![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Tot vervelens toe. En nu begint de Coq Wallon ook al op te duiken als antwoord op de Vlaamse Leeuw in sportevenementen. Toekomst voor vlaggenmakers. Ik durf wedden dat die laatsten gewoon hun winst opstrijken. Als twee honden vechten om een been loopt een derde ermee heen. ![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Grieken hebben ook een paar honderd jaar voor hun onafhankelijkheid gestreden. Begin 18e eeuw waren de eerste schermutselingen. Pas midden 19e eeuw was de onafhankelijkheid in zicht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Als scoutslid is men op een jamboree verplicht een perfect uniform te dragen, zo ook de Vlaamse scouts. Perfect uniform houdt dus in dat men de correcte emblemen op de correcte plaats draagt. Nu, als embleem van mijn land van herkomst had ik een Vlaamse Leeuw. Toch werd ik verplicht deze eraf te halen en te vervangen (in Peru ??) aangezien het niet de 'correcte' Vlaamse Leeuw was: ![]() - een zwarte leeuw op gele achtergrond met zwárte klauwen is zogezegd 'het teken van het Vlaams Blok' - een zwarte leeuw op gele achtergrond met róde klauwen is het correcte embleem De nationalistische ideologie speelt in op het nationale gevoel van burgers, dit door het veelvuldige gebruik van o.a. de nationale vlag. Door dit frequente gebruik vereenzelvigen de nationalistische ideologie zich echter bewust met het nationale gevoel van de burgers. Ik stem niet in met het Vlaams-nationalistische ideologische gedachtegoed, maar ben wel trots op de rijke geschiedenis van mijn geboorteland, dus ook de oorspronkelijke Vlaamse vlag. Het nationalistische gedachtegoed word ons echter opgedrongen via ons romantisch-nationaal gevoel, dus in zekere zin is er wel sprake van dwang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#47 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men gaat ook niet als Castilliaan op het jaarlijks Baskisch feest in Bilb(a)o gaan rondlopen met de Spaanse vlag. En geen enkele Engelsman zal het in zijn kop halen om met de Engelse kruisvlag temidden van een groep Welshmen te staan voor of na een rugbywedstrijd. En tijdens de Herz Jesu-processies in Zuid-Tirol zal geen enkele Italiaan er ook maar aan denken met een Italiaanse driekleur tussen de Tiroolse vlaggen te lopen. Jullie zijn blijkbaar niet zo verstandig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#52 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Blubbers gedragen zich als pubers die gewoon nukkig doen daar waar ze heel goed weten dat er tegenstand zou kunnen komen. Pubers zijn immers uit op confrontatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb jullie ook niet horen lamenteren toen die andere, écht vreedzame demonstranten door Van Cau verwittigd werden dat ze niet met hun leeuwenvlaggen welkom waren als de 'Tour de France' door 'zijn' Wallonië zou trekken.
![]() |
![]() |
#55 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#56 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Zelden zo smakelijk gelachen. Het Vlaams Blok is zowat de meest Jacobijnse partij van Vlaanderen -nog meer dan de BUB- en haar ideologie ligt er in dat dit volk verenigd moet zijn. Het doel van het Vlaams Blok is de consolidatie van de Vlaamse ruimte, en uit wat ik uit vele Blokkersmonden heb gehoord, de Nederlandse ruimte tot een natiestaat. Het Vlaams Blok draagt geen splistsingsideologie uit om te splitsen, maar juist om tot die consolidatie te komen. Je hebt misschien gelijk als je zegt dat dit niet het einde is, maar dan zal er geen tweede splitsing meer komen, maar eerder een fusie tussen Vlaanderen en Nederland. Dat is WEL inherent aan de ideologie van het Vlaams Blok (en je kan er donder op zeggen dat ze daarvan een unitaire staat willen maken, die Jacobinisten, al ben ik daar niet zeker van). Ik ben geen Blokker, maar zelfs voor mij is dit duidelijk. Kortom: je etaleert weer eens op sublieme wijze je domheid. Carry on!!!! ![]()
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
maw, dit heeft weinig te maken met het soort van vlag en veel met geld (maar dat is normaal in deze postmoderne tijden nietwaar) |
|
![]() |
![]() |