Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 6 maart 2014, 13:19   #41
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Alleen kan niemand ons vertellen hoe die "simpele" oplossing dan wel in de praktijk moet gebracht worden (lees: zonder dat de Waalse politici bij het verlies van hun machspositie het land zelf splitsen).
Laat ze het doen, maar dan onder de Vlaamse voorwaarden. Bey, bey!
marie daenen is offline  
Oud 6 maart 2014, 13:21   #42
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

De nva wil inderdaad NIET het land afbouwen, maar wel verbouwen.

Dat de tegenstanders in plaats van tegenargumenten te hanteren, liever de mensen angst aanjagen door van afbouwen te spreken ... zegt veel.

.
Een correctie. N-VA wil geen verbouwingswerken maar een herstelregering. Wat Peter De Roover en co ook mogen beweren, zij halen niet de bovenhand binnen hun partij.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 6 maart 2014, 13:22   #43
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik vind niet dat parlementsleden hun exuberant loon en inkomensgaranties verdienen. Jij wel ?
Ik vind dat gene ene Belgische politieker, of hoogwaardigheidsbekleder nog iets verdienen met al de miserie die ze ons opgezadeld hebben; koningshuis, na het verraad van Albert als eerste op droog zaad gezet.
marie daenen is offline  
Oud 6 maart 2014, 13:22   #44
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Haha, dat is de beste, la Belgique doet er met man en macht alles aan opdat de analyses niet zouden en niet zullen gebeuren, want veel te desastreus voor hun beleid en nu komt u zeggen dat de tijd daarvoor al lang voorbij is, terwijl we het eerste woord er nog niet over gehoord hebben.
Ik stel helemaal niet dat de analyses niet kunnen gebeuren. Ik bied jou mijn excuses aan als ik me hierover onduidelijk heb uitgedrukt. Ik wil nogmaals de N-VA feliciteren met hun congresteksten en het grote partijdemocratisch werk dat hier in is gekropen.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 6 maart 2014, 13:24   #45
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik denk dat de kiezers reeds voldoende overtuigd zijn van de zin en de onzin van het N-VA confederalisme.

N-VA is vooral aan het vissen naar de niet separatistische kiezers. In die praat voor de vaak van Peter De Roover over de noodzaak van N-VA confederalisme gaat N-VA geen nieuw electoraat aanboren.
Waar ziet u kiezers? Kiezers zijn mensen die kunnen stemmen nadat men hen de bestaande toestand en bestaande keuzens heeft uitgelegd; in la Belgique doet men er alles aan opdat er geen echte kiezers, of in ieder geval zo weinig mogelijk, naar de stembus zullen gaan. NVa hoeft niet te vissen, ze moet alleen de waarheid zeggen.
marie daenen is offline  
Oud 6 maart 2014, 13:25   #46
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Dat is zo. Maar n-va zit al op zo een grote hoogte dat ze voor het eerst in haar bestaan ook veel aandacht moet hebben voor methodes om de (vlaams nationale VU) kiezers ook binnen te houden. Daar kan hij een belangrijke rol in spelen terwijl anderen voortdoen om nieuwe kiezers te winnen met andere thema's.
Nogmaals. De N-VA heeft alle VU kiezers binnen. Ze dienen daar geen extra moeite voor te doen. In tegendeel. Door radicaal te gaan voor garanties voor het N-VA confederalisme en dit zo aan de kiezer duidelijk te maken gaat N-VA kiezers verliezen. Zowel de VU kiezers die voor het echte ding opzoeken in het Vlaams Belang en het nieuwe electoraat dat N-VA heeft aangeboord.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 6 maart 2014 om 13:25.
Oud 6 maart 2014, 13:27   #47
marie daenen
Banneling

Standaard

[quote=De schoofzak;7045804]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht

De nva wil inderdaad NIET het land afbouwen, maar wel verbouwen.

Dat de tegenstanders in plaats van tegenargumenten te hanteren, liever de mensen angst aanjagen door van afbouwen te spreken ... zegt veel.

.
Wat een onnozele prietpraat, indien men wil voorkomen doet men er alles aan opdat een land rechtvaardig tegenover al zijn burgers handelt. Indien men constant dat feit onder de mat wil vegen, hewel dat zijn die zichzelf benoemende 'grote verdedigers' van la Belgique in feiten de grootste afbraakmensen van hun dierbaar Belgique.
marie daenen is offline  
Oud 6 maart 2014, 13:35   #48
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Miljaar, hoe simpel uitgelegd en voorgesteld.

Wij zitten met twee volwaardige staatsniveaus, maar die zo dicht bij mekaar geplakt zijn (tussen gemeente en provincie of Vlaanderen, daar zit een niveauverschil, maar tussen Vlaanderen en b. praktisch niet).

Wat is de probleem ? Dat het miljaar veel geld kost en ambetant is. Het staat een fatsoenlijke besparing dik in de weg.

titel: Kunnen we ons de luxe veroorloven onze staatsstructuur te laten zoals ze is?
http://www.knack.be/nieuws/belgie/ku...etter-RNBAVUKN
Het was wel de VVB waarvan Peter DR nota bene voorzitter van was die een systeem met twee volwaardige overheden eiste.
BWarrior is offline  
Oud 6 maart 2014, 13:48   #49
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Alleen gaan de Franstaligen dit nooit willen aanvaarden. Het zou immers ook een "besparing" betekenen van alle ondemocratische voordelen die aan die gemeenschappen en gewesten gekoppeld zijn (pariteit, belangenconflict, alarmbel, ...). Ge moet gene politicus zijn om dat te zien.
Eerllijk is eerlijk, ik denk niet dat er veel Vlaamse politici ooit zullen aanvaarden dat België terug een unitaire staat wordt, hoor...
En ik ben er heilig van overtuigd dat Vlaams-nationalistische politici dit zeker niet willen.
Oud 6 maart 2014, 13:48   #50
N-Vb
Minister-President

N-Vb's schermafbeelding

Standaard

je kunt toch uw stem uitbrengen over de toekomst van België,

http://www.n-vb.be/content/belgi%C3%AB-splitsen
N-Vb is offline  
Oud 6 maart 2014, 13:49   #51
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

De Roover zit bij de verkeerde partij. De N-VA heeft al zéér duidelijk gezegd dat confederalisme geen breekpunt zal zijn bij de regeringsonderhandelingen, ze gaan het zelf niet op tafel leggen.
Oud 6 maart 2014, 13:52   #52
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Uw voorstel is een schitterende gedachte... Op één grote voorwaarde: neem alle grendels uit de huidige Belgische grendelgrondwet weg. Zo lang daar niet aan wordt voldaan mag je die Belgicistische droom opbergen.
Akkoord. Op voorwaarde dat België het Europese kaderverdrag inzake bescherming van minderheden ratificeert.

Wedden dat ze in Vlaanderen het dan in hun broek doen?
pajoske is offline  
Oud 6 maart 2014, 15:25   #53
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Uw voorstel is een schitterende gedachte... Op één grote voorwaarde: neem alle grendels uit de huidige Belgische grendelgrondwet weg. Zo lang daar niet aan wordt voldaan mag je die Belgicistische droom opbergen.
Je bedoelt unitaire droom. Wat een Belgicistische droom zou mogen wezen is mij niet duidelijk.

Oud 6 maart 2014, 15:27   #54
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Akkoord. Op voorwaarde dat België het Europese kaderverdrag inzake bescherming van minderheden ratificeert.

Alsjeblief zeg. Vlaanderen zal nooit in hun broek doen.

Misschien dat er een paar politici uit de politiek stappen als het minderhedenverdrag wordt geratificeerd. Voor de rest zal daar in Vlaanderen geen haan naar kraaien.

Nu stappen er ook politici uit de politiek en Vlaanderen ziet dit als een verrijking.

Oud 6 maart 2014, 15:58   #55
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

waarom zou dat? ik zie geen enkele reden waarom Vlaanderen dat niet zou ratificeren hoor.
Oud 6 maart 2014, 16:02   #56
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
De Roover zit bij de verkeerde partij. De N-VA heeft al zéér duidelijk gezegd dat confederalisme geen breekpunt zal zijn bij de regeringsonderhandelingen, ze gaan het zelf niet op tafel leggen.
O wat een uil is die De Roover.
Vlijmscherp daarentegen, die weet het beter.

Mijn gat ja.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 6 maart 2014, 16:03   #57
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

We doen daarvoor niet in ons broek.

We hebben daar voorlopig veel te veel plezier in, zodat we nog eventjes gaan wachten om dat goed te keuren.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 6 maart 2014, 16:10   #58
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
O wat een uil is die De Roover.
Vlijmscherp daarentegen, die weet het beter.

Mijn gat ja.

.
Toon me een artikel uit de laatste maanden die zegt dat de N-VA niet in een regering stapt zonder glasheldere afspraken rond stappen richting confederalisme.
Oud 6 maart 2014, 17:04   #59
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
waarom ?
frank1234 is offline  
Oud 6 maart 2014, 20:12   #60
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Juist. Al doen er nu heel veel mensen alsof ze dat niet hoorden, en niet gelezen hebben.
Wat niet wegneemt dat zijn rol een tactisch belangrijk doel heeft : de harde kern binnen houden tot de verkiezingen voorbij zijn.
peter1962 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be