Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 januari 2014, 16:15   #41
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Inderdaad, het macho-cultuur van Rusland zal wel een goede aantrekkingskracht hebben ofzo.
Het gaat mij enkel om hun 'correcter' buitenlands beleid, hun binnenlands beleid is vooralsnog hun zaak (daar moet niemand zich mee moeien), ik woon namelijk niet in Rusland.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2014, 16:16   #42
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Natuurlijk, dat is toch helemaal geen speculatie ?

Dat is evidentie des zelve. Elk land doet zaken uit eigenbelang, alsof Rusland het daadwerkelijk interesseert dat de NSA mensen aan het afluisteren is..

Het zou mij niets verbazen als ze daar zelf ook aan doen.
Of course!
HIER
Oud 17 januari 2014, 16:16   #43
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Wat heb ik dan beweerd mijn beste?
Welke uitspraken? (een citaat AUB)

Of beeldt U zich het een en ander in?
Je zat je vrolijk te maken over vervolging van homoseksuelen in Rusland (rooskleurig, ...).

Daarom ben je extreemrechts. Het zit zo:

Conservatieve en "volks-degelijke" sociale visie = rechts.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2014, 16:17   #44
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat mij enkel om hun 'correcter' buitenlands beleid, hun binnenlands beleid is vooralsnog hun zaak (daar moet niemand zich mee moeien), ik woon namelijk niet in Rusland.
Aha, cultuurrelativisme .
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2014, 16:23   #45
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het westen heeft Rusland meermaals een loer willen draaien door met hun door Soros & Co. gefinancierde NGO's onrust in dat land te stoken. Rusland reageert correct door het westen ook op hun tekortkomingen te wijzen, dat doen ze heden trouwens met regelmaat en dat is dan ook hun goed recht. Meer moet men daar niet achter zoeken.
HIER
Oud 17 januari 2014, 16:24   #46
Troubadour
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ja, in het openbaar met de tieten zwaaien op plaatsen die daar niet voor voorzien zijn lijkt me ongepast. In een of andere danstempel of nudistenstrand etc. mag dat natuurlijk wel.
Je begrijpt het gewoon niet. Het zou goed voor je zijn om een jaartje in het lijf van een holebi te kruipen om de wereld vanuit ons perspectief te ervaren. Eentje waarbij je op straat uitscholden wordt omdat je hand in hand met je lief loopt, waarbij je dagelijks bericht krijgt dat weer iemand zoals jij werd vervolgd en vermoord, waarbij publiekelijk in twijfel getrokken wordt of je liefde wel 'echt' is, dat je wel 'capabel' bent om kinderen op te voeden en waarbij achterlijk apen dan staan te roepen dat je niet mag opkomen voor jezelf omdat 'privésfeer' terwijl ze het voor zichzelf uiteraard vanzelfsprekend vinden dat 'de maatschappij' allerlei diensten voorziet zoals opvang, bezoekrecht bij hospitalisering, gezinsvoordelen, erfrecht en 1001 andere legale regelingen waar wij pas sinds een paar jaar gebruik van kunnen maken in dit land, dat nota bene wordt gezien als o zo vooruitstrevend.

Dat jij dat vergelijkt met "in het openbaar met de tieten zwaaien" toont gewoon aan hoe achterlijk, wereldvreemd en bekrompen je bent. Wij worden op het merendeel van de planeet basisrechten ontkend en jij zit godverdomme te zeiken over iets idioot als blote tieten.

Laatst gewijzigd door Troubadour : 17 januari 2014 om 16:31.
Troubadour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2014, 16:30   #47
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Het westen heeft Rusland meermaals een loer willen draaien door met hun door Soros & Co. gefinancierde NGO's onrust in dat land te stoken. Rusland reageert correct door het westen ook op hun tekortkomingen te wijzen, dat doen ze heden trouwens met regelmaat en dat is dan ook hun goed recht. Meer moet men daar niet achter zoeken.
Nee.

Niemand is geinteresseerd om Rusland een loer te draaien. De Russen doen het prima zelf. Steken het wel graag op het Westen omdat toegeven dat je schijt waar je slaapt een beetje beschamend is.
Oud 17 januari 2014, 16:32   #48
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zonder twijfel, maar zelfs in de VS bestaat er heel wat heisa omtrent deze kwestie. Alsook het Amerikaans congres is niet bijster tevreden met de handelswijze van het NSA. Hun modus operandi stemt dan ook niet overeen met de huidige Amerikaanse grondwet. Voldoende redenen dus...

Aan de andere kant begrijp ik wel dat er heden een vorm van 'wapenwedloop' in de cyberwereld aan de gang is.

Dat doe ik dan ook niet, daar bestaat de wetgeving voor.
gij denkt dus dat de Russen niet spioneren ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2014, 16:37   #49
Troubadour
Parlementslid

Standaard

Citaat:
verder ben ik totaal niet pro-establisment (zoals U maar al te goed weet).
Je denk dat. Blijkt dat je eigenlijk gewoon anti-Westers establishment wil zijn en je kritiekloos ander, Russisch establishment gaat toejuichen wanneer ze toevallig hetzelfde haten.

Laatst gewijzigd door Troubadour : 17 januari 2014 om 16:43.
Oud 17 januari 2014, 16:43   #50
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Je zat je vrolijk te maken over vervolging van homoseksuelen in Rusland (rooskleurig, ...).

Daarom ben je extreemrechts. Het zit zo:

Conservatieve en "volks-degelijke" sociale visie = rechts.
U beeldde zich in dat in me vrolijk maakte blijkbaar.

Ik citeer even dat stukje:

Citaat:

Dat was geen zelfkritiek van Rusland hoor, maar wel terechte kritiek aan het adres van de EU. U smijt bijgevolg wel verdacht snel Uw homo-kaart op tafel @Troubadourtje. In dat rapport wordt trouwens op een uitzondering na (het VK) niet gesproken over het andersseksendenvraagstuk.

Natuurlijk zien bepaalde zaken er voor sommigen niet voldoende 'rooskleurig' uit in Rusland, maar zoals uit het rapport blijkt is ook in de EU niet alles koek en ei. Werk aan de winkel, laat Rusland op gepaste wijze weten.

Uit niets blijkt dat Uw stelling correct is. Zoals U uit mijn commentaar kan afleiden maak ik een duidelijke referentie naar het feit dat het westen de homo-kaart inzet tegen Rusland, ze misbruiken duidelijk deze kwestie voor politieke doelstellingen.

Ik heb onlangs nog een reportage gezien op de Nederlandse TV ivm. met het ontvoeren van homo's waarna ze misbruikt en gefilmd worden door een of andere Alexander dacht ik, ik kan U verzekeren dat ik dat absoluut niet leuk vond, integendeel, dat zijn mensonterende praktijken. Maar dat wordt dan in onze westerse media in het breed uitgesmeerd, dit terwijl soortgelijke zaken zonder twijfel ook bij ons (in het westen) en elders gebeuren.

De Nederlandse journalist, op terrein in Moskou, vroeg aan een activiste hoe de Russen over de homosexualiteit denken en blijkt dat de meerderheid van de Russen dit net als pedofilie beschouwen, althans dat antwoordde de geinterviewde activiste. En nee, indien U zich opnieuw wat gaat inbeelden, ik ben deze visie niet aanhangig.

Nu, U als ex-inwoner van dat land zal U over deze zienswijze ongetwijfeld meer over weten.
HIER
Oud 17 januari 2014, 16:47   #51
Troubadour
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik heb onlangs nog een reportage gezien op de Nederlandse TV ivm. met het ontvoeren van homo's waarna ze misbruikt en gefilmd worden door een of andere Alexander dacht ik, ik kan U verzekeren dat ik dat absoluut niet leuk vond, integendeel, dat zijn mensonterende praktijken.
Vandaar dat je dan maar gaat lullen dat het allemaal in de privésfeer moet blijven, dat holebi-activisten niet te moeilijk moeten doen en dat Putin er goed aan doet om 'homopropaganda' te verbieden en je de strijd om gelijke rechten op dezelfde hoogte plaatst als "in het openbaar met de tieten zwaaien".

Laatst gewijzigd door Troubadour : 17 januari 2014 om 16:51.
Oud 17 januari 2014, 16:54   #52
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour Bekijk bericht
Je begrijpt het gewoon niet. Het zou goed voor je zijn om een jaartje in het lijf van een holebi te kruipen om de wereld vanuit ons perspectief te ervaren. Eentje waarbij je op straat uitscholden wordt omdat je hand in hand met je lief loopt, waarbij je dagelijks bericht krijgt dat weer iemand zoals jij werd vervolgd en vermoord, waarbij publiekelijk in twijfel getrokken wordt of je liefde wel 'echt' is, dat je wel 'capabel' bent om kinderen op te voeden en waarbij achterlijk apen dan staan te roepen dat je niet mag opkomen voor jezelf omdat 'privésfeer' terwijl ze het voor zichzelf uiteraard vanzelfsprekend vinden dat 'de maatschappij' allerlei diensten voorziet zoals opvang, bezoekrecht bij hospitalisering, gezinsvoordelen, erfrecht en 1001 andere legale regelingen waar wij pas sinds een paar jaar gebruik van kunnen maken in dit land, dat nota bene wordt gezien als o zo vooruitstrevend.
Als dat gebeurt dan pak in gewoonweg mijn koffers. Er bestaan trouwens nog vele andere redenen waarom iemand naar betere oorden trekt.

Als dat niet mogelijk is, dan tracht ik mij het leven toch nog zo aangenaam als mogelijk te maken, door bvb. de samenleving waardoor men scheef bekeken wordt niet al teveel te provoceren.

Citaat:
Dat jij dat vergelijkt met "in het openbaar met de tieten zwaaien" toont gewoon aan hoe achterlijk, wereldvreemd en bekrompen je bent. Wij worden op het merendeel van de planeet basisrechten ontkend en jij zit godverdomme te zeiken over iets idioot als blote tieten.
Uzelf gaf dit voorbeeld. En just in case, als U denkt dat ik mij aan gewone zaken stoor dan vergist U zich. Hetero's, homo's, holebi's of wat dan ook moeten zich op gepaste wijze in het openbaar gedragen, zoals de wetgeving voorschrijft. Ik pas mij dan ook aan, aan de maatschappij waar ik leef en provoceer niet. Als ik in een land ben waar iets als 'slecht' aanzien wordt zal ik dat alvast niet (openbaar) doen.
HIER
Oud 17 januari 2014, 16:59   #53
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Uzelf gaf dit voorbeeld. En just in case, als U denkt dat ik mij aan gewone zaken stoor dan vergist U zich. Hetero's, homo's, holebi's of wat dan ook moeten zich op gepaste wijze in het openbaar gedragen, zoals de wetgeving voorschrijft. Ik pas mij dan ook aan, aan de maatschappij waar ik leef en provoceer niet. Als ik in een land ben waar iets als 'slecht' aanzien wordt zal ik dat alvast niet (openbaar) doen.
Het is juist door dingen zichtbaar te maken en bespreekbaar te maken dat deze dingen aanvaard zijn geworden. Rosa Parks provoceerde ook.
Oud 17 januari 2014, 17:07   #54
Troubadour
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Als dat gebeurt dan pak in gewoonweg mijn koffers. Er bestaan trouwens nog vele andere redenen waarom iemand naar betere oorden trekt.
Er is nergens anders.

Citaat:
Als dat niet mogelijk is, dan tracht ik mij het leven toch nog zo aangenaam als mogelijk te maken, door bvb. de samenleving waardoor men scheef bekeken wordt niet al teveel te provoceren.
Ah, je bent dus gewoon een lafaard. En een idioot, want je hebt geen besef wat voor ondraaglijk bestaan je beschrijft. Je zit zelf ook in een bevoordeelde positie, je hoeft het nooit te ervaren, dus waarom zou je je er serieus bij stilstaan? Het is heel gemakkelijk losjes te antwoorden wat jij 'zou doen' zonder het daadwerkelijk ervaren te hebben. En het is arrogant, denigrerend en ongeïnformeerd.

Tof om zo in je fantasiewereld te leven. Bakken holebi's hebben niet eens de kans om 'in te passen', bij hen gaat het over het meest basis van al: in leven blijven. Heksenjachten omdat mensen als jij vinden dat we maar stilletjes moeten inpassen.

Hou je je opzettelijk van den domme of komt het van nature? Is het zo moeilijk om toe te geven dat je niet weet wat het is om holebi te zijn? Te trots? Te arrogant?

Laatst gewijzigd door Troubadour : 17 januari 2014 om 17:10.
Oud 17 januari 2014, 17:11   #55
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee.

Niemand is geinteresseerd om Rusland een loer te draaien. De Russen doen het prima zelf. Steken het wel graag op het Westen omdat toegeven dat je schijt waar je slaapt een beetje beschamend is.
Onzin.

Een paar voorbeeldjes:

http://91.121.97.41/showpost.php?p=6...&postcount=388

The US State Department-backed so-called "punk band" going by the name of "Pussy Riot," stormed into a Moscow church, defaming the Russian government while mocking the beliefs of churchgoers with vulgarity and disruptive behavior. Marketed as an act of "freedom of expression" by the Western media and the West's collection of foreign ministries, it was in reality what would be called both a hate-crime and disorderly conduct in the West. Furthermore, in the West, such an act would come with it steep fines and lengthy jail sentences.

In fact, similar cases have played out in the West - minus the feigned indignation over the perceived violation of free speech of alleged bigots, racists, and hooligans that have preceded "Pussy Riot." In many cases, the West has actively pursued not only people harassing others and creating public disturbances, but also those distributing material to like minded people who's beliefs are simply perceived as "socially harmful."

The West Has Jailed Many For Similar or Lesser Offenses

http://91.121.97.41/showpost.php?p=6...&postcount=389

Soros & NED

http://91.121.97.41/showpost.php?p=6...&postcount=390

http://91.121.97.41/showpost.php?p=6...&postcount=394

En, Tony Cartalucci is naar Uw mening ook een extreem rechtse waarschijnlijk. What a joke.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 17 januari 2014 om 17:15.
Oud 17 januari 2014, 17:19   #56
six
Banneling

Standaard

Het paar voorbeeldjes dat je aanhaalt interesseert mij niet. Er is geen grootschalig offensief tegen de fameuze Russische waarden. Dat is er simpelweg niet en ik heb geen zin om het te illustreren aan elke zelfverklaarde tiermondist.
Oud 17 januari 2014, 17:21   #57
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het paar voorbeeldjes dat je aanhaalt interesseert mij niet. Er is geen grootschalig offensief tegen de fameuze Russische waarden. Dat is er simpelweg niet en ik heb geen zin om het te illustreren aan elke zelfverklaarde tiermondist.
zich lam zuipen aan minderwaardige vodka ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2014, 17:23   #58
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
zich lam zuipen aan minderwaardige vodka ??
En dan klagen dat de Joden en Amerikanen alles hebben verkloot, terwijl ze zelf niet van de alcohol in de koelsystemen van hun slecht onderhouden MiGs kunnen blijven.
Oud 17 januari 2014, 17:24   #59
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is juist door dingen zichtbaar te maken en bespreekbaar te maken dat deze dingen aanvaard zijn geworden. Rosa Parks provoceerde ook.

Ja, ik geloof in protest, maar als men al provocerende snelle overwinningen wil halen moet men ook bereid zijn de prijs ervoor te betalen.

BTW: Poetin zal niet eeuwig aan de macht blijven, geduld is soms een schone zaak. Aan de andere kant, en ik had U ivm. deze reeds een vraag gesteld. Een maatschappij verandert niet zomaar, ook niet als Poetin de plaat poetst.
HIER
Oud 17 januari 2014, 17:27   #60
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, ik geloof in protest, maar als men al provocerende snelle overwinningen wil halen moet men ook bereid zijn de prijs ervoor te betalen.

BTW: Poetin zal niet eeuwig aan de macht blijven, geduld is soms een schone zaak. Aan de andere kant, en ik had U ivm. deze reeds een vraag gesteld. Een maatschappij verandert niet zomaar, ook niet als Poetin de plaat poetst.
Welke vraag was het precies?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be