![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er zal nog grof gevloekt gaan worden ginder zodat het hier zal donderen. We gaan Oekraïne helpen met een lening .. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het programma voor Oekraïne is IMF-austeriteit. Rellen en armoede dus... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als de russen betere voorwaarden bieden, moeten ze vooral hun geld aanvaarden. Vermoedelijk ligt hun prijs wel stukken hoger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
lab.org.uk - Argentina: kicking out the IMF was key to recovery
Laatst gewijzigd door zonbron : 27 februari 2014 om 23:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Overigens weten ze daar ook wel dat er daar nog veel moet veranderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Ze leven daar al in austeriteit. Ze kunnen aleen vooruitgegaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Altijd al respekt gehad voor mensen die de problemen in hun eigen land trachten op te lossen zonder naar hier te komen om te parasiteren en te profiteren van onze grotere welvaart, en ons met de last en miserie opzadelen, laat staan hun eigen achterlijke gewoontes mee naar hier brengen, hun wil en geloof opdringen, van onze democratische wetten ten volle profiteren (het woord democratie bestaat meestal zelfs niet in hun taal). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() Laat ze dan maar onder uw eigen paraplu kruipen. Maar neen typisch ... anderen tegen wil en dank opzadelen met nog meer gespuis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Oosteuropese staten zijn overigens dynamischer dan het oude westen dus ge kunt ze in de NAVO zeer goed gebruiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Europees Commissaris
|
![]() Twee derde van de bevolking van de Krim is Russisch, dat 60 jaar geleden door de Sovjetunie aan Oekraïne werd geschonken in de veronderstelling dat deze nooit zou uiteenvallen. Het barst er van de steden met kazernes vol Russische soldaten, en de meest bekende Russische vloot heeft er zijn thuisbasis.
Bovendien heeft het grootste deel van de bevolking van de Krim geen zin in toenadering tot Europa, maar zijn ze Russischgezind en zouden ze liever aansluiten bij Rusland of autonoom blijven. Daar zal in maart, ipv oorspronkelijk in mei een referendum worden over gehouden, maar de uitslag staat vast. Wat hebben wij Europeanen, en zeker de VS, ons daar in te moeien? Dat Verhofstadt het moeilijk heeft met de democratie, die inhoudt dat de bevolking zelf het recht heeft om zich uit te spreken over hun toekomst, verwonderd me nu niet. Wat me wel verwondert is dat er ook op dit forum nog mensen zijn die de lijn van die liberale schurk volgen. Ik hou van Amerika, zijn films, tv-series, schrijvers, het landschap, maar ik haat hun politiek. In Libië, Syrië, en nu ook Oekraïne, slaan ze de bal behoorlijk mis. Poetin is een gladde paling waar ik verder niet veel moet van hebben, maar dat de Russen in Libië en Syrië zich kalm hebben kunnen houden, bewonder ik aan hem. De Amerikanen zouden in hun situatie wel wat anders hebben gereageerd, maar je kunt moeilijk verwachten dat de Russen zelfs in de Oekraïne de Amerikanen het initiatief naar zich toe laten trekken.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vermoed dat je, indien je zo'n uitspraken zou gaan doen in Sebastopol of eender waar in de autonome republiek van de Krim, zou mogen gaan lopen zo snel je benen je dragen kunnen, en heus niet alleen voor de gewapende "ingevlogen" Russen die daar nu momenteel rondwaren. Dat vergeet je je wel af en toe eens te realiseren hé, als je je mening geeft over de situatie daar. Het merendeel van die mensen heeft absoluut geen zin om naar Europa te komen, noch als vluchteling, noch als staatsburger van het vehikel van de Europese Unie.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 1 maart 2014 om 14:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ze willen zich niet aansluiten!!! Dat realiseer je je toch ook?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Gezien de historische achtergrond, waarbij we de schenking van de Krim aan Oekraïne als een historische vergissing mogen noemen (niemand dacht toen ooit dat de Sovjetunie uit elkaar zou spatten), zie ik daar absoluut geen graten in. Overigens, ook in België zijn dergelijke zaken geen unicum. Denk maar aan Moeskroen en Voeren. Of hoe minuscule grenscorrectietjes het hele land in de nationalistische greep konden houden. Verhofstadt zou daar beter eens over reflecteren ipv voor zijn beurt te praten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Echt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Overigens betaalt europa hoe dan ook mee, al was het maar om de gastoevoer te verzekeren. Wij zijn betrokken partij, dat staat vast. Uw simplistische zwartmaken van de mensen in kiev is een deel van het probleem, niet van een mogelijke oplossing. |
|
![]() |
![]() |