illegalen naar nederland sturen. Daar gaat het draadje over.
Ga gerust voort met oude knack artikels op te duikelen, je doet maar.
Oud 2 januari 2014, 13:17   #46
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga hier afsluiten knuppel. Het zinloze gezaag over een oud artikel van twee jaar geleden is me te steriel.
Theo heeft vandaag in de gazet geraakt zonder nieuws te hebben, enkel met een onnozele slogan over illegalen naar nederland sturen. Daar gaat het draadje over.
Ga gerust voort met oude knack artikels op te duikelen, je doet maar.
Je hebt dus alweer geen verweer.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2014, 13:19   #47
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is nog een lange weg af te leggen, maar de huidige regering maakt tenminste vorderingen. Onder de vorige regering gebeurde er gewoon niets. Herinner je je staatssecretaris Courard nog ? Dan zeg ik dat we nu al veel zijn opgeschoten. Er zijn terug uitwijzingen naar congo, er zijn terug uitwijzingen naar afghanistan, naar Iran. En dat ondanks het feit dat de open-grenzen-lobby zich met man en macht heeft verzet omdat die landen niet veilig zijn. Dat zijn feiten. En blijkbaar weet de burger die rustige maar vastberaden aanpak zonder veel sloganeske taal sterk te waarderen.
Dit is geen probleem waar 'een partij' een oplossing voor heeft. Enkel op niveau van regeringen kunnen er terugkeer akkoorden worden afgesloten. Dat is bv met afghanistan gelukt. Waar het totaal vastloopt is bv met Algerije dat een absolute onwil heeft om uitgewezen illegalen terug toe te laten.
Francken weet dat heel goed overigens. Hij stelde er reeds de nodige parlementaire vragen over en kent het dossier. Dit laatste haal ik aan om erop te wijzen dat geen enkele partij hier een pasklare oplossing voor heeft.
je weet toch wie er de wetten gestemd heeft waarop De Block haar beleid nu op afstemt?
Het was ten tijde van de lopende regering.....
Oud 2 januari 2014, 13:20   #48
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
je weet toch wie er de wetten gestemd heeft waarop De Block haar beleid nu op afstemt?
Laat me raden, de SP.A was er bij?
Oud 2 januari 2014, 13:21   #49
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent al op weg, en snapt dat het om centra voor illegalen gaat. Nu nog snappen dat illegalen bij ons helemaal niet in gevangenissen worden opgesloten en je bent er.
Illegaal het land binnenkomen is een misdaad op zich. Die mensen worden dus opgesloten. En of je dat nu een gevangenis noemt of een gesloten centrum of een concentratiekamp maakt niet veel uit. In ieder geval moeten ze zo snel mogelijk opgesloten worden en effectief uitgezet, anders komen ze wel vanzelf terecht daar waar ze horen te zitten: in de gevangenis, na echte misdaden begaan op Belgisch grondgebied. Dus uiteindelijk dient een gesloten centrum en een gevangenis voor juist hetzelfde: verhinderen dat mensen die een gevaar voor de maatschappij vormen los op straat blijven rondlopen.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2014, 13:22   #50
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Illegaal het land binnenkomen is een misdaad op zich. Die mensen worden dus opgesloten. En of je dat nu een gevangenis noemt of een gesloten centrum of een concentratiekamp maakt niet veel uit. In ieder geval moeten ze zo snel mogelijk opgesloten worden en effectief uitgezet, anders komen ze wel vanzelf terecht daar waar ze horen te zitten: in de gevangenis, na echte misdaden begaan op Belgisch grondgebied. Dus uiteindelijk dient een gesloten centrum en een gevangenis voor juist hetzelfde: verhinderen dat mensen die een gevaar voor de maatschappij vormen los op straat blijven rondlopen.
Illegaliteit moet geen misdrijf worden, maar men moet gewoon het kaf van het koren scheiden. Of centra nu open zijn of gesloten maakt me niks uit. Ik vind dat De Block het niet zo slecht doet en vind Francken's reacties soms nogal overdreven, als je je wil distantiëren van het Belang moet je hun taal niet overnemen.
Oud 2 januari 2014, 13:22   #51
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Laat me raden, de SP.A was er bij?
dat weet ik niet meer goed.

ik dacht van wel, het waren vooral de Nederlandstalige partijen (excl VB en Groen maar incl N-VA) samen met MR en CDh.
Oud 2 januari 2014, 13:23   #52
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat weet ik niet meer goed.

ik dacht van wel, het waren vooral de Nederlandstalige partijen (excl VB en Groen maar incl N-VA) samen met MR en CDh.
Zozo.
Oud 2 januari 2014, 13:24   #53
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga je nu iedere keer dat een SP.A populist in de gazet geraakt met een onnozele slogan, zonder nieuws te hebben, een draadje starten om dat aan te klagen?
Denk maar bij jezelf: verdomme, dieën Theo begint zenne stiel te kenne.
Oud 2 januari 2014, 13:24   #54
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Theo Francken voelde waarschijnlijk de drang om zijn bestaan nog eens in herinnering te brengen. Niets beters daarvoor dan even naar de pers toe te stappen. En aangezien die aanbod genoeg hebben kon hij maar best wat spectaculair of populair te melden hebben. "stuur de illegalen naar nederland" is zijn laatste trouvaille. Die dekselse Theo toch, dat niemand daar eerder op was gekomen.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ederland.dhtml

Probeert onze guit hier om de al te populaire concurrente Maggie op de rechterflank voorbij te steken ?
Theo Francken is een stuk uitschot.
Oud 2 januari 2014, 13:27   #55
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Illegaliteit moet geen misdrijf worden, maar men moet gewoon het kaf van het koren scheiden. Of centra nu open zijn of gesloten maakt me niks uit. Ik vind dat De Block het niet zo slecht doet en vind Francken's reacties soms nogal overdreven, als je je wil distantiëren van het Belang moet je hun taal niet overnemen.
Illegaal het land binnenkomen IS een misdaad. Wie het land binnenkomt, om welke reden dan ook, moet zich aan de grens melden. Ook als dat is om asiel aan te vragen. Voor mij is het principe simpel: wie illegaal het land betreedt verliest automatisch alle rechten.
Oud 2 januari 2014, 13:28   #56
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Illegaal het land binnenkomen IS een misdaad. Wie het land binnenkomt, om welke reden dan ook, moet zich aan de grens melden. Ook als dat is om asiel aan te vragen. Voor mij is het principe simpel: wie illegaal het land betreedt verliest automatisch alle rechten.
het blijven mensen hoor en behouden maw alle mensrechten.
Oud 2 januari 2014, 13:31   #57
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je verwijst hier wellicht naar de verstrengde wetgeving op gezinshereniging ? Ik heb er indertijd in alle duidelijkheid een dikke bravo voor gegeven aan n-va omdat zij dit via stil en discreet parlementair overleg, o.a. in de commissie mee hebben kunnen waarmaken. Dat was een schoolvoorbeeld van wetgevend werk, mede op aansturen van de oppositie.
Had men toen op de tribunes gaan staan en luid staan toeteren in de gazetten dan had geen enkele partij hierover ook maar één millimeter willen opschuiven.
Oud 2 januari 2014, 13:32   #58
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat gaat erover. Illegalen die met een strafblad van hier tot ginder buitensmijten is niet hetzelfde als een familie die hier al 15 jaar is.

Navid was ook een stuk crapuul, waar ik me in vergist heb.

Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 2 januari 2014 om 13:32.
Oud 2 januari 2014, 13:35   #59
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je verwijst hier wellicht naar de verstrengde wetgeving op gezinshereniging ? Ik heb er indertijd in alle duidelijkheid een dikke bravo voor gegeven aan n-va omdat zij dit via stil en discreet parlementair overleg, o.a. in de commissie mee hebben kunnen waarmaken. Dat was een schoolvoorbeeld van wetgevend werk, mede op aansturen van de oppositie.
Had men toen op de tribunes gaan staan en luid staan toeteren in de gazetten dan had geen enkele partij hierover ook maar één millimeter willen opschuiven.
idd.

Francken is daar trouwens trots op, hij geeft daar uitleg over aan N-VA-leden en verdedigt die wet met hand en tand.

En kom, het feit dat De Block relatief haar goesting mag doen op dat departement en toch strenger optreedt dan vroeger, is mede te danken door de schrik van de N-VA van de andere partijen. Ik ben zeker dat de PS dit allemaal met lede ogen bekijkt hoor.
Oud 2 januari 2014, 13:37   #60
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
idd.

Francken is daar trouwens trots op, hij geeft daar uitleg over aan N-VA-leden en verdedigt die wet met hand en tand.

En kom, het feit dat De Block relatief haar goesting mag doen op dat departement en toch strenger optreedt dan vroeger, is mede te danken door de schrik van de N-VA van de andere partijen. Ik ben zeker dat de PS dit allemaal met lede ogen bekijkt hoor.
Ze heeft tenminste de verdienste dat het niet meer "u bent allemaal welkom" is.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be