![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vind het best wel grappig dat U dat oppert. Het systeem om voertuigen te volgen en zo is nog niet klaar en er is al een middel om U er tegen te wapenen en U komt af met een middel om het anti-middel op te sporen. Wist U dat ze zelfs radardetectors tegenwoordig onzichtbaar kunnen maken ? Met genoeg geld is alles te koop. Dit is een strijd die ze nooit kunnen winnen. Kijk maar naar wat de Coyote teweeg gebracht heeft. Laatst gewijzigd door non-conformist : 5 februari 2014 om 23:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een vraag van dik 10 jaar geleden maar ik heb er tot op vandaag nog steeds geen antwoord opgekregen. Waarom moet bij trajectcontrole de overtreding niet exact gekend zijn en bij flitsen of achtervolgen bv wel?
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeker als het gaat over heel lange trajecten. Toch vind ik het niet verkeerd dat ze de gemiddelde snelheid meten. Ik was onlangs op zo'n traject van enkele kilometers, er reed er ene voor mij tegen iets meer dan 50 km/u. Ik besloot om hem voorbij te steken, om dit snel en veilig te kunnen doen, moest ik even over de 80 km/u gaan. Uiteindelijk bleef mijn gemiddelde snelheid onder de 76 km/u, waardoor ik geen boete kreeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tegenwoordig kunt u een apparaatje kopen dat de gemiddelde snelheid meet over een bepaald traject.
Bij het begin van de trajectcontrole even op het knopje drukken en tegen het einde zie je of je moet afremmen of niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Triestig als je op zulke manier moet rijden....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De eerste 20 jaar gemotoriseerd heb ik 2 boetes gehad. De eerste dag met mijn "echt rijbewijs" omdat ik mijn keuringsbewijs op tafel had laten liggen, en een paar jaar later omdat het bordje "50 km/u werken" achter een vrachtwagen verstopt stond. Nu kunnen we er van uit gaan elk jaar er wel 2 of 3 te krijgen, van het type "2km/u te snel".
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs nu ik niet meer werk (kan werken) rijd ik nog meer/ maand hoor. Laatst gewijzigd door NieuwNoors : 4 december 2023 om 17:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want als het nu "normaal" is, waarom toen niet?
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat het nu een bewuste beleidskeuze is om zoveel mogelijk geld te innen middels verkeersboetes. Daarom gaat men meer op plaatsen flitsen waar men weet dat de maximumsnelheid te laag staat in vergelijking met de weginfrastructuur.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze reed nooit als het donker was.....op een autosnelweg kwam ze ook liever niet en tijdens de nacht kwam ze nooit op de baan. Onbekende wegen waren haar ook vreemd. Bij mist sneeuw of ijzel liet ze haar auto altijd staan. Ze had een goedkope verzekering want reed minder dan 15.000 km per jaar (vooral heen en weer de carrefour denk ik ) t'ja.....er is rijden en zich af en toe verplaatsen. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 december 2023 om 17:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu volgen we de GPS, en laat de knipperlichtende en zelfs claxonerende figuren maar doen. Ben benieuwd hoe lang dat goed gaat gaan.
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik houd me gewoon netjes aan de verkeersregels. Ik heb totaal geen zin om verkeersboetes te betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1 van de resultaten is verkeersagressie van anderen naar ons toe. Tot nu toe alleen maar bij geluids/lichtsignaal en verbaal gebleven.
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tja.....betalen dan maar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als we het verkeer volgen, krijgen een hoop mensen een kleine boete. Indien we daar een "zondagsrijder" tempo in brengen, krijgen we toeter, knipperlicht en scheldserenades. Dat is het resultaat van bepaalde trukken die onze (r)Overheid toepast om geld uit de zakken te kloppen.
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch rijd ik al 34+- jaar boetevrij. Van in 1989 om precies te zijn. De (R)overheid kan onmogelijk geld uit de zakken kloppen van chauffeurs die altijd conform het verkeersreglement rijden. |
|
![]() |
![]() |