Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2004, 07:14   #41
Marco
Parlementslid

Marco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
wij weten al lang dat neoliberalen steeds aan de kant van de allochtoon en de multikul staan en de vlaamse jan modaal door het slijk halen waar ze maar kunnen, maar het is leuk dat ook de andere mensen dat eens af en toe te lezen krijgen.

waarvoor dank.
Liberalen staan aan de kant van alle mensen. Zelfs in die mate dat je zelfs verantwoordelijkheid voor je eigen daden moet opnemen. Als dus een vlaming een vreemdeling afslaat dan is die fout. En ook in de omgekeerde situatie is dat zo.

Het is die valse compassie waar niet-liberalen zo 'n last van hebben.
Oud 3 september 2004, 07:17   #42
Marco
Parlementslid

Marco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Attiladehun
Hmmmm... dit lijkt me meer een 'incident de parcours'. Door het feit dat die kansarme jongeren opgepakt zijn, zijn ze al genoeg gestraft. Uiteindelijk leeft het slachtoffer nog en is hij slechts licht gewond (niet zoals Mombaerts indertijd..).
Dit kan je niet menen.
"Marco slaat Attiladehun af." Ach zo erg voor Marco, Attiladehun leeft nog.
Oud 3 september 2004, 13:28   #43
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand
Als hij over de nodige financiële fondsen en over een degellijk culturele achtergrond beschikt, waarom niet, gebeurt zelden, maar het kan
Hoogmoed komt voor de val,denk daaraan !
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 13:29   #44
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marco
Dit kan je niet menen.
"Marco slaat Attiladehun af." Ach zo erg voor Marco, Attiladehun leeft nog.
Natuurlijk meen ik dat, net zoals de rechter die indertijd de moordenaar van Mombaerts er met een 'berisping' liet afkomen.
Attiladehun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 13:36   #45
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Want als er iets is dat echt niet door de beugel kan, dan is het het zingen van liedjes in een wagen.
Volgens mijn bron zongen ze tijdens hun overbrengen van :

en we gaan nog nie naar huis
nog Lemanne nie nog Lemanne nie
Pater Leman is nog nie thuis ..

Ik vind dat ze zwaar moeten veroordeeld worden ..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 13:38   #46
Tegendradigaard

Standaard

Ge moogt geen mensen afslagen. dus moeten ze een juistitie straf krijgen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 3 september 2004, 13:39   #47
Tegendradigaard

Standaard

Uit het tweede bericht haal ik : "Toen een 30-jarige man uit Sri Lanka voorbij fietste, begon één van de feestvierders de man uit te schelden en schopte hij tegen zijn fiets"

Heeft er al eens iemand over nagedacht dat die fiets misschien van een van die mannen was en gestolen was ?

Oud 3 september 2004, 13:41   #48
Tegendradigaard

Standaard

Misschien zongen ze dus wel tijdens hun overbrenging :

nog lange nie nog lange nie
en we gaan nog niet naar huis
want mijn fiets is er van onder gemuisd ?

Oud 3 september 2004, 13:47   #49
Broz
Burger

Standaard

Blijkbaar ridiculiseren sommige menschen op da forum het feit dat die skins een racistisch liedje zongen. Dat is niet ridicuul, da's een bijkomende aanwijzing dat zij uit racistische overwegingen handelden. Als men iemand zonder aanleiding in elkaar slaat zonder zichtbare aanleiding. Dan is het toch logisch dat ze op zoek gaan naar de overwegingen en als het slachtoffer in kwestie een andere huidskleur heeft, dan mogen er toch racistische overwegingen vermoed worden. Wanneer die klojo's dan in de combi racistische liedjes zingen, dan geven ze zo zo aan, vanuit welke beweegredenen ze handelden. Bijgevolg is het niet meer dan logisch dat het Centrum voor gelijkheid van kansen en racisme zich burgelijke partij stelt.
Broz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 13:55   #50
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Broz
Blijkbaar ridiculiseren sommige menschen op da forum het feit dat die skins een racistisch liedje zongen. Dat is niet ridicuul, da's een bijkomende aanwijzing dat zij uit racistische overwegingen handelden. Als men iemand zonder aanleiding in elkaar slaat zonder zichtbare aanleiding. Dan is het toch logisch dat ze op zoek gaan naar de overwegingen en als het slachtoffer in kwestie een andere huidskleur heeft, dan mogen er toch racistische overwegingen vermoed worden. Wanneer die klojo's dan in de combi racistische liedjes zingen, dan geven ze zo zo aan, vanuit welke beweegredenen ze handelden. Bijgevolg is het niet meer dan logisch dat het Centrum voor gelijkheid van kansen en racisme zich burgelijke partij stelt.
Maar daar gaat het nu net over zie...
Zien jullie nu niet in hoe belachtelijk dat CGKR is?

Als dat krapuul (want daar zijn we het zo ongeveer over eens) nu eens de internationale had gezongen en gezegd had dat ze op weg waren naar een betoging vóór de communistische diktatuur van pakweg Oost kampuchea zouden ze na een paar uren zijn vrijgelaten en hadden ze dezelfde bruine meneer terug kunnen in elkaar rammen.

Worden ze dus veroordeeld voor het zingen van het verkeerde liedje?

Oftewel: is het minder verwerpelijk dat je een allochtoon in elkaar ramt als je linkse sympathiën hebt dan wel rechtse?
Begrijpen jullie niet de parallel die onmiddellijk kan worden getrokken naar de gruwel van Nazi- Duitsland, waar je iemand mocht ineenmotten als je maar de goede partijkaart op zak had?
Zien jullie linkiewinkies dat nu echt niet in?
...
Welnu: ontwaakt want steeds meer en meer mensen zien dit wel in hoor
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 14:03   #51
Tegendradigaard

Standaard

Als je dan toch een oorzaak wil vinden lees dan deze zin nog eens : "Ze maakten deel uit van een groep van dertien skinheads die langs de Doorniksesteenweg in Kortrijk een feestje bouwden."

EEN FEESTJE BOUWEN. Met andere woorden :hoogstwaarschijnlijk zat of misschien zelfs stoned of alletwee tesamen.

Een wereld zonder roesmiddelen zou er helemaal anders uitzien, nuchterder misschien ?

Oud 3 september 2004, 14:08   #52
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

die skinheads zijn het produkt van jarenlange intimidaties van de allochtonen ... men oogst wat men zaait
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 14:30   #53
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Maar daar gaat het nu net over zie...
Zien jullie nu niet in hoe belachtelijk dat CGKR is?

Als dat krapuul (want daar zijn we het zo ongeveer over eens) nu eens de internationale had gezongen en gezegd had dat ze op weg waren naar een betoging vóór de communistische diktatuur van pakweg Oost kampuchea zouden ze na een paar uren zijn vrijgelaten en hadden ze dezelfde bruine meneer terug kunnen in elkaar rammen.

Worden ze dus veroordeeld voor het zingen van het verkeerde liedje?

Oftewel: is het minder verwerpelijk dat je een allochtoon in elkaar ramt als je linkse sympathiën hebt dan wel rechtse?
Begrijpen jullie niet de parallel die onmiddellijk kan worden getrokken naar de gruwel van Nazi- Duitsland, waar je iemand mocht ineenmotten als je maar de goede partijkaart op zak had?
Zien jullie linkiewinkies dat nu echt niet in?
...
Welnu: ontwaakt want steeds meer en meer mensen zien dit wel in hoor
u begrijpt duidelijk de kern van de zaak niet. Deze betreft dat deze skinheads hun intentie door het zingen van bepaalde teksten duidelijk kenbaar gemaakt hebben, waarmee ze rechtstreeks bewijs leveren voor hun racistische motieven. Je ziet de klok wel hangen ,maar de klepel blijkbaar niet.. Het gaat niet om het zingen as such, het gaat om de teksten, snuggere..
Het in elkaar rammen van iemand op basis van racistische motieven is een verzwarende omstandigheid. Slagen en verwondingen is één, maar het doen owv racistische motieven dient zeer zeker extra te worden bestraft. En voor je vraagt waarom, denk dan maar eens na waartoe etnisch geweld kan leiden..
Oud 3 september 2004, 14:31   #54
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
dat vorte centrum heeft het weer eens gemunt op de kansarme autochtone jongeren die door hun frustratie een kleine misstap begingen.
skinheads vind je immers vooral in achtergestelde arbeiderswijken. logisch, die (laaggeschoolde) jongeren worden gediscrimineerd op de arbeidsmarkt en zijn vaak het slachtoffer van allochtonengeweld, antivlaams racisme en zo komt het dat ze soms hun frustraties niet de baas kunnen.

en zo'n centrum ex-leman maakt nog eens regelrecht jacht op die kansarme jongeren en durft zelfs nog schadevergoeding eisen van de armen!
Wat stelt u dan voor m'n beste Mitgard?

De Sri Lankaan (?) in den bak steken voor het voorbijfietsen van een groep skinheads en de skinheads een uitkering van 2000 euro per maand aanbieden zodat ze niet meer kansarm zijn en betere illegale wapens kunnen aanschaffen? Misschien een ereburgerschap en een nominatie voor de nobelprijs voor de vrede op de koop toe?

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 14:31   #55
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marco

Ik ben ook gefrusteerd door de hoge belastingsdruk en de regelneverij maar sla ik mijn belastingscontroleur af? Sla ik de lokale politiekers in elkaar? Ram ik enkele allochtonen of Walen in mekaar?
nee, je bent gewoon een verzuurde zagevent die niet beseft hoe goed hij het in feite heeft.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 14:36   #56
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie
die skinheads zijn het produkt van jarenlange intimidaties van de allochtonen ... men oogst wat men zaait
Dat geld omgekeerd immers ook. So what?
Hoort u misschien al een politieke partij propageren dat alle blanken (veronderstel dat die scinheads dat waren) crimineel zijn?

Moest ik nu stellen dat het slachtoffer een crimineel (is immers een niet-europese vreemdeling) is die zijn verdiende loon heeft gekregen zou ik vanuit een bepaalde politieke hoek ongetwijfeld bijval vinden.

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 14:48   #57
Wifi
Vreemdeling

Wifi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bloxbuster
Toen ze in de celwagen overgebracht werden naar de gevangenis zongen ze zelfs racistische liederen. Dat bracht de advocaat van het Centrum van Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding tot de overweging dat ze de wet tegen het racisme overtraden.
Oooohhh wat éérg... ZELFS racistische liederen !!!! Hele dagen worden verdomme mensen van ons eigen volk overvallen door dat vreemd gespuis, en daar doet men nix tegen.. .maar zogenaamd racistische liedjes zingen en die duivels van leman doen u direct een proces aan... wat een land!!

Maar dat neemt niet weg, dat ik vind dat die mensen ZWAAR gestraft moeten worden, zomaar een weerloze man aanvallen is ronduit misdadig.. maar die straf zwaarder maken omdat het hier om een niet blank slachtoffer gaat is ridicuul en getuigd van een omgekeerde discriminatie.
Wifi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 14:52   #58
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
u begrijpt duidelijk de kern van de zaak niet. Deze betreft dat deze skinheads hun intentie door het zingen van bepaalde teksten duidelijk kenbaar gemaakt hebben, waarmee ze rechtstreeks bewijs leveren voor hun racistische motieven. Je ziet de klok wel hangen ,maar de klepel blijkbaar niet.. Het gaat niet om het zingen as such, het gaat om de teksten, snuggere..
Het in elkaar rammen van iemand op basis van racistische motieven is een verzwarende omstandigheid. Slagen en verwondingen is één, maar het doen owv racistische motieven dient zeer zeker extra te worden bestraft. En voor je vraagt waarom, denk dan maar eens na waartoe etnisch geweld kan leiden..
Inderdaad. Zo zou ook het chronisch geweld van allochtonen van Marokkaanse afkomst tegenover autochtonen zeer streng moeten bestraft worden, omdat het meestal ook racistisch geïnspireerd is.
Attiladehun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 15:06   #59
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Wat stelt u dan voor m'n beste Mitgard?

De Sri Lankaan (?) in den bak steken voor het voorbijfietsen van een groep skinheads en de skinheads een uitkering van 2000 euro per maand aanbieden zodat ze niet meer kansarm zijn en betere illegale wapens kunnen aanschaffen? Misschien een ereburgerschap en een nominatie voor de nobelprijs voor de vrede op de koop toe?
gewoon een vermaning, zeggen dat ze 't nooit meer mogen doen en dat ze de volgende keer gestraft zullen worden.
ge moet niet zo hard zijn voor die kansarme kindjes, daar worden ze juist nog slechter van.

jullie zijn allemaal zo meedogenloos hard en hebben totaal geen begrip voor de situatie en achtergrond van kansarmen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 15:12   #60
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Iemand al aan gedacht dat ze die liederen misschien juist zongen omdat ze "door die Sri-Lankaan zijn schuld" (hun redenering, niet de mijne) in den bak vlogen?
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be