Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 september 2004, 17:27   #41
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlos
Onze doden hebben alles verloren. Daarom ook : NOOIT ! NOOIT ! Amnestie of eerherstel !
Vrede op aarde aan alle goede mensen....

Wat leuk toch, dat de vrijheid en verdraagzaamheid gewonnen heeft in 1944, zoals uit de praat van "Carlos" duidelijk blijkt. Meer dan 80 jaar oud, en het loopt nog steeds over van haat....
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2004, 17:29   #42
Koenraad Maesschalck
Banneling

Standaard

Citaat:
U hebt mijn antwoord !
Da's wel duidelijk ja, en wat voor één. Uw computerscherm is toch beschermd tegen de rondvliegende kwijl en speeksel hoop ik?
Oud 6 september 2004, 17:30   #43
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck

Wat leuk toch, dat de vrijheid en verdraagzaamheid gewonnen heeft in 1944, zoals uit de praat van "Carlos" duidelijk blijkt. Meer dan 80 jaar oud, en het loopt nog steeds over van haat....
Goede mensen, gaan geen MOORDENAARS huldigen . Ik spuw op De Clercq zijn graf
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2004, 17:30   #44
Koenraad Maesschalck
Banneling

Standaard

Citaat:
Patriot ! Alle Belgen moeten daaraan deelnemen !
Alle 27?
Oud 6 september 2004, 17:33   #45
Koenraad Maesschalck
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Wat u daarvan vindt is maar van ondergeschikt belang hoor. Ventileer gerust samen ThePiano en "Carlos" uw frustraties en haatgevoelens verder op dit publieke forum. Het zal uw vrouw een slapeloze nacht besparen, uw werkmakkers gerust stellen en ons een extra motivatie geven om de Vlaamse strijd op te voeren. 8)
Oud 6 september 2004, 17:33   #46
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck

Iemand haten, alleen al om het feit dat hij meer dan 80 jaar oud is, dat begrijp ik al helemaal niet van je. Elementair fatsoen en een een goede opvoeding zijn aan jou voorbij gegaan, dat heeft iedereen ook wel zo begrepen.

Laatst gewijzigd door thePiano : 6 september 2004 om 17:34.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2004, 17:33   #47
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Ik vind dat het Blok consequent moet zijn en ook Adolf Hitler, Eichmann, Mengele enz huldigen. Zij zijn immers van hetzelfde kaliber en aanhangers van hetzelfde systeem. En zwaai maar eens goed met die Vlaamse leeuw.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2004, 17:37   #48
Koenraad Maesschalck
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Iemand haten, alleen al om het feit dat hij meer dan 80 jaar oud is, dat begrijp ik al helemaal niet van je. Elementair fatsoen en een een goede opvoeding zijn aan jou voorbij gegaan, dat heeft iedereen ook wel zo begrepen.
Ik haat die Carlos helemaal niet. Haat is voor domme mensen. Ik stel alleen vast dat die Carlos hier als een briesende leeuw (oei, verkeerd gekozen diersoort voor een goeie Belg) tekeer gaat en zomaar mag oproepen tot geweld, mag schelden,... Ik haat Carlos niet, maar vind hem een idioot. En daar heeft z'n leeftijd niks mee te maken.
Oud 6 september 2004, 17:52   #49
Betweter
Parlementslid

Betweter's schermafbeelding

Standaard

Voor mensen zoals Carlos bestaat slechts 1 naam: laffe volksverrader!!

En Carlos, ook lekker gemoord en verkracht na de oorlog?

Dat heeft mijn familie namelijk meegemaakt! Bespaar me dus uw onnozelheid, dank u!

Laatst gewijzigd door Betweter : 6 september 2004 om 17:53.
Betweter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2004, 17:55   #50
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
Voor mensen zoals Carlos bestaat slechts 1 naam: laffe landsverrader!!
De enige echte landsverrader is diegene die jullie gaan herdenken op 19 september: Staf de Clercq.

Die wilde Vlaanderen verkopen voor een paar zilverlingen aan de nazi's. Staf de C wist al in juni 1940 dat de nazi's tegen een Groot-Nederland waren en ook tegen een onafhankelijk Vlaanderen, dat hooguit een Duitse provincie moest worden en helemaal verDuitst moest worden. D�*t was pas landverraad!
Oud 6 september 2004, 17:56   #51
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
Voor mensen zoals Carlos bestaat slechts 1 naam: laffe volksverrader!!

En Carlos, ook lekker gemoord en verkracht na de oorlog?

Dat heeft mijn familie namelijk meegemaakt! Bespaar me dus uw onnozelheid, dank u!
Vertel ons eerst wat jouw familie heeft uitgespookt tijdens WOII en wat ze echt hebben meegemaakt tijdens de repressie. Maar dat ligt iets moeilijker vermoed ik.

Laatst gewijzigd door thePiano : 6 september 2004 om 17:57.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2004, 18:24   #52
giserke
Banneling

Standaard

Ik ben TEGEN Amnestie.
Er zijn teveel onschuldige mensen door de repressie aangepakt geweest om met amnestie de zaak door te spoelen.

Mensen die met wat we nu weten, nog altijd niet willen toegeven, dat het regime waar ze voor gevochten hebben totaal verwerpelijk is en verkeerd was moeten geen eerherstel of amnestie krijgen! Daar heb ik geen enkele compassie mee! Want deze zijn een schande en verantwoordelijk voor de Vlaamse strijder die niet het pad van het nazisme gekozen heeft, maar die wel ten onterecht zijn veroordeeld geweest en die ervoor gezorgt hebben, dat de Vlaamse beweging lang in de diepvriezer heeft mogen zitten!
Waar heb ik wel problemen mee zijn de 35.000 Vlamingen die hoogstwaarschijnlijk onschuldig zijn veroordeeld. Waarvan zelfs de kleinkinderen of kinderen nog altijd naast een benoeming grijpen omwille van die onterechte veroordeling.
Alleen al dat België het enigste land is die op krijgsprocessen de term 'burgerdood' kan inroepen, van verdachten waarvan men niets kan bewijzen, doet me al huiveren.

Het feit alleen al dat de Meeste Vlaams Blokkers hier blindelings het pad van de amnestie willen volgen, bewijst welke militanten ze momenteel heeft!!!

Laatst gewijzigd door giserke : 6 september 2004 om 18:26.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2004, 18:27   #53
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Het feit alleen al dat de Meeste Vlaams Blokkers hier blindelings het pad van de amnestie willen volgen, bewijst welke militanten ze momenteel heeft!!!
De voorganger van de N-VA, de VU, heeft heel haar bestaan lang amnestie geëist. Moet ik dan ook concluderen, zoals u, dat dit bewijst welke militanten ze toen hadden???
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2004, 18:31   #54
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Ik vind dat het Blok consequent moet zijn en ook Adolf Hitler, Eichmann, Mengele enz huldigen. Zij zijn immers van hetzelfde kaliber en aanhangers van hetzelfde systeem. En zwaai maar eens goed met die Vlaamse leeuw.
Wanneer brengen jullie hulde aan Leopold II, jullie geliefde moordenaarkoning? Met zijn tien miljoen moorden, staat hij samen met Mao, Stalin,Pol Pot en Hitler in de galerij van de grootste schurken van de 20ste eeuw.

Voor deze jongens was het moeilijk om met de driekleur te zwaaien. Die Leo toch....

Laatst gewijzigd door Willem de Spreker : 6 september 2004 om 18:32.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2004, 18:31   #55
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
De voorganger van de N-VA, de VU, heeft heel haar bestaan lang amnestie geëist. Moet ik dan ook concluderen, zoals u, dat dit bewijst welke militanten ze toen hadden???
vele VU voorgangers van de N-VA zijn mede stichter van het Blok. Dus schuif dit maar niet in N-VA schoenen.
Oud 6 september 2004, 18:34   #56
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
vele VU voorgangers van de N-VA zijn mede stichter van het Blok. Dus schuif dit maar niet in N-VA schoenen.
Vele? Mogen we wat namen vernemen?

Moet ik dan ook concluderen dat de VU na de stichting van het Vlaams Blok haar standpunt over amnestie heeft gewijzigd? Daar weet ik nochtans niets van. Tot Asjovis junior nog niet doorgebroken was, heeft de VU altijd hetzelfde standpunt over manestie gehuldigd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2004, 18:36   #57
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:

Moet ik dan ook concluderen dat de VU na de stichting van het Vlaams Blok haar standpunt over amnestie heeft gewijzigd? Daar weet ik nochtans niets van. Tot Asjovis junior nog niet doorgebroken was, heeft de VU altijd hetzelfde standpunt over manestie gehuldigd.
Wat enkel individuen zeggen interesseert me niet, toon maar aan waar dit stond in het VU programma. Want dit stond er al sinds 1973 niet meer in.

Laatst gewijzigd door giserke : 6 september 2004 om 18:39.
Oud 6 september 2004, 18:41   #58
thePiano

Standaard

Citaat:

Als je gisteren Hugo Schiltz in het programma Mise au Point (RTBF) zou gehoord hebben, zou je ook begrepen hebben waarom hij zich zo uitdrukkelijk tegen amnestie keert maar wel voor eerherstel pleit. En met dat laatste heb ik in het geval van spijtoptanten ook geen probleem mee.
Oud 6 september 2004, 18:56   #59
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Als je gisteren Hugo Schiltz in het programma Mise au Point (RTBF) zou gehoord hebben, zou je ook begrepen hebben waarom hij zich zo uitdrukkelijk tegen amnestie keert maar wel voor eerherstel pleit. En met dat laatste heb ik in het geval van spijtoptanten ook geen probleem mee.
RTBF... het mekka van objectieve berichtgeving...
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2004, 19:03   #60
carlos
Banneling

Standaard

De verschillende aanvallen uitgaande van de Blokkerslezers of zelf NV-A.lezers bewijzen
met klem dat ik gelijk heb. Dese erfgenamen van Staf De Clercq en tutti quanti hebben
geen elk berouw voor de daden van hun meester in ideologie, Staf De Clerck, Hendrik Elias en anderen... Daarom ook, NOOIT AMNESTIE ! Geen pardon !
carlos is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be