![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
- interim - prior
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat begrijp jij zeer goed. Het is trouwens niet meer dan normaal dat veel postbodes hunkeren naar de goede oude tijd waarin de post een staatsbedrijf was: ganse dagen niks doen en toch een vet pensioen. Het zijn trouwens enkel nieuwe aanwervingen die veel minder verdienen, diegenen die in het oude systeem zijn binnengekomen verdienen niet minder dan vroeger. Dat argument is dus ook onderuit gehaald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat optimaliseren is nooit iets anders geweest dan zoveel mogelijk snoeien, ontslaan, verkopen en eigen loon opkrikken.
Zo ontstaan crisissen dus.
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er moest dan ook hoognodig gesnoeid worden in het personeelsbestand van de Post, net zoals dat eigenlijk ook eens hoort te gebeuren in overheidsbedrijven als de NMBS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feit is dat wat ze onderaan uitsparen bovenaan inpikken. En vooral bij de overheid is dat zo. En maar preken dat het niet anders kan en dat we solidair moeten leren zijn en blij zijn dat we werk hebben en dat de negerkes het nog veel slechter hebben...blablabla. Al meer dan 50 jaar luister ik op hun onzin. Elkander geven ze jobs van 500'000€ of meer per jaar, onderaan nemen ze studenten. En met iedere euro onderaan uitgespaard verschijnt er een euro op de bonus tikker bovenaan.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 10 januari 2014 om 00:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Gouverneur
|
![]() Dat kan je ongetwijfeld met heel duidelijke voorbeelden en bewijzen staven wat je hier schrijft? Of zuig je weer wat uit je duim in je obsessie tegen alles wat met vakbonden en soortgelijke zaken te maken heeft?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Schijnbaar is uw grote held Johnny Thys toch niet zo'n heel groot genie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat allemaal goed en wel is ...in den beginne van de ronde. Na een tijd trekken die batterijen dat allemaal niet meer en zitten ze gepakt en geladen met die elektrische fietsen die trappen als een dode hond aan hun postbeen. Nee de dag van vandaag is postbode zeker geen aantrekkelijk beroep meer. Door al die bezuinigingen. En dan val je zonder postbodes natuurlijk.
![]() |
![]() |
#52 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij mijn weten is er geen gebrek aan postbodes trouwens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Europees Commissaris
|
![]() Nope. Crisissen ontstaan door de zaken te lang op zijn beloop te laten. De wereld verandert en wie daar niet tijdig op inspeelt kan mss wel een tijd doordoen maar zal vroeg of laat in een crisis terechtkomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En dan spreken we nog niet over het enorme personeelsverloop... (Volgens sommige kantoren personeelsverloop tot 100%). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar een bedrijf optimaliseren is niet minimaliseren. Trouwens de post was een openbare dienst, geen bedrijf die winst nastreefde. Hoeveel andere openbare dienstverlenende bedrijven brengen geld op? Nu is de post een semi privé bedrijf die zowel op de beurs zit als dat het nog steeds staatssteun trekt. Nog steeds mossel noch vis. En de helft van hun personeel alsmede gebouwen kwijtgeraakt inmiddels.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 11 januari 2014 om 00:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel dat je een dorp hebt en als enige werkgever dat dorp voor u laat werken, en die kopen dan met hun zuur verdiende centjes al wat ze nodig hebben in de winkels. Ontsla de helft van uw dorp en vraag dan eens aan die winkeliers wat er aan scheelt?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 11 januari 2014 om 00:18. |
|
![]() |
![]() |