![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() Opmerkelijk dat iedereen zo steigert en mij beschuldigt van goedpraten. Begrijpend lezen en nadenken zit er dus écht niet in.
Naast het feit dat er wekelijks een reeks verkrachtingen gebeuren, die doorgaans gebeuren door bekenden van het slachtoffer (dus geen freaks maar niet zelden respectabele heren) en dit dus erop wijst dat mannen die hiervan dromen vrij talrijk zijn, vind ik dit interessant: Wanneer ik zei dat het normaal wordt bevonden door de bevolking, en dat er blijkbaar toch wel wat mannen rondlopen die het (willen doen), projecteerde het plebs die dingen meteen op mij. Dit terwijl ik heel goed uitlegde waarom dit zo is: geen enkele partij zegt er maar iets over, terwijl over wiet, luxeverzuim en nachtwinkels wel wordt gezeverd door de partijen. Als het nooit besproken wordt, dan wordt het toch als normaal geacht? |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat terwijl het toch wel een feit is dat de meerderheid van de mannen niet graag een vrouw gaat verkrachten. Zeker niet als de vrouw duidelijk laat merken dat ze niet wil. Je moet toch van een redelijk ziek brein beschikken om seks met een vrouw te kunnen hebben terwijl ze aan schreeuwen is dat ze niet wil. Laatst gewijzigd door Nietzsche : 28 januari 2014 om 23:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() Toch wel serieus veel redelijk zieke breinen dan als wij de cijfers bekijken. En er wordt amper een woord over gerept, terwijl wiet wel wordt bestreden.
Iemand die daarvan concludeert dat ik iets goedpraat heeft een cognitieve ontoereikendheid. Ik zeg enkel hoe de maatschappij handelt in verband met die dingen. Hier hysterisch doen en een verontwaaardigingswedstrijdje organiseren zie ik geen enkel nut in. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zou toch eens moeten accepteren dat de meerderheid bestaat uit klootjesvolk . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Overigens is het ook maar net wat je onder een verkrachting verstaat.
Is seks hebben met een aangeschoten meid/vrouw verkrachting ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nou dat valt te zien.. maar het is al wel iets devianter in zijn vorm dan zeg maar de echtelijke 'verkrachtingen' die dagelijks bij veel 'normale' echtparen plaatsvinden - in het echtelijke bed dan nog wel, gewoon omdat de vrouw geen nee durft te zeggen tegen haar man omwille van x aantal redenen.. Maar daar hebben meneer & co het natuurlijk niet over, voor hen zijn verkrachters op de loer liggende boemannen (liefst van vreemde origine) in donkere steegjes, en zeker niet de brave modale Vlaamse huisvader... lol Laatst gewijzigd door bembem : 28 januari 2014 om 23:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Verkrachting binnen het huwelijk werd niet zo lang geleden erkend in ons land.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is wel uiterst merkwaardig dat mensen zich druk maken om drugs, werklozen en allerlei andere banale zaken, maar er verkrachting eigenlijk nooit gepraat word.
Sterker nog, ik ken geen politieke partij die oplossingen heeft tegen verkrachtingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() Klopt. Als er iemand over begint dan zijn het ofwel vrouwenorganisaties die worden doodgezwegen, of wordt het voor een politieke kar gespannen (allochtone boemannen).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand zal er armer of rijker mee worden - of tenminste die indruk hebben, door zeg maar een aantal vrouwen die onderdrukt blijven hé, daar draait het om, niet zozeer het morele hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt, ook is het nog altijd een mannenwereld waarin we leven, en zeker in Indië..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder geloof ik er gewoon geen snars van.
![]() |
![]() |
#56 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Elke week vijf groepsverkrachtingen in België In ons land worden dagelijks acht verkrachtingen en wekelijks vijf groepsverkrachtingen aangegeven. Bovendien wordt 90 procent van de feiten niet eens aangegeven, hekelt Vrouw & Maatschappij Rape in India: 24,206 rape cases were reported in India in 2011 . Hierbij zijn er uiteraard ook een groot aantal die nooit worden aangegeven. Maar oogkleppen opzetten en er wat met lachen of trollen is natuurlijk veel leuker en gemakkelijker, tot het jouw vrouw/dochter/vriendin overkomt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welke fansasieen vrouwen ook hebben, geen enkele geniet van een verkrachting, lokt dit uit, draagt er verantwoordelijkheid voor, of ander geleuter wat jij even uitkraamt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. zoals ook anderen al aanhaalden, verkrachting in India vaak niet eens als dusdanig wordt erkend, laat staan dat er dan registratie zou zijn van slachtoffer en dader. Bijgevolg zijn er geen cijfers, maar gezien de bevolking die overwegend hindoe of moslim is, kun je er vanuit gaan dat de positie van vrouwen niet zorgen voor toegang tot recht, laat staan dat ze onrecht mogen en kunnen benoemen, dat is wel een verschil met dit land. 2. Is het in Belgie veiliger? UIteraard is dat zo, omdat de positie van vrouwen anders is. Zij dragen niet de verantwoordelijkheid voor het seksueel mannelijk gedrag, mannen moeten hier niet een inkomen hebben voordat ze een echtgenote kunnen kopen, er is grote tolerantie tegenover seks buiten een huwelijk, meisjes worden minder uitgehuwelijkt en al zeker niet op zeer jonge leeftijd. Door de grotere tolerantie is er minder seksuele frustratie onder mannen, maar dat geldt niet voor alle groepen. Bij groepen vanuit andere culturele of religieuze achtergrond gelden die regels niet, of is de vrouw toch verantwoordelijk voor mannelijk seksueel gedrag, helaas doet nu juist dit seksuele agressie tegne vrouwen in het algemeen hier stijgen. Wat niet betekent dat verkrachters niet onder alle bevolkingsgroepen voorkomen, maar vaker bij mannen uit groepen met andere opvattingen over vrouwen. Kun je India vergelijken met Belgie? Nee, op geen enkel vlak, daarvoor is de positie van vrouwen te verschillend op vlak van economie, ontwikkeling, zelfbeschikkingsrecht en wetgeving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Echter, zelfs al laten we de rest van de wereld buiten beschouwing, de getallen voor België zijn in mijn ogen ook hallucinant, en totaal buiten proportie met de berichtgeving. Uiteraard kan ik meeleven met elke arme vrouw die hiervan het slachtoffer wordt, maar waarom worden buitenlandse gevallen er zo uitgelicht en geanalyseerd, terwijl het hier ook een pest vormt? Zoals ook door u aangehaald, het komt vaker voor in bevolkingsgroepen met andere ideeën over vrouwen. Dit is ook hier het geval, maar mag niet gezegd worden wegens politiek niet correct. Dat is wat mij stoort, en waar ik mijn medemensen eens wil over laten nadenken door er cijfers bij te nemen. Bekijk in je omgeving maar eens de reactie als je meldt dat er 1 groepsverkrachting per dag gebeurd in België. Ogen als schoteltjes, of wat lacherig "dat kan toch niet"... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Vrouwen zijn ook eerder leugenachtige wezens, en hebben snel de neiging om te liegen en manipuleren, dus de meeste meldingen zullen we overdreven zijn. http://www.rolereboot.org/culture-an...omen-are-liars Hier is een goed artikel erover. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |