![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U moet mij eens uitleggen hoe de monarchie een zekere moraliteit kan uitstralen wanneer haar leden een leven leiden dat niet onmiddellijk een uiting is van een hoogstaande moraal (het gescharrel van Bert Bibber links en rechts in ware Coburgtraditie). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over welke leugenaars heeft u het trouwens? En wat mogen dan wel hun leugens zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bon,
Ten behoeve van Jan van den Berghe nogmaals mijn stellingen, na discussie gecorrigeerd en aangepast:
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De omschrijving "gewenste instelling" is heel vaag en kan gewoon verwijzen naar uw politieke voorkeur. Maar daar ging het niet over, wel over de morele uitstraling die u aan het koningshuis toeschrijft. Welnu, waar zit dan wel de moraliteit aan de instelling van het koningshuis als dusdanig? U schreef immers een morele uitstraling aan het koningshuis toe. Dat is heel wat anders dan wat u nu poneert. Morele uitstraling houdt immers verband met normen en waarden die natuurlijk niet zomaar uit de lucht komen vallen. Een koning Boudewijn inspirereerde zich hiervoor juist op het geloof dat u zo verwerpt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jan kan het blijkbaar niet geloven dat ik mijn stelling na discussie bijstuurde.
Daarom nogmaals: Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe hardleers kan je wezen.
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nergens las ik van uw hand trouwens waarin het koningshuis nu een of andere moraal zou uitstralen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En inderdaad, ik blijf hem ad infinitum gelijk geven: aan de monarchie an sich kleeft niet noodzakelijk moraliteit. Desondanks vind ik het moreel hoogstaander om foto's van een gelukkige prinses mét kind te aanschouwen dan kruiselievenheren. Zelfs als onze koninklijke familie zich aan dit laatste al eens durft te buiten te gaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De katholieke kerk poneert stellingen, en behoort ze dus te bewijzen. Ik mag probleemloos klaarblijkelijke onzin zoals zwangere maagden, geocentrisme, onfeilbare opperhoofden e.d. naast me neerleggen als te zot om los te lopen, zonder verdere commentaar. De dorpsgek mag wat mij betreft ook straffeloos wauwelen over vliegende koeien, Magdalenaverschijningen, of een goudvis die drie dagen na doorspoelen terug levend in de WC-pot ronddartelt. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar u is het die met een beschuldigende vinger naar de "leugenaars" van de RKK wijst. Aan u om uw beschuldiging hard te maken. Maar dat zal wel eventjes moeilijk gaan. Vele wetenschappers zijn juist bij het doorgronden van de ons omringende wereld tot geloof gekomen. Ik verwijs bijvoorbeerd naar Gerard Bodifée die wel geen christen is, maar wel gelooft in het bestaan van een "Opperwezen". Juist zijn geloof is ontsproten uit het aanschouwen van de wereld, ons zonnestelsel, het heelal alsook het bestuderen ervan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Intussen voor de vijfde maal: je hebt me overtuigd. Dank zij jouw argumenten wijzigde ik mijn standpunt, en geef mijn gewijzigde stelling nogmaals mede, gevolgd door een opsomming van de vorige malen waarin ik ze reeds herriep: Citaat:
Om 20:53 Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Reeds deze ochtend overtuigde je me: een instelling kan geen morele waarde hebben. De RKK niet, de monarchie niet, het bestuur van de kaartersbond niet, de aquariumliefhebbers ook niet. Ik snap het. Je overtuigde Supe®staaf (van dit ene ding) Bravo. Bis
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik vermoed echter dat diens stelling heel wat genuanceerder is dan jij het hier laat uitschijnen. Ons verstand stuit vroeg of laat op een waarnemingshorizon. Dat is frustrerend, maar niet iedereen maakt er zich daarom vanaf met een "Opperwezen" om het (nog) niet verklaarbare acceptabel te maken.
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |