Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 februari 2014, 19:00   #41
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Afin, België gooit andermaal Hollanders het land uit.

Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2014, 19:09   #42
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waar is den tijd dat Marokkaanse Nederlanders in grote getalle in het Antwerpse arriveerden om hier aan gezinshereniging te doen. Zou het geld in Belgie dan toch echt op zijn ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2014, 19:12   #43
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

Ze moeten maar naar Voeren gaan, of wegblijven
Oud 20 februari 2014, 19:27   #44
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
en hoeveel van die paar honderd Nederlanders zullen bovendien de Marokkaanse nationaliteit hebben denk je? De België-route om nicht Fatima te importeren was zeer gegeerd.
Ook dat nog.
Daar had ik nog niet aan gedacht.
Maar het is meer dan waarschijnlijk dat er van die "Nederlanders bij zijn.
Oud 20 februari 2014, 19:29   #45
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

De smeerlappen!
Het is nog niet genoeg zeker dat de Olanders zich in 1830 lieten buitengooien door de separatisten!

Laatst gewijzigd door Knuppel : 20 februari 2014 om 19:29.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2014, 23:22   #46
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Een bronbericht

Wat de juiste bedoeling is om het juist op de Nederlanders te gooien geen idee van, wat uiteraard niet belet dat het een 'goed plan is' om diegenen die een belasting vormen voor het sociale zekerheidssysteem, de deur te wijzen en ik denk dat er anderen zijn die men op dat vlak beter de deur zou kunnen wijzen.
Zouden ze dan niet eens eerst met al de allochtonen beginnen die een vervangingsinkomen trekken + een hoop kindergeld.

Maar dat het juist de Nederlanders zijn verwondert mij niet. Ik heb al eerder gezegd, Hitler heeft maar één grote fout begaan en dat is de deportatie van de Joden. Had hij begonnen met de Nederlanders was er waarschijnlijk niemand tegen in opstand gekomen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2014, 00:31   #47
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik denk niet dat de Voerenaars die de Vlaamshatende Happart een pad in zijn retour �* Liege-korf zetten armoezaaiers waren. Bovendien ken ik geen Nederlanders die op "onze" kosten leven. Ik had wel gedurende een halve eeuw intensief contact met Limburgse Nederlanders. Stuk voor stuk hardwerkende mensen en zelfstandigen die braaf de Belgische belastingpot helpen vullen. Ook de kinderen van mijn (overleden) partner, die in België werd geboren uit een Nederlandse vader en een Belgisch-Limburgse moeder, werken allebei. De ene is goudsmid en de andere werkt bij de RVA.

Er schijnen desalniettemin een aantal Nederlanders te zijn die "op onze kosten leven". Vreemd dat ik geen enkel benul heb waar die te vinden zijn. Het zijn immers eerder de rijke Nederlanders die in Lanaken en elders in België dure huizen kopen.

Ik ben het ermee eens dat armoezaaiers naar hun land van herkomst worden teruggestuurd, maar die zijn er met 500% zekerheid véél meer te vinden onder andere bevolkingsgroepen dan de Nederlanders. En wat horen we d�*�*r over. Dat zelfs de vrouwen waarmee de dubbele paspoorthouders volgens onze wetten bigamie pleegden, en hun eveneens in Marokko gebleven kinderen.....op onze kosten leven.
Daar zwijgen de (s)linkse poco's wel over.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2014, 05:11   #48
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Belgie wil wel rijke Nederlanders maar geen arme Nederlanders in het land.
mensen die al jaren in Belgie wonen worden het land uitgezet.
citaat volkskrant:
Steeds meer Nederlanders moeten uit België vertrekken, omdat zij een belasting vormen voor het sociale zekerheidssysteem. In 2012 ging het om 202 Nederlanders, in 2013 om 305, zo meldt de Volkskrant.

Ze kunnen niet worden uitgezet, maar krijgen het bericht dat zij binnen dertig dagen het Belgische grondgebied moeten verlaten. België trekt steeds vaker de verblijfsvergunning in van EU-onderdanen, vooral Roemenen en Bulgaren. Het gaat om mensen die een 'onredelijke belasting vormen voor het sociale zekerheidssysteem', omdat ze bijvoorbeeld langer dan drie maanden bijstand ontvangen.
Wat is daar mis aan?
Oud 21 februari 2014, 08:59   #49
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Wat is daar mis aan?
Mis aan? Dat weet ik ook niet. Maar wat ik wel weet is dat oude van dagen die gans hun leven gewerkt hebben belastingen betaald hebben en afgedragen hebben voor pensioen en die in een ouderlingen tehuis zitten dikwijls nog maar iets van een 30 euro in de maand overhouden (krijgen) om voor zichzelf eens iets van kleding te kopen, een koffie te nuttigen in de kantine of naar de kapper te gaan, daar waar aan heel wat van die nieuwkomers een leefloon cadeau gegeven wordt onder het mom van, die mensen moeten toch kunnen leven. Wel, ik vind dat eerlijk gezegd een dikke schande. En als dat dan de maatregelen zijn die we van Europa opgedrongen krijgen wens ik met dat Europa geen moer te maken te hebben. Dat ze er dan maar rap een heel grote bom onder leggen. Maar de Eurocraten komen niets te kort hoor, die vullen flink hun zakken. Maar dat zijn dan ook de enige die aan heel dat Europa hun zakken vullen.

Laatst gewijzigd door Garry : 21 februari 2014 om 09:05.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2014, 09:51   #50
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
En als dat dan de maatregelen zijn die we van Europa opgedrongen krijgen wens ik met dat Europa geen moer te maken te hebben. Dat ze er dan maar rap een heel grote bom onder leggen. Maar de Eurocraten komen niets te kort hoor, die vullen flink hun zakken. Maar dat zijn dan ook de enige die aan heel dat Europa hun zakken vullen.
Op dit ogenblik zijn er mensen die hun leven geven om van Europa deel te mogen uitmaken. Stemt dat u niet tot nadenken?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2014, 09:58   #51
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Op dit ogenblik zijn er mensen die hun leven geven om van Europa deel te mogen uitmaken. Stemt dat u niet tot nadenken?
Ach, zij zullen in net dezelfde val trappen als de andere Europeanen. Het wekt bij mij enkel medelijden op.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2014, 09:59   #52
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Mis aan? Dat weet ik ook niet. Maar wat ik wel weet is dat oude van dagen die gans hun leven gewerkt hebben belastingen betaald hebben en afgedragen hebben voor pensioen en die in een ouderlingen tehuis zitten dikwijls nog maar iets van een 30 euro in de maand overhouden (krijgen) om voor zichzelf eens iets van kleding te kopen, een koffie te nuttigen in de kantine of naar de kapper te gaan, daar waar aan heel wat van die nieuwkomers een leefloon cadeau gegeven wordt onder het mom van, die mensen moeten toch kunnen leven. Wel, ik vind dat eerlijk gezegd een dikke schande. En als dat dan de maatregelen zijn die we van Europa opgedrongen krijgen wens ik met dat Europa geen moer te maken te hebben. Dat ze er dan maar rap een heel grote bom onder leggen. Maar de Eurocraten komen niets te kort hoor, die vullen flink hun zakken. Maar dat zijn dan ook de enige die aan heel dat Europa hun zakken vullen.
2!!! Weg met de armoede-import!
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2014, 11:01   #53
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
2!!! Weg met de armoede-import!
Dat is een goedkope stellingname die waarschijnlijk door de meerderheid onnadenkend wordt overgenomen.

Ik stel mij echter de vraag hoe je die import kan stoppen? Het is natuurlijk mogelijk een strikte wetgeving op te stellen die de Europese grenzen hermetisch afsluiten.

Bedenk wel dat internet de kijk op de wereld voor iedereen veranderd heeft. Sluiten van de grenzen kan in het verleden misschien en goed middel geweest zijn. Tegenwoordig weet de bevolking wel beter.

Denkt ge dat de armen der aarde zo maar gaan blijven toekijken terwijl wij in Europa zouden baden in weelde? Voor mij zijn er twee mogelijkheden. Ofwel laten we mensen rustig en geregeld binnenkomen en staan we een deel van onze welvaart af, zoals het nu gaat. Ofwel lopen we de illusie na op een eiland te kunnen wonen. Ik vrees dat we dan binnen de kortste keren gewapenderhand ons eiland zullen verliezen en in zee gedreven worden.

Wat kies ge? Dat gij en uw (klein-)kinderen iets van hun welvaart inleveren voor een vreedzame samenleving, of heb ge liever dat uw (klein-)kinderen uitgemoord worden omdat ze krampachtig vasthouden aan hun bezittingen?

Laatst gewijzigd door pajoske : 21 februari 2014 om 11:02.
Oud 21 februari 2014, 11:04   #54
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik was ook dolenthousiast toen Europa voor het eerst in voege kwam.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2014, 11:08   #55
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een goedkope stellingname die waarschijnlijk door de meerderheid onnadenkend wordt overgenomen.

Ik stel mij echter de vraag hoe je die import kan stoppen? Het is natuurlijk mogelijk een strikte wetgeving op te stellen die de Europese grenzen hermetisch afsluiten.

Bedenk wel dat internet de kijk op de wereld voor iedereen veranderd heeft. Sluiten van de grenzen kan in het verleden misschien en goed middel geweest zijn. Tegenwoordig weet de bevolking wel beter.

Denkt ge dat de armen der aarde zo maar gaan blijven toekijken terwijl wij in Europa zouden baden in weelde? Voor mij zijn er twee mogelijkheden. Ofwel laten we mensen rustig en geregeld binnenkomen en staan we een deel van onze welvaart af, zoals het nu gaat. Ofwel lopen we de illusie na op een eiland te kunnen wonen. Ik vrees dat we dan binnen de kortste keren gewapenderhand ons eiland zullen verliezen en in zee gedreven worden.

Wat kies ge? Dat gij en uw (klein-)kinderen iets van hun welvaart inleveren voor een vreedzame samenleving, of heb ge liever dat uw (klein-)kinderen uitgemoord worden omdat ze krampachtig vasthouden aan hun bezittingen?
En op welk moment ga je stoppen met die 5 miljard armen binnen te laten in Europa? en hoe ga je hen dat dan uitleggen: wij zijn wel rijker dan jullie maar nu willen we niet meer delen?
Of ga je het verder laten lopen tot we even arm zijn en niks meer te delen hebben?
Zoals die miljonair met zijn 100 miljoen euro? Hij deelde het uit aan 100 miljoen arme mensen en wat bleek? toen waren er 100.000.001 arme mensen want hij had ook niks meer.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 21 februari 2014, 11:29   #56
pajoske

Standaard

Citaat:
En op welk moment ga je stoppen met die 5 miljard armen binnen te laten in Europa? en hoe ga je hen dat dan uitleggen: wij zijn wel rijker dan jullie maar nu willen we niet meer delen?
Of ga je het verder laten lopen tot we even arm zijn en niks meer te delen hebben?
Zoals die miljonair met zijn 100 miljoen euro? Hij deelde het uit aan 100 miljoen arme mensen en wat bleek? toen waren er 100.000.001 arme mensen want hij had ook niks meer.
Ik spreek nergens van ongecontroleerd binnenlaten.
Oud 21 februari 2014, 11:30   #57
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En nadat ze hun leven geriskeerd hebben, hier dan terecht komen in het één of ander leefloonsysteem, om daar dan eeuwig te blijven hangen. Stemt dat u ook niet tot nadenken ?
Oud 21 februari 2014, 11:33   #58
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik spreek nergens van ongecontroleerd binnenlaten.
dat beweer ik ook niet.

Ik vraag je tot op welk punt je gaat binnenlaten. M.a.w. HOEVEEL ga je er binnenlaten en hoe ga je aan de achterblijvende miljarden uitleggen dat net zij niet meer binnenmogen.

En dus: wanneer ga je stoppen met binnenlaten.
Gaat dat op aantallen berekend worden, zoals in: nu zijn er 600.000 Marokkanen dus we stoppen. Of eerder zoals nu: als er 600.000 Marokkanen binnen zijn dan maken we ze belg en dan kunnen we opnieuw beginnen tellen.

M.a.w. : Hoe ver wil je de bevolkingsdichtheid van Europa laten oplopen vooraleer ze mogen stoppen met het uitdelen van hun "welvaart"?

Laatst gewijzigd door circe : 21 februari 2014 om 11:33.
Oud 21 februari 2014, 11:34   #59
pajoske

Standaard

Citaat:
ik was ook dolenthousiast toen Europa voor het eerst in voege kwam.
Ik ben nog altijd verheugd als ik Nederlandse grens oversteek zonder dat iemand daar naar omkijkt. Zonder dat ik aan de bank wisselkosten moet betalen
omdat ik in Nederland een pint wil drinken.

Men zou voor de jongeren hier de grenzen voor een maand moeten herinvoeren. Zodat ze elke keer dat ze de grens passeren weer hun valiezen moeten opendoen op trein en bus. Zodat ze met hun wagen weer aan de grens moeten aanschuiven om hun kofferbak te laten inspecteren. Ze zouden rap anders piepen.
Oud 21 februari 2014, 11:36   #60
Zondag
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat in bewust artikel enkel over Europeanen.
Nederlanders waar tussen de benen een stukje van weggesneden is, vermoed ik, tenzij ze Fatima heten.
Zondag is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be