Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 8 februari 2014, 23:56   #41
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Franstalige petitie of niet: ik teken http://www.petitions24.net/non_a_la_taxe_kilometrique
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2014, 00:04   #42
PeterCC
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Franstalige petitie of niet: ik teken http://www.petitions24.net/non_a_la_taxe_kilometrique
'k Heb hem ook al getekend, alhoewel de argumentatie niet klopt. Je verplaatsen kost altijd geld.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2014, 00:06   #43
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Het lijkt me tijd te worden om zo'n signaalstoorder aan te schaffen.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2014, 00:06   #44
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
"De gebruiker betaalt" en "de vervuiler betaalt" zijn niet meer dan excuses om de toegang tot openbare diensten belachelijk duur te maken, met als gevolg dat sommige gezinnen elementaire zaken zoals vervoer of huisvuilophaling eigenlijk niet meer kunnen betalen.
Diezelfde gezinnen die dan wel geld hebben om een nieuwe Smartphone of een grote tv met flatscreen te kopen...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2014, 00:09   #45
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Diezelfde gezinnen die dan wel geld hebben om een nieuwe Smartphone of een grote tv met flatscreen te kopen...
Vertel mij eens mijnheer Van Den Berghe, worden er toevallig meer flatscreens of smartphones gekocht.

Trouwens, je kan niets anders meer kopen dan een flatscreen. Dat wist U waarschijnlijk wel, maar toch wilde U hier nog wat komen doordrammen zoals gewoonlijk.
Oud 9 februari 2014, 00:11   #46
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Getekend.
Oud 9 februari 2014, 00:15   #47
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

getekend
Oud 9 februari 2014, 00:30   #48
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Vertel mij eens mijnheer Van Den Berghe, worden er toevallig meer flatscreens of smartphones gekocht.

Trouwens, je kan niets anders meer kopen dan een flatscreen. Dat wist U waarschijnlijk wel, maar toch wilde U hier nog wat komen doordrammen zoals gewoonlijk.
Al meer dan eens hebben we op school te maken gehad met ouders die kwamen klagen dat ze de schoolrekeningen niet konden betalen ("Ach, mijnheer, we hebben het zo moeilijk..."), maar tegelijkertijd zag ik bij een huisbezoek een mooie, nieuwe hifi-installatie en fraaie televisie.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2014, 00:31   #49
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Al meer dan eens hebben we op school te maken gehad met ouders die kwamen klagen dat ze de schoolrekeningen niet konden betalen ("Ach, mijnheer, we hebben het zo moeilijk..."), maar tegelijkertijd zag ik bij een huisbezoek een mooie, nieuwe hifi-installatie en fraaie televisie.
Nu niet veralgemenen hoor. Mogen de anderen ook niet he.
Oud 9 februari 2014, 00:31   #50
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja ... als leraar doet U regelmatig huisbezoeken na de uren We zullen U maar geloven.
Oud 9 februari 2014, 09:25   #51
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk je dat echt Jan? Kom eens uit je ivoren toren van anti-consumentisme en smell the coffee. Ik heb het voorbeeld al ontelbare keren gegeven (niet alleen hier): toen er hier in het dorp het huisvuil nog in zakken werd opgehaald, dan konden de sukkelaars die geen rol vuilniszakken konden kopen losse zakken bij het OCMW halen. We spreken hier over rolletjes vuilniszakken van 15 euro. Hoe moeten die mensen voorschotten van 100 tot 200 euro betaald krijgen voor DIeFTAR? Wie niet kan betalen, blijft met zijn vuilnis zitten! Proper allemaal, zeker in hartje zomer. Met rekeningrijden is het net hetzelfde: iedereen heeft het recht een auto te hebben en ermee te rijden, zeker voor noodzakelijke verplaatsingen waarvoor het openbaar vervoer geen alternatief biedt. Iedereen terug onder zijn kerktoren? Eens te meer het bewijs dat een groen beleid ons terug naar de oertijd katapulteert en asociaal is, ook al doen de groenen zich heel sociaal voor.

En aan de ondertekenaars: een dikke vette MERCI!

Laatst gewijzigd door Libro : 9 februari 2014 om 09:27.
Oud 9 februari 2014, 09:45   #52
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Dat argument wordt gebruikt om de massa te overtuigen. Meer dan de helft van de mensen rijdt minder dan gemiddeld en zou zogezegd profijt doen.
Ze worden blaasjes wijsgemaakt.
Je hebt gelijk. De meeste chauffeurs gaan meer betalen, ook al rijden ze minder dan gemiddeld.

Laatst gewijzigd door Libro : 9 februari 2014 om 10:03.
Oud 9 februari 2014, 10:12   #53
GandalftheGrey
Provinciaal Gedeputeerde

GandalftheGrey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Waarom zou dit geen kif kif situatie kunnen zijn? Niet voor iedereen, inderdaad. Maar het motto is, de gebruiker betaalt. In zeker zin gebeurt dit reeds vandaag via de accijnzen maar deze houden geen rekening met de waarde van het rijden in functie van bepaalde plaatsen en bepaalde momenten en rekeningrijden doet dit wel.

Indien technisch haalbaar ben ik 100% pro.

Pas op, er zijn zeker punten van aandacht. Zoals bvb fraude. Hoe gaat men ervoor zorgen dat iedereen wel zo'n bakske heeft en wat indien het defect geraakt?

Wat doet men met de buitenlanders, moeten zij zo'n bakske kopen enkel om door België te rijden?

Voor mij is dit meer een probleem. Ik acht het plaatsen van tolpunten op wegen die regelmatig vastzitten meer realistisch, mits er dan een oplossing gevonden wordt voor de sluipwegen uiteraard. Maar ook daar is een mouw aan te passen tegenwoordig.
Als ik vanaf volgende maand m'n brutoloon nettoloon wordt, dan ben ik bereid alles zelf te betalen wat ik gebruik/verbruik.
Niet alleen deze km heffing maar ook terugbetaling doktersrekeningen&medicijnen, wettelijk pensioen, afvalvw ...
Wedden dat ik meer overhoud dan wat de staat nu doet ?
GandalftheGrey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2014, 11:22   #54
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

getekend.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2014, 11:28   #55
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Als we allemaal evenveel blijven rijden is er inderdaad geen enkele mogelijkheid ,geen enkele hoop om de files te doen verminderen.

Het zit in het koppeke.....men kan schreeuwen,men kan ontkennen,men kan "anderen" blameren,maar het begint in ons aller koppeke....
Kijk, toen Jantje zou oud was als zijn kinderen nu ,
had elk dorp zijn eigen filmzaal,
had elke gehucht zijn bakker,
had elke gehucht zijn beenhouwer,
had elke gehucht zijn kruidenier
had elk gehucht zijn dokter en apotheek,
per 3 �* 4 dorpen had je een ziekenhuis met een busdienst van het dorp naar het ziekenhuis,
had elk dorp zijn discotheek,
onze moeders waren huisvrouwen en gingen niet werken of toch niet buiten de schooluren.
werken deze we bij de plaatselijke zelfstandigen en kmo's,
onze kleren maakte we zelf met goedkope stofjes die we vonden in de plaatselijke stoffen winkel, of we kocht ze bij de plaatselijke kleinhandel.
Veel van onze spullen kochten we op de plaatselijke (rommel)markt.
Ons pretpark was de jaarlijkse plaatselijke kermis.
We gingen naar de kleuterschool en lagere school om de hoek, secundair deden we in de grote school van het dorp,
bijna ieder dorp had zijn eigen plaatselijk zwembad,
bijna ieder gehucht had zijn plaatselijk sportveld en fitometer
TV kijken deden we via een antenne, die gekocht werd bij een plaatselijke zelfstandige
elk gehucht had zijn bank,
met onze fietsen reden we vaak langst zandbaantjes en kinderkoppen, asvalt was enkel te vinden in de steden en op drukke wegen,
De E313, de Boudewijn snelweg, had de bijnaam de abortusweg, die gewoon omdat deze weg zo slecht was dat je er niet sneller dan 90 moest rijden, of je wagen , zelfs een nieuw, daverde uit elkaar. Zwangere vrouwen kregen er spontaan harde buiken.

De plaatselijle filmzalen zijn verdwenen, opgekocht en gesloten door multinationals.
de bakker moest sluiten, want hij kan niet opboksen tegen de fabrieksbakkerijen,
de beenhouwers moest sluiten, want hij voldeed niet aan de moderne wetgeving,
de kruideniers sloot, want hij kan niet op tegen de Aldi en Colruyt,
de dokter en apotheek moesten weg door de vestigingswet,
de ziekenhuizen werden gesloten door de nieuwe regels rond ziekenhuizen, nog 1 groot ziekenhuis per 250.000 burgers.
de plaatselijke zelfstandigen en KMO's moesten verhuizen vaak zelfs meer dan 30km verder, want ze waren naar meer dan 50 en sommige zelfs 100 jaar op dezelfde plaats gevestigd te zijn, plots zone-vreemd.
Vele werden opgekocht door multinationals en gesloten om concurrentie uit de markt te halen of sloten hun deuren wegens geldgebrek voor een nieuwe vestiging en de verhuis.
Sommige verdwenen omdat ze door de vestigingswet te dicht tegen elkaar kwamen te liggen.
Andere verdwenen omdat ze niet meer konden opboksen tegen de goedkope producten en omdat herstellingen aan de toestellen duurder werden dan de toestellen zelf.
De stoffenwinkels zijn uit het straatbeeld verdwenen, net als de naaiwinkels, ze konden immers niet meer concureren met de goedkope Zeeman, JBC en C&A, de kleerwinkels werden verbannen naar winkelcentra
De (rommel)markten zijn verdwenen, wegens te hoog staangeld of omdat het marktplein werd heraangelegd en er geen plaats meer was voor de markt.
Met de kermissen gebeurde hetzelfde.
De plaaselijke discotheken werden gesloten, wegens overlast of omdat ze niet voldeden aan de nieuwe veiligheidsnormen.
De zwembaden worden een voor een gesloten wegens het niet voldoen aan de nieuwe gezondheidswetgeving,
de sportvelden en fitometers werden woonwijken, wegens zone-vreemd, men moet maar naar de fitnes gaan,
De antenne werd verboden bij wet, we moesten maar de betalende kabel-TV gebruiken, de plaatselijke handelaar verdween door de concurentie van Eldi en Van den borre en de hoger kostprijs voor herstellingen tegenover de aankoopprijzen bij deze winkels.
De zandbaantje werden asvalt wegen en langst die wegen werd alles volgebouwd.
Kinderkoppen werden als te gevaarlijk voor auto's bestempeld en vervangen door asvalt.
Fietspadden, ja, daar al 40 jaar over gesproken, maar zijn nog steeds enkel te vinden in onze dromen.
De abortusweg is een racebaan geworden, zelfs in Zolder zijn ze er jaloers op.
Door de hervormingen in het onderwijs, verdwenen veel plaatselijke scholen of moesten scholen opleidingen afstoten. Kinderen moeten vandaag soms meer dan 50km verder naar school gaan om de gewenste opleiding te kunnen volgen.
De plaatselijke busverbindingen tussen de dorpen verdwenen, want die werden te duur bevonden door de Belgische en later Vlaamse overheden.
Banken werden gesloten, wegens te duur en onrendabel volgens de aandeelhouders.
Moeder de vrouw had een eigen tweede wagen nodig om nog naar de winkels te kunnen.
Plots, door al de opgelegde veranderingen kwam een gezin niet meer toe met 1 inkomen en moest moeder de vrouw mee gaan werken. Maar zij kon enkel nog werk vinden in een bedrijf op kilometers afstand.
Het werd dus eenverplichting om de kleine kinderen naar de creche te brengen, die vaak niet eens in het dorp gevestigd is.

He, het is blijkbaar niet de burger zijn schuld dat hij zoveel rond rijd met zijn wagen, hij werd er toe gedwongen door de overheden en door de multinationals.
Nu komt diezelfde overheid er achter dat het gebruik van de auto kan uitgemolken worden, de mensen kunnen die immers niet missen, want daar heeft de overheid samen met de multinationals voor gezorgd.

Moet ik nog verder gaan of begin je het te begrijpen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2014, 11:47   #56
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Dat argument wordt gebruikt om de massa te overtuigen. Meer dan de helft van de mensen rijdt minder dan gemiddeld en zou zogezegd profijt doen.
Ze worden blaasjes wijsgemaakt.

100€ wegentaks / 0.09€ rekeningrijden = 1111km dat er per jaar gereden kan worden om geen verlies te doen met een zwaardere wagen.
De gemiddelde wagen betaald echter slechts 56€ wegentaks per jaar, want neer komt op 622 km per jaar om geen belastigsverhoging te hebben.
Laten we even de duurdere wagens nemen met een wegentaks van 500€ per jaar. dan kom je nog maar aan 5555km per jaar op secundaire wegen.
gemiddeld rijden wagens in Belgie 15000km per jaar, waarvan 1/2 op secundaire wegen. Dit komt op 675€ voor de secundaire wegen en 375€ voor de snelwegen of een gemiddelde van 1050€ per wagen.
Dit terwijl men gemiddeld 100€ wegentaks betaald, een verschil van 905€ per jaar.
Let wel, mensen die met een kleine auto van 800kg rijden moeten evenveel betalen als mensen die met een wagen van 3495kg rijden.

Zij die dus geloven dat het rekeningrijden enkel dient om het autorijden te ontmoedigen, geloven in sprookjes, het is een zuivere belastingsverhoging.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2014, 11:59   #57
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De petitie loopt in overdrive en gaat zeker vandaag nog boven de 100.000
de teller loopt -kwartier geleden- op met ca. + 5 handtekeningen per seconde.

Ze zullen hun staart wel intrekken de 17 februari...

Citaat:
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...ekeningen.aspx

08/02 BINNENLAND Een online petitie die vrijdagochtend werd gelanceerd tegen het project van rekeningrijden telde zaterdagavond om 21 uur bijna 37.000 ondertekenaars.
Even dubbelchecken per minuut:

Citaat:
http://www.petitions24.net/non_a_la_taxe_kilometrique

Signer cette pétition Signatures (71 175)

na 1 minuut:
Signer cette pétition Signatures (71 271)

na edit: Signer cette pétition Signatures (71 862)
Ah ´t eten staat klaar...

Laatst gewijzigd door Micele : 9 februari 2014 om 12:06.
Oud 9 februari 2014, 12:09   #58
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GandalftheGrey Bekijk bericht
Als ik vanaf volgende maand m'n brutoloon nettoloon wordt, dan ben ik bereid alles zelf te betalen wat ik gebruik/verbruik.
Niet alleen deze km heffing maar ook terugbetaling doktersrekeningen&medicijnen, wettelijk pensioen, afvalvw ...
Wedden dat ik meer overhoud dan wat de staat nu doet ?
Wel, ik ben blij dat je het zo stelt.

Eigenlijk is de kilometerheffing geen belasting.

Een belasting is iets wat je moet betalen zonder dat je er iets kunt aan doen behalve minder verdienen.

Hier heeft men de keuze al dan niet te rijden.

Ik begrijp al die tegenstand niet.

Zijn er ook petities tegen gasmeters, electriciteitsmeters, watermeters? Ik denk het niet.

Kijk naar Diftar, een tijd terug ingevoerd in onze gemeente. Prachtige dienstverlening zonder veel extra kost.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2014, 12:16   #59
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aanvaard het maar, de petitieteller is al verdubbeld en het is pas zondagmiddag.
Oud 9 februari 2014, 12:47   #60
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wel, ik ben blij dat je het zo stelt.

Leer er maar mee leven dat niet iedereen jouw mening deelt en dat het groene gedachtengoed niet boven alles staat.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be