![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() Het is zo goed als zeker dat Europa de liquidatie eist van Dexia.
Sedert de laatste kapitaalsverhoging nog geen 2 jaar geleden maakt deze bank per kalenderdag een verlies van 5,7 miljoen Euro. Wij zouden deze verliezen nog decennialang moeten aanhouden en dat is onmogelijk. De zwaarste risico's moeten nog komen en er zijn nu reeds problemen met Puerto Rico. In dat geval moeten wij onmiddellijk 43 miljard Euro verliezen (extra schulden) incasseren en stijgt onze staatsschuld gigantisch. Maar denk aan Cyprus dus de spaarder gaat ZEKER geld verliezen!!!!!!!!!!! Die 43 miljard zal bijna zeker door de burgers moeten betaald worden. Laatst gewijzigd door demonen : 20 februari 2014 om 10:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat de nieuwe regels pas op 1 september in voege treden betekent (hopelijk) dat Di Rupo II en zijn bende een leuke tijd tegemoet kunnen gaan vanaf 25 mei.
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Of was dat van Sandie Shaw? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Luxemburg moet net als België in oktober aan Europa bewijzen dat ze dit kunnen financieren. Dat kunnen ze niet dus U weet wat er gaat gebeuren ... Een hint : ze zullen niet verhogen en ook niet op dezelfde hoogte blijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dit staaft mijn stelling die ik al lang verdedig. Veel te duur: parlementen, regeringen.....iets wat NVA nog wil uitbreiden. Fiscus: de ingewikkelde wetgevingen, dei nog eens verschilt per gewest.....NVA wil dat verschil nog groter maken. Als de gemiddelde kiezer kennis zou hebben van deze cijfers zal NVA nog verre na niet aan de helft komen van die 60% waar sommigen van dromen. Ter info ff mijn stelling herhalen wat betreft pensioenen: 1 pijler basispensioen voor iedereen betaald naar vermogen maar met een max en min. bijdrage. 2 pijler pensioen uit vrije wil met eigen bijdragen (of de werkgever) geen onderscheid tussen bedienden, arbeiders, zelfstandigen of ambtenaren, werklozen enz... Laatst gewijzigd door pajoske : 20 februari 2014 om 13:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze wil er afschaffen:eerst en vooral de federale regring en parlementen, dan blijft er voor Vlaanderen nog 1 parlement en regering over. Wat de francofonen met de vier andere parlementen en de drie andere regeringen wil doen is hun zaak. Als ze er met eigen belastinggeld voor willen betalen is dat ok, zolang ze er niet voor in Vlaanderen komen schooien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of toon mij aan dat de wetgeving bedenken en uitschrijven voor BE apart van NL apart van Lux, beter en goedkoper is dan in elk land de europese richtlijnen omzetten in wetteksten ?? Of toon mij aan dat ons leger fusioneren vanuit 4 entiteiten, met wegsanering van al die tussenlagen en éénheid van structuur maken voor de Benelux: VL - W - NL - LUX dat dit duurder uitkomt dan wat we nu doen... Of toon mij aan dat als je alle consulaten in de 180 landen in de wereld fusioneert naar Euroconsulaten... dan heb je daar het sterktste en meest krachtige symbool wat een eenheid van Europa kan doen en impact heeft op een begroting, die 21 landen toelaat om 20 gebouwen te saneren, en te fusioneren naar 1 groot gebouw, waar telkens 20 consuls werkloos worden, en tegelijkertijd 180 x 20 = 3600 consuls niet meer moeten betaald worden, met hun exuberante privileges... Idemdito kunnen 180 landen in europa 20 consulaten opdoeken en vereenvoudigen naar 1 consulaat, zodat ook met terugwerkende kracht 3600 minder consuls hier rondflaneren met hun nog exuberantere privilegies. Wat een besparing voor de wereld... en hoeveel vetposten minder Waarom is dat nodig dat Belgie de verbruikstesten voor alle auto's die op identieke leest ergens elders in Europa goedgekeurd zijn nog eens overdoet ? Waarom moet Belgie speciale normen opleggen voor aardgasketels, zodat de vrije europese markt niet kan spelen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
één sever voor gans de benelux. Zes servers voord e aparte gebieden. Veronderstel (klopt niet met de realiteit) dat het gezamelijk personeel gelijk blijft, en de harde schijf gelijk blijft. Maar je hebt 6 serverkasten nodig, 6 moederborden, 6 processoren, 6 stopcontacten, 6 stekkers enz... Ik heb genoeg gezien in mijn sector bij de invoering van de euro en het wegvallen van handelsgrenzen. Vroeger had elke producent in elk land een invoerder. Het aantal vertegenwoordigers is gelijk gebleven. Maar die invoerders zijn weggevallen. Tts de vertegenwoordigers worden door de producent rechtstreeks betaald. Er is nog één grote Europese stock met één verdeelcentrum. Al die boekhouders bij de invoerders zijn weggevallen idd. de dikbetaalde bazen-invoerders. Indien elk gewest een eigen kindergeldsysteem wil invoeren zijn er 3 mensen die dat moeten uitdenken en voorbereiden. Als er één systeem systeem is heb je voldoende aan één persoon. Moest de sociale zekerheid op Europees niveau geregeld worden zou nog beter zijn. Komt daarbij dat veel personeel dat nodig is om de verschillende systemen te kennen vooral bij bedrijven die grensoverschrijdend werken niet meer nodig zouden zijn. Waardoor de kostprijs van het product verlaagt en onze Europese bedrijven concurrentieel sterker staan in de wereldhandel zonder dat het loon van hun personeel verlaagt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als NVA 60% haalt dan kom ik hier 72 uur aan één stuk de aanhang van traditioneel treiteren als ze zich hier nog durven laten zien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |