![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de praktijk is al altijd opnieuw gebleken dat je het meeste werk kunt verzetten voor de middag.
Nadien gaat het gewoon bergaf. Nu ja wie tot 2 uur uitzit kan onmogelijk om 7 uur terug fit zijn. Maar die heeft dat ook alleen maar aan zichzelf te danken.
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De meeste wetenschappers die ik ken zijn echter nachtraven die voor 10 uur niet op het werk arriveren. Ik behoor tot de laatste categorie. Ach ja, als mijn baas mij graag betaalt voor niets te doen, zijn probleem.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() Heb je daar ook een officiële bron voor? Of is papegaai je nu gewoon na wat je van jongsafaan is aangeleerd? Ik ben er ondertussen al lang achter dat niet elke mens hetzelfde bioritme heeft, hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor fysiek is het in elk geval wel de ochtend die het best werkt. Intellectueel kan ik me wel voorstellen dat de problemen van de dag wat moeten doorsijpelen en pas s'avonds of de dag nadien het best tot uiting komen. Vandaar het spreekwoord; laten we er een nachtje over slapen. En effectief dat helpt meestal.
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In principe heb je wel hetzelfde bioritme, ook al ontken je het uiteraard. Maar soit, het meeste van uw energie ligt in de voormiddag na uw voldoende slaap natuurlijk. Tegen de middag verzwak je al redelijk en na de middag en zeker na een maaltijd ben je zwak. Dat heeft ook veel te maken met uw spijsvertering die veel energie vraagt. Persoonlijk sla ik doorgaans de middag maaltijd hiervoor over om er dan ook geen last van te hebben. 't is de aard van de mens nu eenmaal. Als wij vroeg beginnen (wat we zeker ook niet altijd doen) verdubbelen we onze inkomsten en hebben nog tijd over op de dag.
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ha Mambo wat je daar zegt herken ik ook in mij, zo ben ik ook meestal uitgeteld als ik iets heb genuttigd - vooral middagmaal bv. , en ik merk dat ik het beste 'doorwerk' tijdens de avonduren .. Momenteel ben ik bezig aan een boek, nu ja ik probeer lol, en mijn inspiratie komt vooral zo tussen 22u en 3u 's nachts .. Misschien dat het er ook mee te maken heeft dat dan alles gedaan is (was, afwas, opruimen, boodschappen etc.) en ik eindelijk rustig in m'n zetel zit, lol ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat zeg je voor deze goede raad ? Danku meneer. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Niemand moet mij de les spelen hoe ik mijn bioritme zou moeten plannen. Een mens heeft wel degelijk een soort van 'interne' klok en het zou me niet verbazen dat die voor een deel genetisch bepaald is. Langs moederskant zit onze familie al generaties lang vol met 'nachtraven'. Toen ik als kind op vakantiekamp ging of op bosklassen met de school, vond ik het altijd vreselijk dat we vroeg naar bed moesten, ik heb toen altijd elke avond uren wakker gelegen. Niet dat ik thuis zeer laat mocht gaan slapen, maar ik probeerde me dan nog met vanalles en nog wat bezig te houden (vooral lezen natuurlijk). Wel heb ik het 'geluk' dat ik weinig slaap nodig heb, ik kom toe met 5 �* 6 uren per nacht op lange termijn, op korte termijn kan ik enkele weken draaien op ongeveer 3 �* 4 uren slaap per nacht. Ik heb dat al van kleinsaf (toen had ik ook niet meer dan max. 7 uren nodig). Je kan je wel inbeelden dat 10 of 11 uren 'verplicht' slapen op kamp voor mij een ware martelgang was. Ik probeerde dan soms naar het toilet te gaan (daar had ik kunstlicht) en probeerde dan urenlang een boek of stripverhalen te lezen. Anders was het echt wel sch**tvervelend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als het zo'n luie is als mijn schoonbroer, laat maar zitten, het enige wat die doet in het huishouden = de vuilnisbakken buiten zetten .. en voor de rest enkel in de zetel naar voetbal zitten kijken .. en zo zijn er veel, dus no thx lol |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
we hebben idd. allemaal een interne klok .. verder hangt veel af van het persoonlijk ritme ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ja, savonds ben ik fysieker moe, maar mentaal het scherpste. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu ben ik veranderd: ik sta tussen 4 en 5 uur 's morgens op, en ga rond 9 a 10 uur slapen. Ik voel mij heel fris 's morgens, en het is de moment om vanalles te doen. Speelt ook een rol dat ik de enige ben, het huis is rustig, en ik kan geconcentreerd werken als dat moet. Als ik om een of andere reden tot 11 uur 's avonds moet opblijven, moet ik vechten tegen de slaap, terwijl ik vroeger zelden voor 2 uur 's nachts in mijn bed lag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naast de "strikt" ochtend- en avond-mensen heb je ook redelijk flexibele mensen.
Eventueel met een voorkeur voor ochtend of avond, maar wel soepel als het eens anders moet. Die mensen zouden meer bevoordeeld moeten worden. Want die kunnen met iedereen samenwerken; die kunnen alle werk aan. Ge moogt drie keer raden wat voor soort De Schoof is. Noot van de Schoof: ge wordt minder flexibel als ge weigert voldoende rust te nemen op de juiste ogenblikken. En rust nemen is niet alleen rusten, maar ook rustig leven, fatsoenlijk eten enz. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
VB : je doet de afwas = sex. Géén afwas = geen sex. Je kuist het hele huis op = wonderbare nacht sex. Je bezemt snel de gang even op en basta = een vluggertje en niets meer. Enz enz ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Minister-President
|
![]() Niet noodzakelijk, maar er is wel degelijk een verschillend bioritme. En los van dat zijn er nog mensen die veel of weinig slaap nodig hebben. Een vriend van mij is een veelslaper met een ochtendritme en die heeft een managementsfunctie in de privé. Dat is zeker niet evident ! Als die thuiskomt om 20.00 u of 21.00 u kan die nauwelijks nog iets anders doen dan direct in zijn bed kruipen. De weekends gebruikt hij om nog bij te slapen. Dan ben ik toch tevreden met mijn nood aan 'slechts' 5 of 6 uren per dag slaap.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
over dat bioritme: het verschil tussen een ochtend- en nachtmens is maximaal 2-3uren. alle neurologische onderzoeken wijzen altijd en zonder uitzondering uit dat je 's nachts stilvalt, het productiefste ben je 's ochtends na je volledige nachtrust. de ochtendmens is al om 6 wakker terwijl de 'nacht"'mens misschien pas tegen 8 evtl 9 ontwaakt. wie natuurlijk systematisch om 4u in zijn bed kruipt kan onmogelijk om 9 wakker worden maar die presteert midden in de nacht niet beter als een 'ochtend'mens. het is bvb geen toeval dat massa's ongevallen 's nachts gebeuren, gaande van verkeer tot in de scheepvaart of zelfs tsjernobyl. allemaal in een periode dat onze hersenen en lichaam verhoudingsgewijs stilligt en zou moeten slapen. mensen die nachtwerk doen zijn op het einde van hun leven een paar jaar kwijt, echt werk dan en niet zoals Brusselmans wat pennen. |
|
![]() |
![]() |