Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 januari 2014, 23:07   #41
six
Banneling

Standaard

Opmerkelijk dat iedereen zo steigert en mij beschuldigt van goedpraten. Begrijpend lezen en nadenken zit er dus écht niet in.

Naast het feit dat er wekelijks een reeks verkrachtingen gebeuren, die doorgaans gebeuren door bekenden van het slachtoffer (dus geen freaks maar niet zelden respectabele heren) en dit dus erop wijst dat mannen die hiervan dromen vrij talrijk zijn, vind ik dit interessant:

Wanneer ik zei dat het normaal wordt bevonden door de bevolking, en dat er blijkbaar toch wel wat mannen rondlopen die het (willen doen), projecteerde het plebs die dingen meteen op mij.
Dit terwijl ik heel goed uitlegde waarom dit zo is: geen enkele partij zegt er maar iets over, terwijl over wiet, luxeverzuim en nachtwinkels wel wordt gezeverd door de partijen.

Als het nooit besproken wordt, dan wordt het toch als normaal geacht?
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2014, 23:10   #42
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Opmerkelijk dat iedereen zo steigert en mij beschuldigt van goedpraten. Begrijpend lezen en nadenken zit er dus écht niet in.

Naast het feit dat er wekelijks een reeks verkrachtingen gebeuren, die doorgaans gebeuren door bekenden van het slachtoffer (dus geen freaks maar niet zelden respectabele heren) en dit dus erop wijst dat mannen die hiervan dromen vrij talrijk zijn, vind ik dit interessant:

Wanneer ik zei dat het normaal wordt bevonden door de bevolking, en dat er blijkbaar toch wel wat mannen rondlopen die het (willen doen), projecteerde het plebs die dingen meteen op mij.
Dit terwijl ik heel goed uitlegde waarom dit zo is: geen enkele partij zegt er maar iets over, terwijl over wiet, luxeverzuim en nachtwinkels wel wordt gezeverd door de partijen.

Als het nooit besproken wordt, dan wordt het toch als normaal geacht?
Jij moet je wat meer leren inleven in de mensen die zo fel reageren, dat doen ze omdat het volgens hen lijkt alsof jij van verkrachting een "normale" zaak maakt.

En dat terwijl het toch wel een feit is dat de meerderheid van de mannen niet graag een vrouw gaat verkrachten. Zeker niet als de vrouw duidelijk laat merken dat ze niet wil.

Je moet toch van een redelijk ziek brein beschikken om seks met een vrouw te kunnen hebben terwijl ze aan schreeuwen is dat ze niet wil.

Laatst gewijzigd door Nietzsche : 28 januari 2014 om 23:11.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2014, 23:15   #43
six
Banneling

Standaard

Toch wel serieus veel redelijk zieke breinen dan als wij de cijfers bekijken. En er wordt amper een woord over gerept, terwijl wiet wel wordt bestreden.

Iemand die daarvan concludeert dat ik iets goedpraat heeft een cognitieve ontoereikendheid. Ik zeg enkel hoe de maatschappij handelt in verband met die dingen. Hier hysterisch doen en een verontwaaardigingswedstrijdje organiseren zie ik geen enkel nut in.
Oud 28 januari 2014, 23:18   #44
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch wel serieus veel redelijk zieke breinen dan als wij de cijfers bekijken. En er wordt amper een woord over gerept, terwijl wiet wel wordt bestreden.

Iemand die daarvan concludeert dat ik iets goedpraat heeft een cognitieve ontoereikendheid. Ik zeg enkel hoe de maatschappij handelt in verband met die dingen. Hier hysterisch doen en een verontwaaardigingswedstrijdje organiseren zie ik geen enkel nut in.
Helemaal mee eens, maar als jij je niet kan inleven in mensen die cognitief ontoereikend zijn vraag ik mij af hoe jij op een fatsoenlijke manier kan leven...

Je zou toch eens moeten accepteren dat de meerderheid bestaat uit klootjesvolk .
Oud 28 januari 2014, 23:20   #45
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Overigens is het ook maar net wat je onder een verkrachting verstaat.

Is seks hebben met een aangeschoten meid/vrouw verkrachting ?
Oud 28 januari 2014, 23:42   #46
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Overigens is het ook maar net wat je onder een verkrachting verstaat.

Is seks hebben met een aangeschoten meid/vrouw verkrachting ?

Nou dat valt te zien.. maar het is al wel iets devianter in zijn vorm dan zeg maar de echtelijke 'verkrachtingen' die dagelijks bij veel 'normale' echtparen plaatsvinden - in het echtelijke bed dan nog wel, gewoon omdat de vrouw geen nee durft te zeggen tegen haar man omwille van x aantal redenen..

Maar daar hebben meneer & co het natuurlijk niet over, voor hen zijn verkrachters op de loer liggende boemannen (liefst van vreemde origine) in donkere steegjes, en zeker niet de brave modale Vlaamse huisvader... lol

Laatst gewijzigd door bembem : 28 januari 2014 om 23:43.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2014, 23:48   #47
six
Banneling

Standaard

Verkrachting binnen het huwelijk werd niet zo lang geleden erkend in ons land.
Oud 28 januari 2014, 23:51   #48
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is wel uiterst merkwaardig dat mensen zich druk maken om drugs, werklozen en allerlei andere banale zaken, maar er verkrachting eigenlijk nooit gepraat word.

Sterker nog, ik ken geen politieke partij die oplossingen heeft tegen verkrachtingen.
Oud 28 januari 2014, 23:56   #49
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Nou dat valt te zien.. maar het is al wel iets devianter in zijn vorm dan zeg maar de echtelijke 'verkrachtingen' die dagelijks bij veel 'normale' echtparen plaatsvinden - in het echtelijke bed dan nog wel, gewoon omdat de vrouw geen nee durft te zeggen tegen haar man omwille van x aantal redenen..

Maar daar hebben meneer & co het natuurlijk niet over, voor hen zijn verkrachters op de loer liggende boemannen (liefst van vreemde origine) in donkere steegjes, en zeker niet de brave modale Vlaamse huisvader... lol
2
Oud 28 januari 2014, 23:57   #50
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is wel uiterst merkwaardig dat mensen zich druk maken om drugs, werklozen en allerlei andere banale zaken, maar er verkrachting eigenlijk nooit gepraat word.

Sterker nog, ik ken geen politieke partij die oplossingen heeft tegen verkrachtingen.
Klopt. Als er iemand over begint dan zijn het ofwel vrouwenorganisaties die worden doodgezwegen, of wordt het voor een politieke kar gespannen (allochtone boemannen).
Oud 29 januari 2014, 00:03   #51
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Niemand zal er armer of rijker mee worden - of tenminste die indruk hebben, door zeg maar een aantal vrouwen die onderdrukt blijven hé, daar draait het om, niet zozeer het morele hoor.
Oud 29 januari 2014, 00:06   #52
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt. Als er iemand over begint dan zijn het ofwel vrouwenorganisaties die worden doodgezwegen, of wordt het voor een politieke kar gespannen (allochtone boemannen).

of wanneer een politiek figuur door het slijk wordt gehaald: Ter illustratie: DSK
Oud 29 januari 2014, 00:12   #53
six
Banneling

Standaard

Citaat:
of wanneer een politiek figuur door het slijk wordt gehaald: Ter illustratie: DSK
DSK,of Assange.

En dan ontstaan mythes dat vrouwen in de meeste gevallen die zaken verzinnen, of gewoon seks draaien naar hun goesting wanneer het hen uitkomt.
Oud 29 januari 2014, 00:17   #54
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Klopt, ook is het nog altijd een mannenwereld waarin we leven, en zeker in Indië..
Oud 29 januari 2014, 00:43   #55
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eurobug Bekijk bericht
Voor elke verkrachting in India gebeurt er in België 1 GROEPSverkrachting. Daar bovenop zijn er 8 gewone verkrachtingen per dag (3000 per jaar), en wordt 9 van de 10 verkrachtingen niet aangegeven (bron: Vrouwenraad en de Conseil des Femmes francophones de Belgique). Dit extrapoleert naar 30 000 verkrachtingen per jaar in België. Dus Lolz inderdaad, het is in België meer dan 10 keer gevaarlijker dan in India.
Viriel volk die belgen zou ik zo denken.
Verder geloof ik er gewoon geen snars van.
Oud 29 januari 2014, 11:04   #56
eurobug
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Viriel volk die belgen zou ik zo denken. Verder geloof ik er gewoon geen snars van.
Bronnen genoeg voor deze cijfers:

Elke week vijf groepsverkrachtingen in België

In ons land worden dagelijks acht verkrachtingen en wekelijks vijf groepsverkrachtingen aangegeven. Bovendien wordt 90 procent van de feiten niet eens aangegeven, hekelt Vrouw & Maatschappij

Rape in India: 24,206 rape cases were reported in India in 2011 .

Hierbij zijn er uiteraard ook een groot aantal die nooit worden aangegeven. Maar oogkleppen opzetten en er wat met lachen of trollen is natuurlijk veel leuker en gemakkelijker, tot het jouw vrouw/dochter/vriendin overkomt.
eurobug is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2014, 12:34   #57
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ha maar meneer verkrachtingsfantasieën bij vrouwen die zijn meer aanwezig dan dat je denkt en daarmee bedoel ik niet dat ze daadwerkelijk willen verkracht worden hé... net zoals nogal wat mannen best wel eens fantaseren over een trioke maar dat niet altijd in de praktijk zullen realiseren...
Amai...zijn er echt nog mannen met zulke domme meningen??
Welke fansasieen vrouwen ook hebben, geen enkele geniet van een verkrachting, lokt dit uit, draagt er verantwoordelijkheid voor, of ander geleuter wat jij even uitkraamt!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2014, 12:46   #58
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Men kon er de laatste dagen op sommige nieuwssites niet naast kijken: Een zoveelste barbaarse groepsverkrachting in India, dit maal als straf uitgesproken door een niet legitieme rechtbank van stamoversten. De opiniestukken vlogen rond onze oren, verontwaardiging alom. Vele analyses over het ontwaken van de Indische maatschappij, over man/vrouw relaties in verre culturen, over hoe een maatschappij die onder stress staat dit gaat uitleven op zijn burgers, het is de cultuur, het is de godsdienst, werkloosheid, ...

Nu meende ik mij echter te herinneren dat het in België toch ook niet altijd rozegeur en maneschijn was: Recent werd bericht dat er ook in België 5 groepsverkrachtingen per week worden aangegeven. Dit is er bijna eentje per dag, en men zegt erbij dat een veelvoud hiervan niet worden aangegeven, en dus onbekend is. Dit zijn de groepsverkrachtingen, het aantal "gewone" verkrachtingen, in zoverre men over gewoon kan spreken, ligt een grootteorde hoger. In India zijn in 2012 25000 verkrachtingen aangegeven, voor ongeveer 1 miljard bewoners. Oftewel 250 per 10 miljoen inwoners. In datzelfde jaar zijn er in België 232 GROEPSverkrachtingen gebeurd! Oftewel, voor elke verkrachting in India gebeurt er in België eentje in groep! Het gaat er hier dus veel barbaarser aan toe, je bent als vrouw 10 keer veiliger in India dan in België.

Waarom wordt hierover eens geen opiniestukje geschreven, of gezocht achter mogelijke oorzaken? Waarom staat dit niet met grote letters in elke krant, elke dag, tot het is opgelost? Waarom moeten we verontwaardigd zijn over een groepsverkrachting in een land met 100 keer meer inwoners, duizenden kilometers van hier, terwijl hetzelfde hier bijna elke dag gebeurd, en er geen haan naar kraait?

Normaal reageer ik hier niet op, het is het zoveelste dat liever niet te veel aandacht krijgt want men zou eens kunnen gaan nadenken. Maar een week geleden is een goeie vriendin van me zelf deze statistieken gaan vergezellen, nadat ze laat na het werk thuiskwam en blijkbaar gevolgd was. Blonde langharige vrouwen en immigranten, het blijft miserie... Mijn woede was dan ook groot bij het lezen van de hypocriete bagger die hierover soms in de kranten durft te verschijnen.
Ik ben het totaal niet met u eens omdat;
1. zoals ook anderen al aanhaalden, verkrachting in India vaak niet eens als dusdanig wordt erkend, laat staan dat er dan registratie zou zijn van slachtoffer en dader. Bijgevolg zijn er geen cijfers, maar gezien de bevolking die overwegend hindoe of moslim is, kun je er vanuit gaan dat de positie van vrouwen niet zorgen voor toegang tot recht, laat staan dat ze onrecht mogen en kunnen benoemen, dat is wel een verschil met dit land.

2. Is het in Belgie veiliger?
UIteraard is dat zo, omdat de positie van vrouwen anders is. Zij dragen niet de verantwoordelijkheid voor het seksueel mannelijk gedrag, mannen moeten hier niet een inkomen hebben voordat ze een echtgenote kunnen kopen, er is grote tolerantie tegenover seks buiten een huwelijk, meisjes worden minder uitgehuwelijkt en al zeker niet op zeer jonge leeftijd.
Door de grotere tolerantie is er minder seksuele frustratie onder mannen, maar dat geldt niet voor alle groepen. Bij groepen vanuit andere culturele of religieuze achtergrond gelden die regels niet, of is de vrouw toch verantwoordelijk voor mannelijk seksueel gedrag, helaas doet nu juist dit seksuele agressie tegne vrouwen in het algemeen hier stijgen.
Wat niet betekent dat verkrachters niet onder alle bevolkingsgroepen voorkomen, maar vaker bij mannen uit groepen met andere opvattingen over vrouwen.

Kun je India vergelijken met Belgie? Nee, op geen enkel vlak, daarvoor is de positie van vrouwen te verschillend op vlak van economie, ontwikkeling, zelfbeschikkingsrecht en wetgeving.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2014, 13:55   #59
eurobug
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik ben het totaal niet met u eens omdat;
1. zoals ook anderen al aanhaalden, verkrachting in India vaak niet eens als dusdanig wordt erkend, laat staan dat er dan registratie zou zijn van slachtoffer en dader. Bijgevolg zijn er geen cijfers, maar gezien de bevolking die overwegend hindoe of moslim is, kun je er vanuit gaan dat de positie van vrouwen niet zorgen voor toegang tot recht, laat staan dat ze onrecht mogen en kunnen benoemen, dat is wel een verschil met dit land.

2. Is het in Belgie veiliger?
UIteraard is dat zo, omdat de positie van vrouwen anders is. Zij dragen niet de verantwoordelijkheid voor het seksueel mannelijk gedrag, mannen moeten hier niet een inkomen hebben voordat ze een echtgenote kunnen kopen, er is grote tolerantie tegenover seks buiten een huwelijk, meisjes worden minder uitgehuwelijkt en al zeker niet op zeer jonge leeftijd.
Door de grotere tolerantie is er minder seksuele frustratie onder mannen, maar dat geldt niet voor alle groepen. Bij groepen vanuit andere culturele of religieuze achtergrond gelden die regels niet, of is de vrouw toch verantwoordelijk voor mannelijk seksueel gedrag, helaas doet nu juist dit seksuele agressie tegne vrouwen in het algemeen hier stijgen.
Wat niet betekent dat verkrachters niet onder alle bevolkingsgroepen voorkomen, maar vaker bij mannen uit groepen met andere opvattingen over vrouwen.

Kun je India vergelijken met Belgie? Nee, op geen enkel vlak, daarvoor is de positie van vrouwen te verschillend op vlak van economie, ontwikkeling, zelfbeschikkingsrecht en wetgeving.
Bedankt voor de heldere analyse, ik ben het op de meeste punten met u eens. Inderdaad worden er in India zaken gepleegd die hier onder verkrachting zouden vallen maar niet daar, zoals gedwongen sex binnen het huwelijk. Ook kan ik geloven dat het aantal ongemelde gevallen daar percentueel hoger zal zijn dan hier. Het zou eigenlijk ook maar bizar zijn moest het in België al zo erg zijn dat je in India veiliger zou zijn.

Echter, zelfs al laten we de rest van de wereld buiten beschouwing, de getallen voor België zijn in mijn ogen ook hallucinant, en totaal buiten proportie met de berichtgeving. Uiteraard kan ik meeleven met elke arme vrouw die hiervan het slachtoffer wordt, maar waarom worden buitenlandse gevallen er zo uitgelicht en geanalyseerd, terwijl het hier ook een pest vormt? Zoals ook door u aangehaald, het komt vaker voor in bevolkingsgroepen met andere ideeën over vrouwen. Dit is ook hier het geval, maar mag niet gezegd worden wegens politiek niet correct. Dat is wat mij stoort, en waar ik mijn medemensen eens wil over laten nadenken door er cijfers bij te nemen.

Bekijk in je omgeving maar eens de reactie als je meldt dat er 1 groepsverkrachting per dag gebeurd in België. Ogen als schoteltjes, of wat lacherig "dat kan toch niet"...
eurobug is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2014, 14:13   #60
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Bedankt voor de heldere analyse, ik ben het op de meeste punten met u eens. Inderdaad worden er in India zaken gepleegd die hier onder verkrachting zouden vallen maar niet daar, zoals gedwongen sex binnen het huwelijk. Ook kan ik geloven dat het aantal ongemelde gevallen daar percentueel hoger zal zijn dan hier. Het zou eigenlijk ook maar bizar zijn moest het in België al zo erg zijn dat je in India veiliger zou zijn.

Echter, zelfs al laten we de rest van de wereld buiten beschouwing, de getallen voor België zijn in mijn ogen ook hallucinant, en totaal buiten proportie met de berichtgeving. Uiteraard kan ik meeleven met elke arme vrouw die hiervan het slachtoffer wordt, maar waarom worden buitenlandse gevallen er zo uitgelicht en geanalyseerd, terwijl het hier ook een pest vormt? Zoals ook door u aangehaald, het komt vaker voor in bevolkingsgroepen met andere ideeën over vrouwen. Dit is ook hier het geval, maar mag niet gezegd worden wegens politiek niet correct. Dat is wat mij stoort, en waar ik mijn medemensen eens wil over laten nadenken door er cijfers bij te nemen.

Bekijk in je omgeving maar eens de reactie als je meldt dat er 1 groepsverkrachting per dag gebeurd in België. Ogen als schoteltjes, of wat lacherig "dat kan toch niet"...
Uiteraard kan dat niet, eentje per dag. Dat is overdreven, want deftige heren verkrachten niet. De verkrachtingen zijn grotendeels te wijten aan allochtoon krapuul met een andere kijk op de vrouw.
Vrouwen zijn ook eerder leugenachtige wezens, en hebben snel de neiging om te liegen en manipuleren, dus de meeste meldingen zullen we overdreven zijn.

http://www.rolereboot.org/culture-an...omen-are-liars

Hier is een goed artikel erover.

Citaat:
Two weeks ago a man in France was arrested for raping his daughter. She’d gone to her school counselor and then the police, but they needed “hard evidence.” So, she videotaped her next assault. Her father was eventually arrested. His attorney explained, “There was a period when he was unemployed and in the middle of a divorce. He insists that these acts did not stretch back further than three or four months. His daughter says longer. But everyone should be very careful in what they say.” Because, really, even despite her seeking help, her testimony, her bravery in setting up a webcam to film her father raping her, you really can’t believe what the girl says, can you?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be