Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 maart 2014, 19:22   #41
Freerider
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Dat klinkt mij een beetje te veel als de kerkelijke leer dat God beschikt aan wie hij wel of niet zijn genade zal schenken en wij arme kudde kunnen alleen maar bidden opdat hij ons zou uitkiezen. Voor mij was het inzicht dat wie zoekt vindt, wie vraagt wordt antwoord gegeven en wie klopt wordt opengeaan een hele verademing; hier nam ik zelf mijn eigen leven in handen en hing het niet meer af van de ene of andere willekeurige despoot die beslist voor en over mij en aan wie ik mij maar ondergeschikt moest maken. Een zeker onthechting is inderdaad nodig om de schat te vinden, want iemand die te zeer gehecht is aan de aardse rijkdommen zal niet verder zoeken dan die aardse rijkdommen, maar eens de schat gevonden is verdere onthechting gewoon een natuurlijk gevolg.
Ik kan uit je tekst alleen afleiden dat je nog niet gevonden bent. Jij bent de zoeker en als je eenmaal vind wat je zocht zal je beseffen dat je gevonden bent. Maar jij maakt er wat anders van. Jouw denkwereld ziet de litereralistische kerk en vanuit die leer interpreteer je wat ik schrijf.

Literalisten redeneren ook vanuit het denken en je kan wel vanuit het denken gaan zoeken. Maar dan zal er nooit iets anders gebeuren dan zaken welke zich in de denkwereld afspelen. Dan gebeurd idd dat wat jij beschrijft. Men neme een devote houding aan en men wacht maar af wat God beschikt. Wel…er zal niks (bijzonders) gebeuren.
Freerider is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2014, 19:59   #42
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
Ik kan uit je tekst alleen afleiden dat je nog niet gevonden bent. Jij bent de zoeker en als je eenmaal vind wat je zocht zal je beseffen dat je gevonden bent. Maar jij maakt er wat anders van. Jouw denkwereld ziet de litereralistische kerk en vanuit die leer interpreteer je wat ik schrijf. Literalisten redeneren ook vanuit het denken en je kan wel vanuit het denken gaan zoeken. Maar dan zal er nooit iets anders gebeuren dan zaken welke zich in de denkwereld afspelen. Dan gebeurd idd dat wat jij beschrijft. Men neme een devote houding aan en men wacht maar af wat God beschikt. Wel…er zal niks (bijzonders) gebeuren.
Ben je zeker? We zien veel foltering en dwazernij nochtans, of is dat niet waar je naar verwijst met dat 'gebeuren'?
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2014, 20:00   #43
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan uit je tekst alleen afleiden dat je nog niet gevonden bent. Jij bent de zoeker en als je eenmaal vind wat je zocht zal je beseffen dat je gevonden bent. Maar jij maakt er wat anders van. Jouw denkwereld ziet de litereralistische kerk en vanuit die leer interpreteer je wat ik schrijf.

Literalisten redeneren ook vanuit het denken en je kan wel vanuit het denken gaan zoeken. Maar dan zal er nooit iets anders gebeuren dan zaken welke zich in de denkwereld afspelen. Dan gebeurd idd dat wat jij beschrijft. Men neme een devote houding aan en men wacht maar af wat God beschikt. Wel…er zal niks (bijzonders) gebeuren.
Neen, ik heb de kerk al lang achter mij gelaten en ik neem zeker geen devote houding aan. Ik zoek en ik zal vinden de dag dat ik er rijp en klaar voor ben, dat zal stap voor stap gaan, doorleefd en doorgrond, de hersenen werken mee ook al zijn ze dikwijls meer een hinder dan een hulp, en moeten ze herhaaldelijk op hun plaats gezet worden, ze zijn zeker niet de alleenheerser en het gevoel wordt niet aan de kant geschoven, maar wel steeds gekontroleerd op zijn echtheid en oprechtheid. Ik zal mijn ego niet afschrijven maar het laten werken voor mij en ik weet dat het in het niets zal verdwijnen, maar alleen dan wanneer het de natuurlijke uitkomst is voor mij.
Gezien uw bijdrage veronderstel ik dat u bij de gevondenen hoort, ik hoor nog bij de zoekers en ik zal zeker geen wijze woorden van hoger dan mij in de wind slaan, maar ik zal ze wel onder mijn persoonlijke loep leggen en kontroleren of het wijze woorden van mijzelf kunnen worden. Ik neem niets aan alvorens ik er persoonlijk zeker van ben dat het juist is voor mij en dan wordt het dan ook mijn waarheid.

Laatst gewijzigd door marie daenen : 3 maart 2014 om 20:15.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2014, 23:07   #44
Freerider
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Neen, ik heb de kerk al lang achter mij gelaten en ik neem zeker geen devote houding aan. Ik zoek en ik zal vinden de dag dat ik er rijp en klaar voor ben, dat zal stap voor stap gaan, doorleefd en doorgrond, de hersenen werken mee ook al zijn ze dikwijls meer een hinder dan een hulp, en moeten ze herhaaldelijk op hun plaats gezet worden, ze zijn zeker niet de alleenheerser en het gevoel wordt niet aan de kant geschoven, maar wel steeds gekontroleerd op zijn echtheid en oprechtheid.
Het gevoel behoeft niet gecontroleerd te worden. Het behoeft slechts te zijn! en zal jou alles vertellen wat nodig is.

Citaat:
Ik zal mijn ego niet afschrijven maar het laten werken voor mij en ik weet dat het in het niets zal verdwijnen, maar alleen dan wanneer het de natuurlijke uitkomst is voor mij.
Dat doe je heel goed. Ego is een hulpmiddel. Alleen de ijdelen onder ons beweren het ego niet nodig te hebben of erger nog..beweren dat ze geen ego hebben.

Citaat:
Gezien uw bijdrage veronderstel ik dat u bij de gevondenen hoort,
Het is van geen enkel belang of ik bij de gevondenen behoor. Hetzelfde geldt voor iedereen. Want ook de gevonden keren terug tot de zoekers. Gevonden worden geboren uit zoekers en zoekers worden geboren uit gevondenen. Zo ontstaat de eeuwige leerling/zoeker. Bezie dus niemand als 'meer-wetend' dan jezelf. Iedereen die je ontmoet is iemand die jou verder kan helpen, ook al spreekt of werkt hij jou tegen.

Zelfs als ik kennis zou hebben die jij niet hebt, dan heb je er niks aan. Je zou het kunnen geloven omdat ik beleerd overkom, maar dan treedt het slechts binnen in het verstandelijke. En dat is nou net waar je niet zijn moet.

Citaat:
ik hoor nog bij de zoekers en ik zal zeker geen wijze woorden van hoger dan mij in de wind slaan, maar ik zal ze wel onder mijn persoonlijke loep leggen en kontroleren of het wijze woorden van mijzelf kunnen worden. Ik neem niets aan alvorens ik er persoonlijk zeker van ben dat het juist is voor mij en dan wordt het dan ook mijn waarheid.
Uiteindelijk zal blijken dat zowel de leugen als de waarheid niet bestaat.
Zowel de leugen als de waarheid zijn zaken die in het menselijk denken voor komen. Dat soort waarheid is gemakkelijk als je wilt herinneren waar Parijs ligt.

Is er dan helemaal geen waarheid? Ja, die is er wel. Maar die is onbenoembaar en staat nergens beschreven. Deze waarheid wordt ook niet geweten, maar die kan je zijn! Het grappige is dan weer dat deze waarheid ligt in het niet-zijn.
Oud 3 maart 2014, 23:30   #45
Zondag
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Tja, Jezus had gemakkelijk praten, die was God.

Apostelen waren gewone mensen.
Gewone mensen zijn God, leren de grote hindoe-meesters, de Griekse mysteriecultussen, en, zo men wil, of nog: in een mystieke lectuur van de evangeliën, Jezus.
Zondag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2014, 06:58   #46
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, ik heb de kerk al lang achter mij gelaten en ik neem zeker geen devote houding aan. Ik zoek en ik zal vinden de dag dat ik er rijp en klaar voor ben, dat zal stap voor stap gaan, doorleefd en doorgrond, de hersenen werken mee ook al zijn ze dikwijls meer een hinder dan een hulp, en moeten ze herhaaldelijk op hun plaats gezet worden, ze zijn zeker niet de alleenheerser en het gevoel wordt niet aan de kant geschoven, maar wel steeds gekontroleerd op zijn echtheid en oprechtheid. Ik zal mijn ego niet afschrijven maar het laten werken voor mij en ik weet dat het in het niets zal verdwijnen, maar alleen dan wanneer het de natuurlijke uitkomst is voor mij.
Gezien uw bijdrage veronderstel ik dat u bij de gevondenen hoort, ik hoor nog bij de zoekers en ik zal zeker geen wijze woorden van hoger dan mij in de wind slaan, maar ik zal ze wel onder mijn persoonlijke loep leggen en kontroleren of het wijze woorden van mijzelf kunnen worden. Ik neem niets aan alvorens ik er persoonlijk zeker van ben dat het juist is voor mij en dan wordt het dan ook mijn waarheid.
Hele mooie tekst marie! Maar onthoud dat alles maar zo snel of traag gaat als jij jezelf oplegt.
Wanneer U dagelijks je hersenen op z'n plaats zet en je ego voor je laat werken, word je misschien al ontbonden van het Hogere (Zelf).
We zullen altijd zoekende zijn, maar we trekken op onze weg wat we reeds gevonden hebben.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2014, 07:10   #47
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door julesverne Bekijk bericht
Misschien een beetje een onruststoker hier, maar stel dat alle verhalen uit de bijbel gebaseerd zijn op andere verhalen en dat de 'geschiedenis' die de bijbel vertelt niet waar is?

En wat als Jezus Christus (JC) dezelfde persoon is als Julius Ceasar(JC)? beide hebben een zelfde soort verhaal. Jezus is Galilea en Julius in Gallië. Julius werd aanbeden door het volk en was uiteindelijk een verlosser die het volk verloste van de tirannie van de senaat. Ook Julius is vermoord, door een verrader, ook Julius Caesar heeft een kruising gehad. Weleens waar naar zijn dood en met een beeld, maar de ceremonie lijkt verdacht veel op de ceremonie die Jezus had toen hij werd gekruisigd op Golgotha.

Ik denk niet dat we zomaar alles wat in de bijbel staat voor waar mogen aannemen. Bovendien is er veel geschreven en herschreven in de bijbel gedurende de eerste paar eeuwen. Het Marcus evangelie is het oudste, en het lijkt erop alsof de andere evangeliën hier los op gebaseerd zijn. Ik zou graag iedereen The gospel of Q willen aanraden en ook het boek Caesar was Jezus. Het zijn zeer interessante boeken die de bijbel, en vooral het nieuwe testament onder de loep nemen. Iets wat niet vaak genoeg gebeurt in deze wereld.
Natuurlijk moeten we dat niet voor waar nemen.
Maar kunt ge de waarde ontkennen? Neem de bloedlijnen vermeld in het OT.
Kijkt, het gaat in de bijbel veelal over Afrikanen en racisme is al enige tijd een vlek op de mensheid.
Dat Jezus de zoon van JC en Cleopatra was is een andere discussie, waar ik me niet in zal voegen.
Maar de bijbel heeft toch enige waarde in mijn wereld en ik kan er voor referentiepunten op terug vallen.
Wanneer ik de openbaringen van Johannes in dit tijdkader en de afgelopen geschiedenis plaats, lees ik iemand aan het werk die echt visioenen ontvangen heeft. Wanneer we dan lezen hoe Johannes leefde tijdens zijn openbaringen, past hij alle beschrijvingen van doen om "Gods werk" te ontvangen.

Vooral ook de openbaringen onder de loepe leggen. Welke thee had Johannes daarvoor gedronken? Welke bronnen van de natuur had hem rondom zich op dat eiland? Jammer van de tegenstrijdigheden hoe het door 2 autheurs zou kunnen geschreven zijn. De boeken zijn daarom altijd in vraag te trekken omdat ze beïnvloed zijn door menselijke hersenkronkels. Die gaan zich ziek manifesteren als ze meer macht kunnen verwerven.

MAAR we kunnen toch stellen al in "the end times" te zitten?
Makes you wonder, alsof de bijbel met voorkennis geschreven is.

Laatst gewijzigd door Peche : 4 maart 2014 om 07:26.
Oud 4 maart 2014, 11:24   #48
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gevoel behoeft niet gecontroleerd te worden. Het behoeft slechts te zijn! en zal jou alles vertellen wat nodig is.
Het is door te spelen op het 'ingebeelde gevoel' van de andere dat de meeste totaal belogen en belazerd worden, vb. hoogheidswaan, vaderlandsliefde, eigenliefde....
Hoeveel zeggen en geloven 'ik hou van jou' terwijl ze in feiten niet verder komen dan van zichzelf te houden en de geliefde alleen maar goed in zijn eigen egoïstisch plaatje past.
Vanaf onze geboorte worden we, in plaats dat men ontwikkeld wat in iedere baby zit, mis opgevoed naar een van vooraf aan bepaald omhulsel. Vanaf het allerbegin leren ze ons niet te voelen wat we werkelijk voelen maar maken ze ons wijs wat we zouden moeten voelen. Dus heel ons gevoel is zelfs gecorrumpeerd en het is daarom nodig dat we het onechte van het echte scheiden en zo dieper doordringen in ons werkelijke zijn; in de werkelijke gevoels- en/of zijnswereld.
Zoals een ajuin moeten we alle vellen onechtheid, door jarenlange indoctrinatie opgelopen, terug van ons af pellen.

Citaat:
Dat doe je heel goed. Ego is een hulpmiddel. Alleen de ijdelen onder ons beweren het ego niet nodig te hebben of erger nog..beweren dat ze geen ego hebben.
ok

Citaat:
Het is van geen enkel belang of ik bij de gevondenen behoor. Hetzelfde geldt voor iedereen. Want ook de gevonden keren terug tot de zoekers. Gevonden worden geboren uit zoekers en zoekers worden geboren uit gevondenen. Zo ontstaat de eeuwige leerling/zoeker. Bezie dus niemand als 'meer-wetend' dan jezelf. Iedereen die je ontmoet is iemand die jou verder kan helpen, ook al spreekt of werkt hij jou tegen.
Ook juist, ik zal in fine niemand als mijn leraar ervaren, ik ben mijn eigen meester-leraar, maar ik zal zeker niet weigeren van de gelegenheid te profiteren om met iemand die op dezelfde of op een hogere golflengte zit te converseren. En het is zeker waar dat tegenspraak van derden, zelfs al hebben zij niet altijd gelijk mij wel veel kan bijleren al was het maar om klaarder te zien in mijn eigen bedrog.

Citaat:
Zelfs als ik kennis zou hebben die jij niet hebt, dan heb je er niks aan. Je zou het kunnen geloven omdat ik beleerd overkom, maar dan treedt het slechts binnen in het verstandelijke. En dat is nou net waar je niet zijn moet.
ok

Citaat:
Zowel de leugen als de waarheid zijn zaken die in het menselijk denken voor komen. Dat soort waarheid is gemakkelijk als je wilt herinneren waar Parijs ligt.
ok

Citaat:
Is er dan helemaal geen waarheid? Ja, die is er wel. Maar die is onbenoembaar en staat nergens beschreven. Deze waarheid wordt ook niet geweten, maar die kan je zijn! Het grappige is dan weer dat deze waarheid ligt in het niet-zijn.
Het 'niet-zijn' waarin alle creatie verborgen zit.
Oud 4 maart 2014, 11:24   #49
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is door te spelen op het 'ingebeelde gevoel' van de andere dat de meeste totaal belogen en belazerd worden, vb. hoogheidswaan, vaderlandsliefde, eigenliefde....
Hoeveel zeggen en geloven 'ik hou van jou' terwijl ze in feiten niet verder komen dan van zichzelf te houden en de geliefde alleen maar goed in zijn eigen egoïstisch plaatje past.
Vanaf onze geboorte worden we, in plaats dat men ontwikkeld wat in iedere baby zit, mis opgevoed naar een van vooraf aan bepaald omhulsel. Vanaf het allerbegin leren ze ons niet te voelen wat we werkelijk voelen maar maken ze ons wijs wat we zouden moeten voelen. Dus heel ons gevoel is zelfs gecorrumpeerd en het is daarom nodig dat we het onechte van het echte scheiden en zo dieper doordringen in ons werkelijke zijn; in de werkelijke gevoels- en/of zijnswereld.
Zoals een ajuin moeten we alle vellen onechtheid, door jarenlange indoctrinatie opgelopen, terug van ons af pellen.

Citaat:
ok

Citaat:
Ook juist, ik zal in fine niemand als mijn leraar ervaren, ik ben mijn eigen meester-leraar, maar ik zal zeker niet weigeren van de gelegenheid te profiteren om met iemand die op dezelfde of op een hogere golflengte zit te converseren. En het is zeker waar dat tegenspraak van derden, zelfs al hebben zij niet altijd gelijk mij wel veel kan bijleren al was het maar om klaarder te zien in mijn eigen bedrog.

Citaat:
ok

Citaat:
ok

Citaat:
Het 'niet-zijn' waarin alle creatie verborgen zit.
Oud 4 maart 2014, 12:21   #50
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Hele mooie tekst marie! Maar onthoud dat alles maar zo snel of traag gaat als jij jezelf oplegt.
Wanneer U dagelijks je hersenen op z'n plaats zet en je ego voor je laat werken, word je misschien al ontbonden van het Hogere (Zelf).
We zullen altijd zoekende zijn, maar we trekken op onze weg wat we reeds gevonden hebben.
Een ding heb ik geleerd, Peche, het volstaat niet om te willen om te slagen, dikwijls in tegendeel; de wil is als een muur waar we storm tegen lopen en te pletteren tegen slaan. Inzicht ja, dat is belangrijk en als we inzicht krijgen dan vragen we ons af hoe we het niet eerder gezien hebben, want het lag voor onze neus. Ik sluit mij niet af van het hogere zelf, toch niet gewild, maar ik weet dat het ego, zoals het gevoel, zoals op zeker niveau, nu nog, ook de hersenen mijn enige leiddraad zijn om er te geraken. Aan één belangrijke zekerheid hou ik mij vast; 'de waarheid is de hoeksteen van de wijsheid'. Indien men de waarheid weigert te zien is elk verder zoeken nutteloos. Dus ik zoek op alle gebieden die mij nuttig lijken de waarheid en niets dan de waarheid en mijn gevoel zet mij daar dikwijls meer op de juiste weg dan mijn hersens, men voorvoelt als het ware de waarheid en het is het gevoel dat weet.
Oud 4 maart 2014, 12:59   #51
Freerider
Vreemdeling

Standaard

Citaat:

Je hebt helemaal gelijk. Ik had het echter over een ander 'gevoel'. Uiteraard niet over het gevoel van de onechte wereld, waar kuiperijen, indoctrinaties en andere onechte gevoelens spelen.

Ik had het over het 'gevoel' binnen in jou zelf waar je blind op kan varen.
Uiteraard wel nadat je al die ego-dingetjes achter je hebt gelaten.
Oud 4 maart 2014, 13:28   #52
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Een ding heb ik geleerd, Peche, het volstaat niet om te willen om te slagen, dikwijls in tegendeel; de wil is als een muur waar we storm tegen lopen en te pletteren tegen slaan. Inzicht ja, dat is belangrijk en als we inzicht krijgen dan vragen we ons af hoe we het niet eerder gezien hebben, want het lag voor onze neus. Ik sluit mij niet af van het hogere zelf, toch niet gewild, maar ik weet dat het ego, zoals het gevoel, zoals op zeker niveau, nu nog, ook de hersenen mijn enige leiddraad zijn om er te geraken. Aan één belangrijke zekerheid hou ik mij vast; 'de waarheid is de hoeksteen van de wijsheid'. Indien men de waarheid weigert te zien is elk verder zoeken nutteloos. Dus ik zoek op alle gebieden die mij nuttig lijken de waarheid en niets dan de waarheid en mijn gevoel zet mij daar dikwijls meer op de juiste weg dan mijn hersens, men voorvoelt als het ware de waarheid en het is het gevoel dat weet.
Maar een consensus om uit te functioneren is toch raadzaam? We staan allen voor dezelfde muur. Babylon a.d.
Oud 4 maart 2014, 13:34   #53
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar een consensus om uit te functioneren is toch raadzaam? We staan allen voor dezelfde muur. Babylon a.d.
Je kan de deur nemen als je wil, hebben dringend iets anders nodig in deze wereld.

Oud 4 maart 2014, 14:37   #54
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Je kan de deur nemen als je wil, hebben dringend iets anders nodig in deze wereld.

Wat hebben we dan nodig?
Een zelf besturende pijnappeklier misschien?
Oud 4 maart 2014, 14:52   #55
Peche
Banneling

Standaard

Ik wou niemand op de teen trappen he... mijn bedoelingen zijn altijd van goede aarde geweest.
Oud 4 maart 2014, 22:12   #56
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wil je een van mijn eerste lessen in wijsheid vertellen;

Ik was een kind van ongeveer acht jaar; buiten had het gesneeuwd en wij hadden geleerd op school dat de vogeltjes stierven van de honger omdat ze geen eten vonden.
Ik, goeie ziel wou die vogeltjes helpen.
Ik nam een korst brood en verbrokkelde het, verbrokkelde het en verbrokkelde het in heel kleine kruimeltjes en maakten buiten tegen de muur zeven kleine hoopjes met die kruimeltjes.
Daarna verstopte ik mij en wachtte om te zien hoe de vogeltjes zouden komen eten.
Duidelijk dat er geen enkele vogel op mijn veel te kleine kruimeltjes is afgekomen.
Ik had mijn goed hart laten zien maar in al mijn dwaasheid had ik het totaal verkeerd aangepakt.

Het volstaat duidelijk niet goed te willen zijn, heel belangrijk is het om uit te zoeken wat er werkelijk nodig is en daarnaar te handelen. En zelfs dan zullen we dikwijls moeten erkennen dat de mensen boven alles hun eigen ervaringen nodig hebben, hoe lomp, dwaas en destructief ze ook zijn, maar zonder die ervaringen slagen zij er niet in om verder te evolueren.

Dit geldt niet alleen op persoonlijk vlak, maar ook op wereldvlak; we zullen moeten aanvaarden dat de mensheid op dit ogenblik, misschien voor alles, nodig heeft om totaal tegen de lamp te lopen en zelfs tot de uitroeiing van het mensenras over te gaan.
Het enige dat iedereen afzonderlijk kan doen is de andere zoveel mogelijk aanmoedigen om te komen tot zoveel mogelijk uitbreiding van het eigen bewustzijn, om zo te hopen de katastrofe af te wenden.
Iets anders zie ik niet.
Oud 4 maart 2014, 22:12   #57
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

idem

Laatst gewijzigd door marie daenen : 4 maart 2014 om 22:13.
Oud 5 maart 2014, 05:52   #58
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wil je een van mijn eerste lessen in wijsheid vertellen;

Ik was een kind van ongeveer acht jaar; buiten had het gesneeuwd en wij hadden geleerd op school dat de vogeltjes stierven van de honger omdat ze geen eten vonden.
Ik, goeie ziel wou die vogeltjes helpen.
Ik nam een korst brood en verbrokkelde het, verbrokkelde het en verbrokkelde het in heel kleine kruimeltjes en maakten buiten tegen de muur zeven kleine hoopjes met die kruimeltjes.
Daarna verstopte ik mij en wachtte om te zien hoe de vogeltjes zouden komen eten.
Duidelijk dat er geen enkele vogel op mijn veel te kleine kruimeltjes is afgekomen.
Ik had mijn goed hart laten zien maar in al mijn dwaasheid had ik het totaal verkeerd aangepakt.

Het volstaat duidelijk niet goed te willen zijn, heel belangrijk is het om uit te zoeken wat er werkelijk nodig is en daarnaar te handelen. En zelfs dan zullen we dikwijls moeten erkennen dat de mensen boven alles hun eigen ervaringen nodig hebben, hoe lomp, dwaas en destructief ze ook zijn, maar zonder die ervaringen slagen zij er niet in om verder te evolueren.
ik snap uw moreel en onderliggend punt wel. Maar ik ben geen kruimels aan het zaaien he. Althans niet bewust. Ik spreek vanuit mijn ervaring en heb zo mijn eigen rare denkwereldje. Nochtans sta ik open voor vernieuwing. Wanneer mij iets duidelijk getoond wordt zal ik niet koppig in mijn ongelijk blijven hangen.
Maar Marie, ze onderdrukken ons pijnappelklier om een bepaalde stofwisseling tegen te gaan. Wanneer ik die stofwisseling inneem, opent er een nieuwe wereld die zich niet kan uiten in deze uiterlijke wereld. Moet je kijken bij "de nieuwe wereldorde". Word mij verteld in dat topic dat ik schepper ben van mijn eigen realiteit, ja dat is zo. Maar moet ik dan bv mijn kinderen vrij laten verder te poetsen met fluoride? Dat zijn mijn muren waar ik tegenloop omdat anderen rondom gewoon verder door willen gaan zoals we bezig zijn.
Het boeit mij niet hoe mensen leven, maar het rimpeleffect ervan zien uitlopen en escaleren tot tsunamis terwijl niemand het ziet maakt mij ergens een beetje "ongemakkelijk".

Citaat:
Dit geldt niet alleen op persoonlijk vlak, maar ook op wereldvlak; we zullen moeten aanvaarden dat de mensheid op dit ogenblik, misschien voor alles, nodig heeft om totaal tegen de lamp te lopen en zelfs tot de uitroeiing van het mensenras over te gaan.
Het enige dat iedereen afzonderlijk kan doen is de andere zoveel mogelijk aanmoedigen om te komen tot zoveel mogelijk uitbreiding van het eigen bewustzijn, om zo te hopen de katastrofe af te wenden.
Iets anders zie ik niet.
Maar daar zit het hem marie... We worden niet aangemoedigd ons bewustzijn te verruimen. Ik moedig je aan je bewustzijn te verruimen en de economie, maatschappijj, wereldstatus als set te nemen, zeg me wat U denkt. Het is een boodschap die zich vooral begon te uiten in de flower power tijd. En de politieke oppressie die daarop volgde is niemand vreemd.
Tear reality apart and tell me what you see! Link het aan mekaar vanaf JFK vermoord werd tot vandaag.

For we are opposed around the world by a monolithic and ruthless conspiracy that relies primarily on covert means for expanding its sphere of influence - on infiltration instead of invasion, on subversion instead of elections, on intimidation instead of free choice, on guerrillas by night instead of armies by day. It is a system which has conscripted vast human and material resources into the building of a tightly knit, highly efficient machine that combines military, diplomatic, intelligence, economic, scientific and political operations.

Laatst gewijzigd door Peche : 5 maart 2014 om 06:14.
Oud 5 maart 2014, 08:59   #59
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
ik snap uw moreel en onderliggend punt wel. Maar ik ben geen kruimels aan het zaaien he. Althans niet bewust. Ik spreek vanuit mijn ervaring en heb zo mijn eigen rare denkwereldje. Nochtans sta ik open voor vernieuwing. Wanneer mij iets duidelijk getoond wordt zal ik niet koppig in mijn ongelijk blijven hangen.
Maar Marie, ze onderdrukken ons pijnappelklier om een bepaalde stofwisseling tegen te gaan. Wanneer ik die stofwisseling inneem, opent er een nieuwe wereld die zich niet kan uiten in deze uiterlijke wereld. Moet je kijken bij "de nieuwe wereldorde". Word mij verteld in dat topic dat ik schepper ben van mijn eigen realiteit, ja dat is zo. Maar moet ik dan bv mijn kinderen vrij laten verder te poetsen met fluoride? Dat zijn mijn muren waar ik tegenloop omdat anderen rondom gewoon verder door willen gaan zoals we bezig zijn.
Het boeit mij niet hoe mensen leven, maar het rimpeleffect ervan zien uitlopen en escaleren tot tsunamis terwijl niemand het ziet maakt mij ergens een beetje "ongemakkelijk".

Maar daar zit het hem marie... We worden niet aangemoedigd ons bewustzijn te verruimen. Ik moedig je aan je bewustzijn te verruimen en de economie, maatschappijj, wereldstatus als set te nemen, zeg me wat U denkt. Het is een boodschap die zich vooral begon te uiten in de flower power tijd. En de politieke oppressie die daarop volgde is niemand vreemd.
Tear reality apart and tell me what you see! Link het aan mekaar vanaf JFK vermoord werd tot vandaag.

For we are opposed around the world by a monolithic and ruthless conspiracy that relies primarily on covert means for expanding its sphere of influence - on infiltration instead of invasion, on subversion instead of elections, on intimidation instead of free choice, on guerrillas by night instead of armies by day. It is a system which has conscripted vast human and material resources into the building of a tightly knit, highly efficient machine that combines military, diplomatic, intelligence, economic, scientific and political operations.
Peche, om iets te veranderen zul je op lokaal vlak moeten handelen. Kom met je conspiratie af en de mensen zullen hun hoofd afkeren en nog meer verzekerd zijn dat ze tegen het grote lot niets kunnen beginnen en dat het voor hen het beste is om, ieder voor zich, zich zo goed mogelijk in te passen in dat lot dat hen, machteloze, overvalt.
Val de lokale toestanden, de lokale beslissers aan en laat duidelijk de alternatieven zien.
Voor mij is het voornaamste dat men de mensen hun beate bewondering voor al wie een trapje hoger staat afleert; het koningshuis, beste dekmantel voor politieke willekeur, de premier, de leider. Leer hen dat ze alleen daar gekomen zijn omdat ze zich hebben laten corrumperen en inschrijven in de plannen van de machtige, in dit geval de echte beheersders van la Belgique, die met het volk niets maar dan ook niets inzitten maar die enkel en alleen hun eigen belangen behartigen. Er zijn, vooral de laatste jaren, voorbeelden genoeg van hun corruptie. Wrijf de mensen dat onder de neus; vraag de mensen of het werkelijk dat is dat ze willen en toon hen aan dat ze van onderuit daar wel wat aan kunnen veranderen.
Maak die mensen belachelijk (steunend op feiten en democratische en rechtmatige eisen) en ze zullen hun aanhang en hun domme aanbidders vlug verliezen en dan is al veel verandering mogelijk.
Oud 5 maart 2014, 09:21   #60
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Peche, om iets te veranderen zul je op lokaal vlak moeten handelen. Kom met je conspiratie af en de mensen zullen hun hoofd afkeren en nog meer verzekerd zijn dat ze tegen het grote lot niets kunnen beginnen en dat het voor hen het beste is om, ieder voor zich, zich zo goed mogelijk in te passen in dat lot dat hen, machteloze, overvalt. Val de lokale toestanden, de lokale beslissers aan en laat duidelijk de alternatieven zien. Voor mij is het voornaamste dat men de mensen hun beate bewondering voor al wie een trapje hoger staat afleert; het koningshuis, beste dekmantel voor politieke willekeur, de premier, de leider. Leer hen dat ze alleen daar gekomen zijn omdat ze zich hebben laten corrumperen en inschrijven in de plannen van de machtige, in dit geval de echte beheersders van la Belgique, die met het volk niets maar dan ook niets inzitten maar die enkel en alleen hun eigen belangen behartigen. Er zijn, vooral de laatste jaren, voorbeelden genoeg van hun corruptie. Wrijf de mensen dat onder de neus; vraag de mensen of het werkelijk dat is dat ze willen en toon hen aan dat ze van onderuit daar wel wat aan kunnen veranderen. Maak die mensen belachelijk (steunend op feiten en democratische en rechtmatige eisen) en ze zullen hun aanhang en hun domme aanbidders vlug verliezen en dan is al veel verandering mogelijk.
Over welke alternatieven heb je het hier? Kunnen we dat iets concreter maken opdat we je fijne raadgeving ook praktisch kunnen maken ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be