![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() Ik wou hier enkel een onderscheid maken tussen echte gebruikers en mensen die het product om welke reden ook eens in handen kregen en het uitprobeerden. Door de laatste groep erbij te nemen krijg je veel gebruikers erbij die het in feite nooit geweest zijn. Met dit soort getallen kan je dan gaan beweren dat de halve jeugd zit te blowen. Met dit soort argumenten wil men dan vervolgens canabis legalizeren. Met dit uitganspunt ben ik nu een verstokt roker terwijl ik in feite nooit gerookt heb.
Wat tabak betreft, eens een product op de legale markt is kan je het er bijna onmogelijk nog terug afhalen. Dat is ook de reden waarom men een duidelijk schadelijk product zoals tabak nog steeds mag verkopen. Het verschil zit hem dan in het groot aantal verslaafden aan tabak waar men nauwelijks iets tegen kan beginnen. Je hebt natuurlijk wel ergens gelijk, maar het leven is nu eenmaal niet altijd zoals het zou moeten zijn. Dan blijft er nog mijn opmerking over criminaliteit, maak het legaal en de criminelen komen met nieuwe en mogelijk gevaarlijker producten. Daar los je niets op. mvg. Rogier ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ik val geen mensen lastig he, ik ga nie stelen om het te kunnen kopen en ik deal ook nie. Citaat:
Citaat:
Hoe is de situatie nu; je koopt een zakje cannabis op straat van je dealer. Stellen we dan nog dat je niet overvallen wordt en goeie kwaliteit krijgt, heel onwaarschijnlijk, maar kom... Hij schept een vertrouwensband en na regelmatig kopen en verkopen zegt hij: "Ik heb iets nieuws. Da is veel beter dan nen joint en kost ietske meer." En hij verkoopt u XTC. Na nog een paar maanden zegt hij: "Mijn pillen zijn op, maar als ge ook de ganse nacht wil dansen, neem dan dit" en hij geeft u coke of speed. En de volgende stap is heroine. Hoe is het Nederland; je KAN er ENKEL cannabis kopen. Je zal nie meer op straat kopen, want in de coffeeshop wordt je nie overvallen en je krijgt goede kwaliteit. Gevolg minder geld dat naar de grote criminaliteit vloeit. En als die criminelen met gevaarlijker produkten komen aandraven dan: 1. Hoe kom ik ze dan nog tegen, als ik enkel cannabis wil? 2. Waarom zou ik mijn leven zoals het nu is in gevaar brengen? Men begint pas cannabis te gebruiken als men zelf ook overtuigd is dat men het wil gebruiken. Niemand heeft mij gedwongen he... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In Nederland heeft men dat verschijnsel ook gekend. Waar het een is kan je vaak het andere ook vinden. Bovendien heb je het probleem van de aanvoer. Zo'n koffie shop mag dan wel verkopen maar waar halen ze het vandaan. Normaal gesproken zou men het in de Maroc moeten kunnen bestellen als legalle handelswaar. De vraag is of dat inderdaad zo is. Vele nederlanders vinden het beleid dan ook in zijn doelstellingen mislukt. Twintig jaar geleden dacht men er in Nederland net zo over als hier nu. In feite zegt men dat hier nu na zonder rekening te houden met de opgedane ervaringen. Wat gaat er gebeuren met die vele kleine dealers die nu hun zaakjes doen. Om al deze redenen komt er toch meer bij kijken dan men wil laten uitschijnen. Politiek gezien wil men vergulde lucht verkopen zonder een echt werkzame oplossing te bieden. Men wil de jonge kiezers paaien zonder een uitgewerkt beleid te hebben. mvg. Rogier ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
(persoonlijk koop ik niet altijd van dezelfden, maar bij wie ik ook koop, niemand heeft mij ooit iets ander dan cannabis aangeboden) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Maar het is wel een feit dat andere drugs schadelijk kunnen zijn en dat er multidealerkes rondlonden en die moeten er wel uit. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
mvg. Rogier ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En IK ben hier de enige die de oplossing heeft ! Doe zoals ik : geen harddrugs, geen softdrugs, geen tabak, geen alcohol ! Voila ! (Okee, ik vreet wel regelmatig het behangpapier op, maar alles heeft zijn nadelen uiteraard !) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Gouverneur
|
![]() [quote=zottemutse]
Citaat:
Citaat:
![]() Trouwens in elk boeredorp is Cannabis te verkrijgen & dat zijn heus geen louche dealers die je eender welk spul proberen aan te smeren, hoor!! Als er hier mensen zijn die echt denken dat drugs door louche typkes verkocht wordt aan de schoolpoorten dan zal ik jullie die illusie moeten ontnemen. Sorry, als je effe rondhoort kan altijd wel iemand aan cannabis geraken & dan hoef je meestal niet buiten je vriendenkring te gaan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() mvg. Rogier ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Maar alle drugs van de markt nemen lukt nooit. Sommige mensen zitten zo diep in de miserie en zouden vluchten in gelijk wa. De lijst met gewoon verkrijgbare roesmiddelen is zo lang en overal te vinden. Je kan lijm eigenlijk nie gaan verbieden he. Trouwens wie komt er nu op om zoiets uit te proberen. Je wordt er zo dom van. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Aan de vrolijke blowers die Canabis willen legalizeren:
Uw hele argumentatie berust erop dat Canabis eigenlijk niet veel schadelijker is voor de gezondheid dan een occasioneel sigaretje en zelfs minder schadelijk als een verstokte roker of een alcoholieker. Het argument dat je als je stoned bent eigenlijk maar een zak patatten bent die in niet veels geinteresseerd bent en eigenlijk als nietsnut kan afgeschreven worden, wordt afgebroken, want als je dat nu in eigen huis doet om je te ontspannen, dan stoor je er toch niemand mee, right? Maar nu vertel ik u dat al die argumenten voor XTC ook gelden. Het is niet echt schadelijk, zeker geen wetenschappelijk bewezen schade. Het is ook niet verslavend en eigenlijk zit het best wel al in een deel van onze cultuur, probeer maar eens een dancing te vinden zonder iemand met kauwende kaken en kleine rollende oogjes. Als je XTC nu nog enkel in privekring verbruikt en in verantwoordelijke hoeveelheden, dan doe je daar toch niemand kwaad mee. Het zou trouwens veel beter zijn om XTC uit de illegale handel te halen zodat je tenminste kan controleren wat er in zo'n pil zit. U moet beseffen dat uw hele argumentatie fout is omdat u een drug wil legalizeren. U creert hiermee een precedent voor andere drugs. Het feit dat alcohol, caffeine en tabak - jammer genoeg - gelegalizeerd zijn en het politiek nogal moeilijk valt om die eruit te zwieren omdat namelijk het grootste deel van de bevolking gebruiker is, maakt het nog steeds niet OK een extra drug toe te laten. Eens Canabis wordt toegelaten staat de deur voor XTC open. En eens XTC toegelaten staat de deur voor andere designerdrugs open. In mijn beeld van de maatschappij kan dit niet. Druggebruikers ontsnappen aan de realiteit en zijn niet in staat om op dat ogenblik gepast te reageren.
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Bob
De nagel op de kop Nog een meegevertje : U schreef: Citaat:
Ik heb, pakweg 50 jaar geleden, niemand dronken op school gezien. Pas op latere leeftijd beginnen voor sommigen de problemen. Nu wilt men soft drugs als onschadelijk, zelfs voor kinderen, voorstellen. Wat over 50 jaar? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Maar tis niet omdat ze onvoldoende gestimuleerd worden om te studeren dat je de drug 'cannabis' of 'alcohol' daarvoor als schuldige moet aanduiden. De reden zit wel veel dieper. Dat bewijzen de velen die er wel op een zodanige manier kunnen mee omspringen. Kleine nuance: noem jongeren jongeren geen kinderen; tis net daartegen dat ze zich willen afzetten. Ik vind ook dat een 16jarige geen kind meer is en dus meer dan genoeg de verantwoordelijkheid mag dragen voor zijn daden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Beiden zien de realiteit wel verkeerd, maar kijk ook 's wie het minste overlast veroorzaakt. Trouwens ooit al iemand gezien in patrouille of iets dergelijks die stoned (let wel van cannabis) is en ambras maakt? Je ziet altijd chauffeurs die zat als een kanon zijn en toch nog willen rijden. De flikken hebben dan de grootste moeite om die sleutels af te pakken want die baaskes worden ambetant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een massa dingen worden ons opgedrongen door reclame en marketing en de aanwezigheid van de producten. De pc, de GSM, de TV etc. waren er alvorens daar vraag naar bestond. Iets wat niet aangeboden wordt, kan ook geen aantrekking uitoefenen.
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() sinful246 schreef:
Citaat:
Maar dat wilt nog niet zeggen dat het gebruik mag gepromoot worden hé Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Superstaaf® schreef:
Citaat:
Cannabis heeft natuurlijk altijd bestaan. Zelf gebruik ik het al 50 jaar…… als aas om mee te vissen. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |