![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Jammer dat er op dit forum zulke kerels zitten die constant one-liners uiten over een ideologie die door drie paardenkoppen gedragen wordt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Schepen
|
![]() Als ge wat economische boekskes leest kom je regelmatig tegen dat indien Vlaanderen onafhankelijk zou zijn dat de kosten zouden dalen en dat Vlaanderen een gunstigere sfeer zou kunnen scheppen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Schepen
|
![]() Trouwens bij de ondernemers dat met wie ik al gesproken heb zijn die volop te vinden voor een onafhankelijk Vlaanderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#45 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Kan iemand dat artikel uit Trends eens geven aub?
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 4 september 2004 om 16:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Nee, het is geweten dat de flaminganten een redelijk korte visie hebben wat België, Europa en de wereld betreft. Het enigste wat de klok slaat is een patattenveld van een paar vierkante km groot, bewoond door een handvol omhooggevallen nationalisten. Het is nochthans niet slecht leven in België heb ik de indruk.
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 4 september 2004 om 17:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo kan ik ook gemakkelijk redeneringen opbouwen hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Zo doet u dat de hele tijd. Objectieve bronvermelding, dat kennen de flamingo's niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
trouwens als bedrijf is het essentieel om A-politiek te zijn. een bedrijf heeft geen politieke mening enkel een opinie over de gevolgen van een bep. beslissing. en geloof mij vrij, een onafhankelijk vlaanderen vult de bankrekening niet. van B-H-V liggen wij niet wakker, maar de bedrijfswereld beseft wel dat indien vlaanderen onafhankelijk word er in het zwakkere wallonië minder geld te rapen valt en DAT is wel een rede om ons met dergelijke beslissingen te moeien. meneer bourgeois en de winter kunnen zeggen wat ze willen maar als ik de koopkracht van mijn franstalig cliënteel ga zien verminderen wees er maar zeker van dat ik het daar niet mee eens ben. de lokale kranten- en sigarettenboer kan uw groot-vlaemse gedachte wel steunen, maar wie ook over de taalgrens zaken doet denkt (niet noodzakelijk expliciet) niet met u mee, maar bewaakt wel zijn portemonnaie en als hij deze bedreigt ziet dan zal hij van zich laten horen. u kan mijn stelling proberen te weerleggen zoveel u wenst, verkondig de afhankelijkheid van vlaanderen als een aflevering van 7th heaven zoveel u wenst: praatjes vullen geen gaatjes maar bergt u als de vlamingen deze gaatjes wenst te vullen met mijn portemonnaie. flaminganten doet wat u wil maar van mijn geld blijft ge af. mvg |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar u eens te meer geen details geeft, kan ik dus niet anders dan concluderen dat het weer om een van de zovele indianenverhaaltjes gaat uit de Bubbelstal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Schepen
|
![]() Wel als ze wakker liggen over geld dan moeten deze eens beter lezen en opzoekingen doen. Er zijn werken uitgebracht geweest die zeggen dat indien Vlaanderen onafhankelijk zou zijn dat dat beter zou zijn voor de bedrijven(lees winst). En ik ken nog geen theorieen die het tegenovergestelde menen. De Walen hebben hun koopkracht met ons geld. Dus als je dat geld niet naar Wallonie stuurt blijft het bij ons, onze koopkracht kan dan stijgen. Waar ligt dan op dat vlak het verschil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
om kort en bondig te blijven: dalende koopkracht leidt tot besparingen, stijgende koopkracht leidt niet noodzakelijk tot stijgingen in de aankoop en zullen het verlies aan de ene kant waarschijnlijk niet kunnen dekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
kwestie van in een chaos een beetje orde scheppen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Schepen
|
![]() Maar dat kan je niet zeker zijn, het potentieel zit erin. In de laatste theorie spreekt men duidelijk dat het winst zal opbrengen en daling van de openbare kosten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Doe geen moeite, ik vermeld geen naam. Als u daaruit wilt concluderen dat ik lieg, dan doet u dat maar. Maar wees dan consequent, en post hier dan ook niet meer! Want over het onderwerp heeft u nog niet al te veel kunnen zeggen. Ik zet hier mijn stelling nog één keer op een rijtje: - Vlaanderen heeft een strengere milieuwetgeving dan Wallonië, oa door Vlarem - de industriegrond is in Vlaanderen gemiddeld vier keer duurder dan in Wallonië - bedrijven kunnen zich beter in Wallonië vestigen dan in Vlaanderen - Conclusie: er moet een nationaal beleid komen.
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 4 september 2004 om 20:12. |
|
![]() |
![]() |