Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 februari 2014, 22:08   #41
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

@ Cato

Daar sluit ik me bij aan. Ik had ook gedacht dat als er aanwijzingen zijn voor een politieke moord, Utrecht dat niet kan behappen.

Voor wat betreft Belgi"weet ik dat de diverse politie- en veiligheidsdiensten elkaars bloed kunnen drinken en dat politieke benoemingen een aantal mensen op posten heeft gezet die daar absoluut niet thuishoren. Zover is het in Nederland nog niet maar de politiek heeft wegens stompzinnigheid de ene na de andere reorganisatie ingevoerd en niemand weet nog wie voor wat verantwoordelijk is. Ook in Nederland is er een schrijnend tekort aan samenwerking en de moedeloosheid binnen het korps is dusdanig dat ze 100 man nodig hebben om er een te vangen.

Overkill �* la Amerika waar 8000 koddebeiers op zoek gaan naar een jongetje.
Oud 14 februari 2014, 23:50   #42
Adrian M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calvinist Bekijk bericht
Respect?? Nou vergeet dat maar. Deze dame heeft moord gelegaliseerd en is met het Paars II kabinet verantwoordelijk geweest voor de totale degeneratie van de Nederlandse samenleving. Afbraak sociale zekerheid, privatisering spoorwegen, zorgverzekeringen etc en dan nog de pil van Drion legaal gemaakt. Deze dame zal branden in de Hel voor haar misdaden tegen het Nederlandse Volk en de God van Israël.

s Zijn soevereiniteit. We weten dat de lichamelijke dood onvermijdelijk is (Psalm 89:48; Hebreeën 9:27). Maar alleen God is soeverein over wanneer en hoe de dood van een mens plaats vindt. Job getuigt in Job 30:23: “Ja, ik weet: Gij voert mij ten dode, naar de verzamelplaats van al wat leeft”. Prediker 8:8 verkondigt: “Geen mens heeft macht over de wind om hem tegen te houden; en niemand heeft macht over de dag des doods”. God heeft het laatste woord over de dood (zie ook 1 Korintiërs 15:26, 54-56; Hebreeën 2:9, 14-15; Openbaring 21:4)

Christenen zullen in elk geval geen seconde treuren om de dood van deze verwerpelijke D66-politica.....
Nou vriend dan ken ik een flink aantal zwaar Gereformeerde verpleegkundigen en VIG-ers (ziekenverzorgenden) die zullen branden in de hel.

Ik heb in mijn loopbaan nog nooit meegemaakt dat ook zwaar gereformeerde -ervaren- verpleegkundigen bezwaar aantekenden bij passieve, dan wel actieve euthanasie.
Zoveel bezwaar heb je niet meer als je maar vaak genoeg mensen die aan hun einde zijn "zeer zwaar" hebt zien lijden.
Als iemand een probleem ermee heeft om aan mee te werken, dan kan dat en wordt hij -/zij daarvan vrijgesteld.

Heb het wel eens gevraagd aan een gereformeerde collega hoe zij daarmee omging? Had ze een goed antwoord op gevonden voor haarzelf: "Niet God, maar wij laten een client die aan z'n einde is hopeloos lang lijden door zijn leven te blijven verlengen aan de beademing".

In een specifiek verpleeghuis in een gereformeerde gemeente zal vaak aangeven worden dat dit niet het beleid is, maar daarom gebeurt passieve euthanasie ook daar echt wel. Actief? Vrij simpel, overplaatsen. Dan wel, indien mogelijk, thuis.

Let wel de vraag daartoe komt soms ook vanuit gereformeerde kant om hun familielid niet onnodig lang te laten lijden.
Actieve euthanasie? Ook die vraag komt soms voor. Ongeveer twee jaar geleden meegemaakt een zwaar gereformeerde client die er om vroeg.
Mogelijk had hij misschien nog een paar maanden te leven gehad, maar het hoefde niet meer voor hem (inoperabel). Laat staan wat hem aan nog meer zeer zwaar lijden te wachten zou hebben gestaan.

Voor ons is (passieve) euthanasie nooit een werkelijk punt geweest. Zit bijna 40 jaar in het vak, dit gebeurde al toen ik het vak instapte.
Het enige wat Borst deed is wat altijd al gebeurde, maar nu binnen vastgelegde strenge wettelijke kaders.
Meer dan terecht en iedereen mag blij zijn dat ze zich hiervoor ingezet heeft.
Het is een flink ingewikkeld proces waarbij van alles aan te pas komt voordat tot uitvoering overgegaan kan worden.

Sinds de legalisering is euthanasie overigens gedaald. Ook mee daar het nogal eens geweigerd wordt als uit het proces blijkt dat de vraag daartoe (nog) niet reeel is.
Een arts blijft overigens, ondanks de legalisering, altijd strafbaar. Hij wordt er alleen niet voor vervolgd als hij binnen de regels is gebleven en aan de wettelijke kaders heeft voldaan.

Of het makkelijk is voor ons? Nee, dat wordt het nooit en zal het ook nooit en te nimmer worden. Ooit een vrouwelijke arts meegemaakt, ze was totaal stuk na euthanasie bij een jongeman.
Als mensen dus makkelijk roepen over recht hebben op levensbeëindiging. Bij mezelf denk ik dan wel eens: "Ja, klootzak, maar jij hoeft het mooi niet te doen of aan mee te werken"
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2014, 00:03   #43
D'ARTOIS

Standaard

@ Adrian M

Zo verging het mij toen een oude maar goede vriend zijn intieme kennisenkring uitnodigde en voornemens was zijn leven te beëindigen temidden van zijn vrienden. Men dronk, maakte plezier totdat het moment suprème aanbrak en de arts zijn cocktail maakte en die ingespoten werd. Na enige minuten was onze vriend er niet meer. Hij leed aan een ernstige vorm van leverkanker.
Wat je schrijft is voledig juist.

Voor wat de politiek betreft is D'66 de Phoenix die vele malen uit de as verrijst. Ik hoop dat ze het gebeuren met Els Borst oplossen, al zou het alleen maar zijn om de mogelijkheid van een - late - politieke moord uit te sluiten. Met dat kleine beetje info dat bekend is kun je weinig uitrichten. En na een paar dagen zonder spoor wordt een dergelijke zaak al snel een Cold Case.
Oud 15 februari 2014, 00:35   #44
Adrian M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
@ Adrian M

Zo verging het mij toen een oude maar goede vriend zijn intieme kennisenkring uitnodigde en voornemens was zijn leven te beëindigen temidden van zijn vrienden. Men dronk, maakte plezier totdat het moment suprème aanbrak en de arts zijn cocktail maakte en die ingespoten werd. Na enige minuten was onze vriend er niet meer. Hij leed aan een ernstige vorm van leverkanker.
Wat je schrijft is voledig juist.
Dan weet je dus hoe het kan voelen. Aan de ene kant tegenstijdig en onwerkelijk, maar de weegschaal slaat door naar een goed gevoel daar je blij bent voor diegene dat hij niet meer hoeft te lijden

Een mooi verhaal daarover, die gereformeerde client welke ik beschreef. Nam afscheid van hem, maar wist niet goed wat te zeggen.
Hij: "Het is goed zo joh en bedankt voor alles. Boven kletsen we wel weer verder"
Ik tegen hem: "Ik denk dat ik geen kans heb om te komen je heen gaat"
Hij: "A ja wel hoor. Gewoon niet door de voordeur komen, ik doe de achterdeur wel open"

Laatst gewijzigd door Adrian M : 15 februari 2014 om 00:35.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2014, 00:54   #45
Calvinist
Banneling

Standaard

Ontroerend verhaal maar dat wil niet zeggen dat ik daarom iemand als Els Borst in het hart draagt. In België zijn ze nu al zover dat minderjarige ook geëuthanaseerd kunnen worden. D66 is een partij van elitairen en mensen uit de illuminati-scene. Wat deed Pechtold op de Bilderberger conferentie denk je??? Plannetjes maken hoe ze de Nederlander op een geraffineerde manier kunnen wegzuiveren. Voel jij medelijden Adrian met de dood van een Saddam Hussein of een Khadaffi? Dat zou ik graag eens weten....
Calvinist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2014, 02:27   #46
D'ARTOIS

Standaard

Citaat:
Ontroerend verhaal maar dat wil niet zeggen dat ik daarom iemand als Els Borst in het hart draagt. In België zijn ze nu al zover dat minderjarige ook geëuthanaseerd kunnen worden. D66 is een partij van elitairen en mensen uit de illuminati-scene. Wat deed Pechtold op de Bilderberger conferentie denk je??? Plannetjes maken hoe ze de Nederlander op een geraffineerde manier kunnen wegzuiveren. Voel jij medelijden Adrian met de dood van een Saddam Hussein of een Khadaffi? Dat zou ik graag eens weten....
We komen hier op een terrein waar buitenstaanders feitelijk niets mee te maken hebben. Het heeft ze eenvoudig niet te interesseren. Over kinderen is het een zaak tussen kind, ouders en arts. Ik heb mijn broer van 20 aan kanker zien sterven en ik kan je verzekeren dat hij zijn lot dapper droeg, nog een paar weken voor zijn dood trouwde met zijn vriendin terwijl ik hem al kotsend naar de burgerlijke stand reed in mijn destijds mooie witte Mercedes.
En, luister goed, we hebben het hier over vrijwilligheid. Niet over criminele politici die hardhandig door andere criminele politici aan hun einde worden gebracht.

Ethische normen en waarden maken feitelijk geen deel uit van deze draad. Het ging om de vraag wat er met Els Borst gebeurd zou kunnen zijn en jij slaat plotseloos de weg van politieke moord in.

Correct: de koddebeiers sluiten het niet uit. Zeggen ze.Maar ook koddebeiers worden politiek aangestuurd (dat weten jullie in België maar al te goed) en zeggen wat ze van hogerhand moeten zeggen. Of ze weten het inderdaad niet, who knows?

Ik ga niet in al mummelend bejaardentehuis zitten te wachten totdat ik er uit kan stappen. Ik heb de vrijheid aan mezelf en wat ik wil doen dat doe ik. Daar heb ik verder niemand bij nodig.
Oud 15 februari 2014, 03:08   #47
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De welvarende blanke kaste van Bilthoven reageert bezorgd:
Klinkt nogal neerbuigend...
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2014, 05:24   #48
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Els Borst gepopt.
Gepopt.

Zie eens hoe cool en hip ik ben.

Eentje die denkt dat-ie interessant overkomt.
Oud 15 februari 2014, 10:17   #49
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Het lijkt erop , dat ze oa met een moker is bewerkt waarbij haar neus is weggeslagen en , opvallend, haar handen zijn verbrijzeld.

Zo straft de penose/mafia in de wereld mensen af die graaien uit een kas.
We weten dat Borst nauw betrokken was bij het farmaceutisch complex in Nederland. Daar zijn de financiele belangen enorm groot.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Klinkt nogal neerbuigend...
Ach, dat is gewoon het substraat waar veel d66ers vandaan komen.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 15 februari 2014 om 10:20.
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2014, 12:58   #50
D'ARTOIS

Standaard

Het is inderdaad zo dat een hulpverlener zijn opgelegde zwijgplicht heeft doorbroken en een aantal zaken heeft gelekt, waaruit je mag veronderstellen dat de domme koddebeiers uit Utrecht vanaf uur 1 geweten moesten hebben dat het om een misdrijf ging.

Wat deze koddbeiers beroepshalve gaan ondernemen zal de toekomst moeten uitwijzen, ik ben bang dat de affaire snel weggemoffeld zal worden. Er zijn zaken aan het licht gekomen die kennelijk moeten worden verzwegen.

Het woord moker heb ik nergens gezien.
Oud 15 februari 2014, 13:11   #51
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Het zal waarschijnlijk een roofoverval zijn.

Toch is een moord door een godsdienstwaanzinnig ook niet uitgesloten.
Els Borst heeft zich sterk gemaakt voor de euthanasie wetgeving en de felle tegenstanders(godsdienst fanaten) ,a la F van de G ,kunnen ook waanzinnige dingen doen.

Hopelijk wordt de dader snel gevonden.
U bedoelt V. v.d. G.? En die was op proefverlof?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2014, 13:14   #52
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Respect?? Nou vergeet dat maar. Deze dame heeft moord gelegaliseerd en is met het Paars II kabinet verantwoordelijk geweest voor de totale degeneratie van de Nederlandse samenleving. Afbraak sociale zekerheid, privatisering spoorwegen, zorgverzekeringen etc en dan nog de pil van Drion legaal gemaakt. Deze dame zal branden in de Hel voor haar misdaden tegen het Nederlandse Volk en de God van Israël.

s Zijn soevereiniteit. We weten dat de lichamelijke dood onvermijdelijk is (Psalm 89:48; Hebreeën 9:27). Maar alleen God is soeverein over wanneer en hoe de dood van een mens plaats vindt. Job getuigt in Job 30:23: “Ja, ik weet: Gij voert mij ten dode, naar de verzamelplaats van al wat leeft”. Prediker 8:8 verkondigt: “Geen mens heeft macht over de wind om hem tegen te houden; en niemand heeft macht over de dag des doods”. God heeft het laatste woord over de dood (zie ook 1 Korintiërs 15:26, 54-56; Hebreeën 2:9, 14-15; Openbaring 21:4)

Christenen zullen in elk geval geen seconde treuren om de dood van deze verwerpelijke D66-politica.....
Dus God heeft Els Borst vermoord?
Oud 15 februari 2014, 22:49   #53
Hii
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Zo kun je dat niet zeggen. Wel, dat Hij indd de tijden van iedereen bepaald. Ook al ben je dan misschien een voorstrijder van euthanasie.. Uiteindelijk heeft Hij de controle in Zijn hand.
Hii is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2014, 08:37   #54
cato

Standaard

Citaat:
De plaatsvervangers van god op aarde?
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2014, 08:43   #55
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
De plaatsvervangers van god op aarde?
Mens vergeef het hen, ze weten niet wat ze doen...
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2014, 10:58   #56
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hii Bekijk bericht
Zo kun je dat niet zeggen. Wel, dat Hij indd de tijden van iedereen bepaald. Ook al ben je dan misschien een voorstrijder van euthanasie.. Uiteindelijk heeft Hij de controle in Zijn hand.
U ziet in de dood van Els Borst de hand van God.

Dus God heeft Els Borst vermoord.
Oud 16 februari 2014, 13:15   #57
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

GOD?

De angstige blanke buurtbewoners dachten eerder aan Allah.
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2014, 13:23   #58
D'ARTOIS

Standaard

Bijna een week na dato komen ze in actie en gaan de periferie van het gebeurde afzoeken. Sporen die allang door weer en wind verdwenen dan wel niet meer zichtbaar zullen zijn. Dat had direct moeten gebeuren. De koddebeiers wisten vanaf minuut 1 dat ze vermoord was.
De politiek staat te trillen in het tuig als blijkt of zou blijken dat het om Noord-Afrikaanse boefjes zou gaan.

Het zou dan zo kunnen zijn dat Mw Borst door de lakse gedoogpolitiek van haar eigen partij om het leven is gebracht.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 16 februari 2014 om 13:24.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2014, 13:29   #59
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Het zou dan zo kunnen zijn dat Mw Borst door de lakse gedoogpolitiek van haar eigen partij om het leven is gebracht.
Het begint leuk te worden: de laatste weken zijn toch al verschillende politici verrijkt geworden met de gevolgen van hun beleid?

Citaat:
Bijna een week na dato komen ze in actie en gaan de periferie van het gebeurde afzoeken. Sporen die allang door weer en wind verdwenen dan wel niet meer zichtbaar zullen zijn. Dat had direct moeten gebeuren. De koddebeiers wisten vanaf minuut 1 dat ze vermoord was.
De politiek staat te trillen in het tuig als blijkt of zou blijken dat het om Noord-Afrikaanse boefjes zou gaan.
na bijna een week mogen we WETEN dat ze in actie gekomen zijn. Gezien het een bekende figuur was kan het best zijn dat ze de media even "on hold" hebben gezet.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2014, 13:31   #60
Hii
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
U ziet in de dood van Els Borst de hand van God.

God bepaalt het tijdstip van iedereen, niet alleen bij haar.. Maar Hij had in kunnen grijpen indd.
Hii is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be